Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Przepustnica - rodzaje


Lo-buz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam dla Was nastepna ciekawostke jak i pytanie ;)

Ostatnio zaczelem motac sie z przepustnica, brak adaptacji i wzrost lekko obrotów na biegu jałowym ale po dodaniu lekko a nawet dotknieciu tylko pedału od gazu obroty stabilizowaly sie. Wiec zaczelem troche ja czyscic i co zobaczylem mam jakas dziwna ( moze normalna przepustnice ) kupilem druga, i co okazalo sie wyglada inaczej, nie moge odczytac nr ani z mojej ani z kupionej wiec ciezko mi wrozyc jakie maja nr. Dokladnie chodzi o ksztalt gardziela od strony k.ssacego.

DSCF4243.jpg

DSCF4244.jpg

I dlatego mialem moim zdaniem mialem mula do 3 tys obr. bo ona otwierala sie o wiele pozniej bo miala owa gorke ? :mysli:

Zabralem sie za czyszczenie nowo zakupionej ( uzywanej ) przepustnicy. Po zamontowaniu, nadal nie moge zrobic adaptacji, wiec moze jak gdzies juz przeczytalem w sieci ze nie mozna zrobic adaptacji poprzez nastawy podst. gdyz mam virusa ? :mysli:

Teraz jak by troche lepiej obroty sie ustabilizowaly ale nadal na jalowym mam owe wzniosy obrotow do 1 tys obr. tylko ze teraz musniecia pedalem gazu nic nie daje i tak trzyma. Jak zjade z drogi to jalowy trzyma dobrze, tylko ze jak z 30 sec "ochładzam" turbo to po tych 30 sec wchodzi na 980~1 tys obr i musze gasic :wallbash:

Chce jeszcze nadmienic ze na nowej przepust. ma takiego kopa ze bylem w szoku, lekkie dodanie gazu obrotomierz idzie jak szalony :kox: Teraz czuje moc ! Tylko czy zmiana przepustnicy nie wplynie negatywnie na silnik. Przed wymiana aby wkrecic na obroty nawet na jalowym musialem dosc sporo wcisnac gaz a tutaj moment. Teraz jeszcze ladniej wskaznik doladowania pokazuje doladowanie a nie na tamtej musialem ponad 3 tys obr jechac aby podniosl sie ponad "0".

Od czego moja byla przepustnica byla ? Oryg ? Jak zwykle liczne na wasze mysli, zdania, opinie :) I co zrobic z tymi zawieszajacymi sie obrotami na jalowym, moze linka ? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w AEB była zmiana w latach 96-97

r. 96 nr 058 133 063 C

r. 97 nr 058 133 063 Q

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

058 133 063 C - z tego co internet mi tu wskazuje to nie mialem ani wczesniej takiej ani obecnie nie mam takiej, bo widze ze ma jakies wychodzace z niej wezyki podcisnienia. Moja wyglada jak 058 133 063 Q ( stara tak wyglada i nowa ) a pomimo tego gardziej jest kompletnie inny i ma inna charakterystyke. :mysli:

Nie mam rowniez ssania, odpale to mam 960 pozniej po minucie mam 860 i tak caly czas ( procz kwiatkow na jalowym ) :disgust:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, szukałem tematu z przepustnicami ... jeśli gdzieś wczesniej jest odpowiedź na moje pytanie to sorrki ale nie znalazłem ...

do rzeczy:

auto a4 avant 1,8 benz. 125 kucy fabrycznie, rocznik 97/98

szukam kodu przepustnicy do wpisania (obsługiwanego przez VAG)

powinno być zdaje sie 4 cyferki - z góry dziekuję

skąd problem ? zmieniłem ze trzy lata temu przepustnicę (bo coś tam padło), objawy były nastepujące:

do momentu rozgrzania silnika auto na wolnych obrotach gasło, po zapłaceniu specowi w warsztacie stówy ten wklepał mi ten kod i problemy sie skończyły, mam vaga i chetnie bym zaoszczędził kolejną stówę a kod przydałby mi sie na przyszłość

obecne objawy (od czasu rozpięcia elektryki): podobne do tamtych - odpalam i na wolnych gasnie, musze podtrzymać obroty i na podwyzszonych depnąc na kolejnych biegach, po wrzuceniu biegu na trójce problem ustaje (tak jakby obroty się same regulowały), myślę, że nie powinno to mieć związku z imobilizerem

pozdrówki dla pomocnych ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dobrze pamiętam to do roku 97 czyli do wprowadzenia nowego ecu przepustnica była z weższą gardzielą , kółko do którego zapinasz linke było też mniejsze . Trzeba było linkę przestawiać na plastiku przy kolektorze . Potem po adaptacji ( o ile ją przyjął ) miał błedne odczyty połozenia i szarpał ( przepustnica na bank była sprawna bo jezdzi do tej pory w innym aucie ) . Może tak było tylko w moim przypadku . Nie wiem jak zamiana w 2 stronę ale powinno być podobnie . A co do ssania to w silnikach 1.8T obroty na ssaniu nie rosną do 1200 jak w gażnikach tylko od poczatku trzymają się na 870 rpm . :)

sumując u mnie przewałka przepustnicy z szerokiej na tą z wąską gardzielą nie powiodła się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczuraz to mnie troche uspokoiłes ze nie ma jako takiego ssania, bo w bylym samochodzie astra f, mialem. Co do przepustnicy to taka ciekawostka ze byly rozne i nie tylko numerem ale rowniez i gardziela, co przeklada sie na inny moment przyspieszenia, bo klapka otwiera sie pozniej, wiec do 2.5 tys obr jezdzi sie jak wolnossakiem ( spalanie takie same jak na innej przepustnicy, moze dlatego ze wiecej sie tym gazem operuje ) teraz na innej przepustnicy - delikatnie wcisniecie gazu daje mi moc, wiec mniej nim ruszam ;) . Z ciekawosci rozbiore stara przepustnice i zobacze jak to wyglada od srodka ze strony elektr. Mam nadzieje ze inna przepustnica, bez owego rowka czy innej gardzieli nie wplywnie na funkcjonowanie silnika jak i trwalosc, bo radosc z samochodu o wiele lepsza :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy jest jakaś różnica :mysli:. Za pomoc z góry dziękuję i pozdrawiam.

zaczerpnięte z innego tematu post o tej samej treści

nie ma, :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...