Skocz do zawartości

danzan

Pasjonat
  • Postów

    66
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O danzan

Informacje

  • Imię
    Jacek
  • Miasto
    Bydgoszcz

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2000
  • Silnik
    2.5 TDI V6
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia danzan

0

Reputacja

  1. Cześć Panowie, wybrałem dział "tuning mechaniczny" bo chyba tu moje pytania będą pasowały najbardziej. Po kilku miesiącach rozstania z Audi jednak nie daję rady. Tęsknię. W związku z tym narodził się pomysł zbudowania - podkreślam "zbudowania" auta na następny sezon. Kupić jest łatwo, ale zrobić z sercem to już inna bajka i każdy tu obecny wie o co chodzi. Mianowicie, pomysły są dwa: 1. Zakup zdrowej, oryginalnej b5 w sedanie nawet z uszkodzonym silnikiem i całkowity swap na 2.7bit. * oczywiście pod uwagę biorę zakup całego zespołu napędowego, czyli silnika ze skrzynią, wiązką, zwrotnicami, półosiami, heblami itp. * chłodnice, intercoolery, tarcze itp mają być kupione nowe. * chcę żeby była to zespół napędowy w oparciu o automat. Zorientowałem się, że zespół napędowy powinien pasować od A6 c5 zwykłej lub Allroad. Z racji na to, że w b5 ten motor występował sądzę, że wózek i w ogóle "wyważenie" przodu w szerokim tego słowa znaczeniu nie ulegnie zachwianiu, a przód nie będzie płużył na mokrym czy śniegu. Nie planuję też rezać tego silnika na nie wiadomo jaki pułap. Oryginał z A6 ma bodajże 260km i jedyne co planowałbym zmieniać to zbliżyć się do 3 z przodu. 2 Zakup b6 z uszkodzonym silnikiem, pukniętej przodem lub cokolwiek w celu wyposażenia jej w 4.2 V8 docelowo z A8 d2 lub A6/S6 340km. Są też te vósemki 300 i 320 konne, ale szukałbym silnika 340km. * w tym przypadku również chciałbym zakupić cały zespół napędowy i również oparty o automat. * oczywiście tak samo równolegle montaż dużych hebli i układu zawieszenia. Ten model też był seryjnie wyposażany w 4.2 więc również zdaje mi się, że nie montaż tego silnika nie powinien sprawić bardzo dużych problemów i zmuszać do rzeźby. W obu autach z czasem wiadomo, że pakiet zderzaków i listew odpowiedni dla modeli S i chętnie fotele Recaro, a także szalony plan, żeby wywalić tylną kanapę, wyłożyć wykładziną i wyposażyć w rollbar. Proszę o porady, lub może kontakt od osoby która już w podobnym obszarze się poruszała. Wcześniej miałem kilka A4 zwykłych z klekotem i benzynką pod maską, ale tym razem chcę czegoś więcej. Jestem chory kiedy nie mogę pogrzebać przy aucie. W tej chwili mam Passata b6 i słuchajcie... to tak nudne auto. Nic się w nim nie psuje, ani nie zużywa. Uprzedzam sugestie: nie, nie chcę kupić oryginalnej S4, chcę zbudować.
  2. Koledzy, mam w swoim sedanie poniższe urządzenie w bagażniku. Patrząc na nie, wnioskuje że jest niekompletne bo wygląda identycznie jak to ze zdjęcia. Nie chcę montować wieśniackiego radia na SD czy USB ponieważ mam sterowanie z kierownicy i odpowiada mi to. Stąd pytanie, czy ktoś z obecnych ma w swoich gratach części żeby to skompletować za symboliczną kwotę lub całą sprawną zmieniarkę? Chciałbym utrzymać auto maksymalnie w oryginale. Niektóre modele miały też w tym miejscu subwoofer, czy da się to podmienić? Czy po zamontowaniu ori zmieniarki jest możliwość podłączenia AUX?
  3. Drodzy koledzy, szybki temat. W swoim 2.5tdi afb usunąłem zimą katalizator. Dźwięk się nie zmienił, auto nie czadzi ani przy odpalaniu ani w trakcie jazdy. Natomiast natknąłem się na film, gdzie A6 z takim samym silnikiem i przelotem bajecznie mruczy. Tu nasuwa się pytanie, czy usuwając środkowy tłumik, a pozostawiając końcowy + jakieś ładne chromowane końcówki nie zwiększy się dymienie, a końcówki po tygodniu nie zrobią się czarne? Wiadomo, jakiś tam lepszy pomruk czy świst chciałbym przy tym uzyskać
  4. o kurde nie doczytałem o jaką pojemność chodzi , rzeczywiście to nie od 2,5TDi tylko od 1.8T Nie szkodzi, poklikałem i dotarłem do 2.5tdi Tak głęboko w rzeźbę wolałbym się nie pchać. Chcę to poskładać na częściach z rynku wtórnego. Po wyszukaniu, że 150/180 mają takie samo turbo rozważam zakup używanej 2.7tdi/3.0tdi i zmianę sterowania na podciśnieniowe. Ale pytanie czy ona pod kolektor wydechowy będzie pasowała i do wydechu? Raczej nie skoro jest dużo większa?
  5. Dzięki! To wskazuje, że te silniki mają taką samą sprężarkę.
  6. Witam, jest tu ktoś, kto ma wiedzę na temat różnic pomiędzy turbinami 150, a 180km? Chodzi mi tylko o oznaczenia. Kupując używaną ze 180km, nie chciałbym łyknąć przez niewiedzę takiej samej jak mam w 180. Są na nich oznaczenia. Jakie powinny mieć turbiny ze 180 konnego silnika?
  7. danzan

    Wymiana hydrauliki

    Siema, panowie rozważam wymianę hydrauliki w jednej z głowic, ponieważ postukuje mi jeden popychacz. Pojedynczo nie będę wymieniał bo tak się nie robi i teraz mam pytanie. Da się wymienić popychacze i pastylki bez demontażu wałków? Robił to ktoś? Jakaś fotografia, instruktaż?
  8. Celuje tylko i wyłącznie w 200, nie chcę nic więcej, ale jeśli się da to czemu nie. Co to przelotu, kumpel w 1.9 ma 2,5' cala od początku do końca i żadnego tłumika i mówi, że jest luz w porządku z hałasem. Co to prowadzenia rur wiem co i jak, zastanawiam się czy ten IC z ML'a swoimi wyjściami obejmie chłodnicę, bo jeśli nie to nie ma sensu go montować.
  9. Nie będą one za małe? Efekt przy takich wymiarach może być podobny do tych moich dwóch małych, które mam. Prostopadłe wyjścia mogą być problemem? Wydawało mi się, że akurat na wprost głowic wyjście jedno do turbo, drugie do kolektora ssącego będzie okej. Właśnie chciałbym uniknąć usuwania kratek, haluksów itp. i też myślałem o czymś stosunkowo większym, z zapasem.
  10. Dobry wieczór koledzy, Na wstępie zaznaczę, że nie jestem jakimś tuningowym świrem, a pomysły o które chce was zapytać nasunęły mi się na przestrzeni długiego czasu i po przeanalizowaniu cen stwierdziłem, że warto spróbować. Na wstępie; * czy wprowadzi jakieś korzyści zamontowanie filtra stożkowego do diesla? Oczywiście, nie biorę pod uwagę jakiegoś śmietnika za 50zł, a Simotę -> https://www.olx.pl/oferta/filtr-stozkowy-airbox-simota-carbon-170x130-sr-motnazowa-77-70mm-CID5-ID7ggxL.html#6e83b777c2 * czy intercooler z W164 420CDI albo od Mastera 3.0 wpasuje się przed chłodnicę? Liczę się oczywiście, że cięciem belki zderzaka i tworzeniem uchwytów. W164; https://www.olx.pl/oferta/oryginalny-intercooler-behr-mercedes-ml420-450-cdi-w164-w211-tuning-CID5-IDhBDTw.html#86f02335af Master; https://www.olx.pl/oferta/master-movano-intercooler-chlodnica-oryginalny-valeo-wysylka-dpd-CID5-IDbSKo1.html#098c8bc37f Wiem, że popularne jest montowanie intercoolera z Iveco, ale przy moim który seryjnie ma dwa małe intercoolery nie będzie on za mały? Ten z ML'a wygląda na spory. * czy wywalenie kata i środkowego tłumika, a w ich miejsce wspawanie rur i tej samej średnicy co cały wydech wniesie korzyści, czy raczej nie? Lub czy zrobienie kompletnego przelotu nie zrobi z mojego auta ryczącej Hondy. * ostatecznie po tych wszystkich zabawach mam uzgodnione strojenie silnika. Kontaktowałem się w tej sprawie już z BRK w Inowrocławiu i znajomym elektrykiem samochodowym na sprawdzenie 'poprawności' działania silnika na chwilę obecną. Jak najwięcej rad będzie wskazane, ponieważ nigdy nie bawiłem się w takie coś, a auto - chciałbym żeby zewnętrznie pozostało maksymalnie ori na standardowej dla A4 szesnastce i zawiasie 1BA. PS po tych wszystkich modyfikacjach ( o ile są one warte świeczki ) wiosną na pewno będę szukał większych zacisków i tarcz do przodu. Od A8d2 powinny być odpowiednie?
  11. Tak, wszystko jak najbardziej ori. Chce wywalic kata i srodkowy tlumik, a w ich miesjce wstawic prosta rure i wszystko. Ale od soboty mam wątpliwości pewne w zwiazku z katem wlasnie, poniewaz majac doswiadczenie z 1.9 wiem, ze kat jest zaraz za turbo, a u mnie w tej chwili w 2.5 za turbo jest elastyczna złączka i dopiero na wysokości nóg jest jakaś puszka za mała na tłumik, a za duża na katalizator. Może być, że ktoś mnie już pozbawił zysku ze sprzedaży kata... :/ Czy być może kat jest właśnie w tym miejscu w 2.5, a ja nie potrzebnie kojarzę miejsce kata z 1.9?
  12. Dźwięk jest dla mnie trzeciorzędną sprawą. Jeżdżę sam i nie planuje tego w najbliższym czasie zmieniać. Najważniejsza kwestia to czy nie zaszkodzi to silnikowi i osprzętowi, druga to osiągi. Namieszał mi ten znajomy w głowie tymi podciśnieniami w wydechu, możliwym uszkodzeniem wirnika itp. Więcej porad, ktoś?
  13. Cześć koledzy. Od kilku tygodni noszę się z zamiarem usunięcia katalizatora i co najmniej jednego z tłumików, myślę że tego poprzecznego pod fotelami tylnymi. Byłem zasięgnąć opinii u znajomego, który coś tam o tuningu wszelkiej maści wie i zj***ł mnie jak gówniarza. Według niego przelotowy wydech jest śmiercią dla turbiny. Podobno w rurach przy gwałtownym odpuszczeniu gazu w trakcie "ładowania" turbo wytwarza się podciśnienie, które znacznie przyspiesza obroty turbo. Kolejny kick w gaz może wprowadzić wirnik w tak wysokie obroty, że po kilku takich strzałach turbawka rozsypie się w mak. Spytałem więc innego kumpla, który ma całkowity przelot od początku do końca i mówi, że absolutnie nic takiego nie ma miejsca. Przelot ma być jedną z kilku nielicznych usprawnień jednostki napędowej. Podzielcie się jak największą liczbą opinii na temat przelotu. Dzięki!
  14. Witam kolegów po długiej przerwie. Jakiś czas temu kupiłem jako drugie auto A4 z dieslem V6. Miałem już kiedyś podobną ale z kodem AKN. Byłem bardzo zadowolony, małe spalanie, szybkie auto, wspaniały dźwięk i komfort nieporównywalny z traktorami 1.9. Ale jak zagłębiłem się w mechanikę okazało się, że silnik jest złożony z trzech innych jak nie lepiej, a oprócz tego część podzespołów pochodziła z silnika połączonego z automatem. Silnik brzęczał, dzwonił, nie paliły wszystkie świece i ogólnie dużo cyrków wyszło bliżej zimy. To auto gra pięknie, silnik szumi jak samolot, równiutko, nic nie dzwoni, nie kopci, odpala na zawołanie i po zdjęciu przodu oraz obejrzeniu wszystkiego co widać z wierzchu wygląda na nigdy nie rozbierany. Normalne zapocenia, żadnego druciarstwa itp. Intercoolery czyste, wtryski też, nie widzę nic co daje sygnały że silnik jest w złej kondycji. Pytania moje są takie: W związku z tym, że to 6b manual + tempomat chciałbym osiągnąć moc jak najbardziej zbliżoną do 200km - co muszę zrobić dokonując jak najmniejszej ingerencji w mechanikę? Czym różni się AFB/AKN od odmiany 180konnej? Czy silnik zagada po spięciu z kompem z mocniejszej wersji? Czy wtryski od odmiany 180 pasują do 150? (150 ma 0.216?) Od jakiego motoru dopasuje lepszą/mocniejszą turbinę do AFB? Czy wywalenie EGR, kata, czyszczenie dolotów oraz IC da zauważalne pozytywne zmiany dla silnika? Pozdro i liczę na liczne odpowiedzi, nie odsyłające mnie do innych tematów. Odkurzam temat. Jest ktoś kto potrafi udzielić mi info na powyższe pytania. Zorientowałem się, że wtryski bez problemu można wrzucić od mocniejszej wersji. Nie wiem jak wygląda temat turbiny. Jedni mówią, że są takie same 150/180, inni że są inne. Jak to jest. Modyfikacje chciałbym ograniczyć właśnie do zmiany wtrysków, turbiny i programu. Dowiedziałem się też, że silnik nie będzie w stanie pracować ze sterownikiem od mocniejszego modelu. Poproszę o informacje ponieważ przeszukałem forum, ale nie ma podobnego tematu. Piona!
  15. Plany masz fajne i skromne. Będą pasować do tego auta. Ale zastanawia mnie jedno. Patrząc na twoje poprzednie auta, to mam nadzieję, że nie masz na myśli kubłów Recaro bo takowe w połączeniu z zakupem zderzaków S kosztem są wiele wyższe niż te wszystkie 'osiemdziesiątki' razem wzięte. A co do felg 18 w tym wzorze to osobiście nie polecam. Masz diesla więc będziesz dużo na pewno jeździł. Ja też miałem. Opony standardowe 225/40. Robiąc typowe dieslowskie przebiegi nie da się na tym rozmiarze ujechać. Rozważyłbym jednak 17 na twoim miejscu, to idealny kompromis pomiędzy wyglądem a wygodą. Po wtóre, ciężko jest utrzymać te felgi w dobrym wyglądzie na dłuższą metę. Powodzenia w dalszych modach!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...