Skocz do zawartości

Booyaches

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Booyaches

Osiągnięcia Booyaches

0

Reputacja

  1. Byłem na kontroli u mechanika i okazało się, że jest to prawdopodobnie łożysko oporowe sprzęgła. Dodatkowo mam też wczesne objawy zużytej dwumasy. Mechanik odradził mi wyjeżdżanie poza miasto zanim usterka zostanie usunięta. Do wymiany leci naturanie cały zestaw.
  2. Dzięki za rady. Ostatecznie stanęło na Nokian Line 225/55. Kilka razy w miesiącu latam Kraków - Świdnica po A4 więc potrzebuje coś szerszego. Do Nokianów przekonały mnie mało kontrowersyjne opinie użytkowników i to, że jest to nowa opona. Szukałem jeszcze zLine tak jak tutaj kolega polecał wyżej ale nie mogłem znaleźć mojego rozmiaru: były tylko 225/50.
  3. Chodzi mi właśnie o markę i model opony. Jeżeli chodzi o rozmiar to po rozmowach z kolegami i znajomym wulkanizatorem zdecydowałem, że zostanę przy 16. Poza tym dwumas chyba mnie czeka wkrótce więc nie będę się pakował w kolejne koszta
  4. Sorki, że odkopuje temat ale martwią mnie pewnie dźwięki ostatnio a tu widzę, że są już osoby po przejściach . Jak wcisnę sprzęgło do dechy na postoju to słyszę takie ciche rytmiczne szuranie. Szuranie pojawia się dopiero po 2-3 sekundach od wciśnięcia i muszę mieć otwarte drzwi żeby je słyszeć. Poza tym żadnych nienaturalnych drgań nie ma. Jak jadę to też wszystko w normie. Mam 138 tys. Czy to już może być to??
  5. Dzięki! Chyba zdecyduje się jednak na oryginalną część bo jest bardzo tania i zrobię to przy okazji jakieś kolejnej naprawy.
  6. Witam! Kiedy wcisnę sprzęgło na zimnym silniku, na postoju słyszę bardzo ciche, rytmiczne szuranie. Szuranie nie pojawia się od razu tylko po jakiś 2-3 sekundach od wciśnięcia sprzęgła do dechy. Słyszę je tylko jak otworzę drzwi, przy zamkniętych drzwiach w kabinie nic nie słychać. Jak chwilę pojeżdżę i wszystko się rozgrzeje to szuranie zanika. Poza tym wszystko działa ok: biegi wchodzą normalnie, drgania zdają się być w normie. Silnik 2.0 TDI rocznik 2011, 138tys. przebieg autostradowy głównie. Co to może być i czy powinienem już się martwić? EDIT: Mam kolejną poszlakę. Zauważyłem, że jak gwałtownie puszcze sprzęgło na luzie to obroty mi wzrastają. Tzn. wskazówka obrotów podnosi się i od razu opada do poprzedniej pozycji. Opisany powyżej dźwięk słychać jednak również jak silnik osiągnie swoją temperaturę. Dziwne jest to, że i szuranie i wzrost obrotów pojawia się tylko jak potrzymam sprzęgło do dechy przez kilka sekund.
  7. Witam! Potrzebuję porady w doborze opon do A4 B8 avant 2011 CAGA. Nie mam doświadczenia w dobieraniu opon a szczególnie w tym samochodzie bo dopiero ją kupiłem więc nie wiem jeszcze na czym mi się jeździ dobrze a na czym źle. Chcę wydać do 500 zł za sztukę. Miesięcznie pokonuję min 1200 km po autostradach a resztę w mieście. Po mieście jeżdżę bardzo spokojnie a na autostradach często deptam. Mało poruszam się po drogach krajowych. W tym momencie mam Continentale o rozmiarze 225/55/R16 ale są dojechane więc nie chce ich traktować jako punkt odniesienia. W tym przedziale cenowym i rozmiarze spoko opinie mają Nokian Line. Czy ktoś ma jakiegoś swojego faworyta w tym przedziale?
  8. Kupiłem środek na gryzonie i pryskam nim miejsce parkingowe tak jak mi doradzono. Jak na razie wydaję się być ok. Wygłuszenie rozwala się coraz bardziej ale to prawdopodobnie od cyrkulacji powietrza pod maską.
  9. Niesamowita jest. Kolejnej też będę szukał czerwonej bo się zakochałem właśnie :-P
  10. No wydaje mi się, że to właśnie zwierzęta. Od jakiegoś czasu widzę, że sporo kotów kręci się koło mojego auta. Widzę, że taka mata od 70-120 zł na allegro kosztuje. Orientuje się ktoś czy taka wymiana jest problemowa i ile może kosztować?
  11. Witam! Otworzyłem dzisiaj z głupa maskę w Audi A4 B8 2011 CAGA i zobaczyłem, że z jakiegoś powodu mam podartą matę wygłuszającą ścianę grodziową silnika tak jak na zdjęciu (nie wiem czy ten element dokładnie tak się nazywa). Na elementach zewnętrznych silnika osadziły się drobinki tej gąbki, z której wygłuszenie jest zrobione. Ostatni raz maskę otwierałem dobre kilka tysięcy temu i mógłbym przysiąc, że tego nie było. Może to pierdoła ale auto kupiłem 5 tyg temu i mam jeszcze pierdo*ca . Od czego się tak dzieje? Czy powinienem poddać coś kontroli i czy warto to wymieniać? Dodam jeszcze, że samochód ma 136 tys.
  12. Mam jeszcze jedno pytanie. Czy CAGA to główne oznaczenie silnika? Nie wiem czy to wersja z DPF czy bez a chce dobrać olej jakiś.
  13. I to mi wystarczy, już jestem umówiony na wymianę oleju i filtrów na jutro. Jakieś pomysły z tym czasowym serwisem? Czego on może dotyczyć?
  14. Kilka dni temu stałem się posiadaczem A4 B8 2011. Kupiłem ją w Niemczech z przebiegiem 134000km. Samochód był serwisowany w ASO w trybie Audi LongLife (o ile dobrze to rozumiem). Ostatni serwis jest wbity przy 119000km z wymianą oleju. Komputer wyznacza kolejną wymianę oleju przy 152000km. Jest jedna rzecz, której nie rozumiem. W dokumentach mam wpisany serwis zależny od przebiegu i od czasu. Ten od przebiegu powinienem zrobić przy 152000 a ten od czasu w styczniu 2014 czyli wg komputera jestem spóźniony ok 50 dni i za każdym razem jak ją odpalam to wyświetla mi się "Service due". Dziwne jest jest to, że ten przebieg przy 119000 był robiony w październiku 2013 a ten czasowy był wyznaczony na zaledwie kilka miesięcy później. W tym miejscu mam kilka pytań. Mówi się, że po zakupie używanego samochodu powinno się zrobić gruntowny serwis z wymianą oleju i filtrów... czy jest sens jeżeli wiem, że samochód był serwisowany w ASO? Co powienem zrobić z tym serwisem czasowym? Czego on może dotyczyć? Czy może to płyn hamulcowy? Martwię się trochę o ten serwis bo chcemy jechać na narty za kilka dni i chciałbym pojechać nowym samochodem.
  15. Witam wszystkich! 3 dni temu stałem się szczęśliwym posiadaczem B8 Avant 2011 2.0 TDI. Pozdrawiam wszystkich :-)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...