Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Audi B5, 1.9 TDI, 2000 r. Automat - drgania przy delikatnym przyspieszaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Wszystkich!

Mam dość nietypowy problem, bo za każdym razem, gdy komuś go przedstawiam, nie za bardzo wie, o co kaman.

Tak więc spróbuję opisać i mam szczerą nadzieję, że jest w śród Was jakiś magik od automatów.

Odnośnie automatu, to jest to jeszcze starsza skrzynia 4 biegowa - nie tiptronic.

Problem pojawił się jakiś czas temu i nieco się z czasem nasilił.

Otóż gdy przy szybkości ok. 70 - 90 km/h dodaję lekko gazu, to czuję drgania o dużej częstotliwości (jakbym przejeżdżał) po tarce.

Gdy przycisnę mocno pedał gazu, auto zbiera się jak zawsze. Dynamicznie i bez problemów. Zmiana biegów do dziś bez zarzutów.

Najgorzej jest gdy jadę lekko pod górę, właśnie przy szybkości ok. 80 km/h, czyli wzrasta delikatnie obciążenie, to pojawia się to co chwilę.

Pytałem różnych ludzi. Ktoś sugerował przeguby wewnętrzne. Kupiłem i wymieniłem. Nie zmieniło to jednak nic.

Ostatnio dostrzegłem pewno nowe zachowanie. Otóż czasem, gdy stoję z biegiem w pozycji "P" i daję delikatnie gazu (podniesienie obrotów o 100 - 200), to czuję jakby takie delikatne mechaniczne tarcie, które przenosi się na drążek skrzyni biegów. Międzyczasie zwiększył się też zakres szybkości. Drgania występują sporadycznie już od 60 km/h i czasem nawet przy 110 km/h.

Kolega z pracy podpowiada mi, że to może być z dwumasowym kołem zamachowym. Ale to tylko teoria.

Nie mam pojęcia, a mechanicy albo nie wiedzą albo im się nie chce.

Proszę o pomoc.

Darek

Opublikowano

Czesc,

Ja tez mam taka konfiguracje silnik+asb.

Nie mam takich objawów, ale o ile sie dobrze naczytalem na forum to nie masz dwumasa...

Sprawdz sobie poduchy pod silnikiem i pod asb, ja juz pod silnikiem wymienilem bo mi auto buczalo przy predkosci 110km/h.

Sokram

Opublikowano

Hej!

Dzięki za odpowiedź! Może masz rację. Może poducha pod ASB. Ktoś kiedyś o tym wspominał.

Chociaż te pod silnikiem były wymieniane...

Ale dam sprawdzić.

Opublikowano

Widziasz, ja tez wymienilem tylko poduchy pod silnikiem, zostaly mi pod skrzynia stare.

Mechanicy mi mowia ze te stare sa ok, ale powinno sie wymieniac wszystkie poduchy razem wiec i te pod ASB wymienie. Ja mam przypadlosc taka ze drzy mi tyl samochodu jak auto jest na niskich obrotach 900-1000 obr/min albo sie silnik meczy pod gorke....

Sokram

Opublikowano

Siema!

No właśnie sam nie wiem, jak do tego podejść. Chociaż jak mówisz, u Ciebie auto drży, u mnie też drży, tyle, że tylko momentami i z dużą częstotliwością. Jak pisałem,

jakbym przejeżdżał po tarce. Taki rezonans. Ale dam sprawdzić z tą poduszką.

Jedyną rzeczą, którą się dziwię jest fakt, że nie mam problemów z przełączaniem biegów czy dynamiką. Idzie jak strzała, zbiera się fantastycznie, więc aż nie chce mi się wierzyć, że sama skrzynia ma wadę...

Pozdrawiam

Opublikowano

CZesc,

Jakie poduchy zalozyles pod silnikiem?

Sokram

Opublikowano

Nie jestem pewien, ale nie były to chyba Lemfordera. Płaciłem coś 220 zł za sztukę.

Czy masz jakąś sugestię. Na co ew. wymienić?

Opublikowano

Czesc,

Ja wstawilem Corteco po ok 150zl/szt, drgania jak wiesz to mam dalej dlatego sie pytam co ty wstawiles u siebie.

Mam zamiar wstawic pod automat tez poduchy corteco.

Sokram

Opublikowano

Nie kombinujcie z wymianą poduszek bo to strata pieniędzy, ewidentnie zużyte jest sprzęgło hydrokinetyczne, objawy usterki są niemalże książkowe. Sprzęgło do regeneracji i będzie ok, odradzam regenerację w krajowych firmach, najlepiej kupić Sachsa regenerowanego w DE, a najlepiej nówkę tylko cena jest abstrakcyjna.

Opublikowano

Dzięki za taką pewność siebie. Mogę zapytać, czy jesteś pewien, że jesteś pewnien? :> Pisałeś o książkowych objawach.

Byłbyś mimo wszystko pierwszą osobą, która zdecydowanie wie, o co kaman!

Wkurza mnie to, że dziś jak idziesz do mechanika, to musisz już wiedzieć i powiedzieć "zrób to i to" bo inaczej beznadzieja...

Jeżeli potwierdzisz, to oglądnę się za tym sprzęgłem hydrokinetycznym.

Wiesz może, czy wszystkie B5 z ASB miały te same skrzynie/ sprzęgła? Np 1.9 TDI i 1.8 T?

Dzięki, Darek

P.S. Niemieckie tłumaczenie, to DREHMOMENTWANDLER :wink4:[br]Dopisany: 02 Wrzesień 2010, 21:40_________________________________________________

Nie kombinujcie z wymianą poduszek bo to strata pieniędzy, ewidentnie zużyte jest sprzęgło hydrokinetyczne, objawy usterki są niemalże książkowe. Sprzęgło do regeneracji i będzie ok, odradzam regenerację w krajowych firmach, najlepiej kupić Sachsa regenerowanego w DE, a najlepiej nówkę tylko cena jest abstrakcyjna.

Czy to może być to?

http://cgi.ebay.de/AUDI-A4-A6-A8-VW-PASSAT-Drehmomentwandler-K36-99-/150454413593?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item2307c82919

Opublikowano

Czesc majkel_majki,

Sugerujesz, ze rowniez drgania odczuwalne z tylu pojazdu w pozycji "D" podczas postoju pojazdu swiadcza o uszkodzeniu sprzegla hydrokinetycznego?

Czy Vagiem mozna zdiagnozowac zuzyte sprzeglo w asb?

Sokram

Hitman, to wlasnie co masz w linku to sprzeglo....

Opublikowano

Hitman07, takie drgania przy stałej prędkości/ obrotach to jest typowy objaw zużycia sprzęgła w tej skrzyni, te sprzęgła rzadko wytrzymują więcej niż 200 tys km przebiegu, szczególnie w dieslach. Konwertery między różnią się pomiędzy wersjami silnikowymi, dlatego trzeba zakładać taki o identycznym oznaczeniu jak ten, który jest w aucie i żeby było śmieszniej co siedzi w aucie wiadomo dopiero po wyciągnięciu sprzęgła :confused4: m.in. dlatego raczej oddaje się swoje do regeneracji, czasem jeżeli firma ma na stanie zregenerowane o tym samym oznaczeniu można ewentualnie wziąć je zostawiając swoje. Nie polecam regeneracji w Polsce, jest duże ryzyko że będziesz płacił 2 razy :thumbdown: brałbym tylko regenerowane z Sachsa w Niemczech. Zakłady zajmujące się skrzyniami mają do nich dostęp, można też załatwiać na własną rękę np. przez Samko, ale to potrwa dłużej. W każdym razie trzeba się pogodzić z samochodem unieruchomionym przynajmniej na 3 dni.

Sokram, na moje to też będzie sprzęgło, na postoju nic nie powinno drgać poza drganiami diesla, ale nie siedziałem w twoim aucie i nie wiem czy są jeszcze inne objawy zużycia sprzęgła, VAG- iem niestety nic nie sprawdzisz, najwyżej błędy elektroniki, sterowania, albo obrotów wejścia- wyjścia jeżeli w skrzyni jest poślizg.

Opublikowano

Wielkie dzięki![br]Dopisany: 03 Wrzesień 2010, 14:18_________________________________________________Witam ponownie!

Jakoś tak się złożyło, że zgadałem się ze znajomkiem i o opowiedział mi, że dokładnie to samo miał u siebie.

W końcu okazało się, że to jakiś elektrozawór przy skrzyni, który się zawiesza, powodował te drgania.

Został wymieniony i po kłopocie.

Nie wiedział jednak o jaki elektrozawór chodzi. Nie jest mechanikiem :(

Wiecie może, o jaki zawór przy skrzyni może chodzić?

Opublikowano

Elektrozawór sterowania sprzęgła lock- up, jeżeli jest trafiony może się przywieszać i blokować sztywne spięcie lock- upem kiedy nie jest to wymagane albo, tak jak w twoim przypadku, popuszczać wtedy kiedy sprzęgło powinno być zblokowane. Jeżeli jeszcze nie przegrzało tarczy lock- up to jesteś wygrany bo powinno nie być już problemów. Jeżeli drgania powrócą nastawiałbym się jednak na sprzęgło.

Opublikowano

Czesc,

Ja tez gadalem z mechaniorem od automatu. Tak jak napisal majkel_majki to moze byc ten elektrozawór lub sprzeglo. Facet powiedzial mi ze ten elektrozawór sie czesto psuje i koszt nowego to 250zl plus usluga 250zl czyli 500zl nie nasze. Jesli sprzeglo do roboty to wydatek wyniesie kolo 1500zl wszystko(robocizna + regeneracja).

hitman07 jesli bedziesz to robil w warsztacie daj znac czy to byl rzeczywiscie elektrozawór....

Sokram

Opublikowano

moim zdaniem sprzegło hydrokinetyczne kuca... w warszawie jest firma które je regeneruje... lepiej dołozyc kase i kupic nowe...

Opublikowano

hitman07 jesli bedziesz to robil w warsztacie daj znac czy to byl rzeczywiscie elektrozawór....

Sokram

Sokram,

Oczywiście będę robił bo to auto mojej żony :D

Dam znać na forum!

majkel_majki,

Zajefajne DZIĘKI za Twoje posty!

hitman

Opublikowano

moim zdaniem sprzegło hydrokinetyczne kuca... w warszawie jest firma które je regeneruje... lepiej dołozyc kase i kupic nowe...

SoToMm czy wiesz ile kosztuje NOWE takie sprzęgło? Mniej- więcej połowę wartości starszego a4 :> firmy z Warszawy, a zapewne mówimy o tej samej, niestety nie mogę z czystym sumieniem polecić do regeneracji.

Hitman07, nie ma za co daj tylko znać co w końcu wyszło i jak śmiga po naprawie :wink4:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...