Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Błąd 00561 - Mixture Adaptation


Xsystoff

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki błąd w swoim ADR `95:

1 Fault Found:

00561 - Mixture Adaptation

15-00 - Adaptation Limit (Add) Not Reached

Błąd znany i powszechnie nielubiany :evil: Przeszukalem szukajke pod tym katem oraz wujka googielka ale... Moj ADR nie mial nigdy i obecnie tez nie ma LPG to raz, dwa to osiagi ma katalogowe zarowno przyspieszenie jak i vmax, a trzy to pali normalnie (11-11.5 miasto duze, 7.1-7.5 trasa bez kapelusza). Blad ten mialem juz w czerwcu ale wtedy dal sie skasowac i niepowrocil i myslalem ze jest to spowodowane nieszczelnoscia w dolocie. Nieszczelnosci juz nie ma, a po zrobieniu 1500km blad jest znowu i nie chce sie skasowac :/ Tak czytalem o tym bledzie, dolot wydaje sie szczelny, uklad paliwowy sprawny (osiagi fabryczne), przepustnica w miare czysta (nie faluja obroty), zmiennej geometrii kolektora nie mam (`95). Przeplywomierz pokazuje cos takiego:

a4_przeplywka.JPG

Niestety szukajka pokazuje albo ludzi z LPG albo ludzi ktorym auto duzo pali i nie jedzie lub kombinacje powyzszych. U mnie wydaje sie byc alles ok ale blad jest i cos go musi generowac. Jakies pomysly? Przeplywka pokazuje >100g wiec chyba ok? Klon tematu wrzucilem tez na rf.pl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem założyć podobny wątek ale mnie uprzedziłeś :naughty: u mnie co prawda w AEB mam dokładnie to samo - niby wszystko OK ale błąd jest :mysli: Robiłem wydech od turba przelot bez kata ( gniazdo sondy przespawane) i czy to może miec coś wspólnego??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lambda powinna spowodowac kosmiczne spalanie chyba?

Da rade sprawdzic ja vagiem? ktory kanał?

poszukaj w dziale diagnostyka

spalanie tak ale ma tez wplyw na mieszanke wiec warto sprawdzic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja się też dołączę, mam pytanko:

Czy po odpięciu wtyczki od sondy (koło zbiorniczka z płynem od chłodnicy) powinny się zaświecić jakieś lampki na desce rozdzielczej (np.check)????

chyba tak ale nie jestem pewny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Ciebie problemem moze byc sonda bo widac po czasach wtrysku ze tnie dawke, ja max czasy mam na poziomie 18ms a u Ciebie jest 16ms czyli sonda wprowadza za duze korekty i stad ten bład, ewentualnie wtryskiwacze za mocno leja lub masz uszkodzony reg cisnienia paliwa. Ja miałem tez ten bład ale miałem uszkodzony przepływomierz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maly up-date tematu, zrobilo sie zimno i zaczal ciagnac kosmiczne ilosci benzyny jak na zwykle 1.8 i spokojna jazde, czesto poznym wieczorem po pustym miescie, 13-14l to lekka przesada. Zrobilem logi 007:

http://vaglog.rtnet.pl/k-wilczynski_24810.html --> LOGI. Pierwsze to auto na luzie i przegazowka, a drugie podczas jazdy.

Zrobilem tez test, odpalony silnik, cieply, skasowany blad 00561, jade spokojnie, bledu nie ma, daje w palnik, bledu nie ma, staje na swiatlach blad jest i nie daje sie juz skasowac. Odpalam po jakims czasie i daje sie usunac... :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz odme oraz na analizatorze spalin jaka pokazuje lambde, bo u mnie sonda oszukuje na bogato mimo ze pracuje właściwie. U ciebie moze byc ze oszkuje na ubogo i dlatego sonda wprowadza duze korekcje i przez to bedzie wiecej palił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakos w polowie pazdziernika wkurzylem sie i odstawilem auto do zaufanego serwisu VAG`ow, diagnoza to uszkodzona przeplywka (logi wrzucalem w temacie duzo wczesniej). Zanim znalazlem przeplywomierz Hitachi, kupilem go i przyszedl poczta troche minelo, ale koniec koncow podmienilem i... dalej jest blad. Z tym, ze spalanie 10.5l mimo zimna, miasta i chodzacej klimy. Jest progres, no ale obawialem sie czy uzywka jest napewno sprawna, bo moja ori byla czysciutka, a ta kupiona lekko zabrudzona. Zrobilem wiec male logi i pokusilem sie, o porownanie starej i nowej przeplywki na jednym wykresie, bo wydawalo mi sie, ze na nowej lepiej idzie, szczegolnie na czworce i piatce >4 tys rpm, a chcialem uniknac efektu placebo.

Tadam:

przep1.jpg

przep2.jpg

Co ciekawe na starej auto tez mialo dobre osiagi (gtech, gps), ale na nowej dopiero idzie ;] Temat troche z opoznieniem, ale w listopadzie padl czujnik paliwa, klapa sterowania temp. klimatyzacji, do tego po ruszeniu spod swiatel zaczal chodzic na 3 gary, bo wypial sie kabel z cewki, i blad to akurat najmniejsze zmartwienie bylo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...