Skocz do zawartości

monomachos

Pasjonat
  • Postów

    34
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O monomachos

Informacje

  • Imię
    Krzysiek
  • Miasto
    Mazowieckie

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2001
  • Silnik
    1.8 T
  • Kod silnika
    AVJ
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia monomachos

7

Reputacja

  1. monomachos

    [BFB] filtr paliwa

    Ma mieć 4 - a dokładnie ma to być: 8E0201511L. Do każdego BFB z napędem na przednią oś jest taki sam. W quattro dwa rodzaje: z 4 króćcami (ale inny niż ten do aut z napędem na przednią oś) i z 3 króćcami jak kolega powyżej (od numeru vin 8E_5_059001 wzwyż) EDIT Właśnie się zorientowałem, że to odkopany temat sprzed 2 lat ?. Ale mimo wszystko może się komuś innemu przyda.
  2. Kolektor masz prawidłowy. Ja mam identyczny. Do tego króćca nie jest w AVJ nic podłączane. Idzie tam zaślepka 035133335.
  3. monomachos

    Co to za wężyk?

    Kolego zrób zdjęcie i wrzuć, bo w tym miejscu w silnikach 1.8t jest cała masa wężyków układu podciśnienia i trudno powiedzieć o który chodzi.
  4. Większe ciśnienie to prawdopodobnie źle wyskalowany manometr. Filtry Manna mają raczej dobre regulatory ciśnienia. Sam posiadam dokładnie taki sam filtr i daje 4 bary. Ustępowanie problemu przy większej ilości paliwa w baku wskazuje na pompę. Zamiennik za 100 zł z intercarsu? Oni w ogóle sprzedają same wkłady? Może kiedyś, teraz tylko całe komplety pompa+kosz i na pewno nie za 100 zł. Jestem niemal pewien, że nadal masz oryginalny kosz, więc masz też numer katalogowy. Sprawdź. Zamiennik SKV daje 3 bary (w AVJ układ paliwowy niby powinien pracować na 4 bar), chociaż pewnie będzie działać. Problem w tym, że w B6 szły dwa rodzaje pomp - z króćcem (przewód paliwowy montowany na opaskę) i z gniazdem (przewód wraz z końcówką montowany na metalową zapinkę), do tego różniły się średnicą. Więc, żeby mieć 100% pewności trzeba pompę wyciągać.
  5. Pytałeś się o to i pisałem, że nie jest to normalne. Proponuje kupić uniwersalny zawór zwrotny paliwa (kosztuje grosze) i wpiąć go przy listwie wtryskowej. Rozwiązanie tymczasowe, ale jeśli pomoże to samochód będzie normalnie odpalał, a ty będziesz wiedział gdzie dalej szukać. Nie umiem odpowiedzieć, czy zawór regulacji ciśnienia, który znajduje się w filtrze paliwa pełni jednocześnie rolę zaworu zwrotnego, czy może paliwo cofa się przez pompę. Lepiej, żeby to był filtr (100 zł) niż pompa (1000 zł wraz z koszem, bo sam wkład dobrej marki jest raczej nie do dostania do AVJ).
  6. Tak jak napisał przem, wyciągnij listwę razem z wtryskiwaczami i niech ktoś przekręci kluczyk. Ty obserwuj wtryskiwacze, nie powinna z nich lecieć benzyna. Tylko uwaga na oczy!!! Obejrzyj też ten film (w ogóle polecam ten kanał):
  7. Nie to nie jest normalne. Nie ma żadnych wycieków benzyny, np. przy filtrze paliwa? Czy jak zmieniałeś oringi na wtryskiwaczach robiłeś test czy któryś nie leje? Jeśli nie to zrób. Ogólnie po przekreceniu kluczyka powinno być 3.5 a po odpaleniu 4. U ciebie jest 0.5 wiecej, ale moze to wina manometru. W każdym razie wg mnie moze lać któryś wtryskiwacz.
  8. To u twojego brata jest coś nie tak. Daj mu swój nowy korek i niech sprawdzi co się będzie działo. Co się tyczy twojego układu chłodzenia, to czy płynu ubywa? Jeśli nie - to wszystko jest jak trzeba. W układzie musi być ciśnienie, tak został zaprojektowany. Ciśnienie oznacza podniesienie temp. wrzenia płynu. Brak ciśnienia to niższa temp. wrzenia płynu (dla G12 to jest coś ok. 105 stopni, jeśli dobrze pamiętam).
  9. Tak jak pisał przem czujniki temperatury sprawne. Wymień termostat, ale z tym wskaźnikiem prawdopodobnie będziesz musiał się pogodzić (zresztą nie jest tak źle z tego co piszesz). Możliwości kalibracji wskaźnika temperatury przez OBD2 nie ma, przynajmniej ja o tym nie słyszałem. Ostateczność to wyszarpanie zegarów, rozebranie ich a potem zdjęcie i ponowne założenie wskazówki, ale nie wiem czy warto dla tak małego odchylenia, zwłaszcza że można przy tym całkiem uwalić ten wskaźnik jeśli wskazówka jest mocno osadzona. Można jeszcze przełożyć cały wskaźnik z innych używanych zegarów (chyba że trafisz na allegro na sam, już wyjęty wskaźnik- bo całe zegary to trochę drogo).
  10. Było na poprzedniej stronie, ale jeszcze raz. Rozgrzej silnik. Zgaś go, ale zostaw włączony zapłon (zegary muszą być włączone). Grupa: 01 engine --> meas. blocks --> blok 1 - zapisz wskazanie czujnika G62. Następnie wycofaj się do wyboru grup i wybierz 17 instruments --> meas. blocks --> blok 3 - zapisz wskazanie czujnika G2. Różnica między wskazaniami nie powinna przekraczać +/- 3 stopnie (w przypadku zamienników pewnie od nowości będzie trochę więcej). Jeszcze jedno, czujniki G2 i G62 to fizycznie jeden czujnik z wyjściem 4-pinowym.
  11. Myślę, że kolega przem8 miał na myśli Febi Bilstein FE 46161 (niech mnie poprawi jeśli się mylę). Godny polecenia będzie też Ravenol SSF Special Servolenkung Fluid.
  12. Tak, ma... na poziom samozadowolenia ekologów. System powietrza wtórnego obniża emisję węglowodorów i tlenku węgla podczas rozruchu zimnego silnika. edit Ale jak już masz nową, to możesz wymienić.
  13. Do termostatu zamów od razu tę cześć - zaślepka bloku (oferta wstawiona tylko dla poglądu jak to wygląda). Co do SAI to tak jak mówi przem8, nie ma sensu jak masz zamiar modować.
  14. Tak, powinien pokazywać "równe" 90. Sprawdź ten czujnik G2. Co do termostatu, nie wiem jak inni, ale ja polecam Mahle Original TM 3 100 lub Behr BTM 3 100 (właściwie to nie wiem czym one się różnią, często są nazywane łącznie Mahle Behr, w każdym razie mam ten pierwszy od marca i działa bez zarzutu).
  15. Jeśli dobrze pamiętam to grupa 17-instruments --> bloki pomiarowe --> blok 3, ale to do sprawdzenia na rozgrzanym silniku, bo czujnik G2 jest wyskalowany chyba od 30 stopni (?). Różnica w temperaturze nie powinna przekraczać +/- 3 stopnie. Ile "poza 90"? Wskaźnik na desce ma charakter nieliniowy - pozycja wskazówki nie zmienia się jak temp. skoczy z 90 na 94 stopnie. Jeśli wskaźnik nie skacze w czasie pracy silnika (po dogrzaniu) tylko trzyma stałą pozycję to raczej jest z nim wszystko w porządku (i z czujnikiem G2 najprawdopodobniej też).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...