Johnny.B7 Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Witam. Aktualnie posiadam Audi a4 b7 2.0 TDI 103 kw multitronic. Przy poruszaniu się z prędkością około 50 km/h obroty wynoszą niewiele ponad 1000/min. Od pewnego jednak czasu z niewiadomych mi przyczyn zdarza się że przy tej samej prędkości obroty silnika "wskakują" na około 1400/min co oczywiscie powoduje głośniejszą pracę przy powolnym toczeniu się. Nie ma płynności w spadku obrotów, natomiast auto szybciej reaguje na dodanie gazu. Dodam, że posiadam filtr DPF. Czy może to mieć z nim jakiś związek? Dziękuję za odpowiedź i pomoc.
pieckinn Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Opublikowano 23 Sierpnia 2010 nie znam się na tych silnikach, ale może trzeba przeczyścić DPF'a ? tzn wypalić czy jakoś tak to nazywało się,
devilpage Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Opublikowano 23 Sierpnia 2010 siemka nie ma to nic wspólnego z filtrem, jezeli trzeba bylo by wypalic filter to bys mial żółta kontrolke filtra, a co do obrotów niestety nie mam pojecia,
pablo8004 Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Witam. Mój ojciec ma identyczny problem w takim aucie, zastanawiamy się czy to nie wina sterownika skrzyni, podobno potrafi paść. Koledzy ponawiamy problem, może ktoś już się z tym borykał?? Pozdr..
fethorus Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Opublikowano 29 Sierpnia 2010 poprostu wypala sie filter i nic innego dlatego inne obroty co do kontrolki to niesluchaj ludzi co niemaja otym pojecia kontrolka tylko ci sie zaswieci jak niedopuscisz do samoczynnego wypalania automat od manuala wlasnie sie tym cec**je iz podnosi obroty wypali ci sie i bedziesz mial po problemie na jakis czas czestosc wypalania jest od stylu jazdy czyli miasto autostrada ,korki , male trasy itd.
devilpage Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 jak byłem swojego czasu w serwisie to pytałem faceta czy jest taka mozliwość ze na postoju po przez podwyzszenie obrotów sie wypalil, a on mi powiedzial ze albo serwis albo jazda 20 minut ze stala predkoscia 60 innej mozliwosci nie ma. to juz nic nie rozumiem z tego hmmmm :mysli: [mod]Spam w postaci ogłoszeń[/mod]
fethorus Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 oni sami niemaja pojecia tak jak pisalem tylko tak jak swieci kontrolka to masz sie stosowac do instrukcji normalnie auto samo to robi i nieswieci sie kontrolka ja sam pol roku szukalem mojej przyczyny bo mi buczalo z wydechu i auto jakos inaczej chodzilo i okazalo sie ze to filter sie czysci i turbina pompuje mocniej dlatego wydech zaczol buczec jak filter sie czysci to objawy moga byc takie . spadek mocy turbo glosno syczy smrud kabli palonczch [dzieje sie to za sprawa wysokiej temp spalin] drgania auta buczenie wydechu pod maska zadyma jak otwiera sie maske [automat] zwieksza obroty pewnie sa jeszcze jakies jesli ktos chce tabele to moge poszukac i wkleic na jakiej zasadzie i kiedy czysci sie filter co do tego ze na postoju sie nieczysci to bzdura jak robimy czyszczenie manualne czyli sygnalizowane kontrolka to musimy sie stosowac do instrukcji jesli autko to robi samo to jest to obojetne no byle by nieprzekraczac wiekszych predkosci bo niejestem pewny ale chyba od 100kmh wylacza sie cykl automatycznie
emil82 Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Opublikowano 31 Sierpnia 2010 jak filter sie czysci to objawy moga byc takie . smrud kabli palonczch [dzieje sie to za sprawa wysokiej temp spalin] pod maska zadyma jak otwiera sie maske pewnie sa jeszcze jakies jesli autko to robi samo to jest to obojetne no byle by nieprzekraczac wiekszych predkosci bo niejestem pewny ale chyba od 100kmh wylacza sie cykl automatycznie Z tą zadymą i smrodem palonych kabli to chyba trochę kolego przsadziłeś A z drugiej strony jak jedziesz po autobahn'ie to chyba nie turlasz się 60km/h, słyszałem że właśnie użytkownicy którzy mało śmigają na dłuższych trasach, tzn takich po 200-300 i więcej km po autostradzie to dobijają tego DPF'a, bo jeżdżąc tylko z pracy do domu i na zakupy to szybko się zawali nawet zwykły katalizator
fethorus Opublikowano 1 Września 2010 Opublikowano 1 Września 2010 z tym smrodem i zadyma nieprzesadzilem tak dzieje sie temperatura podczas wypalania jest strasznie wysoka wtedy plastiki sie nagrzewaja i dlatego to czuc jak stoisz w korku podczas wypalania to widac te zadyme ja robie 50 tys rocznie przez ten okres widzialem troche tego wypalania . z tymi trasami to masz racje normalnie diesel puszcza dyma jak jest zimny ,lub ruszasz itd wiec w naszych autkach londuje to w dpf wiec czesciej bedzie sie czyscic jesli robisz takie trasy ze silnik nawet nieosiagnie 90 stopni to zaswieci ci sie w koncu kontrolka z dpf i wtedy manualne wypalanie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się