Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[OT] 4Motion w Passacie - czy to to samo co quattro w A4?


pet3r

Rekomendowane odpowiedzi

czy w passacie syncro i 4motion jest to samo???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cos widze stek bzdur :oops: torsen był montowany w passacie b5 i b5gp w passacie b6 jest haldex,w kązdym wzdłużnym motorze z napedem 4x4 jest torsen w każdym poprzecznym silniku jest haldex

Sory , że odkopuję temat , ale mnie to interesuje :wink:

Czy passat od 2001' czyli w budzie B6 1.9 TDI (110 PS, 130 PS) 4x4 ma torsena czy haldexa, czy oznaczenie 4Motion to jest trzecie rozwiązanie :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

passat od 2001 to b5 i ma torsena,4motion to okreslenie ze jest naped 4x4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

passat od 2001 to b5 i ma torsena,4motion to okreslenie ze jest naped 4x4

:oops: gdzieś wyczytałem , że była zmiana z końcem 2000' i myślałem że to b6

Jeśli chodzi o motor - były chyba tylko 130 PS - i napęd to jest czego się czepnąć :?:

Chyba jest to samo co w audi :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

passat od 2001 to b5 i ma torsena,4motion to okreslenie ze jest naped 4x4

:oops: gdzieś wyczytałem , że była zmiana z końcem 2000' i myślałem że to b6

Jeśli chodzi o motor - były chyba tylko 130 PS - i napęd to jest czego się czepnąć :?:

Chyba jest to samo co w audi :?:

tosamo co w niektórych audi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ctv , dzięki za info :wink:

[ Dodano: 2006-09-04, 14:25 ]

passat od 2001 to b5

Ale wszędzie piszą B6 :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche błędnych informacji się tu nazbierało, więc się wtrącę :tongue4:

no tylko nie mow ze zastanawiales sie nad paskiem :shock:

pasek jest duzo gorszy niz A4...wiekszy napewno, ale jakos wykonania,prowadzenie...ehh szkoda gadac...

Pozwól, że się z Toba nie zgodze. Dlaczego sądzisz, że Passat jest dużo gorszy od A4? Powiem Wam, że tak się składa, że miałem Passata z tego samego rocznika co A4 i złego słowa na niego nie dam powiedziec :P Samochód dużo większy (więc dla rodziny to: + ), jakość wykonania pod żadnym pozorem nie odstaje od A4, a prowadzenia porównać nie mogę bo to auta o zupełnie innej specyfikacji. Jednak mimo, że miałem silnik PD 115 KM to naprawde nieźle się tym jeździło (no i to spalanie kolo 6l w mieście :shocked:).

Co do wersji to Passat produkowany w latach 1996-2005 to Passat B5 (przed liftem model 3B, po lifcie model 3BG). Dopiero w 2005 wszedł nowy model B6.

No i napęd: jak ktoś zdążył zauważyć: silnik wzdłużnie = torsen, poprzecznie = Haldex.

Syncro i Haldex to tylko nazwy handlowe. Nie określisz chyba po nich jednoznacznie jaki jest rodzaj napędu zastosowany.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche błędnych informacji się tu nazbierało, więc się wtrącę :tongue4:

no tylko nie mow ze zastanawiales sie nad paskiem :shock:

pasek jest duzo gorszy niz A4...wiekszy napewno, ale jakos wykonania,prowadzenie...ehh szkoda gadac...

Pozwól, że się z Toba nie zgodze. Dlaczego sądzisz, że Passat jest dużo gorszy od A4? Powiem Wam, że tak się składa, że miałem Passata z tego samego rocznika co A4 i złego słowa na niego nie dam powiedziec :P Samochód dużo większy (więc dla rodziny to: + ), jakość wykonania pod żadnym pozorem nie odstaje od A4, a prowadzenia porównać nie mogę bo to auta o zupełnie innej specyfikacji. Jednak mimo, że miałem silnik PD 115 KM to naprawde nieźle się tym jeździło (no i to spalanie kolo 6l w mieście :shocked:).

Co do wersji to Passat produkowany w latach 1996-2005 to Passat B5 (przed liftem model 3B, po lifcie model 3BG). Dopiero w 2005 wszedł nowy model B6.

No i napęd: jak ktoś zdążył zauważyć: silnik wzdłużnie = torsen, poprzecznie = Haldex.

Syncro i Haldex to tylko nazwy handlowe. Nie określisz chyba po nich jednoznacznie jaki jest rodzaj napędu zastosowany.

Pozdrawiam.

to nie sa nazwy handlowe tylko rodzaje,jednoznacznie okresli po nich jaki jest rodzaj napedu!!!!!!!!

quattro i 4motion to nazwy handlowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Torsen czyli "odwrotny" mechanizm różnicowy.

Przekazuje moment obrotowy na koło które ma przyczepność a nie jak normlany na to koło które traci przyczepność.

Haldex to chyba wiskotyczne sprzęgło - za dużych mocy nie przeniesie a włącza się gdy jest różnica obrotów między wałem przedniej osi a tylnej (czyli załączy napęd jak już przód przyczepność straci).

Nie wiem jak elektronika w Haldex ingeruje.

Dobrze kombinuję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haldex ma taki plus, ze mozna nim dowolnie sterowac - Masters wyrezal komputer sterujacy napedem swojego Lupo (200KM) i mogl dowolnie rozdzielac naped miedzy przodem a tylem. niestety nie wiem dokladnie jak to w praktyce dzialalo, wiem, ze taki patent powstal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...