Skocz do zawartości
IGNOROWANY

CDNC 2.0 TFSI+DP+IC stronic quattro 297KM 403Nm


orti

Rekomendowane odpowiedzi

Oto i mój wykresik po ostatnich modach:

image.jpg

Nie było czasu na hamowanie auta przed modami, więc pierwszy wykres jest po modach, a drugi to mody+soft

Modyfikacje:

-downpipe 3" + sportowy kat

-IC z A6 3.0 biturbo

Podobno sam DP daje ok. 17KM, więc seria pewnie była wyższa niż podaje producent. Finalne wyniki nie są może złe, ale zastanawia mnie przebieg momentu. Z tego co widzę, to na innych wykresach szybciej rośnie, a także wartości maksymalne są wyższe. Tuner twierdzi, że s-tronic nie pozwala na wyższe wartości i trzeba by przeprogramować skrzynię. Czy ktoś z użytkowników s-tronica robił soft do skrzyni? Bo z tego co widzę, to na wielu wykresach jest ponad 400Nm...

Co powiecie o przebiegu momentu?

Edytowane przez orti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

s-tronic 6 - 350nm

s-tronic 7 - 550 +

BP akurat nie jest moją mocną stroną ale przyrosty po sofcie wydają mi się po prostu marne.

DL501%20Picture%201.jpg

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest s-tronic 7 biegowy. Z tego co kojarzę, to od początku 2009 był montowany. A co do przyrostów, to spodziewałem się, że moment podniesie się na całym przebiegu, a nie tylko pod koniec... ale podobno właśnie programowo jest moment na skrzyni ograniczony i dlatego nie da sie go podnieść wyżej niż wartość na wykresie. Poza tym skrzynia na poszczególnych biegach kręci tylko do ok. 6200 obrotów. Czy przesunięcie tego ograniczenia programowo nie wpłynie na żywotnosc skrzyni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

05B można było zamówić od modelu '09. Ja chciałem taka sama modyfikacje wiosna tego roku przeprowadzić, ale przeszkodziła mi wymiana silnika. Podobnie jak Turdzi spawałem IC.

Tez się zastanawiam dlaczego s-tronic jest takim, jak widać, ograniczeniem. Porównując kreski twoje i Turdziego, czy MarcinOslo na tym samym setupie, to oni dostali "trochę" więcej.

Nie mogę nigdzie znaleźć różnicy pomiędzy tymi skrzyniami w A4/S4. Są montowane przecież w połączeniu z 2.0tdi, 3.0tdi i 3.0tfsi. Pocas 440KM jeździ i wytrzymuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto Pocasowi robil soft? Moze ma jakis patent zeby skrzynia nie byla takim ograniczeniem.. DSG w golfach to ta sama skrzynia czy inna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

05B można było zamówić od modelu '09. Ja chciałem taka sama modyfikacje wiosna tego roku przeprowadzić, ale przeszkodziła mi wymiana silnika. Podobnie jak Turdzi spawałem IC.

Tez się zastanawiam dlaczego s-tronic jest takim, jak widać, ograniczeniem. Porównując kreski twoje i Turdziego, czy MarcinOslo na tym samym setupie, to oni dostali "trochę" więcej.

Nie mogę nigdzie znaleźć różnicy pomiędzy tymi skrzyniami w A4/S4. Są montowane przecież w połączeniu z 2.0tdi, 3.0tdi i 3.0tfsi. Pocas 440KM jeździ i wytrzymuje.

No właśnie, do Turdziego to przepaść, a setup właściewie taki sam... Podpytywałem kiedyś w ASO o s-tronica, bo mechatronikę niedawno wymieniałem i sprzęgło, ale nie byli zbyt rozmowni. Coś tam jedynie powiedzieli, że skrzynie do wszystkich silników idzie ta sama, tylko sprzegło jest większe do 3.0tdi, tfsi, ale nie chcieli powiedzieć, jakie momenty wytrzymuje sprzęgło od 2.0...

A jeśli chodzi o vw, to jest dokładnie ta sama skrzynia, tylko audi ma swoją nazwę handlową - w końcu s-tronic brzmi lepiej, niż jakieś tam DSG... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest to samo co vw. Oni maja chyba tylko w Tuaregu i Pathonie wzdluzne umieszczone silniki. DL 501 to konstrukcja tylko dla Audi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest to samo co vw. Oni maja chyba tylko w Tuaregu i Pathonie wzdluzne umieszczone silniki. DL 501 to konstrukcja tylko dla Audi.

W sumie racja - w pasku i golfach są poprzeczne, ale sama konstrukcje skrzyni + mechatronika może być ta sama - tak przynajmniej mówił mistrz od skrzyni w ASO...

Edytowane przez orti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DL50120Picture203_zpsefbd3c7e.jpgsans-titre-1-2cdc2ac.png

Jak widać: oprócz nazwy, zero podobieństwa. Poza tym przeraza waga s-tronika. 141,5kg :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DQ250 – 93 kg - max 350 nm skrzynia mokra

DQ200 – 70 kg - max 250nm i skrzynia tzw "sucha" i bezobsługowa

200 jest stosowana tylko w małolitrażowych autach, DQ250 to antyk, pierwsza sztuka, została zastąpiona przez wersję 7 biegową (w 2009 roku), która przenosi 650nm.

DSG DQ500 to odpowiednik DL501

BTW: bardziej we znaki da się ciężar na kolach niż samej budy.

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To widac różnice jednak są spore, ale tak wracając do tematu, to jak to jest z tym softem do s-tronica? Czy faktycznie jest tam programowe ograniczenie max momentu? Czy można to ograniczenie przesunąć i czy wtedy zblizymy sie wykresem do manuala?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli faktycznie jest coś na rzeczy. Wynika z tego, że trzeba zrobić soft do stronica w stage 2 i wtedy będą podobne kreski jak w manualu.

Jadę dzisiaj pogrzebać w sterowniku s-tronica - zobaczymy, jaki będzie efekt, bo nie daje mi to spokoju. Z tego co sie dowiedziałem to ten limiter Nm w skrzyni jest różnie ustawiony w zależności od wersji sterownika. W niektóch pozwala np. do 410Nm, a u mnie niestety wiecej niż 380 nie puszcza... :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orti, ale ja czegoś tutaj nie rozumiem. EcuProjekt to znana i ogólnie szanowana marka. Sam bylem ich klientem, i w sumie bylem zadowolony. Nie dogadaliście szczegółów? Nie powiedział ci Patryk jak wygląda sprawa z Stronikiem? Jest tutaj zarejestrowany, wiec może zajmie stanowisko w tej sprawie.

Jestem przed tym modem, i bardzo interesuje mnie ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tak, jak pisałem w poprzednim poście. Limity są różne w zależności od sterownika, dlatego w niektórych przypadkach moment idzie ponad 400 Nm bez problemu i myślałem, że tak też u mnie będzie. Dopiero po wgraniu softu okazało się, że bez robienia softu w skrzyni nie da rady wyżej pociągnąć. I taki jest plan, ale z braku czasu dopiero za miesiąc . Mod będzie mniej więcej tego typu, co w linku marcin4x4 od awe. Dam znać, co wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik do DSG jest zintegrowany z sterownikiem silnika. Jakie masz oznaczenie skrzyni(GKB)? U mnie siedzi MSA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest LZL. Z tego co wiem, to sterownik do skrzyni znajduje się w mechatronice. Tzn. ten, który jest odpowiedziałny za pracę skrzyni. Może jest jeszcze jakiś inny... U mnie mechatronika była wymieniona w tym roku i jak się okazało jest to kolejne utrudnienie. Nowsze wersje mają jakies dodatkowe zabezpieczenia i nie można sie dostac przez obd.. W tych starszych podobno jest łatwiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Nowsze wersje mają jakies dodatkowe zabezpieczenia i nie można sie dostac przez obd..

Czytaj: droższe do obejścia :decayed: Nic to, u Pocasa się dało, to i u nas się pewnie da przeprogramować :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...