[B5 ADR] Temperatura cieczy chłodzacej na kanale 49 klimy
0

    31 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam Szanownych Forumowiczów

    Panowie jestem po wymianie pompy wody na SKF oraz wymianie paska między pompą wody a pompą wspomagania tego krótkiego na Bosch'a.

    Zauważyłem dzisiaj przy temp. powietrza 32 stopnie C, że na biegu jałowym silnik mi się nagrzewa na kanale 49 klimatronika do 98 stopni i włącza się wiatrak pomocniczy ten mniejszy wtedy po chwili temp. spada na 93 stopnie i znowu rośnie, czy to normalny objaw i temp 98 stopni jest ok dla załączenia się pomocniczego wiatraka ? Jak przygazuje tak konkretnie to wiskoza działa bo główny wiatrak ostro przyspiesza razem z obrotami.

    Dodam, że jak włączę klimę i chodzą wiatraki chyba wszystkie to wtedy temp. wejdzie na 98 stopni C i tak trzyma rozumiem, że straszne upały ale te 98 stopni jest ok ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    ja mam kolego tak samo. od 93* do 98* juz tak od jakiegos miesiaca( od wymiany termostatu) i moim zdaniem cos musi byc nie tak ale ja jestem w anglii i z mechanikami jest ch...wo bo jak im sie uda zdiagnozowac usterke to czysty fart!

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ale czemu sądzisz że coś nie tak ? na biegu jałowym to złe temp ? Chyba zaraz przeszukam książkę Sam Naprawiam i zobacze jaki jest dopuszczalny zakres.

    ------------------------------------------------------------

    Edit:

    No i sprawdziłem i z tabeli wynika, że nie jest źle, silnik dogrzany OK no może o jeden stopień mi się później załącza wentylator elektryczny.

    tabela z książki "Sam naprawiam"

    3a1eec156fe0dc9cmed.jpg

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    wydaje mi sie ze temp. powinna byc max do 92* chyba ze przy konkretnym bucie albo w korku ale ja juz nic nie wiem bo gdybym nie sprawdzal na klimatroniku to myslalbym ze temp. ok bo na blacie rowno 90* :good:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    ale ja ci piszę, że dzisiaj sprawdzałem na postoju (to jak w korku :)), na dworze 32 stopnie upał i 98 stopni właczał się wiatrak elektryczny i temp spadała do 93 stopni, w czasie jazdy temp nie sięga 98 stopni bo główny wiatrak szybciej sie kreci.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Gość sledzik69

    Dziwna sprawa jest z ta temp w audi u mnie na blacie niby 90 a na climatronicu od 93 stopni do 98 przy upałach takich jak teraz i z właczona clima normalne to ???Wisko smiga wentylator od climy tez chodzi . Dlugo walczyłem z odpowietrzaniem itp ale chyba tak musi byc kiedys przy 98 płyn tak sie unosił ,że wywalalo go z litr przez korek wtedy był zapowietrzony ale teraz chyba juz w normie wiec jak z ta temperatura? :kox:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Dokładnie mam tak samo i też wydaje mi sie że dobrze odpowietrzony.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Rafik myślę żę wsio jest Ok u mnie też wczoraj takie upały i temp na 49 od 89 jak jade do 95 stopni i załancza się bardziej wiskoza.... natomiast jak jpomykam z klimą to 92-93 w korku.... myślę że wsio jest OK... temp są jakie są dlatego ja cały czas obserwuje Kanał 49... ale jeśli ukłąd dobrze odpowietrzony i wiatraki w gotowości sprawne to będzie OKI podczas tych upałów POZDR|O :hi:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Rafik myślę żę wsio jest Ok u mnie też wczoraj takie upały i temp na 49 od 89 jak jade do 95 stopni i załancza się bardziej wiskoza....

    Spoko, dzięki za pocieszenie, ale dzisiaj się jeszcze upewnię i spróbuje jeszcze odpowietrzyć drania.

    W sumie przy 95 stopniach to nie wiskoza ci się bardziej załącza tylko dodatkowy wiatrak elektryczny wspomagający.

    A z tego co piszesz to i tak wcześniej ci się załącza wiatrak ten dodatkowy niż u mnie bo przy 95 stopniach, u mnie dopiero przy 98 stopniach i to pierwszy stopnień obrotów wiatraka bo później podobno drugi stopień się uruchamia, ale wody nie wywala i nic się nie gotuje to chyba przestane się przejmować. No mam nadzieje że silnika nie przegrzewam.

    Pozdrawiam

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Gość sledzik69

    Ten typ tak ma najwidoczniej...... ja niedowierzam czujniukowi temp temu co daje sygnał do climatronika załozyłem nie orginalny wiec moze przekłamywac wiec tylko zimne :drinks: w te upały i sie nie martwic tak musi byc ......

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Wiesz niedługo zaliczę wypad nad morze ok. 400 km i wolę mieć pewność, że z autkiem jest OK.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    jest wszystko tak jak powinno być i nie szukajcie dziury :wink4:

    jest lato i będzie się tak nagrzewał, na jałowym (na postoju) jest zbyt mała możliwość wymiany ciepła

    podczas normalnej jazdy w trasie temperatura będzie właściwa :good:

    jak chcecie mieć pewność co do wskazania temp. to podłączcie VAG-a, reszta wskaźników nie zawsze pokazuje prawde

    :hi:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    jest wszystko tak jak powinno być i nie szukajcie dziury :wink4:

    jest lato i będzie się tak nagrzewał, na jałowym (na postoju) jest zbyt mała możliwość wymiany ciepła

    podczas normalnej jazdy w trasie temperatura będzie właściwa :good:

    jak chcecie mieć pewność co do wskazania temp. to podłączcie VAG-a, reszta wskaźników nie zawsze pokazuje prawde

    :hi:

    No i pewnie kolego masz całkowitą rację tylko, że człowiek się naczyta na tym forum i chodzi skołowany, niektórzy twierdzą, że OK inni że już silnik przegrzany ehhh ... już w wielu tematach miałem mnóstwo rozbieżnych odpowiedzi.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ja myślę, że opisane przez Was objawy to żadna usterka, ani wada

    W swoim aucie mam podobnie, a wiem, że jest w 100% sprawne.

    Do tego jak w taki upał włączycie klime to nie ma się co dziwić.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ja myślę, że opisane przez Was objawy to żadna usterka, ani wada

    W swoim aucie mam podobnie, a wiem, że jest w 100% sprawne.

    Do tego jak w taki upał włączycie klime to nie ma się co dziwić.

    No i to mi chodzi, im więcej takich odpowiedzi tym bardziej jestem utwierdzony, że wszystko mam OK :)

    No bo wkońcu pompa wody SKF nowa, wiatraki działają, woda się nie gotuje i nic nie wywala to co mogłoby być nie tak.

    Pozdrawiam

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ja myślę, że opisane przez Was objawy to żadna usterka, ani wada

    W swoim aucie mam podobnie, a wiem, że jest w 100% sprawne.

    Do tego jak w taki upał włączycie klime to nie ma się co dziwić.

    No i to mi chodzi, im więcej takich odpowiedzi tym bardziej jestem utwierdzony, że wszystko mam OK :)

    No bo wkońcu pompa wody SKF nowa, wiatraki działają, woda się nie gotuje i nic nie wywala to co mogłoby być nie tak.

    Pozdrawiam

    trzeba czasem mniej czytać w dziale technicznym, wtedy człowiek nie doszukuje się w swoim samochodzie jakiś "usterek"

    Ja myślę, że opisane przez nas objawy to rzecz normalna, wczoraj po zapieprzaniu przez 40 KM autostradą zjechałem w korek, na klimatroniku miałem przez chwilę temp 100st C, włączył się wentylator i temp spadła do ok 93, później znowu się podniosła - wentylator znów się włączył i znowu spadła do 93.

    Wyjechałem z korka, spokojny dojazd do domu i temp trzymała się w okolicach 90st C :)

    pzdr

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    jak teraz pomykam na klimie więcej niż 95 stopni nie mam wiadomo wentylator od klimy też swoje chłodzi... a jak nie pomykam na klimie... to mówie max 95 i w tedy się zapiekla wiskoza.... czasem wcześniej 92-93 słychać jak jade przez osiedle jak pod maską szumi :D wczoraj sąsiad do mnie z takim textem 1.8 na klapie a pod maską v6 bo taki to dzwięk jest :) a elektryczny to się załancza chyba przy 100stopniach w każdym razie uważam żę wsio jest OK w niedziele ruszam na podbój Francji więć ma chodzić i tyle . :hi:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Z ciekawosci sprawdze to dzisiaj u siebie, tylko ze ja mam

    8Z2 Engine cooling system with heavy-duty fan and radiator

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    A jak u was panowie zasprzęgla się wiskoza? przy jakiej mniej więcej temp i czy odrazu po osiągnięciu tej temp. ? U mnie zauważyłem, że ze 2 razy się zdąży włączyć elektryczny wiatrak przy 97 stopniach C i schłodzi do 93 stopni a wiskoza dużo później się załącza ale się załącza, już myślałem, że wisko zepsute ale po jakimś czasie i ono też się załączyło.

    W trasie mam non stop 92-93 stopnie na kanale 49 niezależnie od prędkości.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    u mnie w trasie kolego 88 stopni czasem 87 wiskoza załancza się tak 95 stopni najpoźniej... jak były te upały to nawet ok 93 mi sie załanczała :):hi:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    U mnie wiskoza chodzi caly czas, nawet jak silnik zimny, wiadomo, ze im cieplej tym szybciej, ale nawet na zimnym tez sobie smiga, wolno, bo wolno ale jednak. Temperatura tez troche ponad 90*C na climatronicku jak sie stoi w upal, tak samo jak u kolegow. Widac tak ma byc.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    to jest naturalna sprawa, że on się kreci razem z silnikiem, ale dopiero po zasprzęgleniu kreci się prawie z taka prędkością jak obroty silnika. A u ciebie przy jakiej temp się załącza się wiskoza na sztywno ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    witam podpinam sie pod temcik. Juz kilka razy pisałem co jest z moją temp i walcze z tym do tej pory. Ale 2 dni temu podpowiedziano mi cos takiego ze w silnikach audikowych jak jest klima przypchana ,spręzarka cieżko chodzi to takie jaja sa z temperarura. Wiec przy 30*celcjusza na dworze, pojechalem to zbadac zrobilem 70 km po 35 w jedna strone jechalem po trasie na ktorej był korek ( specjalnie taka wybrałem)

    i teraz wyniki

    1) jadac na właczonej klimie na kanale 49 temperatura nie spadała mi ponizej 95* i w korku moment i bylo 100* (zaczeły działac wiatraczki itd zeszło do 95* ( wisko wymieniłem rok temu na nowe firmy BERU )

    2 Gdy jechałem bez właczonej kimy temperarura 92* a w korku urosła do 95 i gdy ruszyłem spadał do 92 i tak trzymała.

    Teraz umówilem sie z mechanikiem na czyszczenie chłodnic od klimy i od cieczy + sprawdzenie sprężarki od klimy itd i zobaczymy co bedzie zy sie cos poprawi :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    No widzisz mam bardzo podobnie, ale co zauważyłem, że wisko mi się za późno zasprzęgla, tzn zdąży się wiatrak elektryczny załaczyć nawet 2 razy a wisko jeszcze nie działa, dopiero po długim czasie zaczyna wisko działać. I tu moje podejrzenia padają na uszkodzoną wiskozę w moim przypadku.

    Właśnie dzisiaj zamówiłem firmy Behr za 220 zł. Ciekawe czy dam rade sam wymienić i czy da się w ADR bez zdejmowania przodu.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    witam podpinam sie pod temcik. Juz kilka razy pisałem co jest z moją temp i walcze z tym do tej pory. Ale 2 dni temu podpowiedziano mi cos takiego ze w silnikach audikowych jak jest klima przypchana , spręzarka cieżko chodzi to takie jaja sa z temperarura. Wiec przy 30*celcjusza na dworze, pojechalem to zbadac zrobilem 70 km po 35 w jedna strone jechalem po trasie na ktorej był korek ( specjalnie taka wybrałem)

    i teraz wyniki

    1) jadac na właczonej klimie na kanale 49 temperatura nie spadała mi ponizej 95* i w korku moment i bylo 100* (zaczeły działac wiatraczki itd zeszło do 95* ( wisko wymieniłem rok temu na nowe firmy BERU )

    2 Gdy jechałem bez właczonej kimy temperarura 92* a w korku urosła do 95 i gdy ruszyłem spadał do 92 i tak trzymała.

    Teraz umówilem sie z mechanikiem na czyszczenie chłodnic od klimy i od cieczy + sprawdzenie sprężarki od klimy itd i zobaczymy co bedzie zy sie cos poprawi :)

    gdy masz włączoną klime, chłodnica ma mniejszą wydajność i nie chłodzi tak skutecznie silnika- to normalne

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    witam podpinam sie pod temcik. Juz kilka razy pisałem co jest z moją temp i walcze z tym do tej pory. Ale 2 dni temu podpowiedziano mi cos takiego ze w silnikach audikowych jak jest klima przypchana , spręzarka cieżko chodzi to takie jaja sa z temperarura. Wiec przy 30*celcjusza na dworze, pojechalem to zbadac zrobilem 70 km po 35 w jedna strone jechalem po trasie na ktorej był korek ( specjalnie taka wybrałem)

    i teraz wyniki

    1) jadac na właczonej klimie na kanale 49 temperatura nie spadała mi ponizej 95* i w korku moment i bylo 100* (zaczeły działac wiatraczki itd zeszło do 95* ( wisko wymieniłem rok temu na nowe firmy BERU )

    2 Gdy jechałem bez właczonej kimy temperarura 92* a w korku urosła do 95 i gdy ruszyłem spadał do 92 i tak trzymała.

    Teraz umówilem sie z mechanikiem na czyszczenie chłodnic od klimy i od cieczy + sprawdzenie sprężarki od klimy itd i zobaczymy co bedzie zy sie cos poprawi :)

    gdy masz włączoną klime, chłodnica ma mniejszą wydajność i nie chłodzi tak skutecznie silnika- to normalne

    ale tak jak pisałem kilka autek po przezyszczeniu układu klimy ( mowa o wymianie oleju z w sprezarece przezyszczeniu chlodnicy itd ) pomaga. Tzn ja wlasnie czekam na ten zabieg :) mam nadzieje ze i u mnie pomoże bo juz mam doscy tej stuacji.

    PS a mozesz mi podpowiedziec dlaczego ma gorszą wydajność podczas wlonczonej klimy ???? bo w sumie chlodnica od klimy i od cieczy to sa 2 ruzne sprawy a wisko załacza sie nie patrzac czy klima chłodzi czy nie :) nie kwestionuje tego co napisales . Ale ja jestem ciekawski :) hehe :hi:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    jak masz w domu lodówke to zobacz jak zimny jest wymiennik ciepła (najczęściej z tyłu za nią) kiedy pracuje i musi schładzać

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    racja racja dzisaj na spokojnie sobie to obejrzałem i przeanalizowałem. NO coz chłodnica od klimy jest przed chłodnica od cieczy czyli jak klima dział to chłodnica klimy jest iepła i to ciepło wali na chłodnice cieczy :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    racja racja dzisaj na spokojnie sobie to obejrzałem i przeanalizowałem. NO coz chłodnica od klimy jest przed chłodnica od cieczy czyli jak klima dział to chłodnica klimy jest iepła i to ciepło wali na chłodnice cieczy :)

    Dobrze gadzasz :good:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Oczywiście Panowie macie rację jak najbardziej ale u mnie jednak było walnięte wisko, tzn. za późno się załączało albo i potrafiło wcale się nie załączyć. Teraz po wymianie mam 92-93 stopnie cały czas i przy 94 zasprzęgla się wisko i faktycznie teraz od wymiany ani razu nie włączył się wiatrak elektryczny ani po deptaniu autka jak i na biegu jałowym.

    Koledzy którym auta się grzeją do 98 stopni lub wyżej upewnijcie się, że wisko wam się załącza przy 94 stopniach na 49 kanale klimatronika.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy