Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż i działanie ACC Adaptive Cruise Control aktywny radar 2008-2012


wrclaguna

Rekomendowane odpowiedzi

Ja na Twoim miejscu już dawno bym tym radarem w bliżej nie określonym kierunku, i tak tylko pogratulować cierpliwości:shock3:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że to juz znasz Audi Portal: ECU Diagnostic . Audi Q7 4L (2007- ) . Adaptive CC J428 ale jak zobaczysz poniżej przykłady kodowań A4/A5 to końcowe cyfry zgadzają się z metodologią kodowaniem z Q7/A6/A8

Więc u Ciebie pozycja 2 (od końca) powinna mieć wartość 5 (xxx5x: Rest of the World (mph) a może xxx1x: USA (mph)

Pozycja 1 (od końca) to będzie 8; (xxxx8: Without optional extra trailer function)

Czyli masz już koniec xxx58 lub xxx18

Jeżeli pozycja 3 i 4 (od końca ) to 1 to masz już x1158 lub x1118

…pozostaje podstawić pozostałe możliwe cyfry, dalej Windowsy Naukowy Kalkulator i zamiana DEC<>HEX no i testy...

......nic nie wskazuje na uszkodzony Radar wiec dzień-dwa przerwy i kolejne próba aż zatrybi :wink:

[table=width: 600, class: grid, align: left]

A4 CDNC 2.0l TFSI Coding;Automatic Gear

00C7E0

51168

Q5 CCWA 3.0l Tdi Coding: Manual Gear

0079C0

51168

S5 Automatic Gear

002BA0

11168

S5 Automatic Gear, trailer hitch

002B99

11161

A4 CAHA 2.0TDI Manual Gear, trailer hitch, Avant

00EEE9

61161

A4 2.0 TDI 143hp Manual Gear, trailer hitch, Allroad (quattro)

00A0C9

41161

[/td]

[td]00EEF0

61168

[/table]

Coding of A6: Audi Portal:

Coding of A8: Audi Portal:

Coding of Q7: Audi Portal:

do dzieła :cool:

Marcin cos mamy :decayed:

2013 Q5 Trailer Hitch Retrofit [Archive] - Ross-Tech Forums

Jest gość z: 2013 Q5 3.0TDI, automat, ACC, Australian (drive on the left) :grin:

jego kodowanie ACC:

Address 13: Auto Dist. Reg (J428) Labels: Redir Fail!

Part No SW: 8R0 907 561 A HW: 8R0 907 561 A

Component: ACC3 H11 0100

Coding: 008190

008190 hex = 33168

zgodnie z kodowaniemi Q7

3xxxx: 3.0 litre TDI with automatic gearbox 09D = :wink:

x1xxx: Position 4 is always coded as 1 = :kwasny: NIE PASUJE !

xx1xx: Position 3 is always coded as 1 = :wink:

xxx6x: Rest of the World (km/h) = :wink:

xxxx8: Without optional extra trailer function = :wink:

więc może x?xxx: Position 4 to RHD ??

wiec dla ciebie

xxxx8: Without optional extra trailer function

xxx5x: Rest of the World (mph)

xx1xx: Position 3 is always coded as 1

x?xxx: Position 4 to moze 3 !!!!

Position 5 (Xxxxx): Engine (testujem wszystie mozliwości)

?3158

testuj

63158 ====> hex: 00F6B8

53158 ====> hex: 00CFA6

43158 ====> hex: 00A896

to chyba dla automatu

33158 ====> hex: 008186

23158 ====> hex: 005A76

13158 ====> hex: 003366

a jak nie dziala to kolejne kombinacje z rotacja x?xxx: Position 4 - i musi dzialac !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to wszystko już sprawdzałem. Mój radar nie przyjmuje żadnego z tych kodowań (sprawdziłem przed chwilą jeszcze raz). :facepalm:

Jak Ci już Paweł pisałem, muszę podjechać i sprawdzić jeszcze raz ten z indexem "A". On powinien to łyknąć. Dzięki wielkie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli za każdym razem po pomyslnym wprowadzeniu nowego kodowna Radaru (13) i po wyczyszczeniu logów historycznych na nim za chwile przy ponownym skanie pojawia sie ponownie nowy alarm z nowym czasem:

01044 - Control Module Incorrectly Coded

Date: 2014.05.21

Time: 19:08:00

chodzi o sprawdzenie czy każde nowe kodownaie radaru jest prawidłowo procesowane przez SW urzadzenia. A takim wypadku kazdy prowidłowo wprowadzony kod ale niezakceptowany powinien wywoływać ponownie ten sam alaarm ale z nowym czasem w logu alarmów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zalozylem ACC do Audi A4 Avant rocznik 2010 2.0tdi 105kw CAGA nie quattro z hakiem. Dziala :)

Sterownik silnika:

SW: 03L 906 022 NN HW: 03L 906 019 AL

Coding: 12194012245403080000

ACC:

SW: 8K0 907 561 HW: 8K0 907 561

Coding: 00C7D9

Sterownik kolumny kierowniczej:

SW: 8K0 953 568 M HW: 8K0 953 568 M

Coding: 00001F

mmi 3g:

SW: 8T1 035 654 H HW: 8T1 035 654 D

Coding: 010100010306CBFD31002F0E000000030000

Sprzet kalibracji :)

https://www.dropbox.com/s/dnt9k2piokjn93l/2014-06-02%2008.13.04.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że to juz znasz Audi Portal: ECU Diagnostic . Audi Q7 4L (2007- ) . Adaptive CC J428 ale jak zobaczysz poniżej przykłady kodowań A4/A5 to końcowe cyfry zgadzają się z metodologią kodowaniem z Q7/A6/A8

Więc u Ciebie pozycja 2 (od końca) powinna mieć wartość 5 (xxx5x: Rest of the World (mph) a może xxx1x: USA (mph)

Pozycja 1 (od końca) to będzie 8; (xxxx8: Without optional extra trailer function)

Czyli masz już koniec xxx58 lub xxx18

Jeżeli pozycja 3 i 4 (od końca ) to 1 to masz już x1158 lub x1118

…pozostaje podstawić pozostałe możliwe cyfry, dalej Windowsy Naukowy Kalkulator i zamiana DEC<>HEX no i testy...

......nic nie wskazuje na uszkodzony Radar wiec dzień-dwa przerwy i kolejne próba aż zatrybi :wink:

[table=width: 600, class: grid, align: left]

A4 CDNC 2.0l TFSI Coding;Automatic Gear

00C7E0

51168

Q5 CCWA 3.0l Tdi Coding: Manual Gear

0079C0

51168

S5 Automatic Gear

002BA0

11168

S5 Automatic Gear, trailer hitch

002B99

11161

A4 CAHA 2.0TDI Manual Gear, trailer hitch, Avant

00EEE9

61161

A4 2.0 TDI 143hp Manual Gear, trailer hitch, Allroad (quattro)

00A0C9

41161

[/td]

[td]00EEF0

61168

[/table]

Coding of A6: Audi Portal:

Coding of A8: Audi Portal:

Coding of Q7: Audi Portal:

do dzieła :cool:

Marcin cos mamy :decayed:

2013 Q5 Trailer Hitch Retrofit [Archive] - Ross-Tech Forums

Jest gość z: 2013 Q5 3.0TDI, automat, ACC, Australian (drive on the left) :grin:

jego kodowanie ACC:

Address 13: Auto Dist. Reg (J428) Labels: Redir Fail!

Part No SW: 8R0 907 561 A HW: 8R0 907 561 A

Component: ACC3 H11 0100

Coding: 008190

008190 hex = 33168

zgodnie z kodowaniemi Q7

3xxxx: 3.0 litre TDI with automatic gearbox 09D = :wink:

x1xxx: Position 4 is always coded as 1 = :kwasny: NIE PASUJE !

xx1xx: Position 3 is always coded as 1 = :wink:

xxx6x: Rest of the World (km/h) = :wink:

xxxx8: Without optional extra trailer function = :wink:

więc może x?xxx: Position 4 to RHD ??

wiec dla ciebie

xxxx8: Without optional extra trailer function

xxx5x: Rest of the World (mph)

xx1xx: Position 3 is always coded as 1

x?xxx: Position 4 to moze 3 !!!!

Position 5 (Xxxxx): Engine (testujem wszystie mozliwości)

?3158

testuj

63158 ====> hex: 00F6B8

53158 ====> hex: 00CFA6

43158 ====> hex: 00A896

to chyba dla automatu

33158 ====> hex: 008186

23158 ====> hex: 005A76

13158 ====> hex: 003366

a jak nie dziala to kolejne kombinacje z rotacja x?xxx: Position 4 - i musi dzialac !!!

Marcin

Tu masz kodowanie ACC od gościa z UK / Newcastle, England [A4/8K; 2.0 TFSI; Manual] - który dokładał hak 69 - Trailer

ACC (Auto Dist. Reg) Coding Following Trailer Retrofit Help Please

Address 13: Auto Dist. Reg (J428) Labels: None

Part No SW: 8K0 907 561 HW: 8K0 907 561

Component: ACC2 H07 0080

Serial number: 00000000000000

Coding: 00C7D6

00C7D6 = 51158

xxxx8: Without optional extra trailer function

xxx5x: Rest of the World (mph)

xx1xx: Position 3 is always coded as 1

x1xxx: Position 4 is always coded as 1

5xxxx: 3.6 litre FSI with automatic gearbox 0AT

Tak jak pisałem w poscie #174

Więc u ciebie x1158

61158 = 00EEE6

41158 = 00A0C6

lub wariacja pierwszej cyfry:

11158 = 002B96

21158 = 0052A6

31158 = 0079B6

51158 = 00C7D6

Coś musi działać :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dłuuugich bojach, wielu nieprzespanych nocach i garściach wyrwanych włosów - SUKCES!!!

Chciałbym bardzo podziękować koledze Pawłowi (paudib8), który naprawdę poświęcił sporo swojego czasu w walce z nie swoim problemem, a także Grzegorzowi i Bogdanowi, którzy starali się pomóc.

Problemem okazał się być konflikt pomiedzy radarem a licznikiem (km/h - mph).

Parę dni temu kupiłem od kolegi z forum ramkę i blendę z A5, żeby sobie trochę zmienić wnętrze. Ramkę dostałem z doczepionym z tyłu licznikiem, który nie dość, że był w km/h to jeszcze był oryginalnie pod ACC. Długo nie myśląc podpiąłem go u siebie i... BINGO!

Radar ruszył z kopyta. Dzisiaj byłem pozbyć się CP. ACC pracuje jak szalony, nie potrzebował nawet kalibracji. Mogę również potwierdzić, że licznik z A5 bez problemu pasuje do A4, tak fizycznie (wiadomo, blendy są inne), jak i w kwestii kodowania i adaptacji.

Książkę gratulacyjną wystawię w późniejszym terminie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu Marcin, Nobel za cierpliwość, najważniejsze, że efekt końcowy jest pozytywny :thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoje rezanie przypomina drogę krzyżową, najważniejsze że się dobrze skończyło i udało!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audi A4/B8 ACC Adaptive Cruise Control / Aktywny Tempomat / konwersja zwykłego licznika na Full ACC

Mój ACC Projekt w pełni zakończony J - ostatnią fazą była konwersja oryginalnego zwykłego licznika do licznika ACC.

Do konwersji skłonił mnie fakt iż za parę złotych zakupiłem „uszkodzony” licznik z ACC 8K0920930 G do mojego A4/B8/2011/1.8 TFSI. Po krótkich testach okazało się, że licznik w pełni funkcjonuje a jednocześnie raportuje fault 16348 - Control Module - Checksum Error, 014 – Defective.

Czyli w sam raz na „dawcę” części jako że błąd najprawdopodobniej generowany jest przez zintegrowany chip który nie będzie mi potrzebny J

Dlaczego konwersja i możliwe rozwiązania:

1. Zakup nowego odpowiedniego licznika zgodnie z ETKA i wymiana w ASO

ZALETA: zachowanie oryginalnego przebiegu

WADA: konieczna wizyta w ASO utrata oryginalnego programu wydajnościowego spalania i bardzo wysoki koszt nowego licznika,

2. Podmiana na używany

ZALETA: niższy koszt

WADA: trzeba ściągnąć CP i dostosować przebieg a to już tylko u „magica” który za pomocą specjalnego narzędzia koryguje przebieg – do naszego ORGINALNEGO przebiegu, nie mylić z korekcją/cofaniem licznika. ASO może tylko korygować przebieg w nowym liczniku, który nie ma większego przebiegu niż <100km.

3. Konwersja oryginalnego na Full ACC, tu potrzebny jest „dawca” czyli używany licznik z ACC zgodnie z ETKA.

ZALETA: niższy koszt, nie potrzeba ściągać CP, zachowujemy oryginalny przebieg i program wydajnościowy spalania.

WADA: ryzyko uszkodzenia oryginalnego licznika przy procesie przelutowywania bardzo małych komponentów elektronicznych i sporo wolego czasu J

Aby dostosować oryginalny licznik możliwe są dwa etapy, pierwsze prosty mniej skomplikowany i drugi dla bardziej zaawansowanych:

1. Doposażenie licznika w 6 LED wyświetlające stan ACC (w górnym środkowym polu licznika) – 3x zielone LED SMD +3x rezystory 331ohm oraz 3x czerwone LED SMD + 3x rezystory 301ohm. Ta opcja nie wymaga dużego wysiłku i doświadczenia w lutowaniu elektronicznych komponentów, LEDy i rezystory można praktycznie dowolnie dobrać pamiętając jednak o dostosowaniu wielkości LEDow SMD i rezystorów do przeznaczonego miejsca no płycie licznika. Tu przykład takiego rozwiazania http://www.motor-talk.de/forum/adaptive-cruise-control-nachruesten-t2166925.html?page=63

 

 

vz3e5qdk.jpg

Identyfikator ACC

 

9ws74bw3.jpg

LEDy do przelutowania

 

bbur8s7x.jpg

Rezystory do przelutowania

 

7776wjvd.jpg

Brakujące rezystory

 

 

2. Doposażenie licznika w 23 czerwone LED wokół prędkościomierza – tu konieczny jest dawca – licznik ACC do pobrania komponentów elektronicznych i czarnej tarczy licznika. WYMAGANE DUŻE DOŚWIADCZENIE W LUTOWANIU BARDZO MAŁYCH KOMPONENTÓW.

krh5pgrl.jpg

yxtoi7xs.jpg

 

wyskar5s.jpg

Różnica tarcz liczników

 

nc3kgivq.jpg

Tarcza licznika ACC – gniazda dla 23 LEDów

 

7q7cwimx.jpg

Tarcza i płyta licznika ACC

 

b4ff8xba.jpg

Tarcza i płyta zwykłego licznika

 

4u6pwu3f.jpg

Różnica tarcz liczników

 

 

Do wykonania 2 etapu jak wspomniałem wcześniej potrzebny jest „dawca” czyli odpowiedni licznik wyskalowany w km (mile) Benzyna/Diesel z AAC. W moim przypadku dokonałem konwersji licznika 8K0920930 M (km/benzyna) do wersji „G”, „T” lub „Q”, dawcą był 8K0920930G.

okpqlyfk.jpg

ETKA Liczniki ACC

Dlaczego musi być dawca:

Należy przełożyć czarny plastikowy blat licznika, który w wersji dla ACC posiada specjalne otwory dla 23 diod LED i przelutować sporą ilość elektronicznych komponentów (mikrokontrolery, diody, tranzystory i kondensatory).

Nie będę opisywał jak rozebrać licznik gdyż wszystko opisane jest tu: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/247682-modyfikacja-licznika-ramka-od-s5-piano-i-biale-wskazowki-zagarow/ (dodam tylko, że aby ściągnąc wszystkie wskazuwki po prostu mocno ale z czuciem pociągamy je do góry).

Sposób doposażenia 6 LED jest dokładnie pokazany na rysunkach więc nie ma sensu się tu rozpisywać.

Opiszę natomiast fazę 2.

Sterowanie 23 czerwonymi diodami LED SMD odbywa się za pomocą 3 mikrokontrolerów NEC D6345 (każdy steruje 8 x LED co w całości pozwala na obsługę max 24 LED). ACC używa 23 LED wiec ostatni układ NEC obsługuje tylko 7 LED, więcej informacje na temat mikrokontrolera można znaleźć tutaj NEC D6345 datasheet.pdf

 

of7pwna6.jpg

 

 

paiu8973.jpg

 

 

3bnipwe2.jpg

 

 

9xckdgjy.jpg

 

 

rresuivo.jpg

 

 

mz9txlo4.jpg

 

 

l4w8x69g.jpg

 

 

7lyoox56.jpg

 

 

q3trrghh.jpg

 

 

p2k5sf9q.jpg

 

 

NEC -1 obsługuje LEDy od prędkości 30-65kmh – LED 1-8 (5km krok)

NEC -2 obsługuje LEDy od prędkości 70-130kmh – LED 9-16 (5/10km krok)

NEC -3 obsługuje LEDy od prędkości 150-200kmh – LED 17-23 (10km krok)

Po przelutowaniu wszystkich brakujących komponentów przetestował licznik i okazało się że wszystko działa – Full ACC licznik. Jednakże 5 ostatnich LED odpowiedzialnych za identyfikator km 160, 170, 180, 190, 200 nie zapalało się nawet przy teście VCDS Output test –Licznik 16.

 

traznp26.jpg

 

 

gmfamslq.jpg

 

 

bnubxael.jpg

 

 

Konieczne było dokładniejsze przestudiowanie 4 warstwowego obwodu drukowanego licznika.

 

4srqaqs4.jpg

Schemat 23 LEDów

 

k5veb5od.jpg

PCB 4 warstwy

 

 

Okazało się, że NEC-3 poprawnie steruje LED nr 17/140km i LED nr 18/150km a nie zapala LED 19-23 (160-200km). To raczej wykluczyło uszkodzenie mikrokontrolera NEC i w dodatku wszystkie 5 LED pomyślnie przeszło indywidualne testy.

Rozrysował schemat połączeń drukowanych i:

- LED 1-18 (30-150km) – formuje grupę LED gdzie anody podłączone są bezpośrednio do “+”

- LED 19 (160km) - LED - anoda podłączona jest indywidualnie poprzez tranzystor PNP (XUs) do “+”

- LED 20-23 (170-200km) – formuje kolejną grupę LED gdzie anody są mostkowane przez ten sam tranzystor PNP (XUs) do “+”

Jak wynika ze schematu mikrokontroler steruje LEDam podając masę na katodę diod.

Ponownie przestudiowałem płytę licznika i doszedłem do wniosku że któryś z dwóch przelutowanych komponentów mógł ulec uszkodzenie podczas grzania ciepłym powietrzem. Z lenistwa pozostawiłem te komponenty i postanowiłem wstawić mostek (rezystor 0 ohm) aby dostarczyć “+”do pozostałych LED. Jak widać na zdjęciu laminat drukowany ma przygotowane miejsce na mostek=0 ohm rezystor (A) zaznaczony na zdjęciu.

Niestety nie byłem w stanie prześledzić połączenia XUs i Hto które osobno powinno sterować tranzystorem i podawać „+” gdyż 4 warstwowy miedziany laminat po prostu gdzieś znika pomiędzy niewidocznymi warstwami……:-(

to8hw6it.jpg

Te dwa komponenty są niepotrzebne

 

xhuid5rz.jpg

Przelutować 2 x rezystory 0 ohm

 

kguq79uf.jpg

Te dwa komponenty są niepotrzebne ale potrzebny mostek

 

 

No i BINGO – wszystkie 23 LEDy prawidłowo się zapalają – a wiec wniosek nie potrzeba przelutowywać tych dwóch komponentów tylko trzeba wstawić mostek jak na zdjęciu.

Testy VCDS Licznik 16 - Output Test i jazda próbna potwierdziły pełną sprawność J.

WNIOSEK:

Liczniki A4/B8 (kolorowy FIS) bez ACC (a zwłaszcza zintegrowany układ Fujitsu MB91F366GC) wyposażony jest w tan sam SW dla licznika bez AAC i z ACC.

Płytki drukowane dla licznika ACC i bez ACC są identyczne gdzie wersja z ACC po prostu posiada dodatkowe komponenty do wyświetlania i sterowania LEDam systemu ACC prędkościomierza.

Na koniec chcę wyraźnie zaznaczyć, że przelutowanie komponentów wymaga doświadczenia, wysokiej precyzji i dokładności. Niektóre komponenty elektroniczne które należy przelutować (np. kondensatory) są bardzo małych rozmiarów i bez wykorzystania mocnego szkła powiększającego dla sprawdzenie poprawności lutów się nie obejdzie! Płytka drukowa licznika (PCB) ma 4 warstwy i przy posługiwaniu się narzędziami jak hot air gun należy zwróci szczególną uwagę na możliwość uszkodzenie warstwy laminatu jak również przegrzania samych komponentów.

Dla tych którzy chcą wykoć konwersje a nie maja odpowiednich zdolności najlepszym rozwiązanie będzie zlecić taką usługę fachowcowi.

Narzędzia: stacja lutownicza hot air gun, pasta lutownicza, flux, cyna z topniki, szkło powiększające.

DIY dla zawansowanych i cierpliwych.

Na koniec podziękowanie dla HanneSQ5 i Karlonimo z serwisu audi4ever za inspiracje.

http://www.audi4ever.com/forumv2/index.php/topic,65585.220.html

tu to samo tylko w EN:

http://www.audi4ever.com/v2/blog/details/25824/Audi-A4-B8-ACC-Adaptive-Cruise-Control--Active-Radar--Basic-Instrument-Cluster-conversion-to-full-ACC-unit--IC-conversion/index.html

 

EDIT…UPDATE: 2016-04-01

Skontaktował się ze mną użytkownik, który znalazł dodatkowy komponent - rezystor do przelutowania w pobliżu CPU.

Jest to rezystor który najprawdopodobniej jest odpowiedziały za dostarczenie napięcia do ostatnich 5 LEDów i wtedy najprawdopodobniej nie potrzeba stosować opisanego przeze mnie obejścia z „mostkiem”

lk8yqanl.jpg

Rekomenduje przelutowanie wszystkich komponentów łącznie z rezystorem blisko CPU i test licznika jeśli działa to OK i proszę o raport.

Jeśli nie działa to zastosować „mostek” o którym pisałem

Podziękowanie dla użytkownika innego forum Jarle :)

Edytowane przez paudib8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to napisałem dla anglojezycznych :grin: .... no i googlarka pozycjonuje to forum :wink:

Edytowane przez paudib8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam przymierzam się do założenia ACC i mam dwa pytania :

1. czy licznik z kolorowym FIS obsługuje ACC nr. to 8K0920930D

2. jak wkodować zwykły tempomat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. To nie jest licznik dedykowany pod ACC ale będzie działał.

2. Masz w dziale DIY.

3. Sprzedam Ci radar. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

założyłem ACC i działa , żadnych błędów nie ma , ochrona komponentu jeszcze się nie włączyła , kąt chyba ok bo też nie ma błędu

Bloki pomiarowe grupa 02: 0,00 0,01 -0,19 -0,19
Bloki pomiarowe grupa 11: -1,159 -1,27 00000100011000 10010111111111

natomiast mam pytanie odnośnie opcji MMI 3G w CAR ---> ASYSTENT ACC mam tam dwie opcje ustawień : alarm-gong oraz program jazdy a nie powinno jeszcze być opcji innych np. Audi Breaking Guard


Audi Breaking Guard działa, mogę potwierdzić, kilka razy prawie nosem w kierownicę przywaliłem i pewnie przynajmniej z raz uratował mnie od stłuczki

Tak, również działa jak jest wyłączony ACC, z poziomu MMI można go wyłączyć :wink:

można więcej info na ten temat gdzie się to włącza i wyłącza , rozumiem że chodzi o to że gdy nie mamy ustawionej prędkości na tempomacie to autko i tak zachowa dystans i będzie "przyhamowywać " , tempomat ma być w pozycji ON ?

Edytowane przez Love-AUDI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...