Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Wymiana wiskozy


Raftik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Czy w moim silniku ADR mogę wymienić sprzęgło wiskotyczne bez ścigania pasa przedniego ?

Czy ktoś wykonał taką operację bez rozbierania przodu auta ?

Jeżeli tak bardzo proszę o krótki opis jak to zrobić w ADR.

Ps. Do wymiany tego sprzęgła kieruje mnie to, że jak silnik osiągnie 97 stopni na kanale 49 klimatr. to włącza się silnik ten elektryczny wspomagający i tak ze 2 x zanim złapie wiskoza i wydaje mi się, że wiskoza powinna złapać już przy 94 stopniach, a i w trasie cały czas silnik trzyma 93 stopnie.

Z góry bardzo dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy wyjmę to sprzęgło do góry jest tam na tyle miejsca ? bo pewnie z wiatrakiem trzeba będzie wyciągnąć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale skoro piszesz, to rozumiem, że bez ściągania czegokolwiek z przodu auta da się to wyciągnąć ... no to chyba powalczę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość -makaveli-

tak da się bez rozbierania przodu i rozrządu itd :good:

moje opinie opierają sie na TDI AHU ,teoretycznie w benzyniaku powinno być łatwiej

tak to wygląda w AHU

DSC00167.JPG

834171897.jpg[br]Dopisany: 14 Czerwiec 2010, 08:47_________________________________________________najlepiej poczekaj na opinie właścicieli benzyniaków,bo ja mogę się mylić :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ze zdjęcia wydaje mi się, że mam więcej miejsca do góry niż w TDI ale czy w stronę chłodnicy da się jakieś ewentualne śruby lub samo wisko z wiatrakiem wysunąć ? chyba że po odkręceniu tej śruby z tyłu można odrazu wisko z wiatrakiem do góry wyciągnąć ?

Proszę niech ktoś się wypowie kto już to w benzynie ADR bezinwazyjnie wymieniał.

OK zamówiłem Wisko Firmy Behr 220 zł podobno oryginał.

A tak u mnie to wygląda, zdjęcia zrobiłem przed chwilą na szybko:

Od tyłu to chyba śruba którą trzeba odkręcić:

31cbad9799618334med.jpg

Czy to koło pasowe z wisko trzeba jeszcze po odkręceniu w stronę chłodnicy wysunąć ? jak tak to o ile ?

17377a63b4138e78med.jpg

af5eb30059ad7571med.jpg[br]Dopisany: 14 Czerwiec 2010, 10:29_________________________________________________Panowie !!! nikt osobiście nie wymieniał w ADR wisko ?

Dzisiaj chciałem się za to zabrać ale brakuje mi wiedzy czy wyjmę wiatrak z wiskiem i kołem pasowym bez ściągania pasa przedniego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam to samo w AEB a niechciałbym demontować przodu, mechanior odrazu rzucił że będzie demontaż ale poco jeśli okaże sie że to strata czasu. gdzie kupileś to wisko za 220zł umnie śpiewają 300 a za swaga dziś mi rzuciła 440zł po obniżce z 550zł :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie lokalnie jest sklepik bardzo tani. Widać dużo ludzi pisze, że wymieniało samemu to wisko ale zaczynam w to wątpić skoro nikt nie napisze czy się da bez rozbierania przodu. Chodzi mi dokładnie o możliwość wyjęcia wiatraka z wiskozą i kołem pasowym po odkręceniu śruby tej z tyłu wiskozy, czy będzie tyle miejsca bo na oko jest miejsce ale czy w praktyce faktycznie tak jest w ADR ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie jeszcze raz jutro jadę kupić sprzęgło wiskozy, i takie pytanie do wymiany musze zdejmować pasek klinowy czy nie? i czy cały przód rozkręcić musze?? kiedyś widziałem fajną instrukcje na forum z fotkami, ale teraz nie znalazłem? może ktoś mi pomoc??smiley

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może mi się dzisiaj uda zrobić ładną instrukcję do ADR z fotkami, wymiana zakończona sukcesem bez zdejmowania przodu :) kilka fotek cyknąłem, cała operacja może 1,5 godzinki mi zajęła.

Teraz piknie przy 94 stopniach zaczyna hulać wiskoza i temp. w końcu mi 93 stopni nie przekracza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luzowałem nie ściągałem, konieczne bo trzeba ściągnąć alternator[br]Dopisany: 15 Czerwiec 2010, 21:21_________________________________________________Manualz fotkami tak jak obiecałem:

http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b5/b5_adr_wymiana_sprzegla_wiskotycznego_w_adr_bez_sciagania_przodu_maly_manual-t138783.0.html;msg1661209#msg1661209

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opis się przydał, i ja nawet nie odsuwałem alternatora, ale mam kolejny problem nadal na zimnym silniku nie zatrzymam wiatraka......

i nadal jak dodaje gazu na zimnym silniku kreci sie jak szalone,

ale co zauważyłem na rozgrzanym silniku tez nie mogę zatrzymać, ale jak dodaje gazu to nie kreci się tak szalenie jak na zimny co jest, czy kupiłem złą wiskozę???? kosztowała mnie 169zł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze dzwoniłem tam i problem jest taki że na wynik reklamacji mogę czekać z 2 tygodnie, i co teraz;([br]Dopisany: 18 Czerwiec 2010, 14:16_________________________________________________Jeszcze raz prosze o poradę bo jak nie jutro jade zdać wisko

A wiec tak przy zimnym silniku nie zakręcę wiskoza kilka razy zakręci sie 1 obrót albo pół i jak daje gazu kreci sie razem z dodaniem gazu, na luzie nie zatrzymam wisko ręko, ale! gdy dojdzie do 90*C wtedy idzie swoim rytmem i nawet jak dodam gazu to nadal idzie swoim rytmem, jak zgaszę silnik wtedy można spokojnie zakręcić ze ob kreci się kilka razy

Prosze o pomoc!! bo już sam nie wiem co z tym moim wiskiem!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze dzwoniłem tam i problem jest taki że na wynik reklamacji mogę czekać z 2 tygodnie, i co teraz;([br]Dopisany: 18 Czerwiec 2010, 14:16_________________________________________________Jeszcze raz prosze o poradę bo jak nie jutro jade zdać wisko

A wiec tak przy zimnym silniku nie zakręcę wiskoza kilka razy zakręci sie 1 obrót albo pół i jak daje gazu kreci sie razem z dodaniem gazu, na luzie nie zatrzymam wisko ręko, ale! gdy dojdzie do 90*C wtedy idzie swoim rytmem i nawet jak dodam gazu to nadal idzie swoim rytmem, jak zgaszę silnik wtedy można spokojnie zakręcić ze ob kreci się kilka razy

Prosze o pomoc!! bo już sam nie wiem co z tym moim wiskiem!!!!!!!

Kolego ostatni raz cię spróbuje namówić na wymianę (reklamację) tego wiska, już nie wiem jak cię namówić skoro powyższe argumenty cię nie przekonują.

Wisko ewidentnie masz uwalone, ma się zasprzęglać przy 94 stopniach i dopiero stawiać opór, na zimnym ma dać się obracać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Odgrzeje kotleta bo widze ze nie ma jasnego wyjasnienia. U mnie najprawdopodobniej padło wisko- okaze sie jak wymienie na dniach. oczywiscie problemy temp rosnie az do konca skali. upg nie ma zadnych objawów etc. pas przedni zwalony. inaczej w v6 sie nie da chyba ze mamy 80 b4 bo w a4 wymienic wisko sie nie da w przypadku v6-stek bez zwalania pasa. nie jest to problem bo chyba 12 srub tylko weze od termostatu i górny od chłodnicy po prawej. wtedy wszystko jest na widoku . U mnie wisko nie działa jak powinno poniewaz :

- po odpaleniu mozna zatrzymac wisko reka, pozniej nawet jak płyn juz gotuje też mozna wiec nie zasprzegla

- przy dodaniu gazu wzrastaja obroty wiska ale nie znacznie mimo iz jest wkalkulowany jego poslizg.

- na wylaczonym silniku da sie wiskiem obrócić moze z półtorej obrotu i w strone krecenia i w tył

- teraz nie słychać jednak wczesniej dochodziło ) co pare sekund ) chrobotanie ( chrobnięcie ;) ) hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...