Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFB] Wysoka temperatura - silnik jakby zza grobu. G 62. Pierwsze logi.


Ulpianus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

Błędów brak. Na zimnym silniku jest ok (pomijając, czy ten silnik w ogóle jest ok - bo rozpędza się max do 160 km/h i jest "ciut" mułowaty). Kiedy temp. cieczy chłodzącej dochodzi do ok 80 st. (na desce), obroty silnika spadają do 2000 na biegu jałowym i jedynce oraz 1800 (na biegach od 2 do 5) - dobrze, że jest sekwencja, bo inaczej automat by nie przeskoczył na wyższy bieg. Tym sposobem autko jedzie najwyżej 100 km/h (ale nie to nie prędkość rzecz jasna mnie boli). Do tego wszystkiego klima też przestała chłodzić.

Moje pytanie - czy to czujnik g62 ? czy coś innego ?

Po jego odłączeniu (mam nadzieję, że dobrze odłączam :) ), autko jedzie jak przed tym i klima też chłodzi. Dziwi mnie tylko, że w ogóle daje wskazania (wydaje się, że wskazuje identyczna temp. w stałym miejscu mojej trasy) na deskę skoro miałby być walnięty.

Podpowiedzcie coś koledzy... bo wolę się upewnić, jeśli to może być jeszcze coś innego.

Pozdrawiam serdecznie ![br]Dopisany: 16 Czerwiec 2010, 03:18_________________________________________________Może ktoś coś doradzi ?

Błędów w dalszym ciągu brak. Tyle, że dziś zauważyłem po podpięciu komputera (przejechałem ok 20 km bez problemu - w drodze powrotnej problem znów się pojawił), że coolant temp. 129 C :/ pow. zasysane 34, a oleju 90. Na blacie pokazywał temp. 90 cieczy chłodz. Wymienić ten czujnik, czy robić jeszcze jakąś diagnozę ? bo to coraz bardziej zastanawiam się czy to jego wina...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, może dawać wskazania, ale może je fałszować tzn zawyżać lub zaniżać. Poza tym jest to czujnik podwójny, tzn co innego daje na deskę i co innego dostaje komputer. Skoro na desce masz 90 st. a komputer dostaje info, że temp. chłodziwa ma 129st. więc, aby nie uszkodzić silnika ogranicza wszystko, aby bardziej go nie przegrzać i odłącza sprężarkę klimy (bo ta też obciąża silnik). Nie polecam też kupowania zamiennika czujnika, bo bywa różnie z ich wskazaniami. Jedź do serwisu i kup oryginał od 80 do 120 zł. Wymiana jest bardzo prosta. Pamiętaj tylko, aby kupić od razy plastykową zawleczkę, bo jest duże prawdopodobieństwo, że stara przy wyjmowaniu pęknie. Pamiętaj, aby wcześniej odkręcić korek na zbiorniczku z płynem, no i nie wymieniaj go kiedy silnik jest rozgrzany, bo trochę płynu poleci.

PS. odnośnie informacji w Twoim profilu o spalaniu, na prawdę spala ci 15,7 ????

Powodzenia.!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej ! Wielkie dzięki za odpowiedź... utwierdziłeś mnie w przekonaniu, że to on szwankuje.

Co do spalania... TAK :) tzn. tyle pokazuje FIS, a rzeczywiście jest w granicach 12 - 13 :/

wspominałem o tym w dziale układu napędowego, gdyż podejrzewam o ten stan TIPTRONICA, choć byłbym zadowolony gdybym się mylił i okazło sie to jakąś pierdołką. Przydałoby się zrobić nowe logi dynamiczne, tylko ostatnio nie mam z kim (może żona :) tylko ja sam jeszcze nie wiem jak je poprawnie zrobić :mysli: ).

W każdym razie dzięki za czujnik, a jak odkryję wielką tajemnicę jego spalania i maksymalnej prędkości do 160 km/h (a może tu też ktoś ma jakieś wskazówki ? ) to podzielę się tym :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego a jakie temperatury pokazuje VAG gdy silnik jest naprawde zimny???

u mnie podczas jazdy, temp płynu, 95, pow zasysane zalezy 20-30, olej około 100, jak pobutuje to olej nawet 120 a płyn 98,.

co do spalania to naprawde wysokie u mnie FIS teraz pokazuje 8.4, troche na miescie i troche poza i nie uważam żebym spokojnie jezdził,.

Gdy czujnik jest uszkodzony podaje niewłaściwe informacje dla ECU i wtedy sa pozmieniane dawki paliwa i kąt wtrysku,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Koledzy !

Czujnik wymieniony. Problem zasadniczy ustał, ale przy okazji zauważyłem, że tym razem temperatura oleju na blacie utrzymuje się w granicach 75 stopni, choć na vagu jest 90 (na postoju) i teraz 83 płynu. Który to znowu czujnik leci na blat ? ten jedno-pinowy, taki cycek ? :)

Spalanie nie zmieniło się - jak dużo palił, tak dalej pali (przy spokojnej jeździe) no i leci najwyżej 160 km/h :/ (jeszcze żeby żwawo - to nie).

Pojawia się też sporadycznie problem z odpalaniem na ciepłym - nie zawsze.

Jakie mam zrobić logi i co jeszcze podać żeby może ktoś wpadł na przyczynę tych objawów ?

Pozdrawiam i dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Koledzy !

Czujnik wymieniony. Problem zasadniczy ustał, ale przy okazji zauważyłem, że tym razem temperatura oleju na blacie utrzymuje się w granicach 75 stopni, choć na vagu jest 90 (na postoju) i teraz 83 płynu. Który to znowu czujnik leci na blat ? ten jedno-pinowy, taki cycek ? :)

Spalanie nie zmieniło się - jak dużo palił, tak dalej pali (przy spokojnej jeździe) no i leci najwyżej 160 km/h :/ (jeszcze żeby żwawo - to nie).

Pojawia się też sporadycznie problem z odpalaniem na ciepłym - nie zawsze.

Jakie mam zrobić logi i co jeszcze podać żeby może ktoś wpadł na przyczynę tych objawów ?

Pozdrawiam i dziękuję.

Logi dynamiczne.

Przepływka,lub zapiekłe kierownice turbiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobre kurde :decayed:

13L na 100km? W mieście to rozumie choć i tak dużo ale vmax 160km na godzinę to mój na 3 biegu idzie. Wydaje mi się że to coś grubszego

z tym silnikem co masz w opisie to na pewno nie dasz rady :cool1:

spalanie rzeczywiscie mega wysokie, przepływka i turbo do sprawdzenia, może tez N75, najlepiej podłozyc od takiego samego auta i wtedy sprawdzić.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym silnikem co masz w opisie to na pewno nie dasz rady :cool1:

...ale ma 4-biegowego TIP'a :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym silnikem co masz w opisie to na pewno nie dasz rady :cool1:

...ale ma 4-biegowego TIP'a :wink4:

chyba że tak, sorry nawet nie wiedziałem że takie długie przełozenia maja, a z drugiej strony, jak z przyspieszeniem przy takich przełożeniach???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie.

Przepływka była sprawdzana i nawet czyszczona. Była przekładka z innego autka i bez zmian. Co do samego turbo... chyba będę musiał przeczyścić - chociaż świszczy ładnie, a i olejem chyba nie leje (przynajmniej nigdzie z zewnątrz nie widać). Turbo ma trochę pracy (biegi zmieniane są przez TIPa przy ok 3000 do 3500, obrotów ( u mnie jest 5 - biegowy). Lubię też czasami na trasie przycisnąć na gaz.

Nie wiem czy tak jest z każdym automatem, ale mój zbiera się jak mucha w smole i dość niemrawo reaguje na pedał gazu... Na skrzyżowaniu muszę czekać, aż prawie nic nie pojedzie, bo ma opornie rusza z miejsca. Próbowałem raz mierzyć czas od 0 - 100 km/h i wychodziło w granicach 13 sek. :/

Można by to momentami porównać do jazdy z trochę wciśniętym sprzęgłem.

Logi dynamiczne postaram się zrobić w tym tygodniu, tylko mało jest osób, które wiedzą jak to dobrze zrobić przy automacie.

Jeśli chodzi o statyczne, to proszę Was bardzo powiedzcie, które bloki mam wkleić i może jeszcze dzisiaj po pracy wrzucę.

Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Statyczne ... na razie :confused4:

grupa 000 ---> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3e6f7b8b02d9e32e.html

grupa 003 ---> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/489d49aaf1d187c2.html

grupa 004 ---> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ae9341b60f0cfe21.html

grupa 011 ---> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9e644431d243ef6e.html

co do dynamicznych, to muszę je sam rozgryźć i zabrać żonę na przejażdżkę :naughty:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...