Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wszystko o pielęgnacji auta - kosmetyki samochodowe


lukaszr

Rekomendowane odpowiedzi

A powiedzcie Panowie do czego są krążki z naturalnej wełny owczej :mysli:

To tzw. wełniak - to najmocniejszy pad, o ile można wełniak nazwać typowym padem.

Wełniak w połączeniu z mocną pastą polerską jest naprawdę silny w działaniu, a nieumiejętne posługiwanie się nim może bardzo szybko doprowadzić do przypalenia lakieru.

Wełniaka używamy tylko do polerki rotacyjnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ok, dziękuję.[br]Dopisany: 24 Styczeń 2011, 23:11_________________________________________________A jak się ma sprawa przywracania przedniej szybie dawnej świetności :mysli: Mam klilka rysek od piór wycieraczek, których nie wymieniłem na czas. Robił to ktoś kiedyś ? Jakimi preparatami i sprzętem można przeprowadzić taką regenerację powierzchni, tak aby nie powstały zniekształcenia strumienia światła. Możecie polecić coś do do regeneracji i późniejszego zabezpieczenia powierzchni ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak się ma sprawa przywracania przedniej szybie dawnej świetności :mysli: Mam klilka rysek od piór wycieraczek, których nie wymieniłem na czas. Robił to ktoś kiedyś ? Jakimi preparatami i sprzętem można przeprowadzić taką regenerację powierzchni, tak aby nie powstały zniekształcenia strumienia światła. Możecie polecić coś do do regeneracji i późniejszego zabezpieczenia powierzchni ?

Generalnie przedniej bym nie ruszał chyba, że pastą polerską żeby usunąć tylko te mikroryski. Szyba przednia jest owalna i można to niby lekko spolerować, ale jak źle to zrobisz to jak będziesz przez nią patrzył to obraz będzie w niektórych miejscach zniekształcony. Niby służy do tego tlenek ceru, ale nigdy nie testowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak myślałem, że nie bardzo będzie jak. Ojciec miał kiedyś przerysowaną szybę od przednich wycieraczek i straszne artefakty wychodziły, powstał efekt pryzmatu i całkiem inaczej się fale załamywały. Nie dość, że kiepsko to wyglądało to jeszcze mocno utrudniało widoczność. No cóż i tak mnie czeka wymiana czołowej szyby w niedalekiej przyszłości bo mam odprysk od kamienia i choć klejony to widzę, że zaczyna się powiększać ryska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może trochę sie pochwale co udało mi się zrobić przez 2 miesiące ostatnie :)

Na pierwszy rzut poszły nadkola, niskobudżetowo, ale do nadkoli akurat wiecej nie potrzeba...

Płyn APC (all purpose cleaner) - Daisy - dostepny w tesco. - cena: 4,59zł!!! :D

Pędzel

Coś czym można spsikać powirzchnię

Jakies byle jakie czernidło, lub do kokpitu coś itd

dscn4398.th.jpg

No więc mamy syf (juz spryskany APC):

dscn4406r.th.jpg

Spryskujemy całe nadkole dokładnie środkiem APC (ja miałem rozcieńczony troche z wodą) i czekamy z 2 minuty po czym płuczemy pod ciśnieniem jakims Karcherem.

Po czym znowu psikamy środkiem APC, pędzelek i jechana całe nadkole porządnie wyczyścić

dscn4412p.th.jpg

Płuczemy wszystko dokładnie z węża i czekamy aż wyschnie lub wycieramy jakąś szmatą, aby było suche.

Psikamy czernidłem i efekt finalny wygląda tak:

dscn4431.th.jpgdscn4429.th.jpgdscn4424.th.jpgdscn4415.th.jpg[br]Dopisany: 25 Styczeń 2011, 23:18_________________________________________________Oto zestaw w który się zaopatrzyłem:

szampon: Meguiar's NXT Car Wash - bardzo fajny zapach , przyjemnie się pracuje

cleaner: Poorboy's World Professional Polish (próbka) - także zapach dobry, jakiś owocowy chyba, jakby skórka pomarańcza?

wosk: Meguiar's Professional Paste Wax #16 (próbka)

rękawica: Chemical Guys Microfiber Wash Mitt

i różne mikrofibry do wycierania auta i polerowania wosków

dscn4463.th.jpgmeguiarsprofessionalpas.th.jpgpoorboysworldprofession.th.jpg

mycie na dwa wiadra. (oczywiście najpierw trzeba porządnie spłukać karcherem jakimś) Jedno wiadro z szamponem, drugie wiadro z czystą wodą i Grid Guardem.

dscn4466.th.jpgdscn4467.th.jpgdscn4468u.th.jpg

Po płukaniu auta z szamponu i wytarciu do sucha zabieramy się do pracy.

dscn4469.th.jpg

Zaczynamy od Poorboys PP. Nanosimy troche na aplikator - teraz już wiem, że trochę źle zrobiłem bo nie wypracowałem go za dobrze, bo powinien prawie zniknać chyba

dscn4476.th.jpg

syf zebrany przez aplikator, podczas czyszczenia lakieru:

dscn4477.th.jpg

efekt po samym PB PP:

dscn4479u.th.jpg

odprowadzanie wody po PB PP:

dscn4486.th.jpgdscn4487.th.jpgdscn4488i.th.jpg

ostatni etap to woskowanie.

dscn4490i.th.jpg

[br]Dopisany: 25 Styczeń 2011, 23:21_________________________________________________kropelkowanie któregoś tam dnia w grudniu przy mrzawce po staniu auta kilku godzinnym:

dscn4504i.th.jpg

a tu część wody spadła juz na pierwszym zakręcie podczas pół minutowej przejażdzki

dscn4507.th.jpg

[br]Dopisany: 25 Styczeń 2011, 23:23_________________________________________________25.01.2011

tak więc umyłem dzisiaj auto pierwszy raz od 1 grudnia... przed 1 grudnia nałożyłem 2 warstwy tego wosku #16 Megsa.

na dzien dzisiejszy po umyciu sprawa z wodą na aucie wygląda tak:

dscn4631p.th.jpgdscn4628t.th.jpg

dscn4629c.th.jpgdscn4630e.th.jpg

więc jak widać wosk jest jeszcze na aucie, co mnie bardzo cieszy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla Twojej informacji - wosk #16, który niby nazywa się testerem jest przetapiany - nie ma w sprzedaży wosków w takich pojemnościach. Sprzedawca, od którego to kupiłeś rozpuszcza najpierw wosk, a potem rozlewa do małych opakowań. Problemem są wytrącające się olejki i fakt, że nie zawsze idealnie rozłożą się w małych opakowaniach - w jednych będą, w drugich nie. Takich rzeczy nie można robić.

Co do tej rękawicy - macałem ją i miałem przyjemność 1 raz użyć - na szczęście tylko raz, bo jest marna.

PB PP to tylko cleaner więc przed jego użyciem i po jego użyciu odprowadzanie wody jest bardzo podobne. A przy okazji wolę cleaner Megsowy DC1.

Miałeś NXT 2.0 - trzeba było zrobić mały test i połowę auta zrobić NXT 2.0, a drugą połowę #16 :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

póki co dopiero zaczałem zabawe z takimi rzeczami, więc po prostu się bawie... musze narazie budżetowo, bo brak pracy ...bedzie kasa, beda lepsze materialy jak rękawice, kosmetyki itd :cool1: - nie mam jeszcze odpowiedniej wiedzy do tego ,co wybierać itd.

co do PB PP - hmm przed nim nie mialem takiego odprowadzania wody...po nim tak

a co do NXT i #16 ... nie rozumiem.. polowe auta mialem nawoskować a co z drugą połową zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co do NXT i #16 ... nie rozumiem.. polowe auta mialem nawoskować a co z drugą połową zrobić?

:doh1:

jedną połowę auta nawoskować NXT a drugą połowę #16 :decayed:

wtedy byś zobaczył różnicę jak spływa woda, jaki jest szajn po jednym i po drugim i w ogóle :cool1: :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra ale #16 to wosk .....a NXT to szampon, wiec nie rozumiem tego porównania :wink4:

zrozumiałbym gdyby np bylo ze polowe auta #16 a druga polowe 476s ... wtedy wszytsko jasne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do PB PP - hmm przed nim nie mialem takiego odprowadzania wody...po nim tak

A próbowałeś jak było chwilę przed nałożeniem ?

no dobra ale #16 to wosk .....a NXT to szampon, wiec nie rozumiem tego porównania :wink4:

zrozumiałbym gdyby np bylo ze polowe auta #16 a druga polowe 476s ... wtedy wszytsko jasne

A sorry, mój błąd - kątem oka rzuciłem na butelkę i myślałem, że to NXT 2.0, a to Car Wash :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A próbowałeś jak było chwilę przed nałożeniem ?

płukałem z brudu i później płukałem z szamponu ;) pozatym znam swoje auto i wiem, że z lakieru tak nie spływała woda ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli płukałeś auto po szamponie jak nic nie było wcześniej robione to normalne, że nic nie spływało. PB PP ma bardzo delikatne właściwości ścierne i jego użycie sprawia, że powierzchnia staje się bardziej śliska także spowodowało to spływanie wody. Jednakże bez wosku po kilku dniach tego spływania być nie miał zupełnie :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generlanie nie spinam się aż tak nad tym...traktuje to jako zabawe w wolnym czasie, troszke hobby i tyle :) nie jestem detailingowcem , tylko fanem motoryzacji i chce zeby moje auto miało chociaż troche lepiej od zwykłych które stoja na parkingu i tyle :)

mi to wszytsko wystarcza, wiadomo, że z czasem bede uzupelnial swoj asortyment i probowal coraz innych produktow... poki ,sa to moje pierwsze zmagania :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generlanie nie spinam się aż tak nad tym...traktuje to jako zabawe w wolnym czasie, troszke hobby i tyle :) nie jestem detailingowcem , tylko fanem motoryzacji i chce zeby moje auto miało chociaż troche lepiej od zwykłych które stoja na parkingu i tyle :)

mi to wszytsko wystarcza, wiadomo, że z czasem bede uzupelnial swoj asortyment i probowal coraz innych produktow... poki ,sa to moje pierwsze zmagania :P

Bardzo fajne podejście i z biegiem czasu będziesz uzupełniał wiedzę :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łukasz powiedz mi jak to jest z mieszaniem gold glassa z nxt 2, czytałem gdzies że najpierw się kładzie carnaube a potem w odstępie jednego dnia syntetyk dopiero.. wiesz bo zależy mi na wydobyciu i utrzymaniu jak najdłużej głębi czarnego lakieru, oczywiście przez woskiem obowiązkowo DC2 (bo robi robotę :naughty:) może coś poradzisz w tej kwestii..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łukasz powiedz mi jak to jest z mieszaniem gold glassa z nxt 2, czytałem gdzies że najpierw się kładzie carnaube a potem w odstępie jednego dnia syntetyk dopiero.. wiesz bo zależy mi na wydobyciu i utrzymaniu jak najdłużej głębi czarnego lakieru, oczywiście przez woskiem obowiązkowo DC2 (bo robi robotę :naughty:) może coś poradzisz w tej kwestii..

Odpuść sobie łączenie - można niby tak zrobić, że najpierw syntetyk, a po 24h carnaube, ale ja po pewnych testach i doświadczeniach nie widzę zbytniego sensu.

Wolałbym nałożyć 2 warstwy albo syntetyku albo carnauby zamiast mieszać :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Poczytałem sobie ten wątek i na jego podstawie skompletowałem taki zestaw (do srebrnego lakieru):

Meguiar's NXT Generation Car Wash

Meguiar's Deep Pile Microfiber Wash Mitt

Meguiar's Water Magnet Drying Towel

Meguiar's Smooth Surface Clay Kit

Meguiar's NXT Generation Tech Wax 2.0

Meguiar's Ultimate Quik Wax

Meguiar's Ultimate Compound

oraz do pozostałych prac głównie w środku:

Meguiar's Rich Leather Gel

Meguiar's Natural Shine Protectant (matowy)

Meguiar's NXT Generation Glass Cleaner

plus akcesoria

Meguiar's Soft Foam Applicator Pad (2-pack) (w sumie 6 sztuk)

Meguiar's Supreme Shine Microfiber Towel x3

Moglibyście rzucić na to okiem. Wszelkie uwagi mile widziane.

Jeszcze się tak zastanawiam nad Ultimate Compound? Czy to służy do usuwanie rysek, czy należy tym objechać całą powierzchnię?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Meguiar's NXT Generation Car Wash

Meguiar's Deep Pile Microfiber Wash Mitt

Meguiar's Water Magnet Drying Towel

Meguiar's Smooth Surface Clay Kit

Meguiar's NXT Generation Tech Wax 2.0

Meguiar's Ultimate Quik Wax - nie jest konieczne

Meguiar's Ultimate Compound

oraz do pozostałych prac głównie w środku:

Meguiar's Rich Leather Gel

Meguiar's Natural Shine Protectant (matowy)

Meguiar's NXT Generation Glass Cleaner

plus akcesoria

Meguiar's Soft Foam Applicator Pad (2-pack) (w sumie 6 sztuk)

Meguiar's Supreme Shine Microfiber Towel x3

Ponieważ masz już NXT 2.0 to zamiast Ultimate Quik Wax kup Ultimate Quik Detailer - użyjesz go pomiędzy kolejnym a następnym myciem. Oczywiście jak masz fundusze to UQW nie zaszkodzi do szybkiego odnowienia warstwy wosku.

Dorzuciłbym jeszcze ze 2 te mikrofibry:

http://sklep.osconcepts.pl/mikrofibra-40x40-cm-kolor-zolty-niebieski-p-49.html

Przydadzą się do wycierania różnych rzeczy.

Natomiast dodałbym osobiście jeszcze dressing do opon, bo jak auto ładnie wygląda, a opony są jasne od brudu to wygląda to koszmarnie:

http://sklep.osconcepts.pl/felgi-opony-c-11.html

Dwa preparaty: Endurance daje wysoki połysk, Tire Gel bardziej matowy i w zestawie jest specjalny aplikator.

Jeszcze się tak zastanawiam nad Ultimate Compound? Czy to służy do usuwanie rysek, czy należy tym objechać całą powierzchnię?

Możesz robić i miejscowo i całość, ale pamiętaj, że jak nigdy nie był polerowany lakier to po użyciu miejscowym te miejsca mogą się delikatnie wyróżniać. Najlepiej jest zrobić całość, a potem używać w razie potrzeb miejscowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ masz już NXT 2.0 to zamiast Ultimate Quik Wax kup Ultimate Quik Detailer - użyjesz go pomiędzy kolejnym a następnym myciem. Oczywiście jak masz fundusze to UQW nie zaszkodzi do szybkiego odnowienia warstwy wosku.

A czy Smooth Surface Clay Kit nie zawiera w sobie Quick Detailera?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ masz już NXT 2.0 to zamiast Ultimate Quik Wax kup Ultimate Quik Detailer - użyjesz go pomiędzy kolejnym a następnym myciem. Oczywiście jak masz fundusze to UQW nie zaszkodzi do szybkiego odnowienia warstwy wosku.

A czy Smooth Surface Clay Kit nie zawiera w sobie Quick Detailera?

zawiera :wink4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...