Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z wiskozą i napinaczem


karbonek

Rekomendowane odpowiedzi

Mam następujący problem.

Przy zakładaniu paska wieloklinowego muszę się nieźle napocić, aby dobrze odciagnąć napinacz.

W normalnej pozycji nie da się nawet zamontować / zdemontować wiskozy, ponieważ rolka napinacza blokuje koło pasowe wiskozy.

Wszystko zaczęło się ze 3 lata temu od wymiany wiskozy na nową.

Wcześniej nie musiałem odciągać napinacza do zdjęcia wiskozy, a pasek wieloklinowy nakładał się elegancko (napinacz był oryginalny).

Dziś walczyłem ok godziny z założeniem nowego paska na nowy napinacz (stary napinacz się wygiął i pociął pasek).

Niestety skończyło się to ukręceniem śruby 15.

Teraz pytania do Was.

1. Czy macie luz pomiędzy rolką napinacza a wiskozą?

2. Czy da się wymienić tą śrubę napinacza, czy odkręca się ją przeciwnie do kierunku napinania?

Jeżeli odpowiedź na pierwsze pytanie będzie TAK, to jestem gotów kupić jakąś używaną wiskozę bez wentylatora, najlepiej z Warszawy, ponieważ na sobotę chciałbym już autkiem jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad1. nie bardzo kojarze o jaki luz ci chodzi. napinacz ma byc ustawiony przy załozonym pasku w połowie jego zakresu napiecia...

ad.2 srube napewno da sie wymienic. dokrecasz ja w Lewo/ odkrecasz w prawo. ona siedzi w przelotowym otworze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o tą odległość:

audi_napinacz_wiskoza.jpg

Jak założę napinacz, to wiskoza nie wedzie, dopuki nie odciągnę napinacza.

Jeżeli naciągnę napinacz do maksymalnej odległości (między nim a wiskozą), to nawet nie mogę paska zamontować, muszę mocno go wpychać i ruszać góra / dół aby wcisnął się.

Do pewnego naciągnięcia odległość jest jak wyżej opisałem, a później się zmiejsza - wszystko zaczęło się od wymiany wiskozy, mam coraz większe przekonanie, że jest z 1-2mm za duża średnica.

Jaką macie maksymalną odległość pomiędzy wiskozą a rolką napinacza?

Śrubę odkręciłem ze starego napinacza, przełożę ją do nego.

Kolejne pytanie, jaki pasek wieloklinowy jest do mojego silnika - AFN (z klimą)?

6pk-1045 czy 6pk-1145, a może jeszcze jakiś inny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...