Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Stukanie w lewym przednim kole.


zbylo22

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od kilku dni podczas jazdy regularnie o zmiennym nasileniu z lewego przedniego koła dochodzi stukanie metaliczne (jakby młotkiem bił gwozdzia). Problem wystepuje TYLKO gdy pojazd jest na biegu a przy dodawaniu gazu bardziej się nasila. Po wrzuceniu na luz momentalnie ustaje. Bywa ze jadąc 10 km nic nie stuka a innym razem jadąc 30 km stuka regularnie o zmiennym nasileniu. Co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stukanie występuje podczas jazdy prosto na równej drodze, jak zacznie stukac to czy sie skreca czy jedzie prosto na równiutkiej drodze nic nie zmienia.

ściągałeś zacisk i tarcze być może coś tam się telepie :rolleyes:

to jak następnym razem zacznie stukac nacisnij delikatnie hamulec i obserwuj czy to przejdzie ,bedziesz wiedział czy to hamulce czy nie :naughty:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

W mojej niunce było podobnie. Po zdjęciu koła okazało się, że mam uwaloną osłonę na przegubie. Po wymianie przegubu jak ręką odjął. Możesz spróbować zdemontować przegub, wyczyścić go dokładnie, przesmarować - nowa osłona i pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No łożysko może stukać

poczytaj na takie tematy ,a nie rób zamieszania :no:

:gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej B5-czce do dzisiaj też miałem stukanie lewego przedniego koła. Po usłyszeniu ceny za robocizne przy wymianie przegubów zewnętrznych stwierdziłem, że zrobię to sam. Stukanie z przegubów ustało ale w niedziele wieczorem po jakichś 400km od wymiany pojawiło się stukanie lewego przedniego kółka odczuwalne na kierownicy. Żaden mechanik nie potwierdził tego co mówił poprzedni, a ja myślałem że rozwaliłem sobie zawieche albo coś na układzie kierowniczym, bo jedyne co robiłem wcześniej to wymiana koła na kapciu.

Przynajmniej u mnie, na zakładach podejrzewali:

- amortyzator

- zbieżność

- końcówkę drążka

- niedokręcone szpilki

- to, że poluzowałem półoś w skrzyni

- ciśnienie powietrza w oponie

Przyczyną okazała się, "ukochana" przez wszytkich na forum, śruba w uchwycie sworzni była zapieczona. Wyjąłem ją tak jak każdy forumowicz, niestety przy składaniu przez słaby gwint nakrętki uchwyt nie zacisnął się dokladnie do sworzni wachacza. Dzisiaj, srubę wyjąłem przeczyściłem gwint i skręciłem komplecik z nakrętką samokontrująca. Uchwycik ładnie ściśnięty teraz jest i stuki w lewym przodzie zniknęły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosze zwrócić uwage na istotny fakt iż stukanie wystepuje tylko i wyłacznie gdy samochód jest na biegu, druga rzecz to zauważyłem że przy przyspieszaniu od tej strony dochodza do kabiny drgania,telepanie. Wiec łożyska czy hamulce odpadają, wachacze też nie są wybite. Podejrzewam przegub. W przyszłym tygodniu bede robił wiec sie conieco wyjasni. [br]Dopisany: 25 Sierpień 2010, 22:44_________________________________________________

Witam

W mojej niunce było podobnie. Po zdjęciu koła okazało się, że mam uwaloną osłonę na przegubie. Po wymianie przegubu jak ręką odjął. Możesz spróbować zdemontować przegub, wyczyścić go dokładnie, przesmarować - nowa osłona i pomoże.

Tez Ci stukało na prostej równej drodze bez wzgledu czy skrecałes i jak szybko jechałes?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...