Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ciężej odpala gdy jest zimno AVF


Jarek882

Rekomendowane odpowiedzi

Nastały mrozy i auto zaczęło ciężej odpalać po postoju całonocnym. Wymieniłem akumulator na Varta silver 85ah 800a, nowe świece żarowe. I tak przy -4 stopniach trzeba go pokręcić z 2 sekundy i dopiero normalnie zaskakuje nie telepie nim w ogóle po odpaleniu. Tutaj filmik:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0.0. To dopiero pierwsza zima z tym autem. Co można by było zrobić żeby palił od kopa ? Korekcje na wtryskach sprawdzałem vagiem i najwyższa miała max 0.6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0.0. To dopiero pierwsza zima z tym autem. Co można by było zrobić żeby palił od kopa ? Korekcje na wtryskach sprawdzałem vagiem i najwyższa miała max 0.6.

Ja zeszłej zimy miałem podobnie i diagnoza padła na uszczelnienia PD. Wymieniłem komplet uszczelek i śruby na ori Bosch oraz świece i odpalanie nieco się poprawiło ale nie było idealnie. Latem zapomniałem o temacie ale teraz znowu zdarza się, że zapala za drugim razem. Mój mechanik obstawia tandem pompę ale jeszcze jej nie ruszałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest tylko tak jak na filmiku to tylko sie cieszyć i śmigać , ewentualnie czekać z rozwojem sytuacji na większe mrozy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest tylko tak jak na filmiku to tylko sie cieszyć i śmigać , ewentualnie czekać z rozwojem sytuacji na większe mrozy

W poprzedniej b5 też tak miałem i silnik był AJM też pompowtrysk czasami trzeba było pokręcić tak jak na filmiku a czasami palił od kopa i w tym AVF mam tak samo czasami pali od kopa a czasami trzeba go przykręcić tak 2 sek. AJM w b5 palił mi w tamtym roku za pierwszym razem przy -18 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nastały mrozy i auto zaczęło ciężej odpalać po postoju całonocnym. Wymieniłem akumulator na Varta silver 85ah 800a, nowe świece żarowe. I tak przy -4 stopniach trzeba go pokręcić z 2 sekundy i dopiero normalnie zaskakuje nie telepie nim w ogóle po odpaleniu. Tutaj filmik:

w dieslu świece żarowe dopiero się nagrzewają jeżeli na dworze -6 stopni z tego co pamiętam poczekaj na dalszy rozwój sytuacji bo narazie jest nie najgorzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Was,

Pacjent A4B6 1.9 TDI AWX. Zaczęło się robić zimniej i zaczął mi ciężko odpalać. Jest to moja pierwsza zima z tym samochodem. Wczoraj parkując będąc w pracy parkowałem na parkingu pod galeria. Nie jest to całkiem zamknięty parking jedynie zadaszony i odpalił mi dopiero za 3 razem. Gdzie w lecie palił z kopa. 3 tyg temu był sprawdzany przed zimą i mechanik mi powiedział, że wszystko jest zdrowe i nie ma się czym martwić. Jednak są problemy. Po odpaleniu delikatnie nim potelepie przez kilka sekund i później jest już ok. Przy kolejnym odpaleniu pali z kopa bez problemu. Jedynie pierwsze odpalenie po nocy jest problematyczne. No i zauważyłem, że po przejechaniu około 20km samochód nagrzał mi się wczoraj jedynie do 1/4 skali, gdzie termostat był wymieniony w kwietniu ale w samochodzie jest cieplutko. Nie wiem już o co chodzi z tym wszystkim. Macie jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że się nagrzał do 1/4 skali to przy ogrzewaniu wewnątrzkabinowym to normalka, albo co najmniej zrozumiałe. Radzę Ci nagrzewać kabinę przy zamkniętym obiegu wtedy silnik szybciej się nagrzeje. Ja w zimę zanim się silnik nagrzeje do około 70 st to nie włączam nawiewu, a jeżeli już to delikatny powiew w zamkniętym obiegu. Niestety, albo stety nowe silniki Diesla mają raczej dużą sprawność.

Inna sprawa wymienionego termostatu. Ja wymieniałem swój niestety nie na ori i żałuję, bo chyba nie działa jak powinien.

Mi też się pojawił już problem z odpalaniem. Kręcę go i kręcę czasem dłużej niż na filmiku. Pierwsze chyba co zrobię to ustawię kont bo mam za duży, a jak to nie przyniesie efektu, to przymierzę się do wydłużenia czasu grzania świec.

Wie ktoś jak to zrobić w BRD? Wiem że w grupie 12 ale adaptacja pokazuje wartość 128 i nie wiem na jaką ją zmienić:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj rano było - 10 i według mnie odpala tragicznie. Nagrałem filmik.

https://www.youtube.com/watch?v=zZiHmCtyDS8&feature=youtu.be

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walczę tak jak wy z odpalaniem z tym ,że u mnie chyba nie grzeją świece, (kontrolka świec gaśnie praktycznie od razu jak latem ) , zakręci kilka razy i załapie, wiem że odpalenie diesla czasem jest problematyczne ale nie do kur..... przy -2 na dworze. Ide zaraz sprawdzić jaka wartość po nocy pokarze czujnik temperatury . Aha u mnie jeśli nie zapali od pierwszego i muszę go dłużej pokręcić wywala błąd g28 (czujnik obrotów silnika - jeśli byłby popsuty to chyba w ogóle bym nie odpalił. zgadza się? kasuje błąd i dopóki odpala normalnie nie ma problemu) tak jak kolega wyrzej mam problem tylko z pierwszym rozruchem po nocy kiedy jest mróz , resztę dnia pali jak złoto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam AVF identycznie mi odpala i również pierwsza zimą z nim wcześniej Passat B5 AFN pompa rotacyjna i odpalał lepiej niż Audi a świece w porządku są i zastanawiam się co dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarek, kąt wtrysku prawidłowy, świece sprawdzone, akumulator naładowany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarek, kąt wtrysku prawidłowy, świece sprawdzone, akumulator naładowany?

Kąt wtrysku 0.0, świece nówki, aku nowy varty

jak się będzie pogarszać to wymienię uszczelniacze pompowtrysków a jak to nie pomoże to vacum. 3 sek kręcenia po nocy to jeszcze nie jest źle..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

300 tysiecy na szafie a wy oczekujecie cudów, które nawet w salonowych samochodach nie zawsze się zdarzają. Ja wiem, że mit niezużywających się Audi ciągle ma się dobrze w Polsce ale miejcie litość czasem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą sprawdzałem vagiem czujnik temp i temp płynu wynosiła plus 7 stopni a autem jezdziłem 4 godziny temu na krótkim odcinku. zauważyłem też ze po przekreceniu kluczyka temp na fisie zaczęła się od -2 i rosła aż do minus 10 i sie zatrzymała czyli tyle ile jest na dworze.. dziwne..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież macie wskaźnik napięcia na zegarach.Jak spada na 9 volt to świece grzeją, widać po poborze. ja się tylko tym sugeruje. kontrolka gaśnie szybko, a świece dalej grzeją. widać po woltomierzu oraz pykniecie przekaźnika słychać wyraźnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież macie wskaźnik napięcia na zegarach.Jak spada na 9 volt to świece grzeją, widać po poborze. ja się tylko tym sugeruje. kontrolka gaśnie szybko, a świece dalej grzeją. widać po woltomierzu oraz pykniecie przekaźnika słychać wyraźnie.

Gdybyś zauważył to nie mam voltomierza bo w b6 przynajmniej tak mi się wydaje nie montowali..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie. pomylilem. tak czy inaczej, wystarczy wpiac miernik pod akumulator i widac czy przysiada napiecie. albo vagiem po zaplonie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...