Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż i Działanie Webasto Diesel 1.9 2.0 TDI [ALL B6/B7]


wrclaguna

Rekomendowane odpowiedzi

Zajrzyj na pierwszą stronę a się dowiesz gdzie szukać piecyka i co trzeba zrobić by go wymontować.

Mam wątpliwość czy trzeba wyciągać piec*

*nie mam mam pewności jak jest montowana dysza paliwa do korpusu piecyka[br]Dopisany: 13 Grudzień 2011, 19:45_________________________________________________

Webasto benzyna od środka

(...)

2a0826a0c96772e4gen.jpg

(...)

Na tym zdjęciu wygląda jakby ta dysza (rozpylacz) była jedynie na wcisk montowana

Więc moim zdaniem warto spróbować czy nie wystarczy zdjąć pokrywę piecyka, plastikowy wirnik wentylatora by móc zdemontować dyszę (rozpylacz)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś uda mi się tylko wrzucić zdjecia i opis z regeneracji rozpylacza

(...)

W jaki sposób rozpylacz mocowany jest do korpusu piecyka?

Konieczny jest demontaż piecyka by go wyjąć czy wystarczy zdjąć górną osłonę piecyka nad wentylatorem by ten rozpylacz wyciągnąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to lipa :thumbdown: ciężka sprawa do opanowania w warunkach "domowych"? Teraz mam wyjęty bezpiecznik bo już miałem kilku amatorów gaszenia pożaru auta

włącz po prostu ECON i Webasto nie będzie się załączać :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś uda mi się tylko wrzucić zdjecia i opis z regeneracji rozpylacza

(...)

W jaki sposób rozpylacz mocowany jest do korpusu piecyka?

Konieczny jest demontaż piecyka by go wyjąć czy wystarczy zdjąć górną osłonę piecyka nad wentylatorem by ten rozpylacz wyciągnąć?

o tym nie wiedziałem, a czy w przypadku jak uruchomię auto z wyłączonym ECON to po jego załączeniu webasto się wyłączy?

dziś uda mi się tylko wrzucić zdjecia i opis z regeneracji rozpylacza

(...)

W jaki sposób rozpylacz mocowany jest do korpusu piecyka?

Konieczny jest demontaż piecyka by go wyjąć czy wystarczy zdjąć górną osłonę piecyka nad wentylatorem by ten rozpylacz wyciągnąć?

Jak nie trzeba będzie wyjmować całego urządzenia to chyba też sobie membranę zamówię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś uda mi się tylko wrzucić zdjecia i opis z regeneracji rozpylacza

(...)

W jaki sposób rozpylacz mocowany jest do korpusu piecyka?

Konieczny jest demontaż piecyka by go wyjąć czy wystarczy zdjąć górną osłonę piecyka nad wentylatorem by ten rozpylacz wyciągnąć?

o tym nie wiedziałem, a czy w przypadku jak uruchomię auto z wyłączonym ECON to po jego załączeniu webasto się wyłączy?

dziś uda mi się tylko wrzucić zdjecia i opis z regeneracji rozpylacza

(...)

W jaki sposób rozpylacz mocowany jest do korpusu piecyka?

Konieczny jest demontaż piecyka by go wyjąć czy wystarczy zdjąć górną osłonę piecyka nad wentylatorem by ten rozpylacz wyciągnąć?

Jak nie trzeba będzie wyjmować całego urządzenia to chyba też sobie membranę zamówię

wyci_ganie.jpg

i jeżeli chodzi przycisk ECON to bez różnicy w jakim momencie go włączysz to webasto się wyłączy oczywiście jeżeli włączyło się samoczynnie po odpaleniu silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blockout Ja dopiero dam rade w weekend webasto rozebrać, nie będzie za późno jak w niedziele dam znacz czy bym brał tą membrankę. Choć na 99% będzie do wymiany. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, nabyłem taki piecyk http://picasaweb.google.com/ruks.pk/Misc#5686291655024515186 i zaczynam kompletować resztę gratów. Wiązka oczywiście będzie od Mario_ natomiast resztę jakoś trzeba będzie zdobyć stąd mam parę pytań.

1. Ujęcie paliwa - czy można dać jakikolwiek przewód paliwowy byle tylko by miał taką samą średnicę (jaką)? Jak wygląda sprawa z pompką paliwa, tylko ori czy w razie czego można coś dopasować? W którym miejscu wiercić ujęcie: https://picasaweb.google.com/ruks.pk/Misc#5683055346272717282

https://picasaweb.google.com/ruks.pk/Misc#5683055349431451026

2. Co zrobić z zaworem magnetycznym? Raczej wolałbym go nie dawać (nie ma sensu) tylko czy uda się wtedy wykorzystać wąż, który mam do silnika?

3. Jeśli ktoś ma schemat obiegu cieczy dla silnika 4 cyl. z zaworem to prosiłbym o zamieszczenie oraz screen z etki dla wersji 4 cyl bez zaworu, gdyż chciałbym ustalić jakich węży wodnych mi brakuje.

4. Czy ten panel się nada http://moto.allegro.pl/panel-sterowania-audi-a4-b6-8e0-919-721-czesci-i1968606406.html

5. Czy można złożyć wszystko do kupy i dopiero pojechać do kogoś kto dokona adaptacji czy w trakcie przejazdu może się coś uszkodzić (pompka wody)

6. Czy można poskładać wszystko i używać bez pilota i bez panelu (ciężko to chyba dostępne) a uruchamiać się będzie tymczasowo tylko z silnikiem?

7. Co to jest: "- ezektor do pompy paliwa ( ni uja nie wiem co to jest !!!!) 8E0 201 863 F" co kolega wrclaguna podał w spisie części.

Natenczas chyba tyle :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak webasto będzie :) widze ze prawie komplet jest wraz z kawalkiem instalcji do srodka .

W pierwszej kolejnosci rozkrec piec i sprawdz tą nieszczesna membrane :rolleyes:

1. Ujecie paliwa w QUATTRO masz cos takiego jak to Mario opisal u siebie :)

http://webastoa4.dle.interia.pl/Montaz_WEBASTO_A4_8E.pdf

2. Nie musisz zakladać tego zaworu .

3. Weze fi 20 mm dokupujesz w Motoryzacyjnym bo ceny ORI cie wystraszą :(

4. Nie pasuje :confused4: musi być z napisem MENU 8E0 919 721 A i najlepiej dokupic go w ASO

5. Piec mozesz zalyc tylko wezy nie polanczj na razie

6. Musisz chociaz ten Panel załozyć aby odpalic webasto

7. Tez nie wiem ale tobie nie bedzie potrzeba bo masz QUATTRO zbiornik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blockout Ja dopiero dam rade w weekend webasto rozebrać, nie będzie za późno jak w niedziele dam znacz czy bym brał tą membrankę. Choć na 99% będzie do wymiany. :(

może być w niedziele :) :)

jutro będę kupował te 6 dla innych ale nie wiem czy będzie facet miał tyle na miejscu,ale nawet jak będzie miał to nie będzie problemu żebym dla ciebie podjechał do niego w przyszłym tyg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja napisze tak.

Miałem problem z dymem gdy gasło ogrzewanie.

Ostatnio wymieniłem pompkę paliwa na taką, która daje dawkę bardziej przybliżoną do właściwej niż poprzednia (która w teście dawała 42ml :gwizdanie: ) i jak na razie brak dymienia.

Ale nie wiem jak będzie dalej.

Chcę jeszcze sprawdzić zawartość CO2 i jak coś skorygować dawkę paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego opisu to ori przewod paliwowy w quattro idzie lewa strona pomiedzy przewodami hamulcowymia potem przechodzi gora nad zbiornikiem na prawa (wyciagalem taki u siebie-masakra),pompe paliwa quattro pod webasto jakby co mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak webasto będzie smiley widze ze prawie komplet jest wraz z kawalkiem instalcji do srodka

Mam nadzieję że sprawne bo kupować używkę to różnie bywa.

W pierwszej kolejnosci rozkrec piec i sprawdz tą nieszczesna membrane :rolleyes:

Z tym się narazie wstrzymam, próbowałem ale nie tak prosto się do tego dostać, poza tym nie bardzo chcę to rozginać. Jak będę miał chwilę to podskoczę do serwisu webasto i podpytam czy to przypadkiem nie jest część zamienna.

1. Ujecie paliwa w quattro masz cos takiego jak to Mario opisal u siebie :)

Ma to jakieś znaczenie gdzie wiercić? Po odkręceniu pompy pewnie będzie widać ten element, który ma przytrzymywać ujęcie paliwa to chyba gdzieś tam w okolicy? I od razu pytanie czy do zbiornika mam po prostu dać kawałek wężyka? Czy tam jakaś końcówka potrzebna (sitko, filtr)?

2. Nie musisz zakladać tego zaworu .

To już wcześniej ustaliliśmy, chciałem tylko porównać budowę tych układów, zresztą zawór, który mam w zestawie jest uszkodzony stąd i tak trzeba go odpiąć.

3. Weze fi 20 mm dokupujesz w Motoryzacyjnym bo ceny ORI cie wystraszą :(

Ten co mam może uda się połączyć to bym go wykorzystał bo chyba lepiej jak są oryginalnie powyginane. Gdzie można kupić takie łączniki jak w manualu są zaprezentowane?

4. Nie pasuje :confused4: musi być z napisem MENU 8E0 919 721 A i najlepiej dokupic go w ASO

U gajosa niecałe 200 PLN więc nie najgorzej, tylko jak z tą zapalniczką, stara spasuje na odwrót zamontowana, czy to dopiero się okazuje po rozebraniu tunelu?

6. Musisz chociaz ten Panel załozyć aby odpalic webasto

Tak kombinowałem żeby np póki co tylko włączało się z odpaleniem silnika ale nie wiem czy tak będzie działać więc pewnie zainwestować trzeba będzie w ten panel.

7. Tez nie wiem ale tobie nie bedzie potrzeba bo masz quattro zbiornik

Masz jakiś screen tej części, nie mogłem tego znaleźć nigdzie a ciekawym co to jest :-) Pewnie podpytam jak będę w ASO po śrubki.

Krystian821 dzięki za info bo tutaj http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A4/2002/249/50/ trochę słabo z tymi screenami, którędy co poprowadzić. Jeśli mówisz o pompie w zbiorniku to będę wiercił (koszt tylko około 50 PLN) natomiast jeśli masz pompkę dozującą do pieca to chętnie bo na alledrogo aż 250 PLN!! :-( BTW Jakiej średnicy to ujęcie paliwa i przewód paliwowy kupić? Bo to może chyba mieć wpływ na odpowiednią dawkę paliwa do piecyka :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kroćce i opaski kupisz w dobrym Motoryzacyjnym sklepie :) Pierwsze zajmij sie montazem Panelu sterujacego w tunelu srodkowym.

Kodowanie licznika 17 masz na pierwszej stronie . Zrob to w kilku etapach bo troche schodzi z montazem wszystkiego :wink4:

Zapalniczke mozna ponoc przelozyc ja tego nie robilem bo mialem juz taka pod ten Panel :)

SCHEMAT podlaczenia panelu w tunelu do zegarow

Pin 1 (panel) przycisk MENU -> Pin 8 (niebieska 32-pinowa kostka w zegarach)

Pin 4 (panel) zasilanie iluminacji panelu -> pin 17 (zielona 32-pinowa kostka w zegarach, będzie już obsadzony - mostek)

Pin 6 (panel) obrót pokrętła w lewo -> pin 12 (niebieska 32-pinowa kostka w zegarach)

Pin 7 (panel) obrót pokrętła w prawo -> pin 28 (niebieska 32-pinowa kostka w zegarach)

Pin 8 (panel) ENTER, naciśnięcie pokrętła -> pin 25 (niebieska 32-pinowa kostka w zegarach)

Pin 9 (panel) zasilanie -> bezpiecznik S5 10A (będzie już obsadzony, mostek na przewodzie czarno/czerwonym)

Pin 10 (panel) masa panelu i jego iluminacji -> dowolna ale fabrycznie zalecają wpiąć się w pin 32 (niebieska 32-pinowa kostka w zegarach, będzie już obsadzona – mostek)

Zasilanie i masa iluminacji panelu MENU podlaczamy np. z zapalniczki , popieniczki , podlokietnika jak nam wygodniej :)

Jezeli ktos ma juz panel w swoim aucie ( mala Navi ) wystarczy zmienic sam panel z przyciskiem MENU a wiazka juz jest :decayed:

menucircuit.jpg

[br]Dopisany: 16 Grudzień 2011, 11:43_________________________________________________Tu masz tansze graty np. przewody paliwowe pompki dozujace itd.

http://moto.allegro.pl/pompa-pompka-paliwa-do-webasto-vw-audi-seat-skoda-i1992079193.html

http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=2357975

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kodowanie licznika 17 masz na pierwszej stronie . Zrob to w kilku etapach bo troche schodzi z montazem wszystkiego :wink4:

Jak zgromadzę części to jakoś zaplanuje montaż, narazie brak czasu (praca) i po graty pewnie dopiero w środę pojadę :confused4:

Zresztą wiązka panel->clima->zegary będzie od Mario_ to trochę zejdzie zanim zrobi a pompke dozującą też na miejscu nie dostanę. Wiązkę na piecu na szczęście mam.

Jezeli ktos ma juz panel w swoim aucie ( mala Navi ) wystarczy zmienic sam panel z przyciskiem MENU a wiazka juz jest :decayed:

Ja mam RNS-D i tego panelu brak. Szkoda że nie da się tak zrobić żeby pokrętła RNS-D właśnie tym sterowały :-(((

Jedno co się obawiam to podłączenie do zegarów, tam chyba sporo demontażu będzie i w cholerę kabli jest :confused4:

[br]Dopisany: 16 Grudzień 2011, 11:43_________________________________________________Tu masz tansze graty np. przewody paliwowe pompki dozujace itd.

Przeglądałem cały wątek od początku i właśnie tutaj uderzałem o pompki ale niestety u pablotaxi koszt 250 PLN :-(

Swoją drogą :notworthy: za manual!!

A tu obawiam się czy to będzie na pewno dobra bo to nie ORI :mysli:

Może lepiej dać już te 250 za nową żeby nie było jaj z dymieniem :przebiegly:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tu obawiam się czy to będzie na pewno dobra bo to nie ORI mysli

Może lepiej dać już te 250 za nową żeby nie było jaj z dymieniem przebiegly

Ja mam ta tansza pompke i u mnie nicc nie dymi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tu obawiam się czy to będzie na pewno dobra bo to nie ORI mysli

Może lepiej dać już te 250 za nową żeby nie było jaj z dymieniem przebiegly

Ja mam ta tansza pompke i u mnie nicc nie dymi :)

Ile Ci daje ta pompka w tescie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takowy wpis po rozkodowaniu VIN w aucie

Auxiliary heating 9M1 Parking heater

Czy ten wpis determinuje, że auto zostało wyposażone w fabryczne Webasto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...