Rajmondo Opublikowano 26 Lipca 2010 Opublikowano 26 Lipca 2010 Mam dwa pytania odnośnie wymiany wahaczy w A4 '99 1. Czy prawdą jest, że po wymianie wahaczy (jedna strona) konieczne jest przejechanie 100-200 km aby ustawić kierownicę w prawidłowym położeniu oraz geometrię? 2. Co to są za elementy? Oddałem wraz z samochodem do warsztatu cała stronę tj. cztery wahacze i kilka innych pierdółek wraz ze śrubami. Mechanik oddał mi te dwa powyższe elementy mówiąc, że jednego nie trzeba wymieniać (ten z góry), a drugi (ten u dołu) jest dla prawej, a nie lewej strony. Ja tam różnicy nie zauważam, więc Was pytam.
Doman13 Opublikowano 26 Lipca 2010 Opublikowano 26 Lipca 2010 Ten element u góry to jest końcówka drążka kierowniczego i rzeczywiście jak jest dobra to się jej nie wymienia. Co do drugiego elementu to nie jestem pewien...
dziadek Opublikowano 26 Lipca 2010 Opublikowano 26 Lipca 2010 Drugi to łącznik stabilizatora przedniego i głowy nie dam ale chyba nie ma różnicy między prawym a lewym więc coś chyba oszukuje ten mechanik :gwizdanie:
Rajmondo Opublikowano 26 Lipca 2010 Autor Opublikowano 26 Lipca 2010 No, to wyjaśnia sprawę pierwszego elementu - niedawno miałem wymieniane drążki i końcówki drążków po obu stronach. Pozostaje kwestia czy łącznik stabilizatora przedniego dla prawej i lewej strony jest taki sam czy inny oraz moje pytanie nr 1.
Greg a4 Opublikowano 26 Lipca 2010 Opublikowano 26 Lipca 2010 ja kolego właśnie dzisiaj dostałem paczkę kompletu wahaczy master sport które kupiłem do swojej i sprawdziłem te łaczniki o które pytasz.Jest lewy i prawy po jedna tulejka wystaje więcej niż ta druga -około 2-3 mm
Rajmondo Opublikowano 26 Lipca 2010 Autor Opublikowano 26 Lipca 2010 Czyli jednak jest różnica Ja sugerowałem sie tym, że na wahaczach były oznaczenia L i R, a na tym łączniku nie zauważyłem tych oznaczeń. Ja mam LMO. Ciekawe czy po wymianie tez każą ci przyjechać na ustawienie kierownicy oraz geometrii po przejechaniu 100-200km.
andy_sky Opublikowano 26 Lipca 2010 Opublikowano 26 Lipca 2010 niby czym to argumentują,geometrię powinno się wykonać zaraz jak wszystko dobrze skręcili
Rajmondo Opublikowano 26 Lipca 2010 Autor Opublikowano 26 Lipca 2010 Miałem wymienione drążki i końcówki drążków kierowniczych (TRW). Po tej wymianie kierownica jest lekko skręcona w lewo tzn. samochód jedzie prosto gdy kierownica jest lekko skręcona w lewo. W warsztacie przy odbiorze mechanik powiedział, że nie mogli ustawić geometrii gdyż trzy wahacze (lewa strona od kierowcy) są bardzo mocno wybite i trzeba je wymienić. Tydzień później oddałem do warsztatu samochód wraz z kompletem wahaczy, łącznikiem, śrubami itd. dla lewej strony. Oddałem samochód (mieli serwisować klimę i wymienić wahacze) w piątek wieczorem i miał być gotowy w sobotę, ale mieli jakieś problemy z odkręceniem śrub i dzwonili, ze samochód będzie gotowy dopiero w poniedziałek. W poniedziałek przy odbiorze mechanik powiedział, że muszę trochę pojeździć i potem mam przyjechać ustawić geometrię.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się