Skocz do zawartości
IGNOROWANY

(AEB 1,8T) Czy ktoś robił doświadczenie jaka iskra jest w świecy Bosch (3 elektr


MarEsp

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie zastanawia mnie jaka jest różnica w pracy:

1. 3 elektrodowej świecy Bosch dedykowanej przez tę firmę do AEB 1,8T

patrz oferta Boscha ze zdjęciem http://ekatalog.intercars.com.pl/?start=tree

2. jednoelektrodowej platynowej NGK PFR 6Q dedykowanej przez Audi

patrz oferta NGK ze zdjęciem http://www.ngk.com/results_app.asp?AAIA=1008706

Konkretnie chodzi o to czy ktoś sprawdzał jak skacze istka w świecy 3 elektrodowej - czy jest to jedna iskra przeskakująca losowo z 1 z 3 elektrod - czy są to 3 słabe iskierki jednopcześnie przeskakujące ?

No i oczywiście pytanie (do praktyków którzy stosowali konkretne świece, a nie teoretyków) Czy lepsze są 3 słabe iskierki w 3 elektrodowej świecy Boscha - czy lepsza jest jedna mocna w jednoelektrodowej świecy NGK ?

Można siłę iskier sprawdzić w ciemnym garażu - może ktoś się w to bawił i ma jakieś osobiste obserwacje iskier 3 elektrodowych świec i jednoelektrodowych ? (ja nie mam garażu i w słońcu pracowałem i nie miałem dodatkowej świecy aby uszczelnić cylinder przy tej zabawie)

Dodam, że do tematu skłoniło mnie iż ostatnio czyściłem u siebie świece i stwierdziłem, że poprzedni właściciel zamontował właśnie w/w świece Boscha 3 elektrodowe - co do ich pracy nie mam zastrzeżeń, więc wymieniać na NGK ? (Oczywiście nie mam gazu - bo do zagazowanych silników to wiadomo tylko 1 elektrodowe)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z fizyki wynika, że iskra przeskoczy tylko w 1 miejscu, tam gdzie ma najdogodniejsze warunki. ;)

Ja mam Beru i chwalę, wcześniej był Champion i też dawało radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem przewody zapłanowe na Beru oraz świece rónirez tej samej marki. Chodzi bez zarzutów. Wcześniej były zamontowany komplet f-my Bosch, lecz padły przewody. Dodatkowo wymieniełem kopułkę i palec i mam pewność, że wszystko działa jak trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem przewody zapłanowe na Beru oraz świece rónirez tej samej marki. Chodzi bez zarzutów. Wcześniej były zamontowany komplet f-my Bosch, lecz padły przewody. Dodatkowo wymieniełem kopułkę i palec i mam pewność, że wszystko działa jak trzeba.

Jak nie masz gazu LPG to wyrzuciłeś pieniądze w błoto, bo na benzynie możesz przewody i całą instalację mieć jaką chcesz, o ile nie zaczyna prychać i kichać. Co innego przy LPG - to podraża koszty bo nie tylko tańsze paliwo ale droższe i częściej wymieniane części układy zapłonowego czekają, nie mówiąc o przeglądach płatnych, regulacjach itp. wychodzi się przy odrobinie nieszczęścia na zero

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ziomale!!!!!!!!!!!!!!!!!!! a czy ktos z was sprawdzal kiedys szczelinomierzem takim precikowym odleglosc elektrod w swiecy troj elektrodowej od tego precika w srodku????????????? jak to zrobicie to napiszcie co wam wyszlo!!!!!!!!!!! i potem zastanowcie sie co ma za zadanie swieca 3 elekt.. hmmm... jesli slabsze napiecie to przeskakuje w najkrótszym miejscu a jak jest wiecej pradu to skacze w bardziej odleglym miejscu!!!!!!!!!!!!!!! chlopaki!!!!!!!!!!!!!!!!! posiadacze aut!!!!!!!!!!!! wlasciciele przemieszczaczy!!!!!!!!!!!! pisze do was ciut po piwku ale to jest fizyka!!!!!!!!!!!!!!!!! a z gazem to sa jaja dla tego ze gaz ma wieksza ilosc oktanow ponad 100 a nie tak jak pb tylko 95 i czesciej zdazaja sie jaja ale mozna z tym spokojnie zyc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaz ma przedewszystkim wieksza rezystancje.

Ale o zzo... chodzi..? Czy gaz ma być przewodnikiem ksiakimś żeby rezystancję miał większą ? Do gazu musi być silna iskra a więc skraca się szczelinę między elektrodami do 0,7 mm (krótsza ale silniejsza iskra) jak jest stary i mało wydajny układ zapłonowy to gaz strzela i nie spala siem w każdym cyklu, co innego na benzynie - tu tolerancja jest większa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaz ma przedewszystkim wieksza rezystancje.

Ale o zzo... chodzi..? Czy gaz ma być przewodnikiem ksiakimś żeby rezystancję miał większą ? Do gazu musi być silna iskra a więc skraca się szczelinę między elektrodami do 0,7 mm (krótsza ale silniejsza iskra) jak jest stary i mało wydajny układ zapłonowy to gaz strzela i nie spala siem w każdym cyklu, co innego na benzynie - tu tolerancja jest większa

Najlepiej zapytaj sie elektryka ja nie mam zamiaru ci nic tlumaczyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam swoje 2 grosze do tematu.

Silnik zostal zaprojektowany do pracy ze swieca jedno elektrodowa ze scisle okreslonym rozmiarem szczeliny

Jesli chodzi o gaz w aucie to jedyny jaki moge zaakceptowac to NO2....

Pozdrawiam

Uzupełnij profil

[spedyt]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W miom 1.6 sa takie,w kumpla pasacie 1.8 i wielu innych silnikach koncernu vw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OOO myslalem ze dowiem sie czegos nowego a Ty mnie zbyles ogolnikami ;)

Czy jestes na 100 % pewien ze sa one tam seryjnie ??

Bo sadzac po roczniku to powinny byc kilka razy wymieniane w miedzyczasie ...

OK konczmy dyskusje bo nic nowego nie wniesiemy do tematu

Do wiadomosci wszystkich czytajacych - Zadne Audi nie wychodzi z fabryki ze swiecami 3 elektrodowymi

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We wszystkich starych passatach i audi a4 tez,zawsze jak wymienialem swiece stare mialy 3 elektrody.Nowe z katalogu tez.Wiec moim zdaniem takie wychodza z fabryki i silnik jest skonstruowany do pracy z nimi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta dyskusja prowadzi donikąd, świece 3-elektrodowe, iskra zawsze przeskakuje w tym miejscu gdzie ma najlepsze warunki (najmniejsza rezystancja, najkrótsza odległość itp.).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta dyskusja powinna zakonczyc sie jedynym slusznym podsumowaniem .

Silnik zostal zaprojektowany do pracy z jednoelektrodowa swieca o scisle okreslonym wym. szczeliny

Blachy przyklad , znajacy sie na tuningu wiedza ze podniesienie mocy o 50KM powinno pociagnac za soba zmiane swiec na stopien zimniejsze i zmniejszenie szczeliny z .32 na . 28 ( wym. w calach ) Mowie konkretnie o silniku 1.8 T

Ciekawe jak ustawic szczeline w swiecy z 3-ma elektrodami :mysli:

Moze sprawa wyglada inaczej w niedoladowanych silnikach o malej mocy , nie wiem , nie znam sie , nigdy sie nimi nie interesowalem..

Choc teoretycznie , obojetnie jaka swieca jesli tylko gwint sie zgadza da nam iskre i silnik bedzie pracowal a nam wszystkim chyba chodzi o optymalne warunki pracy naszych silnikow...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jak ustawic szczeline w swiecy z 3-ma elektrodami :mysli:

No co? W Ameryce nie wiedzą tego.

A ja wiem. :decayed: I mogę taką wiedzę za drobnę opłatą udostępnić. :polew:

Świece 3-elektrodowe.

I nie przesadzaj z tą konstrukcją dla świec z 1 elektrodą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...