variocustoms Opublikowano 22 Października 2012 Opublikowano 22 Października 2012 Flexipads super wytrzymałe ale, biały cutting Flexi słabiej zbiera niż np. biały wafel Urbana i bardziej się zapycha w "porach"
Gracjan Opublikowano 22 Października 2012 Opublikowano 22 Października 2012 Ja do tej pory używałem flexipads: polish, finish, czarny finish wafel i z urbana finish i o nich nie mogę złego słowa powiedzieć, co miały zrobić to zrobiły Po praniu też bez zmian
variocustoms Opublikowano 22 Października 2012 Opublikowano 22 Października 2012 mam jeszcze Urban Snake ale nie używałem, może na złą partię trafiłem z tymi waflami białym i żółtym
Siwy Opublikowano 23 Października 2012 Opublikowano 23 Października 2012 Pierzcie pady, aplikatory i mikrofibry szarym mydlem, nie dosc ze super dopiera to nie przebarwia
variocustoms Opublikowano 23 Października 2012 Opublikowano 23 Października 2012 Siwy, sprawdzę ten sposób Sent from my Variophone
d4widoV Opublikowano 23 Października 2012 Opublikowano 23 Października 2012 no, popieram, szare mydelko elegancko usuwa brudy z aplikatorow i nawet fluffy barwi po szarym mydle :-D a mf eurow z zoltych - zzielenialy :-D
Chuck Norris Opublikowano 23 Października 2012 Opublikowano 23 Października 2012 Wiem, że temat wałkowany na różnych forach itp., ale pośród miliona znalezionych tematów ciężko się dowiedzieć tego co się potrzebuje i wiadomo najlepiej się człowiek dowie bezpośrednio w swoim temacie, zresztą jestem totalnym laikiem jeśli chodzi o polerkę mechaniczną, a zawsze musi być ten pierwszy raz . Więc do rzeczy. Zdecydowałem się, że kupię jako pierwszą polerkę Graphite, jest tania, na początek w zupełności wystarczy i ma w większości dobre opinie chociażby na kosmetykaaut.pl. No i dalej zaczynają się schody. Wiem, że potrzebuje odpowiednich past i padów, dowiedziałem się, że najlepiej kupić na początek: - jeden pad mocno ścierny - dwa pady polerujące - jeden wykańczający Nie wiem jakich najlepiej byłoby użyć do vagowskiego lakieru, żeby efekt był zadowalający czy 3M czy Uraban czy jakieś inne. Do tego jeszcze dochodzą pasty, zdecydowałem się na Menzerne, ponieważ większość jest z niej zadowolona, ale wiem, że trzeba dobrać pastę do pada, żeby to ładnie wszystko współgrało. Nie mam pojęcia o co chodzi z tym mocowaniem padów, wiem, że najlepiej by było mieć większe pady i mniejsze w zależności od powierzchni, ale to oznacza, że mam kupić np. 2 pady o takie samej ścieralności w różnych rozmiarach czy jak? Niby logiczne, ale wolę się dowiedzieć wszystkiego. I czy do padów fi 150 muszę stosować inny rzep niż do padów fi 80? Dla większości z Was te pytania będą śmieszne, ale proszę o wyrozumiałość, bo każdy kiedyś zaczynał .
Bieniek Opublikowano 23 Października 2012 Opublikowano 23 Października 2012 Z pasta Manzerna dobrze wspolpracuja pady flexipads. W sklepach sa zestawy 3 past z padami. Np. to: MENZERNA ZESTAW PREMIUM - 3X250ML + PADY 3-PACK - ShowCarShine - Detailing Shop Dokupic musisz koniecznie futro. FLEXIPADS FUTRO POLERSKIE 130MM - ShowCarShine - Detailing Shop Do mniejszych i trudniejszych powierzchni zakup BP 75mm, futro i pady flexi do tego. Kombinacje takie jak przy wiekszym rozmiarze. Pamietaj o tasmie do obklejenia samochodu i duzo IPY, ktora przemywasz resztki pasty.
Chuck Norris Opublikowano 23 Października 2012 Opublikowano 23 Października 2012 Dziękuje za szybką odpowiedź, czyli rozumiem, że ten zestaw będzie dobry do mojego lakieru? Wyczytałem, że futro jest dosyć agresywne i nie należy go stosować dla początkujących chyba, że coś pomyliłem, i do czego ono miałoby mi służyć jak już posiadałbym pady zawarte w tym zestawie? Aha, czyli muszę dokupić pady o takiej samej charakterystyce co te większe w zestawie z SCS+ BP 75mm, czyli pady mogą mieć rozmiar 80mm czy lepiej większe kupić? I czy jak pady w tym zestawie mają średnicę 135 to BP może być od nich większe np. 150 czy jest to złe wyjście? IPE na szczęście już mam i taśmę tak samo, bo robiłem polerkę ręczną, myślałem, że ten cały biznes mniej będzie kosztował, ale efekt jednak jest najważniejszy .
ShowCarShine Opublikowano 23 Października 2012 Opublikowano 23 Października 2012 Marcin123 A po kolei : - BP najlepiej jak jest trochę mniejszy niż pad, ewentualnie takiej samej średnicy wtedy jest równy docisk, ale trzeba bardziej uważać żeby pracującym BP nie dotknąć do jakiegoś elementu. BP125mm nadaje się do padów od 130mm do 150mm - Pady flexi są ok ale do finishu żółty pad czasami jest za twardy więc warto miec pod ręką coś bardzo miękkiego nawet z tych tańśzych np ABW lub URBAN : czarne - Do BP 75mm najlepiej pady 75mm lub 80mm - Futro będzie ci pomocne w miejscach gdzie połączenie białego pada i pasty FG500 nie da rady (futro trochę więcej zbiera i nie nagrzewa tak lakieru jak twardy pad, jak nie przedobrzysz z obrotami/dociskiem i praca w jednym miejscu przez dłuższy czas to nie ma się o co bać (chociaż ja osobiście nie lubię pracować futrem )
cougarr2 Opublikowano 23 Października 2012 Opublikowano 23 Października 2012 teraz troszkę z innej beczki - kóleczka i opony chodzi mi o dokładne umycie, pozbycie się delikatnych rysek, nabłyszczenie doprowadzenie felgi do stanu jak NEW co do oponek to wystarczy coś bardzo wydajengo niekoniecznie długo trwałego
Chuck Norris Opublikowano 23 Października 2012 Opublikowano 23 Października 2012 Ok już mniej więcej rozumiem . Wybrałem już zestaw do pracy na mniejszych powierzchniach: - BP Flexipads 75mm na M14 - biały pad Flexipads 80mm (cutting) - pomarańczowy pad Flexipads 80mm (polishing) - żółty pad Flexipads 80mm (finishing) Czyli rozumiem, że zamiast tego żółtego lepiej wziąć np. ten: ABW PAD POLERSKI MINI 80MM CZARNY PŁASKI FINISHING - ShowCarShine - Detailing Shop Czyli bez futra można się obejść jednak, od razu zaznaczę, że ta polerka będzie moją pierwszą i nawet nie chce myśleć, że zrobię ją na 100% przy braku doświadczenia i marnej wiedzy . Czyli będę musiał jeszcze dokupić BP125mm do tych padów w zestawie z Menzerną co podał mi Bieniek. Jeszcze jedno pytanko (lubię się oszukiwać ), do białego pada używam pasty FG500, do pomarańczowego IP2500, a żółtego FF3000? Jak tak patrze to z reguły polerowanie odbywa się na BP do 150, to nie wiem skąd do tej polerki Graphite dołożyli BP180.. eh myślałem, że przynajmniej jeden koszt odpadanie .
variocustoms Opublikowano 23 Października 2012 Opublikowano 23 Października 2012 ja w Makicie mam futro 180 mm i uratowało mi nie raz sytuację na lakierze VAG
Chuck Norris Opublikowano 23 Października 2012 Opublikowano 23 Października 2012 Do opon polecam Megsa Endurance, jest wydajny i opona po nim bardzo fajnie wygląda: MEGUIARS ENDURANCE HIGH GLOSS TRIGGER - OPONY Z POŁYSKIEM GRATIS MIKROFIBRA - ShowCarShine - Detailing Shop Jeśli chodzi o felgi i nie tylko to polecam IronX, oprócz tego można felgę wyglinkować i jakiś wosk nałożyć, do mycia używam szamponu takiego jak do lakieru (Meguaiers NXT), na tym moja wiedza się kończy .
ShowCarShine Opublikowano 23 Października 2012 Opublikowano 23 Października 2012 cougarr2 może jakieś zdjęcia defektów ? Marcin123 A pad 80mm może być żółty bo przy tak małym rozmiarze on mocno zmięknie gdy dostanie trochę pasty, bardziej proponowałbym dokupić jeden miękki do dużego BP. Niestety do większości maszyn BP dodawane jest ok 160mm. Konfiguracja PAsty/PAdy jaką podałeś jest ok.
cougarr2 Opublikowano 23 Października 2012 Opublikowano 23 Października 2012 tego typu ryski, nie głębokie ale jednak są, ogólnie chodzi o poprawienie wyglądu felg
Chuck Norris Opublikowano 23 Października 2012 Opublikowano 23 Października 2012 Ok, tak zrobię, wziąłem czarną ABW 150mm. WIELKIE DZIĘKI za pomoc i wyjaśnienie wszystkiego .
ShowCarShine Opublikowano 23 Października 2012 Opublikowano 23 Października 2012 cougarr2 kilka postów wyżej masz pokazane jak ładnie zrobić takie defekty, a jeżeli nie masz maszyny to: pasta typu meguiars Ultimate Compound, Urban, AG paint renovator Jakiś twardy aplikator typu Tri kolor i dużo samozaparcia potem Cleaner i na to jakiś trwały wosk do felg albo Finish KAre Hi temp Oczywiście przed korektą dokładne wyczyszczenie i odsmolenie felg. Do opon jak ma być wydajne to jak kolega ci zaproponował MEguiars Endurance Tire Gel starczy na kilka sezonów.
ShowCarShine Opublikowano 23 Października 2012 Opublikowano 23 Października 2012 cougarr2 No to na wcześniejszej stronie kolega H4mm3R podał przepis na takie defekty
Rekomendowane odpowiedzi