Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Tiry na tory


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy ktoś pomyślał,że wozi się nie tylko węgiel,stal...ale też artykuły spożywcze często łatwo psujące,elektronikę.....

Transport kolejowy komplikuje często szybkość dostawy, stwarza też ryzyko zniknięcia lub uszkodzenia ładunku na bocznicy lub nocnym postoju,a jak wiadomo ciężko wtedy znaleźć winnych.

Obecnie odbiorca jest zbyt rozdrobniony. Nie ma już kilku dużych zakładów w mieście gdzie można doprowadzić tory. Jest za to gęsta sieć małych firm i firemek. A tam zaopatrzenie może docierać tylko drogami.

Nawet transport osobowy przechodzi na auta. Ludzie wolą mieć swoje auto niż tachać się pociągami. A szybką ekspansję w tym kierunku hamuje tylko sztuczna, wysoka akcyza na paliwo i dotowanie kolei.

Opublikowano

Czy ktoś pomyślał,że wozi się nie tylko węgiel,stal...ale też artykuły spożywcze często łatwo psujące,elektronikę.....

Transport kolejowy komplikuje często szybkość dostawy, stwarza też ryzyko zniknięcia lub uszkodzenia ładunku na bocznicy lub nocnym postoju,a jak wiadomo ciężko wtedy znaleźć winnych.

Obecnie odbiorca jest zbyt rozdrobniony. Nie ma już kilku dużych zakładów w mieście gdzie można doprowadzić tory. Jest za to gęsta sieć małych firm i firemek. A tam zaopatrzenie może docierać tylko drogami.

Nawet transport osobowy przechodzi na auta. Ludzie wolą mieć swoje auto niż tachać się pociągami. A szybką ekspansję w tym kierunku hamuje tylko sztuczna, wysoka akcyza na paliwo i dotowanie kolei.

Oczywiście jestem przeciwny, ale co do wypowiedzi że każdy przechodzi na autka zamiast jechać koleją. Ale dlaczego??

Odpowiedz jest bardzo prosta w normalnych krajach pociag jedzie z szybkościami dochodzącymi do 300km/h, mało tego w pociągu jedzie się komfortowo szybko i są zapewnione wszystkie wygody jak restauracje, dostęp do internetu itp.

Nasze wagony leca ok 100, jest syf i malaria, a o komforcie nie będę już wspominał, jeszcze po pysku można dostać.

Opublikowano

Oczywiście jestem przeciwny, ale co do wypowiedzi że każdy przechodzi na autka zamiast jechać koleją. Ale dlaczego??

Odpowiedz jest bardzo prosta w normalnych krajach pociag jedzie z szybkościami dochodzącymi do 300km/h, mało tego w pociągu jedzie się komfortowo szybko i są zapewnione wszystkie wygody jak restauracje, dostęp do internetu itp.

Nasze wagony leca ok 100, jest syf i malaria, a o komforcie nie będę już wspominał, jeszcze po pysku można dostać.

Nie dyskwalifikuję kolei jako transportu osób. Na dłuższe dystanse ma to sens. Ale niech o tym zadecyduje wolny rynek. U nas państwo odbiera nam pieniądze, dotuje nierentowną PKP i tym samym robi nieuczciwą konkurencję prywatnym przewoźnikom. W efekcie prywaciarz nie może się przebić bo nie zejdzie z ceną, człowiek nie ma kasy, a PKP w najlepsze działa w takim stanie w jakim działa (czyli żenującym).

A to że za granicą są szybkie i czyste pociągi. OK. Ale one też istnieją i są na takim poziomie bo są dotowane. No może poza Japonią. A i tu nie jestem pewny.

Problem leży jak zwykle w tym że Państwo ingeruje w gospodarkę. Jakakolwiek działalność gospodarcza Państwa jest zawsze zła, bo Państwo ma za sobą aparat władzy, którym może coś narzucić. I jakiekolwiek uprzywilejowanie państwowych przedsiębiorstw, automatycznie niszczy prywatnego konkurenta.

Opublikowano

W sumie wszelkie dywagacje na ten temat nie mają większego sensu.

Ruch tranzytowy może odbywać się na torach, o ile bedzie to opłacalne, czego najlepszym przykładem moze być Austria, czy chociaż Szwajcaria.

Jeżeli jednak koszta nie będą konkurencyjne pomysł z góry skazany jest na porażkę.

Oczywiście może ingerować państwo, ale wszyscy doskonale wiedzą, jak takie ingerencje się kończą.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...