Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Termostat czy czujnik


easymoonrider

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Zaobserwowałem dziwne zachowanie wskaźnika temperatury. Bywa, że wskazówka pokazuje przez 40 km minimalnie ponad 50 stopni, następnie wskakuje od razu na 90 po czym zdarza się, że na kilka sekund spada do 50 stopni i wraca do 90. Czasami od początku, po nagrzaniu zatrzymuje się na ok 70, rośnie gwałtownie do 90, spada na kilka sekund i znów szybko rośnie do 90. Termostat czy czujnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi z kolei dochodzi do 90 stopni ale na zdarza sie, że w trasie spada minimalnie by po jakimś czasie znów podejść do góry.

Na VCDS'ie w Silniku grup 007 nie pokazuje nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj wstawiałby czujnik ale niech ktoś potwierdzi , a co mówi vcds

otóż nie mam vcdsa, miałem mechanika uprzedzić, że przyjadę, aby przygotował termostat, ale tak się zastanawiam, że to wcale termostat nie musi być. Nie chcę wymieniać niepotrzebnie termostatu. :)

Edytowane przez easymoonrider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość harry19-19

Mi z kolei dochodzi do 90 stopni ale na zdarza sie, że w trasie spada minimalnie by po jakimś czasie znów podejść do góry.

Na VCDS'ie w Silniku grup 007 nie pokazuje nic.

u ciebie to termostat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi z kolei dochodzi do 90 stopni ale na zdarza sie, że w trasie spada minimalnie by po jakimś czasie znów podejść do góry.

Na VCDS'ie w Silniku grup 007 nie pokazuje nic.

u ciebie to termostat

Jesteś pewien? Można to jeszcze jakos potwierdzić w VCDSie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi z kolei dochodzi do 90 stopni ale na zdarza sie, że w trasie spada minimalnie by po jakimś czasie znów podejść do góry.

Na VCDS'ie w Silniku grup 007 nie pokazuje nic.

u ciebie to termostat

Jesteś pewien? Można to jeszcze jakos potwierdzić w VCDSie?

można.

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/11318-diagnostyka-silnikow-tdi-logowanie/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi z kolei dochodzi do 90 stopni ale na zdarza sie, że w trasie spada minimalnie by po jakimś czasie znów podejść do góry.

Na VCDS'ie w Silniku grup 007 nie pokazuje nic.

u ciebie to termostat

Jesteś pewien? Można to jeszcze jakos potwierdzić w VCDSie?

można.

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/11318-diagnostyka-silnikow-tdi-logowanie/

Dziękuję za link.

NIestety - tak jak pisałem wyżej, nie mogę znaleźć temperatury w grupie Silnik. We wskaźnikach normalnie znajduję w 003.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We wstępie opisana jest identyczna sytuacja jak moja.

http://turbodiesel.hswg.pl/wymiana-czujnika-temperatury-g62-w-1-9-tdi-avf/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość harry19-19

Mi z kolei dochodzi do 90 stopni ale na zdarza sie, że w trasie spada minimalnie by po jakimś czasie znów podejść do góry.

Na VCDS'ie w Silniku grup 007 nie pokazuje nic.

u ciebie to termostat

Jesteś pewien? Można to jeszcze jakos potwierdzić w VCDSie?

Masz blisko autostradę , zjedź na nią ze włączonym nawiewiem i miej na liczniku 140 km/h lub więcej i puść nogę z gazu zaobserwuj czy temp. Opada czy stoi .

Można też na postoju :

90st i z włączonym nawiewiem i obserwuj czy opada wskażnik czy trzyma 90st (tutaj akurat działa jak jest mróz czy zima)

Jeżeli jest tak jak opisałem to termostat , jeżeli inaczej i trzyma 90st to nie szukaj dziurki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co za patenty Jeśli mechanik aby zdiagnozować termostat miał by jechać na autostradę to poszedł by z torbami ? Odpalasz silnik i kontrolujesz ręką temp przewodów chłodnicy, przewody powinno być dopiero ciepłe gdy silnik złapie 90C jeśli robią się ciepłe odrazę termostat jest uwalony.

Jeśli vag łapie błąd g62 czujnik do wymiany,jeśli występują nagle skoki temp czujnik uwalony. Koszt orientuje czujnika ok 110zl wymiana jakieś 5min wiec co tu kombinować.

Edytowane przez lukaszooo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie komputer pokazał, że to czujnik. Zobaczymy po wymianie.


Czujnik był sprawcą całej sytuacji. Po wymianie czujnika wszystko jest w porządku.

Edytowane przez easymoonrider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1.8 z tego co pamiętam jest cały z obudowa i dlatego taka cena. W tdi jest sam termostat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co, kupować oryginał czy Wahler'a? ORI 474 zł

W 1.8T bardzo często przyczyną niedogrzewania silnika, nie jest sam termostat tyko uszkodzony oring,wiele osób to potwierdziło. Był dawno temu nawet temat właśnie o tej przypadłości termostatów w 1.8T. U mnie oring w ogóle wcięło, po założeniu drugiego problem znikł. :wink:

da0c0ce70bb77.jpg

Temat w którym był poruszony problem:

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/171736-b6-avj-termostat-czy-cos-innego-2-post-od-dolu/?hl=%2Btermostat+%2Bczy+%2Bco%B6+%2Binnego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bromchit, masz nr tego? Jaki kupić, gdzie?

Nie wiem o co pytasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bromchit, masz nr tego? Jaki kupić, gdzie?

Nie wiem o co pytasz.

O oring - jakiś wymiar, numer czy coś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...