Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Proszę o opinie na temat silnika 2,4w Quattro rok 97 model 98


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

czy wymiana uszczelki na pokrywie klawiatury motor 2,4 w B5 to jakaś wielka operacja??

czy jak wywaliło uszczelką to jest się czym martwić??

czy to oznacza że silnik sie kończy itp??

znalazłem 2,4 B5 z taką właśnie usterką i stąd moje pytanie.

z góry dzięki

ps. jestem laikiem mechanicznym więc proszę w miare o proste odpowiedzi :)

Proszę o opinie na temat tej jednostki

spalanie

wady

plus minusy

Opublikowano

Ja ostatnio wymieniałem u mnie w eSie, nic trudnego. Podstawowe narzędzia i dasz radę.

Opublikowano

ale to nie jest znak że zaczyna się dziać coś złego?

Opublikowano

Nie, to nic złego.

Opublikowano

jedyny minus to uciekajecy olej i zalany silnik ... :)

Opublikowano

To moze byc znak, (podkreslam "moze")ze np. kanaly olejowe w silniku sa przytkane, poprzez wczesniej zablokowana odme i przewody do odprowadzania gazow - bardzo typowa usterka dla silnikow Audi/Bosch.

Sprawdz czy inne uszczelnienia silnika sa w calosci.

Ale to sprawa prosta do naprawienia, nawet dla hobbysty. :hi:

Opublikowano

to jade w piatek oglądać :)

dzięki Chłopaki-jak coś by się wam przypomniało to piszcie tutaj

Opublikowano

To moze byc znak, (podkreslam "moze")ze np. kanaly olejowe w silniku sa przytkane, poprzez wczesniej zablokowana odme i przewody do odprowadzania gazow - bardzo typowa usterka dla silnikow Audi/Bosch.

Sprawdz czy inne uszczelnienia silnika sa w calosci.

Ale to sprawa prosta do naprawienia, nawet dla hobbysty. :hi:

Jak zmienisz uszczelki i po krotkim czasie znowu motor bedzie sie pocil to tak jak kolega wyzej napisal. A co do uszczelek... moim zdaniem tylko ori.

Opublikowano

Ja polecam firmę Reinz.

Opublikowano

uszczelka pewie jakieś grosze kosztuje w ASO więc

Opublikowano

Nowa cieknaca uszczelka tez nie musi oznaczac problemow z silnikiem. Czesto mechanicy nie umieja tego dobrze zalozyc przykrecajac na pale, szczegolnie w aluminiowych silnikach jest to mocno odczuwalne. A to ze kilkunasto letnia uszczelka stwardnieje i puszcza... norma, to tylko guma.

p.s

Rainza tez polecam.

Opublikowano

w fabryAudi powinni wiedzieć jak przykręcić a jeżeli była póżniej zdejmowana to czemu?! naa chwilę silnik 2.4 jest pod rozwagą, nie wiem czy nie szukać 1,8t moc prawie ta sama a spalanie mniejsze i jakoś wizjabraku turbo pod maska mi się nie widzi :confused4:

Opublikowano

Mozna spekulowac po co ja zdejmowali, np.zeby wymienic uszczelnienia (uszczelniacze zaworow, walkow czy spod napinacza lansuszka, tam gdzie czesto sie wycieki zdarzaja) :mysli:

[sam producent Audi radzi uzywac sporej ilosci dobrego silikonu przy kazdej takiej operacji]

Opublikowano

Przy AFNnie ściągasz pokrywę przy wymianie rozrządu aby założyć blokadę wałka..

Opublikowano

Przy okazji - uzupełnij swój profil. Ułatwi to znacznie możliwe odpowiedzi w przyszłości.

Opublikowano

Profil jest aktualny, nie odpowiadasz na pytanie nie wypowiadaj się.

Przy okazji - uzupełnij swój profil. Ułatwi to znacznie możliwe odpowiedzi w przyszłości.

Opublikowano

Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów jest jedną z banalniejszych czynności, o ile masz jakiekolwiek pojęcie nt. podstawowych napraw. Jeśli ktoś ma dwie lewe ręce, to niech filtra powietrza sam nie zmienia bo zapewne zaczepy połamie. Tak drobny defekt nie może rzutować na branie pod uwagę danego egzemplarza samochodu. To tak samo jakbyś wykluczył auto ze względu na zepsutą zapalniczkę.

Samochód zapewne wart obejrzenia - nie możesz go skreślać ze względu na w/w usterkę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...