Jump to content

Factor

Pasjonat
  • Content Count

    10
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

0

About Factor

Informacje

  • First name
    Mariusz
  • Location
    Wrocław

Car

  • Car model
    A6 C7
  • Car body
    Avant
  • Year of production
    2015
  • Engine
    3.0 BiTDI V6
  • Engine code
    1B
  • Drive
    quattro
  • Gearbox
    Tiptronic
  • Fuel
    ON
  1. @kamil-vag Nie neguję, że masz rację. Chciałem tylko koledze zasugerować jeszcze inne rozwiązanie, które jest w stanie mu pomóc (Ale nie zawsze się uda) nie angażując zbytnio środków pieniężnych jak i czasowych. W moim wypadku się w pełni sprawdziło i nie potrzebowałem bawić się w rozbieranie turbo i dodatkowo stwierdzam, że moim wypadku nie było warto tego robić.
  2. Z swojego doświadczenia mogę tylko dodać, że wyciąganie i czyszczenie turbo nie koniecznie będzie potrzebne. W moim przypadku (1.9 AVF) po okresie zimowym i miejskim trybie jazdy też miałem problem z geometrią. Ale mechanik doradził mi, żeby auto po prostu zabrać na autostradę i brutalnie przepałować, wielokrotnie przyśpieszając i zwalniając przez cały zakres obrotów silnika i pod dużym obciążeniem. Wynik był taki, że przy 3-4 pierwszych razach geometria była uparta ale za 5 razem puściła i od tego momentu zero problemów. Myślę, że na początek warto spróbować.
  3. Ja poproszę 1 czarna XL
  4. Mój AVF też to miał. Po porządnym przewietrzeniu turbiny na autostradzie (popatrz moje posty), a mam tu na myśli obroty rzędu 3-3,5k przez kilkadziesiąt kilometrów efekt ten znaaacznie osłabł lub jest wręcz nie zauważalny. A należę do tych ludzi co zaraz coś słyszą, że nie tak cośbuczy jak powinno.
  5. 2-2,5k rpm. To wysokie obroty? Wiem ze to nie benzyna ale nie przesadzajmy... Moim zdaniem przedział powyżej 3k rpm. to dopiero wysokie obroty.
  6. Aktualnie posiadam silniczek AVF i zalanego Castrola 5W30, który zrobił 7500km już i silniczek w niedługim czasie będzie potrzebował dolewki. Planuję zmianę oleju na Motul 8100 x-clean c3 5w40 i tutaj moje pytanie czy mogę tego Motula teraz zastosować jako dolewke? Następnie dojechać na tej mieszance do 10 000km a później zwyczajnie wymienić na Motula? Czy takie drobne mieszanie olejów nie jest wskazane?
  7. Spoko nie ma problemu Tylko teraz pytanie jakie wnioski wyciagnac z tego?
  8. W takim razie gdy turbina się rozpędza i zaczyna sprężać powietrze i nagle zostaje wychamywowana to rozumiem, że ciśnienie cudowanie samo znika? Zresztą nigdzie nie zostało wspomniane o uchodzącym powietrzu
  9. Mi mechanik powiedział, że to dźwięk powietrza gdy turbina wychamowuje i nie ma czym się przejmować.
  10. Swoje autko mam od maja tego roku. Na początku tego nie miałem ale później się pojawiło i z lekkim właśnie strachem pokazałem swojemu mechanikowi. Facet stwierdził, że to normalne i że jedni to mają inni nie. Generalnie nazwał to efektem sowy xD. Co ciekawe ostatnio postanowiłem w drodze do dziewczyny przegonić dziada po autostradzie przez 40km na 5 biegu przy około 150km/h czyli między 3200-3800obr/min na zupie shell nitro+. Od tej pory u mnie póki co nie słychać tego efektu zobaczymy jak będzie dalej.
  11. Factor

    [Wrocław] wita!

    Witam! Nie dawno zakupiłem swoje pierwsze auto w życiu jakim jest Audi A4 B6 Avant 1.9 AVF. Dlatego też postanowiłem zarejestrować się na tym forum w celu zgłębiania wiedzy Pozdrawiam wszystkich
×
×
  • Create New...