Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[OT] 4Motion w Passacie - czy to to samo co quattro w A4?


pet3r

Rekomendowane odpowiedzi

wszystko ponizej A4 (czyli np.A3), wszystkie VW, skody,seaty mialy naped 4x4 zbudowany na Haldexie (nie jest to staly naped na 4kola tylko dolanczany automatycznie, tzn naped na przod i w razie potrzeby wlacza sie tyl. W skodzie ten typ napedu wogole sie nie sprawdzil, bo np gdy przednia os tracila przyczepnosc na luku komputerek dawal duzo mcy na tyl i autkiem mogles zrobic pirlecik) a nie na Torsenie jak quattro (staly naped na 4 kola).

jedynym + tego rozwiazania bylo zmniejszone spalanie w porownaniu do quattro i lepsza trakcja (ale nie jak ktos jezdzil ostro) w porownaniu z oska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tylko nie mow ze zastanawiales sie nad paskiem :shock:

pasek jest duzo gorszy niz A4...wiekszy napewno, ale jakos wykonania,prowadzenie...ehh szkoda gadac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze zostal Outlander, ktory w najmocniejszej wersji ma duzo gratow od Evo :razz:

ale to juz nie osobowka...tylko SUV...i szczerze to nie wiem jak tam jest z 4x4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pasek to Haldex czyli beeeeeeee ....... :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i jest beee ale w dobie elektroniki z haldexem można zrobić wszystko i wtedy już nie jest beee zobaczcie sami :) Takie coś w bryce ma Masters , to chyba idealny napęd :P

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

cytat z jego strony:

czyli dowolne sterowanie tylnym napedem. Sterownik mojej konstrukcji i mojego pomysłu uwzględnia także zaciągnięcie ręcznego hamulca i po tym zabiegu tylny napęd zostaje całkowicie rozłaczony. Po zluzowaniu dźwigni sterownik "pamieta" jakie były poprzednie ustawienia i spina tył. Aby zapobiec dodatkowym oporom jakie stawia ten napęd ....tył spięty jest tylko wczasie gdy samochód przyspiesza na 1-wszym, 2-gim i 3-cim biegu. Gdy wbije czwórkę tył zostaje automatycznie rozpięty i auto dalej napędza się na ośce. A opory toczenia sa znaczne. Wczoraj byłem na hamowni 4x4 Macha we wrocławskim Jetroniku i praktycznie cały dzień testowaliśmy auto. Różnica prędkości obracania się osi przedniej a tylnej wynosi 2km/h przy 150km/h. Oznacza to że tylna oś jest minimalnie wleczona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:shock: jestem pod wrazeniem ..... :!:

Zdolna bestia z Ciebie ... zawodowo czy z zamilowania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spanky akurat edytowałem posta :P To Mastersa robota . Kurde takie coś to bym chciał mieć zabawa niesamowita :P

Tu macie całość jak ktoś chce poczytać o Haldexie

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=943&highlight=torsen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazlem w tym temacie taki tekst hansa:

w kwestii wystepowania , torsen wystepuje w Audi od roku 85 do dzis , oraz w niektorych VW po 98 roku z wzdluznie ustawionymi silnikami
sa paski ze wzdluznie umieszczonym silnikiem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sa paski ze wzdluznie umieszczonym silnikiem?

tak np. z silnikiem 1.9 TDI AFN ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cos widze stek bzdur :oops: torsen był montowany w passacie b5 i b5gp w passacie b6 jest haldex,w kązdym wzdłużnym motorze z napedem 4x4 jest torsen w każdym poprzecznym silniku jest haldex

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...