Jump to content
12 12
biggman

Osuszacz, dławik - kompletny spis części

Recommended Posts

Podsumowanie:

biggman napisał:

W związku że zabrałem się w swoim aucie za przegląd klimy zostawię tu kilka pomocnych informacji dla reszty forumowiczów :drinks:

Jeżeli chodzi o wymianę osuszacza jest kilka szkół. Jedni piszą żeby nie wymieniać, jeśli układ nie był rozszczelniony. Drudzy zalecają tak jak w ASO wymianę co 2 lata. Wydaje mi się że prawda jest po środku i warto od czasu do czasu wymienić osuszać. Wyciąga on wilgoć z układu a zatem chroni sprężarkę. Układ klimatyzacji nie jest w 100% szczelny, zatem osuszacz z czasem się zużywa, a kulki w nim zawarte pęcznieją.

photo-ddbecc07-e6d0-4fa2-bae0-7937aff0ff

 

Osuszacze występowały w 2 rodzajach.
1. Dla aut nr VIN do 8E-3-285000
NR OEM: 8E0820193C zmieniony na 8E0820193R
Zamiennik HELLA/BEHR numer: 8FT351 197-761 Cena około 80-90zł

2. Dla aut nr VIN od 8E-3-285001
NR OEM: 8E0820193P
Zamiennik HELLA/BEHR numer: 8FT351 198-771 Cena około 80-90zł

Do tego warto kupić w ASO oringi 2szt. Cena około 2zł, według ETKI były 3 rodzaje:
7H0820749 do 8E-2-350000
8E0260749A od 8E-2-350001 do 8E-3-285000
4E0260749C od 8E-3-285001


Przy okazji warto wymienić zawór rozprężny/dyszę dławika nr OEM: 8E0820177 plus oring OEM: 8E0260749. Dławik pełni funkcję filtra, jeżeli na starym dławiku znajdziecie sporo opiłków może to być znak o kończącej się sprężarce.
Zamiennik HELLA/BEHR 8UW351 233-091 (kolor żółty 0.062"/1,574mm). Cena około 8zł.
Był też zamiennik HELLA/BEHR ale już nie widzę go w ofercie 8UW351 233-141 (kolor pomarańcz 0.057"/1,448 mm). Cena około 10zł.

 

$_35.JPG

 

f470dc2s-960.jpg

 

kamil-vag napisał:

Takie coś znalazłem w ELSA:

"Do modelu roku 2001 montowano przepustnice zabarwione na żółto (średnica otworu / przewężenie 1,54 mm). Od modelu roku 2002 montowane są barwione na czerwono (pomarańczowo) przepustnice (średnica otworu / przewężenie 1,42 mm). Zmiana przepustnicy w przypadku tego samochodu nie powoduje zmiany ilości napełnienia środka chłodniczego R134a."

dysza-dlawiaca-dlawik-dysze-rozprezne2.j

ETKA podaje numer dyszy rozprężnej 8E0820177 i jest nawet zdjęcie, że jest ona z jednym oringiem:

1.png

Ale w 2016 wycofano dyszę z jednym oringiem i zastąpiono ją nr 8E0820177A, która ma już 2 oringi:

2.png

Tu macie spis przyłączy i oringów dla VINu powyżej 8E-3-285 001Klima A4 B6 - Przyłącza - Oringi.pdf

 

Autor postu napisał:

Witam. czeka mnie nabijanie i odgrzybianie klimy bo juz 2 lata nie byla robiona..i mam pytanie ogolnie auto posiadam 4,5 roku i jesczze nie wymienialem osuszacza i dławika. lepiej wymienic to i to przed nabiciem i miec nowe czy nie ma koniecznosci wymieniania tego? pozdrawiam

Edited by kamil-vag

Share this post


Link to post
Share on other sites

lepiej wymienic , ostatnio wymienialem u siebie i klima smiga az milo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakie koszta ?

Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

pisalem do dzika z forum osuszacz hella 86zl dławik NRF 8zl ;)

---------- Post dopisany at 10:13 ---------- Poprzedni post napisany at 10:13 ----------

tomekhxc jakiej forimy wkaldales osuszacz i dławik?


:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

osuszacz taki co dzik ci proponuje hella a dlawik juz nie pamietam ale 9 zeta dalem za niego

Share this post


Link to post
Share on other sites

a z wymiana jak to wygalda idzie wykrecic go od dolu czy trzeba sciagac zderzak?


:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
a z wymiana jak to wygalda idzie wykrecic go od dolu czy trzeba sciagac zderzak?
wyciagasz lampe od strony pasazera ,slizg tez mozesz odkrecic, i masz dostep do osuszacza,nie potrzeba demontowac zderzaka

Share this post


Link to post
Share on other sites

w ASO pytałem o wymianę osuszacza, powiedzieli mi, że jeśli auto nie miało dzwona a klima jest szczelna i nie ma przesadnych ubytków czynnika to wymiana tego filtra w naszych warunkach klimatycznych nie jest konieczna. Najlepszym testem jest odparowanie szyb. Jeżeli szybko wyciąga wilgoć to znaczy że osuszacz jest w dobrej kondycji. Ryzyko niewydolności osuszacza rośnie też z częstością wymiany/uzupełniania czynnika. Czynnik bardzo szybko chłonie wilgoć (co przy uzupełnianiu lub nieszczelnościach jest chyba naturalne) i wtegy osuszacz ma co robić . Więc jeżeli serwis klima stwierdza że nie ma nieszczelności w układzie, a ubytki czynnika są na akceptowalnym poziomie to wymianę osuszacza można sobie darować. Niby nie kosztuje dużo, ale po co płacić za wymianę czegoś co jeszcze działa


KIKO79

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiko od kiedy osuszacz wpiety w zamknięty obieg czynnika wyciąga wilgoć z wnętrza pojazdu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kiko od kiedy osuszacz wpiety w zamknięty obieg czynnika wyciąga wilgoć z wnętrza pojazdu?

Właśnie

:facepalm:

Za parowanie szyb odpowiada np zapchany filtr kabinowy a nie osuszacz


Był A4 B5 1.6,   A4 B6 1.8TQ
Jest A4 B7 1,8TQ, A3 1,8T

Montaż i serwis LPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

A odpowiada :) Nie bezpośredni, a odpowiada. Partaczom w ASO pewnie chodziło o to, że jeśli osuszacz będzie zapchany, to klima będzie miała słabą wydajność. A skoro będzie słabą wydajność, to dłużej zajmie przy włączonej klimatyzacji odparowanie szyb. Ale ich rozumowanie jest proste. Po co gościowy sprzedać osuszacz za 150 zł jak można później sprzedać kompresor za 1500 zł, który padł przez zapchany osuszacz... ;)

Osuszacz wymieniać jak najbardziej! Szczególnie, że niektóre auta mają już kilkanaście lat z niewiadomą historią.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie a co tak z praktycznego punktu widzenia da nam wymiana osuszacza i dławika ?

Co zyskamy ?


7679762000_1438105482.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

To samo co wymiana oleju, płynu chłodzącego czy rozrządu. Osuszacz ma skończoną zdolność wyłapywania wilgoci(wody) z czynnika i powyżej pewnej wartości już nie wyłapuje, a woda krążąca w układzie jest bardzo niebezpieczna. Wilgoć do czynnika dostaje się z każdą ingerencją w układ (naprawy, dobijanie czynnika) lub przez drobne nieszczelności. Na dławiku masz filtr, który się zapycha. Zapchany filtr, to mniejsza wydajność klimy i większe zużycie kompresora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yhmy... a co do marki osuszacza i dławika to jakie polecacie ? BEHR ?

Sprawa jest na tyle niewygodna, bo koledzy piszą że jest dużo zachodu z wymianą osuszacza ?


7679762000_1438105482.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wymieniałem u siebie osuszacz i dławik przy dużym serwisie klimy.

Padło u mnie podejrzenie, że zatarta jest sprężarka więc zakupiłem te elementy układu. Skończyło się na tym, że sprężarka była zdrowa (zła diagnoza poprzedniego zakładu zajmującego się klimą) i w zasadzie nie było potrzeby wymiany osuszacza, ale majster który siedzi w tym od lat stwierdził, że jego wymiana na pewno nie zaszkodzi. Stary osuszczacz rozciął i pokazał mi wkład pochłaniający wilgoć. W środku były jakby kulki, z których większość stwardniała i poczerniała więc tak czy siak kończył swój żywot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Będzie jakaś różnica między zamiennikiem a ori Audi osuszaczem i dławikiem ?


7679762000_1438105482.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

W działaniu pewnie nie za to w kosztach spore :-) ori osuszacz u gajosa kosztuje 20x tyle co hella jeśli dobrze widziałem :-P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Będzie jakaś różnica między zamiennikiem a ori Audi osuszaczem i dławikiem ?

Behr = ori, dławik ja akurat kupowałem w ASO bo mam pod nosem a potrzebowałem na szybko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakie koszta w aso

Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ja u siebie zlokalizowałem osuszacz

4680529700_1402769418_thumb.jpg

Dostęp jest mega utrudniony, ale da się zrobić...

Nie udało mi się odczytać firmy osuszacza... jedyne co to tylko Made in Japan na zielonym pasku, ori ?

Po tym przykładzie wnioskuję że siedzi oryginalny osuszacz Audi :naughty:

3168383200_1402769905_thumb.jpg


7679762000_1438105482.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko uwaga na dwa rodzaje osuszacza a w katalogach jest często zły podział. Napewno od b6 2004 nie pasi do 2002.

2004 ma duże otwory rur i śruby 6 a 2002 ma mniejsze otwory i śruby 8.

Roznia się katalogowo litera jeden na końcu ma C drugi E.

Ciekawe co jest w 2003?

A to dysza

esa4e3er.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

serwis miał rację osuszacza nie wymieniamy jak układ jest szczelny daremny trud i tyle


po co QUATTRO jak jest talent

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak być pewnym ze był szczelny całe życie jak się jest 2 czy 3 właścicielem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli kupić tylko dławik ? ile może kosztować ori dławik do A3 8L ?


7679762000_1438105482.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
A jak być pewnym ze był szczelny całe życie jak się jest 2 czy 3 właścicielem?
jeżeli wcześniej wszystko działało to masz pewność

po co QUATTRO jak jest talent

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dlawik kosztuje zawsze od 8 do 20 zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czyli kupić tylko dławik ? ile może kosztować ori dławik do A3 8L ?
wyciąg dławik i zobacz czy jest zapchany po co go wymieniać :facepalm: pisałeś że auto nie było nabijane przez 2 lata po co zatem szukasz problemów,nabij klimę i tyle :wink:

po co QUATTRO jak jest talent

Share this post


Link to post
Share on other sites
w ASO pytałem o wymianę osuszacza, powiedzieli mi, że jeśli auto nie miało dzwona a klima jest szczelna i nie ma przesadnych ubytków czynnika to wymiana tego filtra w naszych warunkach klimatycznych nie jest konieczna. Najlepszym testem jest odparowanie szyb. Jeżeli szybko wyciąga wilgoć to znaczy że osuszacz jest w dobrej kondycji. Ryzyko niewydolności osuszacza rośnie też z częstością wymiany/uzupełniania czynnika. Czynnik bardzo szybko chłonie wilgoć (co przy uzupełnianiu lub nieszczelnościach jest chyba naturalne) i wtegy osuszacz ma co robić . Więc jeżeli serwis klima stwierdza że nie ma nieszczelności w układzie, a ubytki czynnika są na akceptowalnym poziomie to wymianę osuszacza można sobie darować. Niby nie kosztuje dużo, ale po co płacić za wymianę czegoś co jeszcze działa

To chyba jakis żart :polew::polew::polew:

---------- Post dopisany at 21:52 ---------- Poprzedni post napisany at 21:50 ----------

Panowie a co tak z praktycznego punktu widzenia da nam wymiana osuszacza i dławika ?

Co zyskamy ?

W A3 nie ma wymiennej dyszy rozpreznej takiej jak w A4


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak własnie wygląda, ale ja napisałem ze w A3 zawór nie jest taki jak w A4 choc tez wymienny


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
12 12

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...