Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Problem z cieknącym EGRem (gdzie odprowadzić olej) - silniki 1.9TDI PD.


adadur

Rekomendowane odpowiedzi

Zapewnu wielu z was spotkał problem cienkącego EGRa ... u siebie sprawdzilem już wszystko tzn. wymyłem "benzynką" pod ciśnieniem z pistoletu pokrywę zaworową by wyeliminować ewentualny nagar na sitku separacyjnym na odmie - zabieg nie dał efektów ... może nawet zaczęło wiecej oleju dawać w dolot bo odetkałem lepiej odmę. Sprawdziłem turbo ... zero luzu na wirniku, w zasadzie nawet nie drgnie (przy 250000km to normalnie sukces chyba), wiec zakładam że i uszczelnienia są ok.

Temat z OilTankiem jakoś mnie nie przekonuje - ma wiele wad a mało zalet.

Niestety ktoś wymyślił taką a nie inna konstrukcję EGRa i trzpień w nim bardzo często jest nieszczelny i opary są wydmuchiwane przez otwory w zaworku.

Zawór EGR wielokrotnie już sprawdzałem i działa poprawie a na wydatek niemal 500zł jakoś mi się nie uśmiecha (drażni mnie fakt że EGR jednak działa, jak by nie działał to nie było by tematu).

Rezam właśnie pewien patencik .... dlatego mam pytanie - Gdzie odprowadzić opary olejowe z EGRa?

Na razie pójdzie w najprostszy sposób czyli w jakąś butelkę ale może zapodać w odmę ...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewnu wielu z was spotkał problem cienkącego EGRa ... u siebie sprawdzilem już wszystko tzn. wymyłem "benzynką" pod ciśnieniem z pistoletu pokrywę zaworową by wyeliminować ewentualny nagar na sitku separacyjnym na odmie - zabieg nie dał efektów ... może nawet zaczęło wiecej oleju dawać w dolot bo odetkałem lepiej odmę. Sprawdziłem turbo ... zero luzu na wirniku, w zasadzie nawet nie drgnie (przy 250000km to normalnie sukces chyba), wiec zakładam że i uszczelnienia są ok.

Temat z OilTankiem jakoś mnie nie przekonuje - ma wiele wad a mało zalet.

Niestety ktoś wymyślił taką a nie inna konstrukcję EGRa i trzpień w nim bardzo często jest nieszczelny i opary są wydmuchiwane przez otwory w zaworku.

Zawór EGR wielokrotnie już sprawdzałem i działa poprawie a na wydatek niemal 500zł jakoś mi się nie uśmiecha (drażni mnie fakt że EGR jednak działa, jak by nie działał to nie było by tematu).

Rezam właśnie pewien patencik .... dlatego mam pytanie - Gdzie odprowadzić opary olejowe z EGRa?

Na razie pójdzie w najprostszy sposób czyli w jakąś butelkę ale może zapodać w odmę ...?

taz zadalem podobne pytanie w moim temacie o OCT.Mysle ze zwyczajnie nie ma gdzie tego odprowadzic jak tylko do osobnego zbiorniczka.Do turbo lepiej tego nie odprowadzac a do silnika tez nie.Pozostaje tylko osobny zbiornik.Wreszcie egr bedzie suchy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patencik zamontowany ... przejechałem kilkanaście km narazie jest OK ... na urlopie trzasne z 2 tyś i wówczas się zobaczy jak sie sprawdza. Opary narazie wędrują do butelki ... :mysli: nie podoba mi się to do końca ale tak zostanie na "testy"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patencik zamontowany ... przejechałem kilkanaście km narazie jest OK ... na urlopie trzasne z 2 tyś i wówczas się zobaczy jak sie sprawdza. Opary narazie wędrują do butelki ... :mysli: nie podoba mi się to do końca ale tak zostanie na "testy"

co wsadziles w te otwory po bokach egr'a?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patencik zamontowany ... przejechałem kilkanaście km narazie jest OK ... na urlopie trzasne z 2 tyś i wówczas się zobaczy jak sie sprawdza. Opary narazie wędrują do butelki ... :mysli: nie podoba mi się to do końca ale tak zostanie na "testy"

co wsadziles w te otwory po bokach egr'a?

specjalnie wytoczoną złączkę :wink4:

temat pojawi się w "warsztacie" i dam znać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche wiocha pod maską... :blink:

kolesiowi wywaliłem ze 130PD egr, zrobiłem mu przejsciówke zeby założyc waż od turbo, zaslepiłem wężyk podcisnienia i z bani, auto gasi bez problemu nic nie szarpie... wszystko jest dosłownie jak by nadal siedział EGR...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche wiocha pod maską... :blink:

kolesiowi wywaliłem ze 130PD egr, zrobiłem mu przejsciówke zeby założyc waż od turbo, zaslepiłem wężyk podcisnienia i z bani, auto gasi bez problemu nic nie szarpie... wszystko jest dosłownie jak by nadal siedział EGR...

nic nie wiem z tego co napisales -pokaz jak to wyglada i bedzie jasne wszystko :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie pokaze bo auto pojechało do włoch na wakacje.a po za tym nie wiem jak tu sie wrzuca zdjecia...dlatego nie mam zadnego.

zrobiłem flansze-mocowanie tak jak EGR do kolektora ssącego, wyciety otwór przelotowy i dospawane kawałek rurki na długosc zaworu EGR i to wszystko- zrobione z kwasówki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z klapą gaszącą...?

W PD nie zdecydował bym się na takie rozwiązanie ... w TDI na pompie można by coś wykombinować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klapy gaszącej nie ma. pd nie gasnie tylko przez zamkniecie klapy- to jest tylko po to aby gaszenie było miekkie bez szarpan... mowie kolesiowi to usunełem i jest wszystko w porządku silnik gasni bez problemu bez rzadnych szarpań itd... jak auto wróci to zrobie fotke jak to wyglada i moze do tego czasu naucze sie wrzucac foto na 4um... :>

owszem w zwykłytm TDI na pompie masz zawór STOP'u w pompie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam przejechane jakieś 3000 na patecie i się fajnie sprawdza - musze tylko zbiorniczek jakiś "ladny" znaleźć. Przez ten czas pół denka butelki się zapełniło olejem z oparów.

Postaram się zapodać fotki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brak klapy w PD odbije sie na dwumasie :gwizdanie:

chociaz jak klape zamkniesz manualnie ( recznie ) auta nie odpalisz nie ma bata

ja mam kolek z AWXa razem z EGRem z tym ze EGR wylaczony i zaslepiony

nie wiem jak mecher to zrobil ale odczyty EGRa nma Vagu sa tak jakby dzialal a nie dziala bo jest zaslepiony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro zawór EGR rzyga na zewnątrz olejem tzn ze jest nieszczelny układ dolotowy -to tak jakbyś miał malutka dziurkę w przewodzie gumowym i kombinował jak go zalepic aby nie rzygało olejem . skoro wypychanyjest tam tedy olej to wypycha go powietrze doładowane.

w tym momencie jak koleżka poprowadził wężyk do butelki po Sprajcie i szczelnie zalepił korek taśmą to do tej butelki również doprowadzone jest ciśnienie to które wypycha olej na zewnątrz... sadze ze przez długi odcinek butowania ładnie bedzie napompowana ta butelka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

butelka ma odpowietrzenie

SotoM troszkę błędnie rozumujesz z tym EGRem. Pod dekielkiem EGRa jest spręzyna i membrana oraz od góry podłączone jest podciśnienie - teoretycznie ruchy membramy mają przesterowywać klapkę na dolocie, realizowane jest to za pomoca trzpienia i włąśnie po tym trzpieniu w czasie ruchów dochodzi pod wpływem ciśnienia z dolotu do przepychania oleju w górę i do otworków odpowietrzających - szczelina na trzpieniu jest tak minimalna że działa jak dławik i absolutnie nie można tego przyrównać do dziury w dolocie jak napisałaś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koleżko ja właśnie dobrze rozumiem i nie musisz mi tłumaczyc zasady działa i konstrukcji EGR'u- podciśnieniem olej nie płynie :cool1: olej znajduje sie w dolocie płynie razem z powietrzem doładowanym a nie z podcisnieniem... skoro pojawił sie olej na zewnatrz to wypychany jest przez cisnienie doładowania. a skoro sie pokazał tzn ze zawór jest do wymiany a nie do opatentowania odprowadzenia oleju. patent jest fajny - lepszy taki niz miał by byc silnik obryzgany olejem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze to "lżej" wydać kilka zł niż 500zł za zamiennik - tym bardziej że w większości przypadków EGR jest sprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...