Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Wymiana piast???


dziadekM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Przeszukałem całe forum i nigdzie nie mogę znaleźć.

Zabieram się za wymianę tarcz i klocków(Lucas+Ate), ale obawiam się że mam piasty do wymiany bo rok temu po wymianie tarcz i klocków na początku cały czas coś popiskiwało jak by właśnie tarcza o coś zacierała bo po wciśnięciu hamulca przestawało, a później pojawiło się bicie przy hamowaniu. Mam już zaciski pod wentylowane(wcześniej miałem pełne), ale nie wiem czy można wymienić piasty żeby nie uszkodzić łożysk?

Starych piast raczej nie da się odczyścić bo są całe skorodowane i mają powierzchnię jak baranek. Proszę o pomoc bo łożyska mi jeszcze nie huczą i nie chcę kasy marnować na nowe. A czy nowe piasty muszą być oryginalne czy mogą być jakieś zamienniki np: http://moto.allegro.pl/item827108535_piasta_kola_audi_a4_a6_vw_passat_skoda_superb.html ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy wymianie piast uszkodzisz łożyska , wyczyść piasty nasmaruj smarem miedzianym lub ceramicznym i składaj powinno być ok :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj dokonałem prowizorycznych pomiarów. Przymocowałem jakiś kawałek metalu do zwrotnicy tak żeby dotykał tarczy i obracałem tarczą. Na połowie tarczy zaczepiało a na drugiej nie. Wziąłem dla porównania nową tarczę i to samo. Czy możliwe żeby tarcza nierówno przylegała a przez to też koło do piasty i nie było by żadnych wibracji w czasie jazdy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej podjedź do kogoś kto sprawdzi bicie samych piast czujnikiem zegarowym, mogą być zwichrowane i krzywić z czasem dobrą tarczę

jeżeli nie ma wibracji podczas hamowania z wyższych prędkości (120-140km/h) to wg mnie jest wszystko ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie że im z większej prędkości hamuję tym gorzej. Powyżej 160km/h ciężko zapanować nad samochodem. Dlatego stawiam na krzywe piasty. Jeżeli chodzi o pomiar piast to mechanik powiedział że jeżeli piasty są mocno skorodowane to nie ma szans na wiarygodny wynik. Czeka mnie więc spory wydatek- Tarcze, klocki, zaciski pod wentylowane, piasty, łożyska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...