bediks Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Witam, z tego wzgledu ze uszczelka dosc mocno zaczelak ciec , trzeba ja wymienic, chcialbym to zrobic sa, poczytalem troche ale napotkałem na mały problem, otórz jak widac na zalaczonych nizej zdjeciach widac jakby głowica skladala sie z dwóch czesci, na "głównej" glowicy jest jakby "druga mała" i sruby trzymajce pokrywe przechodza przez ta mala i sa przykrecone do tej wiekszej, jak dzialala strona vag cat to widzialem na rysunkach ze to 2 czesci sa nierozdzielne i nie ma tam zadnej uszczelki ale widac tam silikon czyli da rade to rozebrac, prawdopodobnie ze dostac sie do wałka rozrzadu. i teraz nie wiem czy sam wymieniac bo nie mam klucza dynamometrycznego, i czy bede dokrecal sruby na oko to czy gorna czesc głowicy nie poodkształca sie, jak nie to czy jest jakas kolejnosc dokrecania tych srub ---------- Post dopisany 21-08-2012 at 06:40 ---------- Poprzedni post napisany 17-08-2012 at 10:34 ---------- Macie chociaż informacje z jaka sila dokręcać te śruby i w jakiej kolejności ? ---------- Post dopisany at 06:40 ---------- Poprzedni post napisany at 06:40 ---------- Macie chociaż informacje z jaka sila dokręcać te śruby i w jakiej kolejności ?
admin20 Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Opublikowano 21 Sierpnia 2012 powiem Ci że też miałem silnik alz i odkrecalem pokrywę- dokrecalem ją do momentu zatrzymania klucza (na wyczucie) lepiej może spróbuj odkręcić śruby:-) ---------- Post dopisany at 23:37 ---------- Poprzedni post napisany at 23:37 ---------- powiem Ci że też miałem silnik alz i odkrecalem pokrywę- dokrecalem ją do momentu zatrzymania klucza (na wyczucie) lepiej może spróbuj dokręcić śruby:-)
domjenick Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Opublikowano 21 Sierpnia 2012 wszakże to nie ALZ, ale 1,6-więc nic się nie zmienia
bediks Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 22 Sierpnia 2012 admin a odkrecales po co?? czy po dokreceniu na oko cielko cos spod pokrywy?? i nie skumalem twojego ostatniego zdania?? a co do sily to chyba jest napisane 10 Nm a co to za program, móglbys sie nim podzielic?? a kolejnosc jest tu dla 10 srub a nie do 8 ---------- Post dopisany at 11:25 ---------- Poprzedni post napisany at 11:24 ---------- a wypowie sie ktos , czy klucze dynamometryczne takie za 120 zł jakie sa na allegro to sa cos warte??
admin20 Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Opublikowano 22 Sierpnia 2012 odkręcałem ją bo byłem ciekawy;p Dokręcałem śruby z wyczuciem żeby się nie zerwał gwint i nie potrzebowałem żadnego klucza dynamometrycznego;p Nie było wycieków aż do sprzedaży. Dalej to już nie wiem.
domjenick Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Opublikowano 23 Sierpnia 2012 program, to Autodata i jest do kupienia na ebay'u autodata | eBay co do śrub-zaczynasz od środka i przesuwasz się na zewnątrz
bediks Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2012 aha ok dzieki, od tygodnia szukam kogos kto ma pozyczyc kluc dynamometryczny i lipa, chyba sobie kupie bo nie chce jej krzywo przykrecic bo skoro cieknie to albo uszczelka puszcza albo pokrywa krzywa/krzywo przykrecona, a nie chce sie wkur**c jak po wymianie znowu bedzie ciec
virus191 Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Zrób kolego kilka fotek z wymiany
bediks Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2012 napewno zrobie, prawdopodobnie zrobie to bez klucza dynamo bo nikt nie ma i nie mam od kogo pozyczyc, kazdy mi radzi dokrecic na oko:kox:i potraktowac czerowym silikonem
virus191 Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Myślę, że w przyszłości taki klucz się przyda więc warto w niego zainwestować Koszt dobrego klucza to około 100zł więc lepiej wydać "tę stówkę" niż potem głowić nad urwaną szpilką Co do silikonu chyba w książce Sam naprawiam są zaznaczone miejsca gdzie użyć silikonu.
bediks Opublikowano 3 Września 2012 Autor Opublikowano 3 Września 2012 no wlasnie sie zastanawiam nad tymi 3 : KLUCZ DYNAMOMETRYCZNY 1/4'' 5-25Nm BASS POLSKA (2522197157) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. CORONA klucz DYNAMOMETRYCZNY 1/4 5-25Nm CERTYFIKAT (2531372063) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. *Klucz dynamometryczny 1/4" 6-30 Nm JONNESWAY (2576963109) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. jonnesway o tyle lepszy mi sie wydaje ze zakres jest nie 5-25 a 6-30 tyle ze jest drozszy no i generalnie nie znam opini na temat tych 3 firm ---------- Post dopisany 24-08-2012 at 18:23 ---------- Poprzedni post napisany 23-08-2012 at 19:48 ---------- Dominik mam juz ten program na kompie i wystarczy wpisać audi a4 ale 2001-2007 i wyjdzie silnik alz i moment dokręcenia pokrywy jest ten sam jakby co ogólnie fajny program tylko mam wersje 3 coś tam i nie wiem jak bardzo to nie aktualne ---------- Post dopisany 03-09-2012 at 17:24 ---------- Poprzedni post napisany 24-08-2012 at 19:23 ---------- zaraz po zdjeciu pokrywy, ogólnie mozna cos po tym widoku wywnioskowac?? <br /><br /> <br /><br />
lukaszaudib6 Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Opublikowano 12 Kwietnia 2015 mam pytanie czy te sruby trzymaja glowie czy trzeba wyjac walek rozrzadu
bediks Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2015 te sruby trzymaja tylko pokrywe
Michalik2 Opublikowano 2 Maja 2015 Opublikowano 2 Maja 2015 witam wszystkich jestem nowy na forum mam taki sam problem w moim audi wyciek miedzy glowica a tym czyms miedzy glowica a deklem dam rade sam to czyms uszczelnic i co trzeba odkrecic z gory dziekuje
chris1987 Opublikowano 21 Czerwca 2015 Opublikowano 21 Czerwca 2015 (edytowane) Borykam się z takim samym problemem w ALZ mojej Mamy. Mianowicie olej dookoła głowicy.5dni temu wymieniłem uszczelkę pokrywy zaworów na Elringa nr 06B103483L - jakby ktoś szukał.. cena około 60złDokręciłem wszystko zgodnie z sztuka która podaje ELSA, oraz wszystko wyczyściłem.Niestety dziś znów dostrzegłem smugę oleju :/Według mnie cieknie to z górnej części głowicy, która spełnia role górnego łożyskowania wałka rozrządu. Jest ona sklejona/uszczelniona silikonem.Dziś znalazłem materiały jak to wymienić.... trochę lipa bo tydzień temu wymieniałem rozrząd, a do operacji wypadałoby zdemontować kolo pasowe ponieważ boje się ze pasek pociągnie wałek na dół i później przy dokręcaniu może pęknąć ;/ ETKA i info z userów z sieci nie wprowadziły w błąd mówiąc i pokazując ze to jeden elementPozwoliłem sobie ukraść zdjęcie kolegi:Żółte gwinty - pokrywa zaworów 10NmCzerwone nakrętki - górna część głowicy 23NmNiebieskie śruby - śruby głowicyZielone strzałki - silikon uszczelniającyCo pokazuje etkaA tutaj jak dokręcić pokrywę zaworów. Generalnie ta operacja jest bardzo prosta, ale dobrze jest się wyposażyć w mały klucz dynamometryczny, aby wszystko równo dolegało. Pokrywa jest chyba z plastiku. Jak za mocno dokręcimy lub nierówno może znów zaraz cieknąć lub coś pęknąć. Nie używamy żadnych silikonówDemontaż i montaż górnej części głowicy.Trochę okroiłem instruktaż, niestety bez ściągacza do kola pasowego oraz demontażu mordy i rozrządu się nie obejdzie. Edytowane 22 Czerwca 2015 przez chris1987
bediks Opublikowano 22 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2015 Mi też tam cieknie ale nie dużo , będę wymieniał rozrzad nie długo to to się poprawi wtedy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się