Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czyszczenie przepustnicy


Brrruno

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczow!
Przeszukalem forum audi a4 b6 silnika benzynowego 2.0 i niestety nie znalazlem informacji na ten temat.
Czy ktos z was moze posiada instrukcje, lub jest w stanie mi rozpisac krok po kroku schemat czyszczenia przepustnicy w tym silniku?
Auto kupilem miesiac temu, a stalo od pazdziernika tamtego roku na podjezdzie, niestety ma problemy z falowaniem obrotow i co najgorsze z przygasaniem w sytuacji gdy np: mam 5 tys obrotow i wcisne sprzeglo, nie spadnie i do 900 tylko zgasi do zera, wylaczajac mi przy tym oczywiscie serwo, co przestaje byc zabawne np na autostradzie. Naturalnie licze sie z tym ze nie wysprzegla sie bez powodu i trzeba wbic bieg jak najszbyciej i wtedy akurat ten problem nie wystepuje, jednak sama usterka jest niesamowicie irytujaca i chcialbym zaczac od wyczyszczenia przepustnicy i odmy, ze wzgledu na to ze pochlonie to (chyba) najmniejszy budzet. W moim poprzednim aucie (corsa 1.0) zrobilby to szympans, niestety audi na pierwszy rzut oka nie wydaje sie byc taka sklonna do wspolpracy.

Serdecznie dziekuje za wszystkie odpowiedzi i porady, pozdrawiam. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

golego poszukaj lepiej na forum bo juz to bylo opisywane, sprawdz sobie jeszcze bledy i przeplywke , filtr powietrza oraz paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej zacząć od sprawdzenia błędów. Dowiesz się więcej i będziesz wiedział gdzie szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serdeczne dzięki za odpowiedzi.
Sprawdzałem na komputerze i wyszło, że w przepustnicy jest jakiś błąd (meches powiedział, że prawdopodobnie zapchana od szlamu) zrobił jej adaptacje ale niewiele pomogła, filtry i olej wymienione niecały miesiąc temu, problem nie ustał.
Pytałem o schemat czyszczenia przepustnicy do tego silnika i w tym dziale też tylko szukałem, ze względu na to, że nie wiem czy do innych silników był montowany identyczny model przepustnicy i jest usadowiony w tym samym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz blad z przepustnicy to moze masz do wymiany ale sprobuj przeczyscic wiesz gdzie ona jest?? napewno tak wystarczy sciagnac wszystkie obudowy idace do niej i na odpalonym silniku psikac srodkiem do czyszczenia potem zrobic adaptacje vagiem i powinno chodzic ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz blad z przepustnicy to moze masz do wymiany ale sprobuj przeczyscic wiesz gdzie ona jest?? napewno tak wystarczy sciagnac wszystkie obudowy idace do niej i na odpalonym silniku psikac srodkiem do czyszczenia potem zrobic adaptacje vagiem i powinno chodzic ;-)

Właśnie nie dam głowy, że to co znalazłem to przepustnica, nie znalazłem żadnych zdjęć na którym dokładnie ktoś pokazał jej umiejscowienie .

Może ktoś by takowe posiadał, lub był w stanie zrobić i zaznaczyc na czerwono w paincie?:)

Co do psikania na odpalonym silniku, nigdy tego nie robiłem w ten sposób, w poprzednim aucie robiłem to na zapłonie (gaz bez linki) ktoś trzymał pedał w podłodze i wtedy otwartą przepustnice czyściłem pędzelkiem z benzyna. To zły patent ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej wykręcić przepustnicę(cztery śróbki na imbus)odpinasz wtyczkę i masz ją na wierzchu. Myjemy benzyną, dmuchamy powietrzem i wsjo gotowe.(są do tego specjalne spraje ale benzynka wystarczy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej wykręcić przepustnicę(cztery śróbki na imbus)odpinasz wtyczkę i masz ją na wierzchu. Myjemy benzyną, dmuchamy powietrzem i wsjo gotowe.(są do tego specjalne spraje ale benzynka wystarczy)

Serdeczne dzięki za odpowiedź. Gdyby był ktoś jeszcze tylko tak miły aby na 100% mi potwierdzić zdjęciem gdzie jest przepustnica :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idź za linką od gazu, na jej końcu jest przepustnica.(zacznij od gazu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry teraz widzę ze to nie adr. Czyli linka odpada, reszta bez zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, odkopię lekko temat.
Próbowałem wczoraj dostać się do przepustnicy. Gdy odpiąłem przewód nr 1 (zdjęcie poniżej), to zaczął cieknąć płyn chłodniczy - wyczytałem, że to podgrzewanie przepustnicy, tak? Nr 2 w takim razie też jest od tego?
Moje pytanie brzmi - czy mam temu płynu dać wylecieć, dużo go wyleci? Czy jakoś inaczej mam to zrobić?
Są jeszcze jakieś pułapki przy dobieraniu się do przepustnicy przy tym silniku?
Bardzo ciasno tam jest - ma ktoś jakiś patent na jej wyciągnięcie?
Dzięki z góry za pomoc ;)
:hi:

ehxempaa.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaciśnij czymś wężyki i gitara :) więcej pułapek raczej nie ma jak byś coś nie wiedział to pisz śmiało pomożemy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...