Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] CZY TO ZNOW TERMOSTAT? (po 4 miesiacach?) porsze o rade.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam koledzy!

Od kilku tygodni nie moge dojsc do ladu z moim autem (chodzi mi o temperature/uklad chlodzenia)

Pare miesiecy temu wymienilem termostat(ory.), pompe wody(ory.) , plyn na G12.

Otoz kilka tyg.temu jezdzilem troche w upalach, po gorach, i zagotowal mi sie kilkakrotnie. Mechanik stwierdzil, ze termostat sie "przycina".

Od paru dni, mam zas taka sytuacje, ze w czasie jazdy, temp.rosnie do 90C, po czym spada do 60-70C, nieznacznie wzrastajac na postojach.

Robilem VAGa sam, nie bylo zadnych bledow, zatem postanowilem zazadac wymiany termostatu (kupiony w Audi).

Dla pewnosci kupilem tez nowituki czujnik temp.plynu chlodz.G62 i wsadzilem - efekt ten sam, auto mulowato jezdzi, do tego ta temp.spada w czasie jazdy (czujnik poszedl do zwrotu).

Dzis jeszcze raz robilem VAG i mam pewne bledy:

18339 - Coolant Fan Control Module (J293): Malfunction

16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62)

Prosze o pomoc, co mam w koncu zrobic?Czy to termostat, czy moze ten modul sterujacy wentylatorem czy jednak czujnik?Jak to poprawnie zdiagnozowac?

Moze wszystko naraz?To chyba tez jest mozliwe? :mysli:

Opublikowano

silnik nie byl przegrzany? sprawdzales tez temp. na klimatroniku?

Opublikowano

Silnik sie bardzo przegrzal ok. 12 Sierpnia w gorach (stalem w korku na Lysa Polane,pod gore 3 km).

Od tego czasu zdarza sie tylko (zbyt niska temp.pracy).

VAG:

17 instruments Group 003

mam temp.12C, w drugim oknie - Temp. INV 051 005C

Opublikowano

Ja tak mialem ze powoli i zadko osiagal temp.90 stopni i potem spadalo do 70 ale po wymianie termostatu wszystko wrocilo do normy.po okolo 1km. juz jest na 90 i stoi .

Opublikowano

Kolega zmieniał termostat i dopiero za czwartym wszystko było ok. Słyszałem że niektóre nowe termostaty maja już wady ;/ .

Opublikowano

A czyściłeś układ?? Może jakieś syfy masz w układzie chłodzenia które blokują termostat?? U mnie syfu było bardzo dużo a i tak wszystkiego nie wytępiłem, nadal płyn mi po jakimś czasie ciemnieje, ale już nie blokuje termostatu.

PS Dużo syfu miałem w nagrzewnicy.

Opublikowano

Poradzcie koledzy, jak solidnie wyczyscic/przeplukac uklad chlodzenia, bo byc moze jakies syfy w nim plywaja i blokuja dzialanie termostatu?

(jakis czas temu pompa wody mi sie rozsypala i wirnik wyciagalem w kawalkach z bloku silnika, moze jakies kawalki tam plywaja?)

Dzieki i pozdrawiam :)

Opublikowano

Są preparaty do czyszczenia takich układów, jednak ja poprostu spuściłem płyn i zalewałem wodą i taki proces co tydzień powtarzałem zalewając wodą destylowaną.

Boję się użyć tych preparatów, bo mam nieprzyjemne wspomnienie po Audi 100, jak użyłem takiego preparatu to z chodnicy zrobiło się sito (oczywiście dlatego że chłodnica była już mocno zużyta, ale nigdy nie wiadomo w jakiej jest ona kondycji do momentu zastosowania takiego preparatu).

Opublikowano

Dzieki kolego mily!

Mysle, ze cos takiego mu sie przyda. Zastanawiam sie tylko, czy mozna sciagnac jakis waz, i podlaczyc do niego wode pod lekkim cisnieniem?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...