Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Wymiana wahaczy - kilka pytań


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam dwa pytania odnośnie wymiany wahaczy w A4 '99

1. Czy prawdą jest, że po wymianie wahaczy (jedna strona) konieczne jest przejechanie 100-200 km aby ustawić kierownicę w prawidłowym położeniu oraz geometrię?

2. Co to są za elementy?

ca5454f480df678f.jpg

Oddałem wraz z samochodem do warsztatu cała stronę tj. cztery wahacze i kilka innych pierdółek wraz ze śrubami. Mechanik oddał mi te dwa powyższe elementy mówiąc, że jednego nie trzeba wymieniać (ten z góry), a drugi (ten u dołu) jest dla prawej, a nie lewej strony. Ja tam różnicy nie zauważam, więc Was pytam.

Opublikowano

Ten element u góry to jest końcówka drążka kierowniczego i rzeczywiście jak jest dobra to się jej nie wymienia.

Co do drugiego elementu to nie jestem pewien...

Opublikowano

Drugi to łącznik stabilizatora przedniego i głowy nie dam ale chyba nie ma różnicy między prawym a lewym więc coś chyba oszukuje ten mechanik :gwizdanie:

Opublikowano

No, to wyjaśnia sprawę pierwszego elementu - niedawno miałem wymieniane drążki i końcówki drążków po obu stronach.

Pozostaje kwestia czy łącznik stabilizatora przedniego dla prawej i lewej strony jest taki sam czy inny oraz moje pytanie nr 1.

Opublikowano

ja kolego właśnie dzisiaj dostałem paczkę kompletu wahaczy master sport które kupiłem do swojej i sprawdziłem te łaczniki o które pytasz.Jest lewy i prawy po jedna tulejka wystaje więcej niż ta druga -około 2-3 mm

Opublikowano

Czyli jednak jest różnica :embarrassed: Ja sugerowałem sie tym, że na wahaczach były oznaczenia L i R, a na tym łączniku nie zauważyłem tych oznaczeń. Ja mam LMO. Ciekawe czy po wymianie tez każą ci przyjechać na ustawienie kierownicy oraz geometrii po przejechaniu 100-200km.

Opublikowano

niby czym to argumentują,geometrię powinno się wykonać zaraz jak wszystko dobrze skręcili

Opublikowano

Miałem wymienione drążki i końcówki drążków kierowniczych (TRW). Po tej wymianie kierownica jest lekko skręcona w lewo tzn. samochód jedzie prosto gdy kierownica jest lekko skręcona w lewo. W warsztacie przy odbiorze mechanik powiedział, że nie mogli ustawić geometrii gdyż trzy wahacze (lewa strona od kierowcy) są bardzo mocno wybite i trzeba je wymienić. Tydzień później oddałem do warsztatu samochód wraz z kompletem wahaczy, łącznikiem, śrubami itd. dla lewej strony. Oddałem samochód (mieli serwisować klimę i wymienić wahacze) w piątek wieczorem i miał być gotowy w sobotę, ale mieli jakieś problemy z odkręceniem śrub i dzwonili, ze samochód będzie gotowy dopiero w poniedziałek. W poniedziałek przy odbiorze mechanik powiedział, że muszę trochę pojeździć i potem mam przyjechać ustawić geometrię.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...