gonsiorek Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Przeglądam forum i w końcu przelewam swoje wątpliwości , będzie o LPG ale o tym za chwilę. Mam okazje łyknąć od teścia A4 avant 1.8 turbo (silnik 5V APU052976) + chip do ok. 175 kucy rocznik 2000. Teściu kupił go 7 lat temu już podkręconego przy stanie 90 tys., obecnie na blacie jest 180 tys.. Tak „dobrze” jak miała audiczka nie maja niektóre dzieci , garażowany, najmniejszy stuk/puk i do mechanika, olej co 10 tys., zero wycieków, turbinka regenerowana jakieś 10 miesięcy temu (coś koło 2 tys. zł.) + laćki letnie i zimowe jednoroczne - generalnie zero zahamowań co do kosztów utrzymania no ale nadszedł jej czas. W tym momencie pojawia się moja skromna osoba przyzwyczajona do kosztów 10L gazu na setkę (opel astra). Rocznie robie 15-17 tys. I od kilku lat się to nie zmienia. Dylemat mam taki – wziąć ją aby zagazować i polatać 3-4 latka. Teraz pytania: 1.Przed ewentualnym gazowaniem zrobić hamownie aby ustalić ile faktycznie teraz ma kucy? 2.Jaką – wiem, wiem, było ale to sie cały czas zmienia – instalację polecacie. 3.Jaki gazownik godny polecania ? Zduńska Wola, Łask, Sieradz max Łódź Wiem jedno, pali to 10 L przy średniej jeździe ale nie ukrywam, że ten samochód nie nadaje sie do tego i nie mam zamiaru tego robić - wgniotka w fotel daje taka frajdę, że spalanie może(na pewno!) zrujnować mój rodzinny budżet
Bogumił Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Opublikowano 19 Sierpnia 2010 1. Nie wiem za bardzo jakie Tobą kierują wątpliwości - przecież możesz wykonać pomiary na hamowni po założeniu gazu. 2. Na to pytanie to wiele będzie odpowiedzi - ja jeżdżę na STAG300 i uważam że jest to dobry wybór, po za tym Ty chcesz jeździć 3-4 lata więc uważam, że pchanie się w droższe instalacje nie ma sensu. STAG w zupełności wystarczy. 3. Ja zakładałem w Kwiatkowicach to jest koło Tomaszowa Mazowieckiego.
gonsiorek Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 20 Sierpnia 2010 1. Nie wiem za bardzo jakie Tobą kierują wątpliwości - przecież możesz wykonać pomiary na hamowni po założeniu gazu. Chodziło mi o to, że nie wiem dokładnie ile mocy mam teraz - czytając forum doszedłem do wniosku, iż moc ma wpływ na dobór elementów instalacji. Może to błędny wniosek ? 2. Na to pytanie to wiele będzie odpowiedzi - ja jeżdżę na STAG300 i uważam że jest to dobry wybór, po za tym Ty chcesz jeździć 3-4 lata więc uważam, że pchanie się w droższe instalacje nie ma sensu. STAG w zupełności wystarczy. Na instalację wstepnie przeznaczyłem wstępnie 3.000 zł. Liczyłem na szybko wydatki w pierwszym roku użytkowania: benzyna: 15.000 km rocznie x 10L (46 zł/100 km) = 6.900 zł gaz: 15.000 km rocznie x 12L (24 zł/100 km) = 3.600 + kilka stówek na benzyne Koszt instalacji zwraca mi się w pierwszym roku użytkowania. 3. Ja zakładałem w Kwiatkowicach to jest koło Tomaszowa Mazowieckiego. Troszkę daleko...
Bogumił Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Fakt moc ma wpływ na graty jakie będziesz miał zamontowane w instalacji. Ale skoro piszesz, że po chip samochód może mieć 175KM to pewnie wystarczy wrzucić reduktor i wtryski, które obsługują silniki do 200KM.
sylwiasty Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Witam! Jeśli autko jest faktycznie tak zadbane to bierz i się nie zastanawiaj. Co do instalacji to jeśli planujesz polatać 3-4 lata - proponuję wstawić Landi Renzo Omegas'a na reduktorze IG1 Turbo oraz wtryskiwaczach Med białych. Mam taki setup u siebie i jestem naprawdę zadowolony (planuję trochę dłubnąć auto dla tego wstawiałem taki zestaw). STAG na dobrych gratach nie wychodzi wcale taniej. Na stronie Landi Renzo jest lista autoryzowanych warsztatów montujących te instalacje, poszukaj opinii na ich temat, ewentualnie popytaj na forum http://lpg-forum.pl/ Pozdrawiam!
Barn1 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 A ja polecam STAG4. Cena standardowa to około 2500zł a na lepszych wtryskiwaczach 2800zł z reduktorem do 200KM.
gonsiorek Opublikowano 9 Września 2010 Autor Opublikowano 9 Września 2010 Dzięki za porady, a4 jest już na moim podwórku Średnia z pierwszych 400 km to 12L BP ale turbinka ma troszke do roboty, generalnie przesiadka z astry 1.4 to jak podróż w kosmos
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się