[ALL] Multitronic problem z trybem awaryjnym.
0

    17 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witajcie podpiąłem się wczoraj do wątku ale robi się galimatias więc postanowilem stworzyć nowy.

    Otóż wczoraj jechałem do pracy i przy prędkości 140 km skrzynia zaczęła redukować biegi. FIS zaczął migać na czerwono.

    Zwolniłem do 100 km. problem ustał. Podłączyłem się pod VAGa. temp 81 stopni. brak błędów!

    Dziś podróż do pracy odbyłem z podłączonym VAGiem. odtworzyłem wczorajsze warunki. 140 i ta sama bajka tyle że FIS zapalił sie na czerwono. w tym czasie temperatura wynosiła 61 stopni. zwolniłem. przeszło. Brak błędów. czarna magia.

    Teraz tak w grupie 10 tej skrzyni mam adaptacja zakończona.

    w grupie 11 tej adaptacja w toku - ?!

    Olej wymieniany 3 tysiące km temu. Oryginalny ATF. Wymiana wg. procedury serwisowej. Weszło około 5,5 litra.

    Magic :) ?

    Pomóżcie proszę bo nie wiem co robić.

    Pozdrawiam

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    zobacz czy ci silnik nic nie wywala, to nie musi być skrzynia, przecież ona działa na podstawie danym pracy silnika i innych podzespołów

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    No więc silnik też nie zgłasza żadnych błędów. Na podstawie innego wątku widzę, że chyba wypadła adaptacja wstecznego. Nie wiem tylko jak to może przekładać się na jazdę do przodu.

    Najciekawsze, że jak skrzynia jest zimna nic się nie dzieje.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Kurcze to wręcz niemożliwe ze FIS pokazuje Ci tryb awaryjny sterownika a samym module nie zapisuje się żaden błąd... Tak czy siak jeśli poza mrugającymi biegami nic się nie dzieje (temperatura OK, nic nie szarpie) wygląda to na usterkę sterownika...

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jak FIS się zapala to skrzynia dziwnie się zachowuje. Redukuje biegi, za chwilę wrzuca wyżej. Brak błędów. Dla mnie to dziwne. Rano sprawdzę poziom oleju w skrzyni - może to jest przyczyną.

    Ktoś sugerował że muszą być błędy ale nie mam pojęcia gdzie ich szukać poza opcją wyświetlania błędów.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jak FIS się zapala to skrzynia dziwnie się zachowuje. Redukuje biegi, za chwilę wrzuca wyżej. Brak błędów. Dla mnie to dziwne. Rano sprawdzę poziom oleju w skrzyni - może to jest przyczyną.

    Ktoś sugerował że muszą być błędy ale nie mam pojęcia gdzie ich szukać poza opcją wyświetlania błędów.

    mała ilość oleju niema tu nic do rzeczy jeśli temperatura jest ok.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    zalezy mała jaka mała jak został litr w skrzynie to jak nie ma nic do rzeczy, sterownik zgłasza awarje ale dziwne że nie ma logow zadnych , jakiego vaga uzywasz wogole ??? to raczej nie możliwe

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Witajcie. Używam Skaner V-SCAN VAG 5053 CAN. Obsługa i możliwości jak PCtowy VAG. Tyle że logi trzeba przepisywać :)

    Jak by to coś pomogło to mogę podrzucić logi. Dziś byłem w Płocku (100 km w jedną stronę). Były momenty, że skrzynia zaczynała szarpać. Tryb awaryjny nie załapał. Przy 140 wszystko było OK.

    Już mam myśli, że może dolany był do niej jakiś skrzyniodoktor, który wywaliłem razem ze starym olejem.

    Głupi już jestem ...

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Dziwna sytuacja, a te szarpania kiedy się pojawiały? Czy było to przy przyspieszaniu ~100km/h obroty w granicach 1800-2100? a po dodaniu gazu znikały?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    dokładnie jak opisujesz tyle że po odjęciu gazu znikały.

    Jest jeszcze jedna rzecz. Jak zapali się FIS (wszystkie biegi na czerwono) to skaner nie wykrywa błędów. Jak wybiorę opcję kasuj błędy to FIS wraca do normalnego trybu. Mój wniosek jest taki, że prawdopodobnie mój skaner nie umie przeczytać błędów ale już skasować umie.

    Mój samochód do obsługi silnika i skrzyni wykorzystuje protokół CAN. reszta na KKLu chodzi.

    Zwykły VAG nie obsługuje CAN - przynajmniej tak się dowiedziałem i dlatego używam V-SCAN VAG 5053 CAN.

    maciek

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    skoro masz takie objawy, to ja bym szukał przyczyny w pompowtryskiwaczach albo wałkach wyrównoważających a na samym końcu martwił się skrzynią. U mnie szarpanie występowało na małym wzniesieniu przy 1800-2100obr/min, szarpało tak mocno że myślałem że zaraz coś się urwie... po odjęciu albo dodaniu gazu, szarpanie ustępowało.

    Najlepiej kupić VCDSa, podpiąć pod lapka i masz wszystko czarno na białym.

    PS. FIS masz kolorowy czy czerwony?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    kolorowy.

    rozumiem, że VCDS obsługuje CAN?

    Kurcze ale wierzyć mi się nie chce, że skrzynia w tryb awaryjny od wałków wchodzi. Jak jest zimny to wszystko jest OK. Wydaje mi się ze wałki i pompowtryskiwacze dawały by ten objaw cały czas. A szarpanie nie jest u mnie zależne od ukształtowania terenu. Na płaskim tez to występuje.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    nic tylko podpiąć lepszego Vaga, bo tak to możemy tylko przypuszczać co jest nie tak...

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Witajcie ponownie.

    Dziwne rzeczy dzieją się z tą skrzynią. Teraz dokonuje redukcji na zimno. Jak się rozgrzeje jest dobrze acz kolwiek czuć że drży. Dziś zredukowała mi że mało mnie dęba nie postawiło. Wszystko przy dodawaniu gazu. zwykłym - płynnym. Na wałki nie stawiałbym bo na wolnych obrotach drgania silnika ustają przy 1200 obrotów czyli standardowo dla BLB.

    Skrzynia jest lekko spocona przy sterowniku. Odpiąłem wtyczkę. W środku czysto bez tlenków.

    Słuchajcie jest na forum może ktoś lub znacie kogoś kto w wawie ma lepszy sprzęt diagnostyczny i może mnie wesprzeć w diagnozie.

    Może możecie coś polecić. Coś co mnie nie zrujnuje :)

    Pozdrawiam

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jedz kolego do Aso audi też miałem problemy z multi obadali mi skrzynie za darmo chociaż chciałem zapłacić trzy minuty roboty i wydruk z błędami gotowy

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jedz kolego do Aso audi też miałem problemy z multi obadali mi skrzynie za darmo chociaż chciałem zapłacić trzy minuty roboty i wydruk z błędami gotowy

    A to byłeś w ASO w Wawie??

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy