Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Stukanie w zawieszeniu. Dziwny dźwięk.


Attis3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Koledzy mam dziwny objaw w swoim aucie. Przy przejeżdżaniu przez poprzeczną nierówność np tory tramwajowe słyszę, że z przednich kół wydobywają się krótkie piski (dźwięk podobny do stukania dwoma monetami o siebie:) ) Czy ktoś miał podobne objawy?? Jak wjadę w dużą dziurę to tego nie słychać ale na poprzecznych uskokach jest masakra. Czy to może być wina łączników?? Jak to mogę sprawdzić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinam sie pod temat, ja codziennie przejezdzam kawałek drogi po takiej starej kostce jedna wyzej druga nizej i tak samo mam jak kolega napisał "dźwięk podobny do stukania dwoma monetami o siebie", przez tory tak samo. A większe dziuru czy jak koło spada z krawężnika to nie słychac tego dzwięku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobne stuki w przednim lewym kole pojechałem na warsztat sprawdzić. Mechanik memlił z 30 min i nigdzie na wahaczach nie znalazł luzu .

Pojechałem do domu a stuki jak były tak są dalej . Sam zdjąłem kolo i szukacz wnerwiony. Co się okazało stukała końcówka drążka kierowniczego a dokładnie przegub gięty na drążku jest on schowany pod ta guma . Kupiłem , wymieniłem i teraz śmiga jak malowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie tak stuka jak po kostce jadę, wydaje się ze to zaciski z przodu się wyrobiły, jak nacisnę lekko na hamulec to ustaje

Może u was to samo? sprawdźcie na starym bruku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie tak stuka jak po kostce jadę, wydaje się ze to zaciski z przodu się wyrobiły, jak nacisnę lekko na hamulec to ustaje

Może u was to samo? sprawdźcie na starym bruku

Moga to byc wyrobione jażma, gorne wahacze, lub wahacz do którego jest przykrecony amortyzator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

oby te stuki nie doprowadziły do tego co u mnie tfu tfu...

Stukało z lewej strony , nawet na przeglądzie miesiąc temu prosiłem diagnostę o dokładne sprawdzenie , niczego jednak nie znalazł.

Jak to w życiu bywa w najmniej oczekiwanym momencie pękł wahacz , szczęście ,że nic z przeciwka nie jechało.

SPRAWDŹCIE WAHACZE !!!

http://www.postimage.org/image.php?v=Pqh3VrS

http://www.postimage.org/image.php?v=gxFLSa0

http://www.postimage.org/image.php?v=Pqh51hS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie tak stuka jak po kostce jadę, wydaje się ze to zaciski z przodu się wyrobiły, jak nacisnę lekko na hamulec to ustaje

Może u was to samo? sprawdźcie na starym bruku

Jeśli przy lekko wciśniętym hamulcu nie słychać tego dźwięku to na początek wymiana sprężyny mocującej zacisk tj http://sklep.intercars.com.pl/9935325643578/3355fhh65/show_pic.php?towkod=302121141430&pic=0&moto=0.

jeśli nie pomoże to zapoznaj się z tym wątkiem http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=97760.0;highlight=prowadnice i do wymian prowadnice zacisków wraz z osłonami oraz odpowiednie smarowanie jak w wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z radą kupiłem dzisiaj prowadnice i osłony. Teraz pytanie najważniejsze: jak z wymianą?? Czy ta operacja wymaga zdejmowania całego zacisku czy wystarczy wykręcić starą prowadnicę i wyjąć osłonę, potem włożyć nową osłonę i wkręcić prowadnicę??? Pozdrawiam!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chcesz wymienić same prowadnice i osłony to nie musisz ściągać zacisku. Ale jak już odkręcisz to proponuje ściągnąć zacisk, wyczyścić uchwyty klocków oraz jarzmo i zacisk z rudej. Następnie smarujesz miejsce styku klocków z jarzmem i smarujesz smarem miedzianym. Nowe prowadnice smarowałem pasta ATE do hamulców (niebieska tubka).

ps: Jeśli nie wymieniasz klocków to zacisk wejdzie bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej tak zrobię!! Dobrze pamiętam, że prowadnice są na imbus 7?? Ciężko to odkręcić?? CO do smarowania to widzę, że w zestawie ATE dostałem torebki ze smarem więc tym przesmaruję. Powinno być okej??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzebię kotleta.

U mnie też występują stuki metaliczne na progach, nierównościach i czasem przy ruszaniu/hamowaniu(jedno puknięcie). Jestem po wymianie kompletu wahaczy regum i końcówek drążków lemforder + komplet amorków, odbojów, osłon. Klocki i tarcze wymieniane kilka miesięcy temu (ate + textar) piszczą przy dojeździe do świateł. Czasem gdy jadę na wstecznym(parking) i zahamuję delikatnie, słyszę, jakby coś przeskoczyło/przemieściło się - taki metaliczny dźwięk. Może winowajcą są hamulce? Dodam, że byłem na szarpakach 2 krotnie i "zero luzów - wszystko sztywne".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...