[B5 AFN] Tarcze Brembo + klocki Ferodo - nierówne zuzycie czy normalne zjawisko?
0

    14 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam szanownych Klubowiczów!

    Jakiś czas temu w autoryzowanym serwisie Audi robiłem wymianę tarcz i klocków hamulcowych z przodu (tarcze Brembo + klocki Ferodo). W zasadzie od momentu odbioru pojazdu zauważyłem, że klocki nie przylegają do tarcz równolegle, tylko przestrzeń pomiędzy tarczą a klockiem tworzy klin (widać na zdjęciach).

    nZ4Ki.jpg

    B323J.jpg

    Również sam materiał cierny na klockach w przekroju nie jest prostokątem tylko trapezem (grubsze od wewnątrz tarczy, cieńsze od zewnątrz). Czy jest to zjawisko normalne i wszystko jest OK, czy też jest coś nie tak z zaciskami i jest to efekt nieprawidłowego montażu i nierównego zużycia klocków?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    ze zdjęć wygląda wszystko ok

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    na upartego to masz druty do wymiany

    częśto sie tak zdarza jak klocekj jest niewłaściwy

    teoretycznie powinien pasować a mimo to cos jest nie tak

    podam tutaj przykład:

    klocek o oznaczeniu FDB1167 a FDB1323

    niby to samo a jak sie je dokładnie obejrzy i pomierzy suwmiarką

    to okazuje sie że to inny klocek

    i tym samym w czasie eksploatacji wychodzą różne cuda

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Sprawdziłem i wychodzi na to, że mam FDB1323. A czy dla mojego modelu dobrze to nie jestem w stanie stwierdzić - za cieńki jestem :)

    W sumie oba numerki, które podałeś według katalogu są OK do A4 B5 AVANT QUATTRO AFN z 1999r. - a jednak czymś się różnią...

    Ciekawą rzeczą jest że klocki wyglądały tak już w momencie odbioru auta z serwisu - a nie sądze by tam je ktoś jakoś szczególnie docierał. Ponadto jak wciskam do oporu hamulec na postoju klocek nie dolega do tardzy całą powierzchnią tylko najbardziej wystającą częścią. A na tarczy żadnych wyżłobień nie widać - przynajmniej narazie. Ciekawi mnie czy nowy klocek prosto z pudełka jest w przekroju prostokątem czy trapezem - to by wiele wyjaśniało...

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Tez tak mam tylko w komplecie ATE, ale tylko na jednym klocku może cos źle założyłem

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ciekawi mnie czy nowy klocek prosto z pudełka jest w przekroju prostokątem czy trapezem - to by wiele wyjaśniało...

    prostokątem

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Cytat: lkowol 11 Czerwiec 2010, 22:30

    Ciekawi mnie czy nowy klocek prosto z pudełka jest w przekroju prostokątem czy trapezem - to by wiele wyjaśniało...

    prostokątem

    No to chyba ktoś odwalił partactwo z moimi hamulcami...trzeba nędzie ścigać winnego :evil:

    Mam jeszcze pytanko czy klocki FDB1323 są na pewno dobre do mojego autka?

    Poprzednio miałem ATE 7916 (E1)90R-01084/169 080.7

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Cytat: lkowol 11 Czerwiec 2010, 22:30

    Ciekawi mnie czy nowy klocek prosto z pudełka jest w przekroju prostokątem czy trapezem - to by wiele wyjaśniało...

    prostokątem

    No to chyba ktoś odwalił partactwo z moimi hamulcami...trzeba nędzie ścigać winnego :evil:

    Mam jeszcze pytanko czy klocki FDB1323 są na pewno dobre do mojego autka?

    Poprzednio miałem ATE 7916 (E1)90R-01084/169 080.7

    to nie jest nr Ate

    jezeli masz FDB1323 - nr Ate: 13.0460-7091.2 lub 13.0460-7110.2

    jeżeli FDB1167 - nr Ate: 13.0460-7077.2

    sprawdz dokładnie co tam masz

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    o nie jest nr Ate

    jezeli masz FDB1323 - nr Ate: 13.0460-7091.2 lub 13.0460-7110.2

    jeżeli FDB1167 - nr Ate: 13.0460-7077.2

    sprawdz dokładnie co tam masz

    Spisałem to co na klocku było wypisane cyfra w cyfrę - no ale fakt - spisałem bezmyślnie :wallbash:

    Dokładnie tak jak piszesz - nie ma numeru Ate takiego jak podałem...

    ...ale dla numeru kontrolnego z klocka (E1)90R-01084/169 odpowiednikiem jest numer katalogowy

    Ate 13.0460-7110.2 - chyli wychodzi na to że klocki założyli dobre.

    Natomiast problem pozostaje - skoro twierdzisz że klocki powinne być zebrane równolegle do tarczy a nie po skosie znaczy ze najprawdopodobniej coś spierdzielili z montażem - i to na obu kołach.

    W każdym razie Wielkie dzięki za pomoc :hi:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    nic nie spierdzelili, tak masz wypracowana tarcze

    klocki musza sie ułozyc do tarczy

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Nie wiem czy dobrze Cię rozumie....

    ...klocki muszą dopadować sie do tarczy - rozumię....

    ....ale tarcza jest nówka sztuka i klocek też nówka sztuka....

    ...i od nowosci klocek jest w przekroju poprzecznym wzdłóż krótszego boku trapezem (czyli od wewnątrz tarczy jest więcej materiału ciernego niż od zewnątrz)

    Piszesz że:

    nic nie spierdzelili, tak masz wypracowana tarcze

    klocki musza sie ułozyc do tarczy

    Czyli mam rozumieć że nowy klocek jest jednak w przekroju trapezem żeby szybciej się starł i dopasował do tarczy...a po dotarciu i ułożeniu do tarczy będzie w przekroju prostokątem?

    Z tym że zrobiłem na tych tarczach+klockach jakies 3000km od momentu odbioru z serwisu i jak narazie nic się nie dotarło. Przy hamowaniu napostoju klocek dociska się do tarczy tylko "grubszą" częścią czyli od wewnątrz tarczy....jak dolego do tarczy podczas normalnego hamowania nie jestem w stanie zaobserwować....natomiast po umyciu felg myjką cisnieniową na tarczach pojawia się rdzawy osad (normalne) - a po nawet krótkiej jeździe ten osad znika z całej tarczy - wnioskuje więc, że wtedy jednak do tarczy dociska cały klocek. Stad moje podejrzenia że cos jest nie tak...

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    po rozmowie z Kolega okazało sie że chodziło mu o przekrój klocka

    fakt niektóre rodzaje klocków były cięte na kształt trapeza

    rżadko sie to teraz spotyka i stąd to całe zamieszanie

    w hamulcach kolegi wszystko jest ok

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Proponuje poszukac sobie innego problemu,klocki są specjalnie podcinane żeby braly na całej szerokości tarczy.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Być może na siłę szukam felerów po naprawie - ale mam ku temu swoje powody...

    Zwykle najpierw pytam, potem rozkręcam...a okazało się że w tym przypadku powinienem zrobić odwrotnie.

    Odkreciłęm jeden zacisk i wyjąłem klocek do oględzin - okazało się że faktycznie mają ścinane końce i moje obawy są bezzasadne.

    Wygląda to mniej więcej tak:

    Cl0ar.jpg

    P60lS.jpg

    Tak że sorki za zamieszanie i dzięki za wszystkie odpowiedzi i za pomoc...

    ...szczególne dzięki dla kolegi devastation :hi:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy