Ukasz699 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Witam Panowie. Może ktoś się z tym już spotkał dziś rezałem tempomat i pełen fis. Zmieniłem moduł na ten z q. Wszystko niby chodzi tylko występuje błąd. VAG-COM Version: Release 311.2-N Control Module Part Number: 8E0 920 900 K Component and/or Version: KOMBI+WEGFAHRS. RB4 D36 Software Coding: 01042 Work Shop Code: WSC 11111 Additional Info: WAUZZZ8E33A296936 AUZ6Z0B0447265 2 Faults Found: 00438 - Fuel Supply Sensor 2 (G169) 30-00 - Open or Short to B+ Objawy są takie iż pokazuje pół zbiornika mimo iż jest cały oraz paląca się rezerwa. Z moich obserwacji a może lepiej spostrzeżeń wygląda to tak jakbym się gdzieś w kodowaniu walnął i zmniejszył zbiornik a może są one mylne spotkał się już ktoś z takim błędem ?! Jakieś wskazówki ?? ;( [br]Dopisany: 07 Czerwiec 2010, 20:56_________________________________________________Chyba się nikt z takim objawem nie spotkał dziś wrócę do starego modułu pod kierę może w nim jest cały problem
Ukasz699 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2010 Panowie natknąłem się na anglojęzycznym forum na ten błąd i koleś radził takie coś Check the coding of the DIS - it thinks it's fitted to a quattro (which has a secondary fuel sensor). Tylko mi osobiście mało to mówi.[br]Dopisany: 08 Czerwiec 2010, 11:06_________________________________________________a tu odpowiedź spot on there dave my car thought it was a quattro all of a sudden and spat its dummy out,just changed a 1 to a 0 and its ok now cheers
antonio Opublikowano 8 Czerwca 2010 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Łukasz ale Twój błąd jak dobrze mi się kojarzy to: przerwa, zwarcie z plusem to co podałeś to przypadek w którym kodowanie coś się pogmatwało z ośki na Q
Ukasz699 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2010 Łukasz ale Twój błąd jak dobrze mi się kojarzy to: przerwa, zwarcie z plusem to co podałeś to przypadek w którym kodowanie coś się pogmatwało z ośki na Q No właśnie z q i zastanawiam się czy coś i u Mnie nie powaliło się bo w q jest mniejszy zbiornik tak ?? Zwarcie tylko gdzie go szukać no nic zastanawiam się czy jest sens powrotu do starego modułu. Jest ktoś na naszym forum kto w b6 ma moduł q i wszystko hula ładnie ??
Bart-S Opublikowano 9 Czerwca 2010 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Łukasz ale Twój błąd jak dobrze mi się kojarzy to: przerwa, zwarcie z plusem VAG pokazuje prawidłowo - błąd 2-giego czujnika poziomu paliwa (otwarty obwód), którego Łukasz nie ma bo ten stosowany jest tylko w Q. Skoro masz moduł wyciągnięty z Q - trzeba od nowa zaadaptować zbiornik paliwa. Najpierw zatankuj do pełna. Teraz w module Instruments wybierasz Adaptation (10) a następnie kanał 33. Aby rozpocząć procedurę adaptacji wpisz tutaj jako wartość 65535. I teraz nie wiem czy po wykonaniu się adaptacji trzeba tutaj jeszcze wpisać wartość 0 czy też po wykonaniu adaptacji wartość w tym polu zmieni się sama. Oprócz tego można jeszcze poprawić dokładność wskazań. Twój zbiornik ma 70L - jeśli nie wlewasz pod korek (lejesz na czujnik dystrybutora) trzeba będzie dokonać korekty. Aktualną wartość jaką podaje sensor możesz podejrzeć w blokach wartości mierzonych (grupa 004, indeks nr 1). Korekty dokonujesz w adaptacji na kanale 30 (drugi czujnik dla Q adaptuje się na kanale 29). Można tam wpisać wartości od 96 do 160 (jednostki Ohm) – tym samym uzyskujemy możliwość zmiany wskazań czujnika w zakresie +/- 4L od wartości domyślnej czyli 128. Zmiana wartości o 1 jednostkę (1 Ohm) to korekta o 1/4 litra. Najlepiej będzie jeśli zalejesz pod korek i odpalisz procedurę adaptacji - wtedy powinno obejść się bez żadnych korekt.
Ukasz699 Opublikowano 10 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2010 Łukasz ale Twój błąd jak dobrze mi się kojarzy to: przerwa, zwarcie z plusem VAG pokazuje prawidłowo - błąd 2-giego czujnika poziomu paliwa (otwarty obwód), którego Łukasz nie ma bo ten stosowany jest tylko w Q. Skoro masz moduł wyciągnięty z Q - trzeba od nowa zaadaptować zbiornik paliwa. Najpierw zatankuj do pełna. Teraz w module Instruments wybierasz Adaptation (10) a następnie kanał 33. Aby rozpocząć procedurę adaptacji wpisz tutaj jako wartość 65535. I teraz nie wiem czy po wykonaniu się adaptacji trzeba tutaj jeszcze wpisać wartość 0 czy też po wykonaniu adaptacji wartość w tym polu zmieni się sama. Oprócz tego można jeszcze poprawić dokładność wskazań. Twój zbiornik ma 70L - jeśli nie wlewasz pod korek (lejesz na czujnik dystrybutora) trzeba będzie dokonać korekty. Aktualną wartość jaką podaje sensor możesz podejrzeć w blokach wartości mierzonych (grupa 004, indeks nr 1). Korekty dokonujesz w adaptacji na kanale 30 (drugi czujnik dla Q adaptuje się na kanale 29). Można tam wpisać wartości od 96 do 160 (jednostki Ohm) – tym samym uzyskujemy możliwość zmiany wskazań czujnika w zakresie +/- 4L od wartości domyślnej czyli 128. Zmiana wartości o 1 jednostkę (1 Ohm) to korekta o 1/4 litra. Najlepiej będzie jeśli zalejesz pod korek i odpalisz procedurę adaptacji - wtedy powinno obejść się bez żadnych korekt. Zaraz będę testował to co napisałeś Bartek dzięki za wyczerpującą odpowiedź. [br]Dopisany: 10 Czerwiec 2010, 07:49_________________________________________________Bartek wrzucam mu w Adaptacji w kanele 33 wartość 65535 mimo wszystko następuje reset zegarów a jak wracam wartość powaraca do wartości 128 ile powinno być ??[br]Dopisany: 10 Czerwiec 2010, 08:27_________________________________________________Barti co do zbiornika to tylko moja hipoteza. Nie wiem czy dobrze się rozumiemy, ale podając moduł kierownicy z q miałem na myśli jego numer 8E0 953 549 Q nie wiem czy on był montowany tylko w quattro wiem, że jest z B7. Co do adaptacji nie wiem czy to jednak dobry kierunek. Bartku a możesz odczytać wartości u siebie?? W miarę możliwości proszę luknij jaką masz wartość w blokach wartości mierzonych pozycja pierwsza czy ja dobrze czytam tam jest litraż u Mnie tylko 28l tank cont. resistance 57 ohms dalej 0 tank cont. i 510ohms . Możesz zobaczyć jakie są wartości u Ciebie na kanale 4 wartości mierzonych ??
Bart-S Opublikowano 10 Czerwca 2010 Opublikowano 10 Czerwca 2010 Z tego co mi wiadomo nie ma podziału sterownika w kolumnie kierowniczej ze względu na napęd. Gdzie Ci się pojawia 128? W adaptacji w kanale 33? Nie pomyliłeś tych wskazań z MVB 30?
Ukasz699 Opublikowano 11 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2010 Z tego co mi wiadomo nie ma podziału sterownika w kolumnie kierowniczej ze względu na napęd. Gdzie Ci się pojawia 128? W adaptacji w kanale 33? Nie pomyliłeś tych wskazań z MVB 30? Barti właśnie w Adaptacji w kanale 33 a ile powinno być?. Bartku a możesz odczytać wartości u siebie?? W miarę możliwości proszę luknij jaką masz wartość w blokach wartości mierzonych pozycja pierwsza czy ja dobrze czytam tam jest litraż u Mnie tylko 28l tank cont. resistance 57 ohms dalej 0 tank cont. i 510ohms .
Bart-S Opublikowano 11 Czerwca 2010 Opublikowano 11 Czerwca 2010 Łukasz ja mam w tej chwili 1/3 baku - zależnie od aktualnego poziomu paliwa nasze wskazania będą różne... Mogę sprawdzić wartość w indeksie adaptacji - ale dam znać dopiero późnym wieczorem... Uderz do kolegi ctv - z tego co wiem zna dobrze proces adaptacji wskaźnika paliwa
Ukasz699 Opublikowano 11 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2010 Mam takie wartości Bartii Adaptacja 10: Kanał 29: 128 30: 128 31: - 32: 20 33: 128[br]Dopisany: 11 Czerwiec 2010, 08:05_________________________________________________ Łukasz ja mam w tej chwili 1/3 baku - zależnie od aktualnego poziomu paliwa nasze wskazania będą różne... Mogę sprawdzić wartość w indeksie adaptacji - ale dam znać dopiero późnym wieczorem... Uderz do kolegi ctv - z tego co wiem zna dobrze proces adaptacji wskaźnika paliwa Bartii a sądzisz, że to problem adaptacji ?? Cholera sprawdzałem już kilka razy czy czegoś po prostu nie wypiąłem. Pamiętam, że kiedyś jak padł mi aku bo miałem stary to miałem podobną sytuację nie sprawdzałem błędów tylko odpiełem aku i podłączyłem ponownie problem zniknął nie wiem czy błąd byłby taki sam jednak..
Bart-S Opublikowano 11 Czerwca 2010 Opublikowano 11 Czerwca 2010 No własnie nie jestem pewien - dlatego pogadaj z ctv. A uczyłeś nowy sterownik VINu? Nie wiem czy to coś da... Sprawdź najpierw czy w sterowniku kolumny kierowniczej (16) zapisał się błąd dot. VIN. Jeśli tak wejdź do Adaptation (10) - kanał 81: zapisz wartość 00111.
Ukasz699 Opublikowano 12 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 12 Czerwca 2010 No własnie nie jestem pewien - dlatego pogadaj z ctv. A uczyłeś nowy sterownik VINu? Nie wiem czy to coś da... Sprawdź najpierw czy w sterowniku kolumny kierowniczej (16) zapisał się błąd dot. VIN. Jeśli tak wejdź do Adaptation (10) - kanał 81: zapisz wartość 00111. Nie Bartek nic tam takiego nie było No nic zobaczę co mi kolega ctv napisze. Jeśli procedura baku nic nie da to chyba dobiorę się do pływaka czujnika paliwa. Może coś tam strzeliło sam już nie wiem, ale tak nie mogę zostawić bo nie mam stanu paliwa i mnie to wk**wia. Dzięki za pomoc [br]Dopisany: 11 Czerwiec 2010, 08:56_________________________________________________Problem rozwiązany dzięki koledze uhu2 okazał się błąd w kodowaniu
Bart-S Opublikowano 12 Czerwca 2010 Opublikowano 12 Czerwca 2010 To zapodaj rozwiązanie - bo sam jestem ciekaw. Sprawdzałem kodowanie sterownika który dokupiłeś i nie było tam nic dot. zbiornika paliwa...
Trzcina 80 Opublikowano 13 Czerwca 2010 Opublikowano 13 Czerwca 2010 możesz napisać co miałeś źle w kodowaniu bo mam podobny problem?
Ukasz699 Opublikowano 14 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2010 To zapodaj rozwiązanie - bo sam jestem ciekaw. Sprawdzałem kodowanie sterownika który dokupiłeś i nie było tam nic dot. zbiornika paliwa... Widzisz a jednak coś tam musiało być kodowanie z opisu było błędne bo szedłem tym tropem chodzi o montaż manetki tempomatu. możesz napisać co miałeś źle w kodowaniu bo mam podobny problem? Kolego więc jeśli masz Avanta kierę 3-ramienną lub 4-ramienną bez multi tempomat i fis to kodowanie powinno być takie: Grupa 16: 01042 Grupa 17: 02111 U Mnie to pomogło
Trzcina 80 Opublikowano 14 Czerwca 2010 Opublikowano 14 Czerwca 2010 Dzięki wielkie dzisiaj to sprawdzę
Ukasz699 Opublikowano 14 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2010 Dzięki wielkie dzisiaj to sprawdzę Nie ma sprawy powinno hulać jeszcze bym zmienił początek 17 bo u Mnie radio straciło podświetlanie przycisków, ale to już pikuś Myślę, że 3 powinno być na początku Bartku jak zajrzysz to napisz czy mam rację ??
Bart-S Opublikowano 14 Czerwca 2010 Opublikowano 14 Czerwca 2010 Napisałeś grupa 16,17 - rozumiem że chodzi o moduł?
antonio Opublikowano 14 Czerwca 2010 Opublikowano 14 Czerwca 2010 Napisałeś grupa 16,17 - rozumiem że chodzi o moduł? też się zastanawiałem ale chodzi tu właśnie o: 16-kierownica, 17-Licznik
Ukasz699 Opublikowano 14 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2010 Napisałeś grupa 16,17 - rozumiem że chodzi o moduł? też się zastanawiałem ale chodzi tu właśnie o: 16-kierownica, 17-Licznik Oj przepraszam tak jak Antoni napisał 16 kierownica i 17 licznik
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się