Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Druga awaria multitronic


cymoteusz

Rekomendowane odpowiedzi

:thumbdown:

Witam

No i niestety stało się. Po 40 tysiącach przebiegu od naprawy multitronic skrzynia po raz kolejny padła. Samochód szarpie niespodziewanie, zmienia obroty jak wściekły, kontrolki biegów migają jak szalone. I tutaj mam pytanko na które długo można szukać odpowiedzi. Czy istnieje ktoś poza SSERWIS kto byłby w stanie dobrze go naprawić? Ze wstępnej diagnozy wynika, że to prawdopodobnie naprawiany sterownik się posypał. Zadaję to pytanie, ponieważ samochodem nie da się jeździć a ja mieszkam 500km od SSERWIS. Mogę załatwić lawetę ale przy takiej odległości jest do dla mnie zbyt przerażające. Trochę szukałem na internecie i wyczytałem, że dobrym warsztatem od skrzyń biegów jest Midparts w Warszawie. Dają 6 miesięcy gwarancji na naprawę sterownika a po dopłacie 15% ceny na 12 miesięcy. U pana Sopy gwarancji na naprawiany sterownik nie ma, jedynie na nowy kosztujący 4000zł. Dlatego mam dylemat co zrobić. Czy ktoś miał już jakieś doświadczenia z Midparts?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nieźle,

najpierw dzwon i mów jaki masz problem, na kazda naprawe do fvat ma byc dolaczona specyfikacja warunkow grwarancji, jesli masz fvat od nich zostaje prawnik, w tym przypadku obejmuja zasady rekojmi czy sie to komus podoba czy nie. pozatym szukaj, zadzwon do firmy matic czy maja taki sterownik, wyslij do naprawy swoj sterownik,

ja ci powiem ze mi sie pojawił problem z przepustnica po serwisie u pana S. przedtem bylo idealnie, skonczylo sie na wywalaniu bledów ciaglego adaptowania i wkoncu kupiłem sobie nowa, co mam myslec w takiej sytuacji , sprawdz jakie mas zbledy na Vagu,

gdybym był madrzejszy o wiedze ktora dysponuje dzisiaj naprawa nieprzekroczyła by mnie 2 t zł za skrzynie - tak walą ludzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety gwarancję miałem na 6 mcy a to było rok temu. Oczywiście gwarancja nie obejmowała sterownika a jedynie samo oprogramowanie. Do vaga go nie podłączałem bo i tak nie znam się na jego obsłudze (leży na półce i czeka kiedy się nauczę z niego korzystać). Kiedy sobie pomyślę ile już kasy władowałem w tą skrzynię to mnie krew zalewa. Zaczęło się od "naprawy" w firmie "Automat" u pana Olczaka w Nadarzynie, u którego w nadziei, że mnie poratuje spędziłem cały październikowy chłodny dzień (co potem tydzień odchorowywałem). Pan "O" wymienił mi olej w skrzyni (bez otwierania skrzyni i oczywiście w laczkach i piżamce) pseudo zaadoptował, powiedział że nic więcej się nie da zrobić, bo tej skrzyni się nie otwiera i skasował mnie na uwaga ... 1600zł (oczywiście cały czas czarował mnie jakim to jest wspaniałym fachowcem prowadzącym seminaria na uczelniach amerykańskich). Zapłaciłem z bólem serca i pojechałem do domu. Do dziś go przeklinam. Teraz wiem, że byłem idiotą. :wallbash: Potem wycieczka 500km do pana S, który naprawił auto, ale niestety jedynie na 40000km. Zapomniałem dodać, że przed naprawą prosiłem aby zwrócić uwagę na niepokojący zgrzyt przy ruszaniu. Niestety przy odbiorze nic się nie zmieniło a pan, który mi przekazywał samochód twierdził, że "ten typ tak ma". W jego minie jednak wyczytałem, że nie zwrócili na to zjawisko uwagi wogóle. Odebrałem samochód, zapłaciłem i pojechałem do domu po 3 ciężkich dniach spędzonych na Śląsku. Całe szczęście, że mam znajomych w okolicy, którzy mnie przenocowali.Cholera droga ta jazda multitronikiem. Wychodzi ~5000zł rocznie bo naprawa skrzyni u pana S kosztowała 3600zł. No a teraz czeka mnie powtórka z rozrywki. Już wiem, że na pewno będzie to przynajmniej 1900zł czyli naprawa sterownika i wymiana oleju z filtrem. Niestety auto jest w leasingu jeszcze przez rok a moja umowa nie przewiduje przejęcia jego cesji. Tak więc muszę się z nim przemęczyć do końca umowy i odsprzedać jakiemuś szczęśliwcowi. Odliczam dni do końca leasingu. Naprawdę lubię to auto, ale nie w multitronicu. Dam znać co dalej z samochodem. Zawożę go do midparts w Warszawie w tym tygodniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jak w Midparts ogarną temat, bo też chcę się do nich wybrać na wymianę oleju tyle, że w tiptronicu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w Midparts w warsztacie w Warszawie w Ursusie 3 tygodnie temu na wymianie oleju, fajni i profesjonalni ludzie - tylko warsztat wygląda jak typowy polski zakład u pana Henia ;-)

"Szef" warsztatu na początku był lekko opryskliwy bo się spóźniłem 15 minut, ale jak przeprosiłem za spóźnienie, to już było tylko miło. Powiedział mi, że robią kilka takich skrzyń tygodniowo, dodał, że moja wygląda i zachowuje się idealnie, dał mi też kilka wskazówek jak obchodzić się z multitronic - np. jak się zakopię w zimie to lepiej kogoś znaleźć do wypchnięcia niż na siłę wyjeżdżać - wtedy podobno przegrzewa się sterownik i zaczynają się problemy. Reasumując z moich doświadczeń mogę ich spokojnie polecić

Wymiana oleju zajęła im 15 minut, a mnie kosztowała około 600 zł (dokładnie nie pamiętam). Oczywiście tylko oryginalny olej do mojej skrzyni z Audi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stronkę internetową mają profesjonalną i dużo części w sklepie do każdej praktycznie skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety gwarancję miałem na 6 mcy a to było rok temu. Oczywiście gwarancja nie obejmowała sterownika a jedynie samo oprogramowanie. Do vaga go nie podłączałem bo i tak nie znam się na jego obsłudze (leży na półce i czeka kiedy się nauczę z niego korzystać). Kiedy sobie pomyślę ile już kasy władowałem w tą skrzynię to mnie krew zalewa. Zaczęło się od "naprawy" w firmie "Automat" u pana Olczaka w Nadarzynie, u którego w nadziei, że mnie poratuje spędziłem cały październikowy chłodny dzień (co potem tydzień odchorowywałem). Pan "O" wymienił mi olej w skrzyni (bez otwierania skrzyni i oczywiście w laczkach i piżamce) pseudo zaadoptował, powiedział że nic więcej się nie da zrobić, bo tej skrzyni się nie otwiera i skasował mnie na uwaga ... 1600zł (oczywiście cały czas czarował mnie jakim to jest wspaniałym fachowcem prowadzącym seminaria na uczelniach amerykańskich). Zapłaciłem z bólem serca i pojechałem do domu. Do dziś go przeklinam. Teraz wiem, że byłem idiotą. :wallbash: Potem wycieczka 500km do pana S, który naprawił auto, ale niestety jedynie na 40000km. Zapomniałem dodać, że przed naprawą prosiłem aby zwrócić uwagę na niepokojący zgrzyt przy ruszaniu. Niestety przy odbiorze nic się nie zmieniło a pan, który mi przekazywał samochód twierdził, że "ten typ tak ma". W jego minie jednak wyczytałem, że nie zwrócili na to zjawisko uwagi wogóle. Odebrałem samochód, zapłaciłem i pojechałem do domu po 3 ciężkich dniach spędzonych na Śląsku. Całe szczęście, że mam znajomych w okolicy, którzy mnie przenocowali.Cholera droga ta jazda multitronikiem. Wychodzi ~5000zł rocznie bo naprawa skrzyni u pana S kosztowała 3600zł. No a teraz czeka mnie powtórka z rozrywki. Już wiem, że na pewno będzie to przynajmniej 1900zł czyli naprawa sterownika i wymiana oleju z filtrem. Niestety auto jest w leasingu jeszcze przez rok a moja umowa nie przewiduje przejęcia jego cesji. Tak więc muszę się z nim przemęczyć do końca umowy i odsprzedać jakiemuś szczęśliwcowi. Odliczam dni do końca leasingu. Naprawdę lubię to auto, ale nie w multitronicu. Dam znać co dalej z samochodem. Zawożę go do midparts w Warszawie w tym tygodniu.

Z tego co wyczytałem na forum w Ozorkowie koło Łodzi ktoś naprawia sterowniki cena około 800zl ( musiał byś przeszukać forum )

Olej jak dobrze poszukasz to wymienisz za około 600-1000zł z robotą ,jeżeli chodzi o filtr to jak byłem ostatnio u SOPY to go czyścił ( z tego co mówił znalazł odpowiednia chemię która bdb. go czyści ) koszt nie pamiętam teraz ale jakieś grosze w porównaniu do nowego za 1200zł .

Podłącz Vaga to naprawdę nie jest trudne a wiele się wyjaśni :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja juz nie "łykam" nic od pana S, kit wielki kit ładnie opakowane g.... dodam wam ze skrzynie maja zamienniki :) tak tak, np do 2.0 tfi mozna wsadzac kolo 20 innych zostawia sie tylko sterownik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja juz nie "łykam" nic od pana S, kit wielki kit ładnie opakowane g.... dodam wam ze skrzynie maja zamienniki :) tak tak, np do 2.0 tfi mozna wsadzac kolo 20 innych zostawia sie tylko sterownik

To kogo polecasz jak nie Pana S. ?? tylko mi nie pisz że nikogo :naughty: .Czy do mojej A4 też jest zamiennik ?? rozwiń tą myśl .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:thumbdown:

Witam

No i niestety stało się. Po 40 tysiącach przebiegu od naprawy multitronic skrzynia po raz kolejny padła. Samochód szarpie niespodziewanie, zmienia obroty jak wściekły, kontrolki biegów migają jak szalone. I tutaj mam pytanko na które długo można szukać odpowiedzi. Czy istnieje ktoś poza SSERWIS kto byłby w stanie dobrze go naprawić? Ze wstępnej diagnozy wynika, że to prawdopodobnie naprawiany sterownik się posypał. Zadaję to pytanie, ponieważ samochodem nie da się jeździć a ja mieszkam 500km od SSERWIS. Mogę załatwić lawetę ale przy takiej odległości jest do dla mnie zbyt przerażające. Trochę szukałem na internecie i wyczytałem, że dobrym warsztatem od skrzyń biegów jest Midparts w Warszawie. Dają 6 miesięcy gwarancji na naprawę sterownika a po dopłacie 15% ceny na 12 miesięcy. U pana Sopy gwarancji na naprawiany sterownik nie ma, jedynie na nowy kosztujący 4000zł. Dlatego mam dylemat co zrobić. Czy ktoś miał już jakieś doświadczenia z Midparts?

Kolego zacznijmy od sprawdzenia co u Ciebie siedzi - niestety konieczne będzie zabranie się do roboty z VAG-iem. Przede wszystkim sprawdź błędy które zapisały się w buforze – inaczej to wróżenie z fusów. Tryb awaryjny objawiający się podświetlonymi i mrugającymi ikonami biegów na wyświetlaczu FIS może być spowodowany różnymi przyczynami – wcale nie jest powiedziane, że driver znów padł. Gdybyś wcześniej zainteresował się tematem - byłbyś sporo pieniążków do przodu. A tak w pewnym stopniu płacisz za swoje lenistwo ;)

W podwieszonym wątku w dziale Napęd (Encyklopedia Multitronica) masz info, które dane należy sprawdzić (nr sterownika i wersja softu). Jak już dostarczysz mi te dane – powiem Ci co dalej…

Gdyby okazało się, że problemem rzeczywiście jest sterownik – jest jeszcze opcja Zielona Góra. Naprawa 700zł + 12m-cy gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

No i jestem po testach VAGiem. Niestety komputer nie może połączyć się ze skrzynią: nie pokazuje się żadna informacja o sterowniku czy wersji softu. Jest jedynie info o błędach:

4 DTC's Found:

18201 - Transmission Output Speed Sensor 2 (G196): No Signal

000 - - - Intermittent

17101 - Transmission Input Speed Sensor (G182): No Signal

000 - - - Intermittent

17106 - Transmission Output Speed Sensor (G195): No Signal

000 - - - Intermittent

17114 - Gear/Ratio Monitoring: Incorrect Ratio

012 - Electrical Fault in Circuit

Poza tym mam też problem z kontrolką silnika:

2 DTC's Found:

17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus

35-10 - - - Intermittent

17996 - Engine Mount Solenoid Valves (N144/N145): Short to Open Circuit

35-10 - - - Intermittent

Próbowałem łączyć się kilkoma Vagami i wszędzie to samo. Co ta sytuacja może oznaczać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień parametr Char Int w opcjach VAG-a z 1 na 4 lub 5. Interfejs nadal będzie zrywał połączenie ale umożliwi podpięcie się do sterownika na nieco dłuższą chwilę (starczy na diagnostykę).

v4.jpg

Błędy 17101, 17106 i 18201 wskazują na problemy nieregularną komunikacją z czujnikami prędkości wejściowej (G182) i wyjściowej skrzyni (G195 i G196). Sygnały z tych czujników służą m.in do kontroli przełożeń i sprzęgła (także do określenia kierunku jazdy i jeszcze kilku innych rzeczy). 17114 najprawdopodobniej wynika właśnie z w/w błędów ale może być także spowodowany złym stanem płynu ATF - olej mocno zanieczyszczony opiłkami może zakłócać sygnały czujników (ponieważ są to sensory Halla). Koniecznie sprawdź poziom oleju w skrzyni oraz jego wygląd/zawartość. Czy na zegarach wywalało Ci może kontrolkę silnika? W tym przypadku jeśli coś jest nie tak objawem będzie szarpanie, nie wykona się też adaptacja sprzęgła.

Problem może dotyczyć tego co zwykle (w multitroniku) czyli właśnie uszkodzonych połączeń elektrycznych sterownika. Podłącz się jeszcze raz do auta zmieniając parametr o którym wspomniałem wcześniej i zrób diagnostykę odpowiednich MVB - będziemy wiedzieć więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety zmiana tych parametrów niczego nie zmienia. Vag łączy się i łączy i kończy się to tym samym. Nie identyfikuje wogóle softu itd. Właśnie przypomniałem sobie, że zaraz po naprawie skrzyni pojechałem do swojego mechanika na wymianę rozrządu i mówił mi coś, że nie może się połączyć ze skrzynią ale to olałem myśląc, że mam wgrany jakiś nowy soft, którego nie obsługuje jego VAG. Przypuszczam, że mój sterownik od początku był źle naprawiony :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to kupa - spróbuj może podjechać do ASO. Powiedz jak masz problem i spróbuj sie dogadać, że chcesz sprawdzić czy uda im się podłaczyć do sterownika skrzyni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Jestem już po remoncie. No i kasa poszła. W Midparts zapłaciłem 3200zł :thumbdown: za wymianę sterownika na inny używany oraz wymianę oleju. Stary sterownik ponoć był źle naprawiony i nie nadawał się do ponownej regeneracji. Zaraz po naprawie pojechałem do Agma w Toruniu na zdjęcie chipa. Mam teraz ponownie 130 kucy (zalecił mi to mechanik w midparts). Cena, jaką zapłaciłem w midparts jest ceną netto!? co oznacza, że mam jedynie niepisaną gwarancję na 6 miesięcy na sterownik. Gdybym chciał ją na piśmie musiałbym dopłacić vat czyli około 700zł. Mechanik w midparts polecił mi jak najszybciej sprzedać auto. Zauważyłem jednak, że mówi to każdemu, kto naprawia u niego automat. W pierwszych słowach zazwyczaj zawiera zdanie:"a to żeś pan gówno kupił". Ma jakąś dziwną satysfakcję z dołowania ludzi. Pomijam fakt, że jest on raczej nieprzyjemnym facetem. No cóż na razie auto chodzi bez zarzutu. Z doświadczenia jednak wiem, że to może nie potrwać długo i że muszę mieć przygotowane w kieszeni kolejne 3000zł na kolejny remont, dopóki nie spłacę leasingu. Podsumowując... Nigdy w życiu nie kupię już używanego auta z automatyczną skrzynią biegów. Powód: producenci samochodów nie przewidują naprawy automatycznych skrzyń a jedynie ich wymianę. Jeśli autoryzowany serwis nie potrafi wykonać naprawy czemu mam ufać, że ktoś inny będzie potrafił to zrobić. Pozdrawiam wszystkich multitronikowców i modlę się abym nie musiał przechodzić kolejnej naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykre - miejmy nadzieję, że sterownik, który dostała Twoja skrzynia jest w dobrym stanie. Może jednak warto było zdecydować się na wysłanie sterownika do Zielonej? Zapłaciłbyś 1100zł z montażem/demontażem + 12m-cy gwarancji. Z drugiej strony naprawiany sterownik nigdy nie będzie miał tej samej wytrzymałości co nowy - przy czym to co zaoferowali w MP też szału nie robi.

Może teraz po naprawie podłączysz się do skrzyni i sprawdzisz dane sterownika i bloki wartości mierzonych?

Nadal nie wiadomo jakie masz sprzęgło (okaże się jak już podłączysz się do sterownika). Modyfikacja na 7 lamel w dużym stopniu zabezpieczyłaby sterownik - jest to jednak dodatkowy koszt. Jeśli nie chcesz wydawać kolejnych pieniędzy, pomyśl chociaż o aktualizacji softu skrzyni do wersji 3261 lub 3271. Już to pozwoli znacznie zwiększyć żywotność Twojej CVT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik w midparts polecił mi jak najszybciej sprzedać auto. Zauważyłem jednak, że mówi to każdemu, kto naprawia u niego automat. W pierwszych słowach zazwyczaj zawiera zdanie:"a to żeś pan gówno kupił". Ma jakąś dziwną satysfakcję z dołowania ludzi. Pomijam fakt, że jest on raczej nieprzyjemnym facetem.

Szok jakie podejście do klienta i roboty. :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdarli, czemu nie czytasz tego co ludzie pisza cymoteusz? napewno dalo by sie go zregenerowac tak zeby dobrze pracował nadal, myslisz ze jak audi robi ?? po co oddajesz stare czesci ? robia to samo, pozatym jak ktos mowi ze sprzedac auto to albo h*ja sie zna na tym co robi albo robi tak zebys tylko mogl nim na gielde dojechac . Podejscie niesamowite do tematu nasteny serwis do skreslenia z listy. ja narazie sie tocze jest ok, zrobilem 20 tys niecale na naprawionej skrzyni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...