risones 2 Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Witam ostatnio zauważyłam lekko uszkodzoną osłonę przegubu (przy samym kole) z lekkim wyciekiem i tu moje pytanie czy jest to do matychmiastowej naprawy czy jeszcze trochę można pojeżdzić i jak zdjagnozować czy to sama osłona pękła czy może cały przegub jest uszkodzony, czy dużo roboty jest z samą wymianą osłony? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudineze 21 Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Jak jeszcze pojeździsz to napewno przegub będzie do wymiany, jeśli w tej chwili nie odzywa się przegub to należałoby wyczyścić przegub ze starego smaru założyć nową osłonę i zasmarować nowym smarem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daimos 2 Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 wymień osłonę jak najszybciej bo wykończysz przegub, tylko kup najlepiej ori bo są wykonane ze specjalnej gumy w porównaniu do tanich zamienników Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domjenick 18 Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 czy dużo roboty jest z samą wymianą osłony? musisz wyjąć przegub-niestety Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlo 2004 2 Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Nie proponuje z tym jeździc bo w końcu smar cały wyleci i przegub bedzie chodził na sucho a to dla niego śmierć. Dla przykładu przegub zamiennik kosztuje około 300-350zł a nowa guma 50zł tak więc wymieniaj jak najszybciej. Gume kup ori a nie jakiś zamiennik plastikowy Po wyjęciu usuń stary smar i dobrze byłoby wymyć przegub w rozpuszczalniku zeby wypłukać piasek który tam sie dostał przez pękniecie (chyba, ze pękniecie jest maleńkie to nie trzeba go myć) tylko dołożyć smaru. Jak już napisał Dominguez trzeba ściagnąć przegub zeby załozyć nową gumę a z tym troszke pracy jest ale ogarniety mechanik w nie całą godzinkę sobie z tym poradzi bez problemu tak więc luzik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
risones 2 Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Dzięko chłopaki za rady a taki smar to jaki powinien być kupie go w serwisie razem z gumą? czy w normalnym sklepie z częściami. Pozdrawiam wszystkich Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rookie 3 Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Osłona gumowa przegubu jest razem ze smarem. Ale jak nie chcesz wydawać kasy na mechaniora [trzeba zwalać zwrotnicę itd.] możesz śmiało sam uszczelnić osłonę mocną czarną nieprzemakalną taśmą materiałową. Zwalasz koło i oklejasz np. dwa ringi na osłonie zostawiając luz na skręt koła w lewo i prawo. Chodzi o to by ochronić przegub zewn. przed wodą i piaskiem. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
risones 2 Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2010 jutro wyjezdzam więc nie ma szans na zrobienie tego przed wyjazdem więc kupie osłonę i smar i postaram się zrobić to sam w pózniejszym terminie jeśli ktoś już to robił to proszę o jakieś instrukcje i porady będe wdzięczny BARDZO pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal1988Lodz 2 Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2010 ja pol roku temu wymienialem oslone przegubu. Mialem dokladnie to samo co ty. Kupilem oslone i do tej pory wszystko w porzadku. Polecam oslone firmy Lobro porownywalna do lemfordera. Cena 25zl. Mam nawet 1 na sprzedanie caly komplecik w pudeleczku ze smarem sruba oraz zawleczkami. Roboty tyle samo jak bys mial przegub wymieniac.Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlo 2004 2 Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 jutro wyjezdzam więc nie ma szans na zrobienie tego przed wyjazdem więc kupie osłonę i smar i postaram się zrobić to sam w pózniejszym terminie jeśli ktoś już to robił to proszę o jakieś instrukcje i porady będe wdzięczny BARDZO pozdrawiam No to jak jedziesz tym autem i to jeszcze daleko albo po autostradzie z dużą prędkością to smar ci cały wyrzuci na zewnątrz a przegub zostanie suchy tak więc po powrocie mozesz czasami z gumą szykować sie na wymiane przegubu też Ale nie martw się bo są dwa plusy: - roboty dokładnie tyle samo co przy samej wymianie gumy, - o smar sie nie musisz martwić bo jest w zestawie z przegubem :gwizdanie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pikuś 2 Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Dodam małą ciekawostkę, ze osłona przegubu firmy SPIDAN to ta sama osłona co oryginalna jeśli chodzi o silniki TDI po numerze nadwozia 8E-4-000 001. Dodam, ze są to osłony plastikowe i oryginalna posiada w zestawię śrubę. Jeśli chodzi o wymianę od strony kola to da rade wymienić bez demontażu el. zawieszenia. Potrzebna jest tylko druga osoba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andy_sky 0 Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 ori osłona 100pln podobno najlepsza a ta firmy spidan ile? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pikuś 2 Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 ori osłona 100pln podobno najlepsza a ta firmy spidan ile? Ty czytasz co ja pisze?? Ori to ta sama osłona co SPIDAN, czyli w pudelku SPIDANA i ORI jest ta sama osłona jednego producenta. Cena oryginału bez zniżek to jakieś 132zl Spidana 54zl chyba bo już nie pamiętam. Ja i tak zakupiłem ORI bo dałem 90 i do tego ze śruba, którą trzeba podobno wymienić po każdym odkręceniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ROBERT 7 Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Ja też niedawno wymieniałem jeszcze w byłej [b5] , cena ORI w ASO ~ 90 pln , ta stara co pękła nie była ORI (ktoś już kiedyś ją wymienił) była gumowa, miękka, nie to co ORI ( była firmy LOBRO ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andy_sky 0 Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 ori osłona 100pln podobno najlepsza a ta firmy spidan ile? Ty czytasz co ja pisze?? Ori to ta sama osłona co SPIDAN, czyli w pudelku SPIDANA i ORI jest ta sama osłona jednego producenta. Cena oryginału bez zniżek to jakieś 132zl Spidana 54zl chyba bo już nie pamiętam. Ja i tak zakupiłem ORI bo dałem 90 i do tego ze śruba, którą trzeba podobno wymienić po każdym odkręceniu wiem co napisałeś ale ty chyba mnie nie zrozumiałeś chciałem wiedzieć ile kosztuje spidan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graba83 0 Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2010 ostatnio taka osłone wymieniał kolega w swojej 100-tce 2,3 E koszt własnie tego spidana 45zł, ale bez śruby wymienialismy bo jakas dziwna była, ale po co ona komu wystarczy posmarowac gwint przegubu smarem zapobiegajacym odkrecaniu i jest gitara Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marewel 3 Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Oslona spidana kosztuje jakies 40zl. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się