misku

Pasjonat
  • Zawartość

    25
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O misku

    Informacje

    • Płeć
      Mężczyzna
    • Imię
      misku
    • Lokalizacja
      Berlin

    Auto

    • Model
      A4 B9
    • Nadwozie
      Sedan
    • Rocznik
      2017
    • Silnik
      3.0 TFSI V6
    • Kod silnika
      CWGD
    • Napęd
      quattro
    • Skrzynia
      Automat
    • Paliwo
      PB

    Ostatnie wizyty

    103 wyświetleń profilu
    1. Comfort / Dynamic / Auto. Tak jak napisałeś, na Comforcie jest "w miarę miękko". Czuć różnicę między Comfort i Dynamic, choć nie jest ona bardzo wyraźna przy zwykłej jeździe. Najbardziej wyczuwalne różnice są na nierównych nawierzchniach i na zakrętach. S4 jest troszkę twardsze niż zwykłe A4 i w ramach tej podwyższonej twardości zawieszenia można ustawić mniej lub bardziej twardo. Nigdy nie będzie to miękkość aut na "f" (francuskich). Na nierównych drogach i w mieście lubię ustawienie Comfort, a na krętych drogach i nawet na autostradzie wolę Dynamic. Wtedy auto jest bardziej zwarte i nie wychyla się na łukach przy większych prędkościach.
    2. To ciekawe. Jak się objawiała niesprawność anteny? Miałeś jakieś kłopoty z połączeniem?
    3. Gratulacje! Wielkie dzięki za update.
    4. Tempomat z ACC działa 0-250 km/h z automatem (30-250 km/h z ręczną skrzynią). Ten zwykły "powyżej ok. 20 km/h", górnego limitu nie podali. Jeśli piszczało, to tyłek uratowało ci Audi pre sense front. Potwierdzam, że jest to świetny wynalazek. Mnie też kiedyś uratował tyłek. Było ciemno, auto zaczęło piszczeć, a ja nie wiedziałem, o co chodzi. Po chwili zorientowałem się, że poboczem jedzie nieoświetlony rowerzysta, którego w ogóle nie widziałem (jechałem na światłach mijania w nieoświetlonym obszarze zabudowanym). Miałem jeszcze czas, żeby odbić i bezpiecznie go wyprzedzić. Można też użyć dźwigienki ACC (pociągnąć do siebie). Dla mnie wygodniej.
    5. B9 już jest na turbinie. B8 był jeszcze na kompresorze.
    6. Dzięki uprzejmości jednego z ASO, udało mi się dostać taki dokument. czynnosci_serwisowe_audi.pdf
    7. W tym zestawieniu nie mają jeszcze B9, ale bardzo dziękuję.
    8. Gdy miałem kiedyś Skodę Fabię, udało mi się znaleźć w Internecie "Wykaz czynności serwisowych" (PDF w załączniku). Dzięki temu wiedziałem co i kiedy powinno być wymienione oraz na jakie koszty się przygotować. Czy ktoś z Was posiada lub może wejść w posiadanie (znajomi w ASO?) takiego wykazu dla A4 B9? Fabia - czynności serwisowe.pdf
    9. Ale wtedy już nie będzie 5,8s do setki Chciałem tylko dodać, że u mnie do tej pory jeszcze nic nie stuka i nie trzeszczy (przebieg ok. 9k i nie mam banga). Może jeszcze zacznie.
    10. Kolejne źródło (jedno z moich ulubionych) na temat start-stop:
    11. Nie jeździłem przed zakupem nawet zwykłą A4. Zakup trochę w ciemno. Wcześniej jeździłem Skodą Fabią II. Miała więcej miejsca po bokach na nogi z przodu, bo konsola nie była taka duża
    12. Początkowo przymierzałem się do RS3, ale na targach we Frankfurcie spodobała mi się A4. Była tam również pokazana S4, ale zapewne tylko dla VIP-ów lub podczas dni prasowych, bo potem żadnych S4 nie uświadczyłem i wszyscy mówili, że takowej nie ma (co nie znaczy, że nie było, bo były). Zamiast kilkunastu koni więcej, wybrałem troszkę większe auto, V6 (zamiast V5), zwykłą skrzynię (zamiast dwusprzęgłowej DSG) i prawdziwe quattro na torsenie (zamiast haldexa). Cena obydwu była porównywalna. Decyzja nie była spontaniczna, bo od targów minęło 1,5 roku zanim S4 w ogóle można było oficjalnie zamówić. Od decyzji o zakupie do odbioru auta minęły ponad 2 lata. Cierpliwość popłaca Niestety przed zakupem nigdy nie widziałem S4. Chciałem się więc przejechać A4, żeby odbyć jazdę próbną. Dealer, gdy usłyszał, że tak naprawdę chcę S4, powiedział, że nie ma sensu, abym jeździł A4 i mnie na jazdę nie umówi. Może natomiast sprowadzić S4 do jazdy próbnej za kwotę 1000€, która jeśli kupiłbym auto, to idzie na jego poczet, a jeśli nie, to przepada. Stwierdziłem, że chyba im się w d*pach poprzewracało i skoro mają taką politykę, to nie dam im zarobić. Znalazłem stronę w internecie, która oferowała nowe auta w atrakcyjnych cenach, która skontaktowała mnie z innym dealerem (na drugim końcu Niemiec) i tam formalnie zakupiłem auto, chociaż nigdy tam fizycznie nie byłem
    13. Może kiedyś się uda. Będzie, ale jeszcze nie teraz Mam ten sam problem. Już nawet nie chodzi o szeryfów, tylko ludzi który w lusterku nawet z grubsza nie potrafią ocenić prędkości samochodu, który widzą i ładują się na lewy. Dorzuciłem jeszcze kilka zdjęć.
    14. W instrukcji jest napisane: VW 504 00/VW 507 00. Natomiast otrzymałem informację od dealera Audi w Niemczech, który sprzedał mi auto i który sam na początku również napisał mi, aby takiego użyć. Potem jednak sprawdził dokładnie i potwierdził, że przy LongLife wlewają VW 508 00. Więc pewnie masz rację, że przy normalnych interwałach 0w30 będzie ok. Obecnie mam 0w20, zobaczymy co wleją mi przy pierwszym przeglądzie w ASO. Zgadza się. W trybie "Sport" reakcja na gaz jest błyskawiczna. Tryb "Drive" bardzo skrzynię rozleniwia, ale też nie rzuca za bardzo pasażerami Kilka kolejnych spostrzeżeń. Głównie na temat ACC: Spalanie: cykl mieszany: 10l/100km; szybka jazda 12l/100km. Oryginalne felgi do S4 to: 8.00 x 18 ET 40 (potwierdzam, że pasują również ET: 34), oryginalne opony: 245/40 R18. Ilość oleju: 7,5l. Różnicę w poziomie głośności wydechu pomiędzy trybami "Comfort" i "Dynamic" słychać wyraźnie przy szybkim przyśpieszaniu i wyższych prędkościach obrotowych silnika (powyżej 4 tyś. obrotów). Przy niższych obrotach i powolnym przyśpieszaniu różnicy w środku nie słychać (standardowy układ wydechowy - nie sportowy). Adaptive Cruise Control i nieoczekiwane hamowanie. Jedziemy lewym pasem po autostradzie za jakimś autem. Auto zjeżdża wolno na prawy pas. System nie zacznie przyśpieszać dopóki auto chowające się na prawy pas nie znajdzie się za linią rozdzielającą pasy. Po tym mijają ok. 1-2s i auto zaczyna przyśpieszać. Jest to czasem denerwujące, gdyż normalnie kierowca rozpocząłby przyśpieszanie już w momencie, gdy auto przed nami jeszcze częściowo znajduje się na lewym pasie. Można oczywiście 'override-ować' aktualną prędkość naciskając pedał gazu. Zaczniemy przyśpieszać i tu pułapka: uważajcie, by nie puścić pedału za wcześnie (gdy chowające się auto jest jeszcze przed maską waszego samochodu). Czasem, gdy auto przed wami jest już na prawym pasie (ale blisko środkowej lini), a wy puścicie pedał mając je przed sobą, system może zacząć ostro hamować, aby 'niby' w to auto nie uderzyć, nawet pomimo tego, że już nie ma takiej możliwości. Adaptive Cruise Control i ciągłe podążanie za pojazdem znajdującym się na lewym pasie (bo dobrze jedzie). Auto przed nami często dojeżdża do aut na lewym pasie. Różnica prędkości jest duża, więc często hamuje i przyśpiesza. Jeśli ustawimy mały odstęp w ACC, to niestety będziemy narażeni na częste i ostre hamowania, podobnie, jak robi to pojazd przed nami. Jeśli ustawimy duży odstęp, to nasz jazda będzie bardziej płynna, ale wtedy nad wyraz często auta z prawego pasa będą zajeżdżać nam drogę, wjeżdżając w lukę pozostawioną przez ACC, a wtedy może nas czekać naprawdę ostre hamowanie. Być może w takich przypadkach lepiej samemu przejąć stery. Adaptive Cruise Control i późna detekcja pojazdu poprzedzającego. Zdarza się, że my widzimy pojazd przed nami, ale ACC go jeszcze nie widzi i przyśpiesza do zadanej prędkości. Niekiedy wykrywa ten pojazd bardzo późno, więc początkowo przyśpiesza jak głupi, a potem hamuje jak głupi przed autem z przodu (jeśli ustawiona prędkość była sporo wyższa niż auta jadącego przed nami). Adaptive Cruise Control i przyśpieszanie. W zależności od wybranego trybu jazdy, auto ACC przyśpiesza w różny sposób: "Auto" oraz "Dynamic" - auto przyśpiesza bardzo żwawo; "Comfort" - auto przyśpiesza bardzo wolno (jak 80 konne auto segmentu C na pełnym gazie). ACC najlepiej działa wtedy, gdy prędkość na ACC jest zbliżona do prędkości pojazdów jadących wokół nas. Wtedy jazda jest bardzo płynna. Przy dużych różnicach prędkości, lepiej kierować samemu.
    15. Bardzo się cieszę, że Wam również się podoba. Myślałem o B&0, ale znalazłem dużo negatywnych opinii na jego temat w A4. Stwierdziłem więc, że wystarczy Audi Sound System, a po gwarancji zainwestuję w coś customowego, co będzie grało naprawdę dobrze. 1. Bak ma 58l. Tankowanie w teorii co 540km (tyle pokazuje komputer po zatankowaniu do pełna), a w praktyce różnie bywa. Ostatnio po zatankowaniu do pełna, lampka zaświeciła się już po 400km. Było pusto na autostradzie 2. Zgadzam się. Auto wygląda lepiej na 19. Ja jednak wolę komfort Właśnie założyłem letnie koła, również zdecydowałem się na 18. 3. Jeszcze nie zamykałem licznika, bo miałem zimowe opony (do 230km/h). Audi twierdzi, że kaganiec jest przy 250km/h - zobaczymy. 4. Obecnie mieszkam w Berlinie.