M_ILES Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Witam koledzy! Od kilku tygodni nie moge dojsc do ladu z moim autem (chodzi mi o temperature/uklad chlodzenia) Pare miesiecy temu wymienilem termostat(ory.), pompe wody(ory.) , plyn na G12. Otoz kilka tyg.temu jezdzilem troche w upalach, po gorach, i zagotowal mi sie kilkakrotnie. Mechanik stwierdzil, ze termostat sie "przycina". Od paru dni, mam zas taka sytuacje, ze w czasie jazdy, temp.rosnie do 90C, po czym spada do 60-70C, nieznacznie wzrastajac na postojach. Robilem VAGa sam, nie bylo zadnych bledow, zatem postanowilem zazadac wymiany termostatu (kupiony w Audi). Dla pewnosci kupilem tez nowituki czujnik temp.plynu chlodz.G62 i wsadzilem - efekt ten sam, auto mulowato jezdzi, do tego ta temp.spada w czasie jazdy (czujnik poszedl do zwrotu). Dzis jeszcze raz robilem VAG i mam pewne bledy: 18339 - Coolant Fan Control Module (J293): Malfunction 16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62) Prosze o pomoc, co mam w koncu zrobic?Czy to termostat, czy moze ten modul sterujacy wentylatorem czy jednak czujnik?Jak to poprawnie zdiagnozowac? Moze wszystko naraz?To chyba tez jest mozliwe?
Dev Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Opublikowano 29 Sierpnia 2010 silnik nie byl przegrzany? sprawdzales tez temp. na klimatroniku?
M_ILES Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Silnik sie bardzo przegrzal ok. 12 Sierpnia w gorach (stalem w korku na Lysa Polane,pod gore 3 km). Od tego czasu zdarza sie tylko (zbyt niska temp.pracy). VAG: 17 instruments Group 003 mam temp.12C, w drugim oknie - Temp. INV 051 005C
prostacz Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Ja tak mialem ze powoli i zadko osiagal temp.90 stopni i potem spadalo do 70 ale po wymianie termostatu wszystko wrocilo do normy.po okolo 1km. juz jest na 90 i stoi .
WinterOOOO Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Kolega zmieniał termostat i dopiero za czwartym wszystko było ok. Słyszałem że niektóre nowe termostaty maja już wady ;/ .
mily Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 A czyściłeś układ?? Może jakieś syfy masz w układzie chłodzenia które blokują termostat?? U mnie syfu było bardzo dużo a i tak wszystkiego nie wytępiłem, nadal płyn mi po jakimś czasie ciemnieje, ale już nie blokuje termostatu. PS Dużo syfu miałem w nagrzewnicy.
M_ILES Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Poradzcie koledzy, jak solidnie wyczyscic/przeplukac uklad chlodzenia, bo byc moze jakies syfy w nim plywaja i blokuja dzialanie termostatu? (jakis czas temu pompa wody mi sie rozsypala i wirnik wyciagalem w kawalkach z bloku silnika, moze jakies kawalki tam plywaja?) Dzieki i pozdrawiam
mily Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Są preparaty do czyszczenia takich układów, jednak ja poprostu spuściłem płyn i zalewałem wodą i taki proces co tydzień powtarzałem zalewając wodą destylowaną. Boję się użyć tych preparatów, bo mam nieprzyjemne wspomnienie po Audi 100, jak użyłem takiego preparatu to z chodnicy zrobiło się sito (oczywiście dlatego że chłodnica była już mocno zużyta, ale nigdy nie wiadomo w jakiej jest ona kondycji do momentu zastosowania takiego preparatu).
M_ILES Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Dzieki kolego mily! Mysle, ze cos takiego mu sie przyda. Zastanawiam sie tylko, czy mozna sciagnac jakis waz, i podlaczyc do niego wode pod lekkim cisnieniem?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się