Skocz do zawartości

Janusz72

Pasjonat
  • Postów

    43
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Janusz72

Informacje

  • Imię
    Janusz
  • Miasto
    Ziemięcin

Auto

  • Model
    A4 B7
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2006
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Osiągnięcia Janusz72

0

Reputacja

  1. Janusz72

    B7 Crew

    Hejka ! Mam pytanko , jak sprawdzić czy są aktywne siedzenia podgrzewane, bo u mojego synka w WV Jetta nie ma żadnych błędów a nie grzeje , chciałem Vagiem sprawdzić czy wszystko w porządku!
  2. Janusz72

    B7 Crew

    Sorki Tomku za to niedopatrzenie, wszystko działa jak talala, wielkie dzięki za pomoc!
  3. Janusz72

    B7 Crew

    Kto wie jak zmienić obroty w Ibizie 1.2 12V , znalazłem coś takiego jak 01 Silnik , Dostęp Upr.16 , kod 12233, i potem w dapatacje , ale nie podswietla mi się Dostęp Upr 16, nie wiem dlaczego ?
  4. Janusz72

    B7 Crew

    Czy istnieje coś takiego , nie bardzo wiem jak to ująć , ale chodzi mi o jakąś listę bloków pomiarowych VCDS? Oczywiście PL
  5. Hejka! Dzisiaj przejrzałem wartości w grupach i zadziwiło mnie takie coś jak w silnik , bloki - Gr 32 są pokazane 2 wartości lambda i w pierwszym okienku jest cały czas 00, a w drugim okienku po dodaniu gazu wartości się zmieniają, czy to znaczy że pierwsza sonda jest uszkodzona? Druga dziwna wartość , nie pamiętam na którym kanale to jest -60 *C temperatura oleju! Możliwe że naprawdę uszkodzona jest pierwsza sonda, bo nie mogłem zrobić jej testu , jak sprawdzałem stan katalizatora. Na pewno są tu znawcy VAG i będą wiedzieli co jest grane! Wykręciłem tą sonde bo chciałem podmienić na inną , ale niestety jest to sonda 6 pinowa , 5 przewodów i jakiś dziwny opornik czy bimetal przy wtyczce , coś w tym stylu! To są numery sond które pasują FAE75357 i 0258007357
  6. Posiedziałem ostatnio grubo w necie , i znalazłem cos takiego , że może katalizator już umiera, druga sonda dostaje zły sygnał i dlatego wywala błąd , dzisiaj sobie dotoczyłem w trymiga przedłużkę do sondy i zobaczę czy to przyniesie jakiś efekt, podobno oddalenie sondy od spalin pomoże, zobaczymy. Znalazłem na forum VW opis testu katalizatora , ale nie mogę zrobić testu pierwszej sondy , a co za tym idzie , katalizatora, bo wywala mi komunikat TEST OFF. Przy drugiej sondzie nie ma problemu! Wrzucę opis testu, może tam jest błąd i ktoś to wykryje! 1. Test pierwszej sondy Lambda Samochód musi być nagrzany, tzn wskazówka temperatury wody musi być na 90stC. VAGiem wchodzimy w Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe) Wybieramy tylko jedną grupę 34. (Ważne aby była tylko jedna wybrana) Nagrzewamy katalizator (pole drugie musi się znaleźć w zakresie, czyli temp powyżej 350st C) (swoją drogą to nie wiem czy tutaj nie ma błędu, bo ja zawsze te testy robie powyżej 500st C i dopiero wtedy chcą się wykonać) Wciskamy pedał gazu tak aby obroty utrzymywać powyżej 2000 rpm ( i tutaj też jest kilka wersji w sieci, niektórzy piszą że powyżej 3000 rpm) Trzeba utrzymywać te obroty cały czas identyczne w bardzo zbliżonym zakresie (przykład tzn. 2000 - 2200). Jeżeli obroty są odpowiednie i inne warunki też to w polu 4 pokaże się się TEST ON. Trzymamy obroty nadal aż do zakończenia testu. Jeżeli test nie chce się wykonać to delikatnie zwiększamy obroty. Na zakończenie testu w polu 4 mamy B1-S1 OK lub B1-S1 not OK lub TEST OFF Dwa pierwsze oznaczają wynik testu, trzecie oznacza że test został przerwany i trzeba go powtórzyć. 2. Sprawdzenie drugiej sondy Lambda Podobnie jak dla pierwszej sondy, lecz test przeprowadzamy w grupie 36. Czyli wybieramy Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe) i grupa 36. (Ważne aby była tylko jedna wybrana) Podnosimy obroty do ustalonej wartości - powyżej 2000 rpm, patrzymy czy jest TEST ON w polu 2, czekamy aż się wykona i oglądamy wynik: B1-S2 OK lub B1-S2 not OK. Ten wynik może już tam być, bo test wykonał się przy okazji testu pierwszej sondy lambda. Aby wykonać go jeszcze raz - bo mamy taką chęć - to musimy wyłączyć silnik i odpalić go jeszcze raz - czyli zresetować komputer. 3. Test katalizatora. Test ten można wykonać jeżeli zostały przeprowadzone testy sond lambda i w obu przypadkach wynik był pozytywny. I znowu test wykonujemy w Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe) Wybieramy grupę 46 i tylko tę jedną. Wchodzimy na obroty i czekamy na pole 4 z wynikiem. Ten test jest dużo dłuższy od poprzednich. Wynik jest w polu 4 : Cat B1 OK lub Cat B1 not OK. W polu 3 mamy zarzucie katalizatora. Tzn 1.00 oznacza, że katalizator jest zużyty i trzeba go wymienić. Od wartości 0,75 w sterowniku silnika zapisywany jest błąd katalizatora. Sprawny nowy katalizator ma wynik od 0,1 do 0,3. Trzeba powiedzieć że to jest wynik sprawności na podstawie wyników pomiarów dwu sond lambda - może być obarczony błędem.
  7. Dev szybki jesteś , tak na oko to nic się jedynie to czasmi czuć lekkie pooszarpywanie jak się jedzie niższych obrotach na biegu jałowym nierówno pracuje, al. ja się doda gazu już jest dobrze. Nie chcę żeby coś zaszkodziło silnikowy przez te usterki!
  8. Witam! Pacjent to Ibiza 1.2 12V 2003r. W związku z tym że nie mogę ustalić usterki, internet też nie daje odpowiedzi i że zaglądają ty tęgie umysły, postanowiłem zasięgnąć porady, chociaż to nie ta marka samochodu ale z tej samej rodzinki. Więc problem jest taki że wywala błąd i zaświeca się kontrolka silniczka , po skasowaniu , znowu się pojawia po przejechaniu jakieś 60- 80km , podłączyłem kompa i pojawiają się błędy - 16555 , 17811 , 16804 i znowu 16555. Z tym że 16555 pojawia się za każdym razem chciaż pozostałe nie zawsze. Tydzień wcześniej po podłączeniu kompa pojawiły się tylko jak zawsze 16555, 17811 EGR System,. EGR sprawdziłem , jest wyczyszczony i bez problemu się otwiera. Do tej pory zrobione - świece nowe, wtyczki wszystkie sprawdzone , cewki zapłonowe też, zamieniałem i to samo, czytałem o lewym powietrzu na dolocie , ale jest dobrze, wczoraj zaślepiłem EGR i zobaczę co dalej. Może ktoś z was miał jakieś doświadczenia z tymi błędami, więc proszę o pomoc! Mam nadzieje że administrator mnie tu zaraz nie prześwięci z tym tematem .
  9. Janusz72

    B7 Crew

    A jeszcze bym poprosił jak to sprawdzić , bo mam ten kabelek od ciebie, znalazłem taki filmik o kodowaniu, ale nie wiem, od jakiegoś czasu nie mogę wklejać linków ani innych rzeczy! Filmik jest na you tube ' " Automatyczne ryglowanie zamka po przekroczeniu 15km/h" i jest-35 central locks , recode 07, i tam gostek wpisuje w górnej tabelce cyferki, a w dolnej , to jest to kodowanie o którym mówisz, czy inaczej się sprawdza?
  10. Janusz72

    B7 Crew

    Wiem Tomek że trzeba , ale jestem w tym akurat ciemny jak ucho murzyna i nie wiem jak zmienić to kodowani , gdzie i co wpisać żeby coś nie przepsuć jak to mówił komendant w Królowym Moście
  11. Janusz72

    B7 Crew

    Pany , mam pytanko bo szukam i nie wiem jak znaleźć jak wyłączyć podwójne ryglowanie zamków, chodzi mi konkretnie o to że musze od środka 2 razy pociągnąć klamkę żeby się otworzyło , a pilotem otwiera tylko drzwi kierowcy, pasażera dopiero po wciśnięciu 2X przycisku na pilocie , konkretnie to chcę zmienić to w Seat Ibiza, ale chyba to to samo . Chiałbym mieć tak samo jak w swoim Audi że zamyka się w czasie jazdy , normalnym pociągnięciem klamki i 1X przycisk z pilota otwiera wszystkie drzwi! Mam nadzieje że jakoś to składnie opisałem o co mi chodzi!
  12. Witam! Ja tez dzisiaj zmieniłem nagrzewnicę, zbierałem się już z tym od zeszłej zimy, nie sposób było dogrzać auta, dobrze że ta zima była łagodna . Ale korzystając z tego że zmieniałem rozrząd, przy okazji zwaliłem miskę olejową żeby zrobić inspekcje napędu pompy olejowej i gniazda wałka balansowego, co okazało się w porządku, wymieniłem tylko imbusika na nowy. przy okazji że był spuszczony płyn chłodniczy wymieniłem nagrzewnicę, i teraz faktycznie wreszcie leci gorące powietrze. Przedmuchiwałem starą nagrzewnice , to powietrze z lekkim oporem przechodzi, za to w nowej bezproblemowo. Myślę że teraz problem został usunięty, dzięki wszystkim za podpowiedzi w temacie które na pewno pomogły w usunięciu problemy. PS Do wyjęcia nagrzewnicy nie trzeba dokręcać żadnych pedałów, , ja musiałem wypiąć tylko wtyczki od ped. gazu, hamulca, i sprzęgła i zdemontować czujniki od tempomatu, jedynie co trzeba nacisnąć to ped. sprzęgła w ostatniej fazie wyjmowania nagrzewnicy!
  13. Witam ! Wczoraj zabrałem się za wymianę rozrządu i idąc za ciosem zdjąłem misę żeby sprawdzić co z nieszczęsnym imbusem napędzającym pompę oleju, pierwsze zdziwienie to jak zdjąłem osłonę napędu wałków. Byłem przekonany że w moim roczniku jest łańcuszek, a tu są już koła zębate - jeden problem z głowy. Wyjęcie misy zajęło mi troszkę czasu bo zapomniałem o tych tylnych ukrytych śrubach, tu też fajnie , gniazdo wałka jak nowe, na imbusiku niewielkie tylko ryski zużycia, chyba to wszystko było wymieniane niedawno! Zapomniałem sprawdzić czy na pompie jest data , może też była wymieniona . Dla pewności zamówiłem nowego sześciokąta.
  14. Mam pytanko, nie dotyczące audi, ale passata B5, dlaczego nie mogę zrobić nastaw klap klmatronika , tylko wywala mi błąd , aż podpiąłem do swojego do mojego autka , ale u mnie działa bez problemu!
  15. A w którym miejscu jest ten dławik? Jadę niedługo na przegląd klimy i może bym coś takiego też zmienił!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...