Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] Problemy z rozruchem zimnego silnika w ciepłym otoczeniu.Nowe logi po wymianie


Muskel1

Rekomendowane odpowiedzi

Dlatego sie pytalem czy to poma ma zle ustawiony kat wtrysku bo jestem pewny, bylem w BS. Silnik byl tez rozgrzany bo mu przed logowaniem w piec dalem i chodzil pozniej przez 5 min. na wolnych obrotach.

Dla pewnosci zrobilem dzis jeszcze raz 004 BS

Log (0 - 004)

i

004

Log (0 - 004)

Co tu jest grane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego sie pytalem czy to poma ma zle ustawiony kat wtrysku bo jestem pewny, bylem w BS. Silnik byl tez rozgrzany bo mu przed logowaniem w piec dalem i chodzil pozniej przez 5 min. na wolnych obrotach.

Dla pewnosci zrobilem dzis jeszcze raz 004 BS

Log (0 - 004)

i

004

Log (0 - 004)

Co tu jest grane?

wlasnie nie wiem silnik niby wchodzi na obroty ale jakby nie wchodzil na wlasciwy bs

basic settings

-- przejedz sie autem tak z 5 km nagrzeje sie konkretnie i wtedy rob logi na wolnych obrotach ciezko o temperature

i wlaczasz vaga wchodzisz w engine czyli 01 i dalej zmienasz sobie kanaly na oo4

i po lewej stronie u dolu masz opcje basic settings klikasz na nia i silnik zwieksza obroty i zaczyna migac zarowka od swiec zarowych

definitywnie wymagane jest 100% zaraz poszukam instrukcji to ja tutaj wkleje jesli nie osiaga 100% to cos jest nie tak!

http://meszrum.neostrada.pl/2.5TDI.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak robilem jak opisales, bylem zatankowac (jazda ok 15) pod koniec w drodze powrotnej dalem mu w piec, pozniej chlodzenie pare min. na wolnych obrotach i dopiero logowalem.

Byc moze to moje subiektywne odczucie ale wydaje mi sie, ze auto nie ciagnie tak jak przed wymiana pompy. Moze to tez byc wina zle ustawionego katu?

Spaliny tez inaczej smierdza (tak jak te stare diesle). W TDIkach spaliny smierdza inaczej.

Merszum,

masz racje, auto lekko wpada w wibracje na jalowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...i pewnie drży na jałowym...

czyż nie tak?

jeżeli tak, to niestety wtryskiwacze są do sprawdzenia [i raczej wymiany].

wymieni wszystkie wtryski na nowe i narywanie zniknie :cool1:

...jakie to proste :polew:

kolego,u mnie zamontowano 6 nowiutkich wtrysków i narywanie było dalej,potem dołożono nowiutką VP44 i narywanie dalej było,więc przestań pisać po raz enty takie brednie :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak robilem jak opisales, bylem zatankowac (jazda ok 15) pod koniec w drodze powrotnej dalem mu w piec, pozniej chlodzenie pare min. na wolnych obrotach i dopiero logowalem.

Byc moze to moje subiektywne odczucie ale wydaje mi sie, ze auto nie ciagnie tak jak przed wymiana pompy. Moze to tez byc wina zle ustawionego katu?

Spaliny tez inaczej smierdza (tak jak te stare diesle). W TDIkach spaliny smierdza inaczej.

Merszum,

masz racje, auto lekko wpada w wibracje na jalowym.

zadzwon do mnie numer masz na pw

zle jest ustawiony kad definitywnie i to jeszcze powiem ze przynajmniej o 1 zab jest na pasku zle bo wywala go w cholere i nie moze wysterowac na 100% i dlatego te cale jaja z napieciami bo ecu szaleje nie wie co ma zrobic bo nie daje rady wysterowac

[br]Dopisany: 20 Czerwiec 2010, 15:52_________________________________________________

...i pewnie drży na jałowym...

czyż nie tak?

jeżeli tak, to niestety wtryskiwacze są do sprawdzenia [i raczej wymiany].

wymieni wszystkie wtryski na nowe i narywanie zniknie :cool1:

...jakie to proste :polew:

kolego,u mnie zamontowano 6 nowiutkich wtrysków i narywanie było dalej,potem dołożono nowiutką VP44 i narywanie dalej było,więc przestań pisać po raz enty takie brednie :cool1:

nie nie jest to proste i zeby kur... kazdy wiedzial ze nie jest a najsmieszniejsze ze nawet nowe wtryskiwacze maja odchylki od tolerancji czyli defacto nowe trzeba wziac na stol probierczy i sprawdzic jak sie ma sprawa podawanej dawki i wtedy wybrac te ktore maja najmniesze odchylenia i metoda prob i bledow montowac je w silniku az uzyska sie pozadany efekt :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie nie jest to proste i zeby kur... kazdy wiedzial ze nie jest

no właśnie,bo gdyby wystarczyła wymiana wtryskiwaczy,to problem narywania by nie istniał i nie byłoby o to tylu wojen na różnych forach,diagnoza byłaby prosta -narywa -wymiana wtryskiwaczy -po problemie,każdy byle mechanik z dwoma kluczami by to ogarną :gwizdanie:

a jak powszechnie wiadomo,tylko jeden,jak do tej pory,sobie z tym poradził :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie nie jest to proste i zeby kur... kazdy wiedzial ze nie jest

no właśnie,bo gdyby wystarczyła wymiana wtryskiwaczy,to problem narywania by nie istniał i nie byłoby o to tylu wojen na różnych forach,diagnoza byłaby prosta -narywa -wymiana wtryskiwaczy -po problemie,każdy byle mechanik z dwoma kluczami by to ogarną :gwizdanie:

a jak powszechnie wiadomo,tylko jeden,jak do tej pory,sobie z tym poradził :cool1:

tylko jak i po co ci co skladali silniki by sobie zycie utrudniali -- albo maja poprostu dostarczane wtryskiwacze po sprawdzeniu 6 sztuk z minimalna korekcja

a jesli by tak nie bylo to wyjscie jest ze wtedy dopasowuja mapy silnika do wtryskow w fabryce i kazda ingerencja w system -- tzn. pompa wtrysk walki powoduje zonka) ale kurde to by w seryjnej produkcji w cholere czasu i pieniedzy kosztowalo wiec jestem za wariantem 1 mapy silnika sa identyczne -- wazne sa korekcje montowanych wtryskow -- a wiec meszrum ma po czesci racje -- z tym ze zalozenie nowych moze nic nie dac jesli nie maja dobranych korekcji i problem bedzie nadal wystepowal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie nie jest to proste i zeby kur... kazdy wiedzial ze nie jest

no właśnie,bo gdyby wystarczyła wymiana wtryskiwaczy,to problem narywania by nie istniał i nie byłoby o to tylu wojen na różnych forach,diagnoza byłaby prosta -narywa -wymiana wtryskiwaczy -po problemie,każdy byle mechanik z dwoma kluczami by to ogarną :gwizdanie:

a jak powszechnie wiadomo,tylko jeden,jak do tej pory,sobie z tym poradził :cool1:

też zaczynasz?

nie masz pojęcia o czym piszesz [nie masz jakichkolwiek podstaw z zakresu diagnostyki].

...i skończ z tandetną reklamą. zamiast niej, może byś komukolwiek pomógł, huh?

napisałem co trzeba zrobić, jeżeli występują wibracje.

Tak robilem jak opisales, bylem zatankowac (jazda ok 15) pod koniec w drodze powrotnej dalem mu w piec, pozniej chlodzenie pare min. na wolnych obrotach i dopiero logowalem.

Byc moze to moje subiektywne odczucie ale wydaje mi sie, ze auto nie ciagnie tak jak przed wymiana pompy. Moze to tez byc wina zle ustawionego katu?

Spaliny tez inaczej smierdza (tak jak te stare diesle). W TDIkach spaliny smierdza inaczej.

Merszum,

masz racje, auto lekko wpada w wibracje na jalowym.

to, co opisujesz [poza wibracjami], spowodowane jest źle ustawionym kątem wtrysku po montażu pompy.

po regulacji kąta wtrysku - jeżeli wibracje będą Ci przeszkadzać, będziesz musiał sprawdzić wtryskiwacze. jeżeli masz dostęp do części z pewnego źródła [nowych, które przeszły kontrolę jakości - nie takich, które można kupić w PL jako nowe], to założenie nowych wtryskiwaczy powinno wyeliminować usterkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie nie jest to proste i zeby kur... kazdy wiedzial ze nie jest

no właśnie,bo gdyby wystarczyła wymiana wtryskiwaczy,to problem narywania by nie istniał i nie byłoby o to tylu wojen na różnych forach,diagnoza byłaby prosta -narywa -wymiana wtryskiwaczy -po problemie,każdy byle mechanik z dwoma kluczami by to ogarną :gwizdanie:

a jak powszechnie wiadomo,tylko jeden,jak do tej pory,sobie z tym poradził :cool1:

też zaczynasz?

nie masz pojęcia o czym piszesz [nie masz jakichkolwiek podstaw z zakresu diagnostyki].

...i skończ z tandetną reklamą. zamiast niej, może byś komukolwiek pomógł, huh?

napisałem co trzeba zrobić, jeżeli występują wibracje.

Tak robilem jak opisales, bylem zatankowac (jazda ok 15) pod koniec w drodze powrotnej dalem mu w piec, pozniej chlodzenie pare min. na wolnych obrotach i dopiero logowalem.

Byc moze to moje subiektywne odczucie ale wydaje mi sie, ze auto nie ciagnie tak jak przed wymiana pompy. Moze to tez byc wina zle ustawionego katu?

Spaliny tez inaczej smierdza (tak jak te stare diesle). W TDIkach spaliny smierdza inaczej.

Merszum,

masz racje, auto lekko wpada w wibracje na jalowym.

to, co opisujesz [poza wibracjami], spowodowane jest źle ustawionym kątem wtrysku po montażu pompy.

po regulacji kąta wtrysku - jeżeli wibracje będą Ci przeszkadzać, będziesz musiał sprawdzić wtryskiwacze. jeżeli masz dostęp do części z pewnego źródła [nowych, które przeszły kontrolę jakości - nie takich, które można kupić w PL jako nowe], to założenie nowych wtryskiwaczy powinno wyeliminować usterkę.

nie nie jest to proste i zeby kur... kazdy wiedzial ze nie jest

no właśnie,bo gdyby wystarczyła wymiana wtryskiwaczy,to problem narywania by nie istniał i nie byłoby o to tylu wojen na różnych forach,diagnoza byłaby prosta -narywa -wymiana wtryskiwaczy -po problemie,każdy byle mechanik z dwoma kluczami by to ogarną :gwizdanie:

a jak powszechnie wiadomo,tylko jeden,jak do tej pory,sobie z tym poradził :cool1:

też zaczynasz?

nie masz pojęcia o czym piszesz [nie masz jakichkolwiek podstaw z zakresu diagnostyki].

...i skończ z tandetną reklamą. zamiast niej, może byś komukolwiek pomógł, huh?

napisałem co trzeba zrobić, jeżeli występują wibracje.

Tak robilem jak opisales, bylem zatankowac (jazda ok 15) pod koniec w drodze powrotnej dalem mu w piec, pozniej chlodzenie pare min. na wolnych obrotach i dopiero logowalem.

Byc moze to moje subiektywne odczucie ale wydaje mi sie, ze auto nie ciagnie tak jak przed wymiana pompy. Moze to tez byc wina zle ustawionego katu?

Spaliny tez inaczej smierdza (tak jak te stare diesle). W TDIkach spaliny smierdza inaczej.

Merszum,

masz racje, auto lekko wpada w wibracje na jalowym.

to, co opisujesz [poza wibracjami], spowodowane jest źle ustawionym kątem wtrysku po montażu pompy.

po regulacji kąta wtrysku - jeżeli wibracje będą Ci przeszkadzać, będziesz musiał sprawdzić wtryskiwacze. jeżeli masz dostęp do części z pewnego źródła [nowych, które przeszły kontrolę jakości - nie takich, które można kupić w PL jako nowe], to założenie nowych wtryskiwaczy powinno wyeliminować usterkę.

panowie prosze nie zachowujmy sie jak dzieci w przedszkolu

celem tych postow jest pomoc w naprawie naszych autek zeby smigaly jak nalezy i kazda pomoc jest cenna a informacje o tym czy o tamtym sa w takich przypadkach na wage zlota ja po przeczytaniu aktualnie kilkuset stron o tych silnikach wyciagam wnioski i tez oscyluje w kierunku rozumowania ze prawidlowo wyregulowane wtryski rozwiaza problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie prosze nie zachowujmy sie jak dzieci w przedszkolu

ale do mnie te słowa :cool1:

...i pewnie drży na jałowym...

czyż nie tak?

jeżeli tak, to niestety wtryskiwacze są do sprawdzenia [i raczej wymiany].

napisałem,że (w moim przypadku),to nic nie dało,wtryski były od Bosch-Servis Śmietana,z pewnością odpowiednio wyregulowane.

więc z mojej perspektywy,rada meszruma jest bzdurna i tylko do tego się odnosiłem w moim poście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie prosze nie zachowujmy sie jak dzieci w przedszkolu

ale do mnie te słowa :cool1:

tomek, meszrum bez obrazy-- napsalem ogolnie nie majac nikogo wybiorczo na mysli -- bo znow na kolejnym poscie rozpocznie sie wojna -- ktora de facto nikomu nie pomoze -- a my chcemy sobie pomoc nawzajem i dzieki takim postom kazdy dorzuca czesci ukladanki jak w puzlach i jest szansa ze z pomoca wielu doswiadczonych ludkow da sie problem rozwiazac

...i pewnie drży na jałowym...

czyż nie tak?

jeżeli tak, to niestety wtryskiwacze są do sprawdzenia [i raczej wymiany].

napisałem,że (w moim przypadku),to nic nie dało,wtryski były od Bosch-Servis Śmietana,z pewnością odpowiednio wyregulowane.

więc z mojej perspektywy,rada meszruma jest bzdurna i tylko do tego się odnosiłem w moim poście.

i w tym przypadku tez sie z Toba zgadzam wyczytalem jednakze ze na 10 przypadkow 8 dalo sie uleczyc samymi wtryskami

a pozostale niestety to byla wyzsza szkola jazdy -- sensoryka do sprawdzenia jak rowniez dostrajanie samych map paliwa/powietrza pod dana konfiguracje auta a to jest za***iście czasochlonne zajecie!

ja mam nadzieje ze wtryski starcza jak nie bede kontrolowal napiecie kazdego sensora po kolei a jak to nie pomoze -- to kur... prasa hydrauliczna 400ton i przerobie go na zyletki :)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...i pewnie drży na jałowym...

czyż nie tak?

jeżeli tak, to niestety wtryskiwacze są do sprawdzenia [i raczej wymiany].

napisałem,że (w moim przypadku),to nic nie dało,wtryski były od Bosch-Servis Śmietana,z pewnością odpowiednio wyregulowane.

więc z mojej perspektywy,rada meszruma jest bzdurna i tylko do tego się odnosiłem w moim poście.

to w końcu nowe wtryskiwacze, czy wyregulowane od śmietany?

nowych wtryskiwaczy się nie reguluje [pewnie o tym nie wiesz, lecz dwusprężynowe wtryskiwacze do V6 po samej regulacji działają jedynie gorzej - jedyna forma zrobienia z nimi czegokolwiek prawidłowego to wymiana końcówek wraz z regulacją jeżeli jest konieczna].

prawda jest niestety taka, że nie wiesz tak naprawdę co było zrobione w twoim samochodzie [albo rżniesz głąba].

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj internetowy teoretyku,radź chłopakom,radź :good:

i czytaj ze zrozumieniem,napisałem,że wtryski były nowe,Brysio napisał,że nawet nowe wtryski bez "regulacji" będą lipne,więc napisałem,że jeżeli nowe wtryski trzeba "dostrajać",to z pewnością zostało to zrobione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj internetowy teoretyku,radź chłopakom,radź :good:

i czytaj ze zrozumieniem,napisałem,że wtryski były nowe,Brysio napisał,że nawet nowe wtryski bez "regulacji" będą lipne,więc napisałem,że jeżeli nowe wtryski trzeba "dostrajać",to z pewnością zostało to zrobione.

cała społeczność bardzo zatem dziękuje za dostarczenie tej cudownej rewelacji - rzuca ona zupełnie nowe światło na zagadnienia związane z układami wtryskowymi Bosch'a.

...choć co bardziej złośliwi mogą się odrobinę ponabijać.

czy wy [rodzina promocji p] naprawdę macie kompleks na moim punkcie? czy jedynie jest to upośledzony marketing?

[tutaj zaśmiałem się szyderczo obficie plując na matrycę]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:)))

mnie chodzilo o to ze nawet nowe wtryski moga miec rozne korekcje choc beda sie znajdowaly w zakresie tolerancj mimo tego beda mialy rozne dawki wtryskiwanego paliwa a co za tym idzie kazdy wie .....

meszrumie -- nie bierz sobie wsztykiego do serca -- zapewne wiesz doskonale ze prawidlowa dyskusja polega na wyjasnieniu wsztystkich za i przeciw na argumentach i na faktach tylko te zalezne sa od strony ich postrzegania a tym samym jedna rzecz postrzegana z 3 roznych stron bedzie miala 3 zwolennikow broniacych swoich racji -- czy sie myle?

a z drugiej strony okrotnie Ci zazdroszcze bombardowan na Ciebie przeprowadzanych mysle ze takich nalotow to nawet vietnam nie mial -- joke

co Ty tutaj poniektorym zrobiles ze darza Cie takim uwielbianiem :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po co ta cała dyskusja,muskel ma problem z narywaniem,brysio ma problem z narywaniem,ty wiesz jak to naprawić :wink4:

do dzieła :good:

choć raz sie wykaż wiedzą praktyczną,jeden,jedyny raz :cool1:

kompleks na twoim punkcie,proszę cię,niby dlaczego :mysli:,moje nastawienie do twojej osoby jest oparte na faktach i doświadczeniu,od półtora roku piszesz o narywaniu i nić,kompletnie nic z tego nie wynika,w tym czasie pewna osoba* naprawiła 3 BDG z naszego forum,nie produkowała się na forum,nie lansowała,nie udzielała,tylko PRACOWAŁA :cool1:

*celowo nie wymieniam imienia,nie chcę wzmagać twojej fobii :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po co ta cała dyskusja,muskel ma problem z narywaniem,brysio ma problem z narywaniem,ty wiesz jak to naprawić :wink4:

do dzieła :good:

choć raz sie wykaż wiedzą praktyczną,jeden,jedyny raz :cool1:

kompleks na twoim punkcie,proszę cię,niby dlaczego :mysli:,moje nastawienie do twojej osoby jest oparte na faktach i doświadczeniu,od półtora roku piszesz o narywaniu i nić,kompletnie nic z tego nie wynika,w tym czasie pewna osoba* naprawiła 3 BDG z naszego forum,nie produkowała się na forum,nie lansowała,nie udzielała się,tylko PRACOWAŁA :cool1:

*celo nie wymieniam imienia,nie chcę wzmagać twojej fobii :gwizdanie:

ilekroć piszę co należy uczynić, tylekroć pojawiasz się ty oraz trzeniu [tylko tutaj, na AKP jakoś nie macie odwagi], po czym piszecie, że to nieprawda. i to wszystko - czysta negacja. może zatem, poza negowaniem, napiszesz cokolwiek więcej, bądź też przestaniesz pisać? dlaczego nie opisałeś od razu po wklejeniu logów przez autora tego topiku, co należy zrobić? dlaczego nie chciałeś pomóc? pojawiłeś się za to w chwili, gdy najwybitniejsze dłonie w świecie motoryzacji spłodziły post o konieczności sprawdzenia wtryskiwaczy...

napisałem wszystko na ten temat, lecz sami zainteresowani bombardowani są PW... zatem...

oczywiście, że wiem, jak wszyscy czytający ten topik, co należy uczynić z usterką - należy sprawdzić wtryskiwacze i je wymienić w razie potrzeby.

[zakładam, że tego specjalnie nie przeczytałeś, żeby w następnym topiku powtórzyć, że nadal nic nie napisałem]

jedno mnie ciekawi, wy tak sami przez się reagujecie, czy nadal panuje zasada puppet_master'a pociągającego sznurkami przez PW? jakże się zdziwiłem gdy ongiś Carl pokazał mi PW od p na mój temat wraz z odpowiednimi instrukcjami...

wyobraź sobie też, że najlepszy mechanik na świecie na punkcie którego mam fobię uczył się pojęć typu logi/kabel/BS z mojego jakże teoretycznego akapowego topiku o diagnostyce.

straszne, prawda?

[zatem twój paździerz był logowany w oparciu o moje noł_hał - wsiądziesz jutro do niego? tutaj chciałbym, żebyś zaczął się bać swojego auta...]

o narywaniu nie piszę od pół roku - poświęciłem temu ok. 30 minut życia wyjaśniając wszystko.

jeszcze straszniejsze jest to, że robię to społecznie.

[mam nadzieję, że w tym momencie zrobiłeś już w gacie ze strachu]

[+]

najmij sobie korepetytora, który wyjaśni ci czym są znaki przestankowe i jak je używać.

:)))

mnie chodzilo o to ze nawet nowe wtryski moga miec rozne korekcje choc beda sie znajdowaly w zakresie tolerancj mimo tego beda mialy rozne dawki wtryskiwanego paliwa a co za tym idzie kazdy wie .....

meszrumie -- nie bierz sobie wsztykiego do serca -- zapewne wiesz doskonale ze prawidlowa dyskusja polega na wyjasnieniu wsztystkich za i przeciw na argumentach i na faktach tylko te zalezne sa od strony ich postrzegania a tym samym jedna rzecz postrzegana z 3 roznych stron bedzie miala 3 zwolennikow broniacych swoich racji -- czy sie myle?

a z drugiej strony okrotnie Ci zazdroszcze bombardowan na Ciebie przeprowadzanych mysle ze takich nalotow to nawet vietnam nie mial -- joke

co Ty tutaj poniektorym zrobiles ze darza Cie takim uwielbianiem :))

Brysio,

korekcje nie mają tutaj w zasadzie żadnego znaczenia. wada tkwi w źle [nieprawidłowo] zużywających się wtryskiwaczach, które miały nieco odmienną konstrukcję od reszty wtryskiwaczy do V6 z uwagi na spełnianie przez BDG/BDH normy EURO4. założenie tychże nowych [ale na litość, naprawdę nowych] rozwiązuje problem.

...lecz jeżeli zakładasz "nowe" i masz korekcje rzędu 1.5mg, to znaczy, że ktoś spuścił Ci 6 kasztanów [niezależnie od tego, czy dalej trzęsie, czy nie].

co więcej, problem rozwiązuje też w części przypadków zmiana programu na nowszy uwzględniający zjawisko - w zasadzie może to zrobić każdy, kto ma pojęcie o mapach/winolsie.

spójrz na log 001 muskela - w pozycji 1 mamy obroty [powinny być 742rpm], w pozycji 2 mamy dawkę odczytywaną z nastawnika [normalnie ok 5.5-6mg, graniczne to 3mg [min] - 9 [max]], a w pozycji 3 mamy wysterowanie zaworu dawki [normalnie 20*CF, zawór działa w zakresie dopuszczalnym 15 [min] -25 max]]. zatem sprawne V6 na rozgrzanym silniku generować winno:

742 rpm

5.5 mg

20*CF

zatem mamy prawidłowe obroty przy średnim wysterowaniu zaworu dawki i prawidłową dawkę.

u muskela jest nieco inaczej - zawór dawki jest wysterowany na max [25*CF - czyli zawór ustawiony na pełną dawkę], dawka jest na pograniczu minimalnego progu [3mg], a obroty są zbyt niskie, co powoduje drżenie. kolokwialnie mówiąc wtryskiwacze nie mają drożności, co powoduje, że pomimo chęci pompy [pełen ogień], paliwo nie trafia w takiej ilości do silnika w jakiej powinno [jest za mało, zatem obroty spadają], gdyż na przeszkodzie stoją wtryskiwacze [można to porównać z zapchanym sitkiem w kranie]...

...ot i cała historia - nie ma czarów.

jeżeli jesteś bardzo ciekaw dlaczego jestem tak kochany, to odszukaj wątek na AKP [z okolic końca 2007, jeżeli dobrze pamiętam] założony przez niejakiego 'Bolca' [z wielkiej, bądź z małej lietry]. rzecz tyczyła się pompy VP44, od której wszystko się zaczęło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meszrumie,

ja nie szukam wojen tylko rozwiazan problemow - kazda informacja z ktorej moge wyciagnac jakies "zyski" jest dla mnie cenna - i nie mam nic do Ciebie, Tomeksa i innych kolegow i nie zamierzam miec! - uprzedzenia w jakimkolwiek stopniu nie pomagaja -- o czym zreszta juz pisalem -- rozwiazac problemu a wrecz przeciwnie stwarzaja niepewnosci o niekompetencji tych czy innych osob co akurat ma skutek odwrotny do zamierzonego. I naprawde pomocne jest gdy ktos widzac logi stwierdza ten czy inny fakt ktorego 20 innych nie widzialo! - jak rowniez strwierdzam fakt oczywisty ze kazdy z nas robiacych logi bazduje na Twojej dokumentacji i materialach

a i dodam tutaj do Wsztykich -- cytat z kilera "wiem ale nie powiem" -- w jakiejkolwiek sytuacji tez nie pomaga :))

a co do wtryskiwaczy na niemieckim forum wyczytalem ze kolesie zalozyli noweczki wtryski z aso niemieckiego czyli nie jakis polski bubel jak by to mozna bylo nazwac i 4 mialy korekcje na poziomie setek czyli 0,02-0,08 a pozostale mialy na poziomie dziesiatek czyli -0,4 - (-0,6) -- jak najbardziej mieszczace sie w granicy tolerancji-- i bujanie bylo dalej dopiero po ponownym demontazu i zmianie samych koncowek w boschu (i tutaj koles opisywal ze chyba z 15 sztuk udalo im sie dobrac 6 ktore mialy korekcje na poziomie setek) i tym samym auto przestalo bujac - jesli znajde tego linka jeszcze to go Tobie podesle

i zerknij prosze raz jeszcze na mojego loga -- http://www.postimage.org/image.php?v=Tsnn129

jak sam zauwazysz moje logi i muskela sa wrecz identyczne w 001 --

dawka u mnie oscyluje w granicy 3,1 - 3,5 u muskela 2,8 - 3,5 ta wieksza rozpietaosc tlumacze sobie zle ustawionym katem

obroty mamy identyczne u mnie i u muskela 719 / 696

jak rowniez cf w obydwu przypadkach na granicy czyli 25+

dodam tez ze w innych moich logach korekcja na jednym cylindrze jest -0,71 a wsztykie inne sa okolo 0,08 - 0,16 z tego co pamietam u muskela sytuacja jest wrecz identyczna z tym ze korekcja jest przeniesiona na inny cylinder ale odbiega znacznie od innych -- wiem ze uczepilem sie tego jak tonacy brzytwy ale od czegos trzeba zaczac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brysio,

absolutnie nie kierowałem moich gorzkich słów do Ciebie [adresaci są powszechnie znani].

jesteś jedną z niewielu osób, które podejmują się merytorycznego podejścia do tematu.

co do nowych wtryskiwaczy,

jeżeli po założeniu nowych objaw nadal występuje, to logowanie 001 wyjaśnia sprawę [przyczynę]. można się także wówczas pokusić o sprawdzenie pompy.

co więcej, nowa część nie zawsze oznacza sprawną część. robimy nie wiadomo jakie reverse engineering z tej wady, zapominając jednocześnie, że np. 90% nowych lmm Bosch do V6 z ASO mierzy nieprawidłowo...

Wasze logi są podobne, gdyż ta usterka w zasadzie we wszystkich przypadkach działa wg tego samego schematu, a zatem parametry są takie same [albo prawie takie same].

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec dzis dzieki koledze Brysio :hi: udalo nam sie mniej-wiecej ta pompe ustawic.

Zrobilem serie logow i wstawiam:

000

Log (1 - 000)

001

Log (3 - 001)

003

Log (4 - 003)

004

Log (2 - 004)

007

Log (0 - 007)

013

Log (5 - 013)

014

Log (7 - 014)

018

Log (6 - 018)

BS 000,003,004

Log (1 - 000)

Log (0 - 003)

Log (2 - 004)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...