Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kontrolka DPF w A4 B7 2.0TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Wczoraj zaświeciła mi się żółta kontrolka od układu wydechowego. Przynajmniej tak jest opisana w instrukcji.

Musiałem wrócić do domu, więc przejechałam kawałek autem. Po przekroczeniu 60-65km na godzinę auto pyka i pokazuje się informacja o przekroczeniu prędkości. Jednak pykanie przy przekroczeniu prędkości jest wyłączone, więc pewnie wiąże się to z tą kontrolką.

Mam Audi A4 Avant B7 z filtrem cząstek stałych w Quattro. 2.0 TDI.

Proszę o pomoc co powinienem zrobić? Zapewne udać się do warsztatu... jednak nigdy jeszcze nie serwisowałem tego auta... i nie mam swojego warsztatu.

W ogóle jak myślicie można dojechać do warsztatu z zapaloną kontrolką? Czy lepiej lawetować?

Pozdrawiam

Jarek

Opublikowano

Poczytaj o procedurze czyszczenia filtra cząstek stałych DPF. Najprawdopodobniej on jest juz zawalony i trzeba zastosowac procedure.

Opublikowano

W instrukcji jest napisane:

"Kiedy lampka kontroli spalin świeci się, należy niezwłocznie udać się do serwisu, aby zlecić usunięcie przyczyny nieprawidłowości."

Od DFP jest inna kontrolka... [br]Dopisany: 04 Czerwiec 2010, 13:34_________________________________________________Kumpel podpiął kabel i sprawdził błędy. Niestety jego VAG nie znał tego kodu błędu, wklejam loga:

Chassis Type: Audi A4 B7

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 03G 906 018 AQ

Component: R4 2.0l PPD1.3 G 9971

Coding: 0000172

Shop #: WSC 00060

3 Faults Found:

01137 - Central Locking Switch: Locking contacts

006 - Short to Plus - Intermittent

01137 - Central Locking Switch: Locking contacts

006 - Short to Plus - Intermittent

09299 - Unknown Error Code

006 - Short to Plus - Intermittent

Readiness: N/A

Następnie wykasował kody i się przejechałem do 100km/h z 3km, i błąd ponownie się nie pojawił.

Wiecie może co to za błąd: 09299

Jarek

Opublikowano

Dziś przeprowadziłem czyszczenie filtra cząstek stałych zgodnie z procedurą opisaną w wcześniej załączonych linkach.

Procedurę przeprowadziłem 2 razy, trwała ona ok 15 minut (jedna)

Po wprowadzeniu kodu uruchomiła się normalna regeneracja.

Poziom zapchania DPF'a przed rozpoczęciem wypalania wynosił 25%

Po drugim wypaleniu automatycznie uruchomiła się procedura Przymusowej regeneracji.

Dopiero po przymusowej regeneracji którą uruchomiła się sama Vag pokazał 0% zapchania filtra.

Niestety do czasu, zanim dotarłem na parking ponownie wróciło do 20%.

W między czasie przed testem wygenerował się jeszcze błąd:

08194 Particulate Trap Bank 1 Efficiency Below Threshold sporadic

Obecnie wywaliłem wszystkie błędy, przeprowadziłem wypalanie.

Jeśli sytuacja się będzie powtarzać i zapali się ponownie wspaniała kontrolka wówczas będę się martwić ;)

Opublikowano

Moze zmień ON. Co teraz tankujesz?

Opublikowano

Teraz tankuje na Orlenie, zwykłego ON'a.

Co powinienem tankować? A może gdzie?

Jaka stacja ma najlepszą wachę?

Pozdrawiam

Jarek

Opublikowano

Ja nie narzekalem na ten ON.

08194 - could be a sensor or faulty DPF

 

Opublikowano

Najprawdopodobniej masz (może miałeś, bo trochę czasu minęło) walnięty czujnik różnicy ciśnienia.

BTW. Uporałeś się z tym?

Sam załapałem ten problem 3 dni temu. Objawy takie jak u Ciebie.

U mnie już rozwiązany.:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...