Skocz do zawartości

Winger

Pasjonat
  • Postów

    32
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Winger

Informacje

  • Imię
    Arek
  • Miasto
    Międzybrodzie Żywieckie

Auto

  • Model
    A4 B8
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2009
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Multitronic
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

503 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Winger

0

Reputacja

  1. Winger

    B8 TrOOOOp

    "Trójkąt" nad lusterkiem to jest od Lane Assist - systemu który ostrzega wibracją kierownicy w przypadku najeżdżania na linie oddzielającą pasy bez uzycia kierunkowskazu. Jest tak grzany fragment szyby i specjalna kamera ze sterownikiem do tego. EDIT: kurde, nie odświeżyłem przed napisaniem i nie widziałem że już odpowiedź poszła
  2. Winger

    B8 TrOOOOp

    I rzekłbym, że drugi po ACC najprzydatniejszy bajer w A4 B8
  3. Winger

    B8 TrOOOOp

    Pozamiatałem dzisiaj. Sprzęt do dołożenia Bluetootha do Concerta skompletowany, biorę się za rezanie, testowo podpinam moduł pod radio przed rozgrzebywaniem połowy auta i... coś nie teges. Jakiś dziwny konflikt. Odpalam telefon, widzi dwa różne zestawy BT... co jest grane? Żaróweczka. Odpinam moduł, odpalam VCDSa. Okazuje się, że mam już BT w aucie. Myślałem, że nie mam, bo nigdy mi żadnego zestawu telefon nie widział, okazało się, że było tak zakodowane że był widoczny tylko przez jakiś czas po włączeniu zapłonu. Jak testowałem to już nie było. Lekcja na przyszłość - zanim pomyślisz o rezaniu - sprawdź czy już tego czegoś czasem nie masz ;-) Zdarzyło się komuś tak pojechać?
  4. U mnie teraz kąt na poziomie ok. 0.100 a błędu skasować się nie da, wraca natychmiast. EDIT [05/04/2016]: No i wsiadam dzisiaj rano do auta w celu udania się na kalibrację do ASO a tam... ACC AVAILABLE... Szczęka w dół, ruszam w trasę, odpalam, wszystko działa! Co się okazało, mam chwilowo źle podpięte zasilanie do radaru - jest zasilany ciągle a nie tylko przy włączonym zapłonie (nie mam wtyku do małych bezpieczników, dorwę to przepnę). Wczoraj wieczorem porządkowałem kable i wypiąłem na kilka minut bezpiecznik z ACC. Stąd, przez brak zasilania, musiał mu się skasować błąd. Same kąty od paru dni są OK, bo po regulacji na poziomie -0.090. Tak więc mod dokończony, wieczorem wrzucę listę sprzętu i kodowania. Do ASO i tak się udałem, na kalibrację Lane Assist, bo tego to już samemu nie ogarnę.
  5. Hm, no tak to fatycznie wygląda, że tylko w ASO mogą ten błąd skasować. Kąty miałem na początku na poziomie -1.38, 0.204, -0.506, po jeździe i obserwacji wyników na bloku 11 eksperymentalnie podregulowałem śruby i po jakimś czasie pierwszy parametr zaczął schodzić do ok -0.050, pozostałe pozostały niezmiennie na swoim poziomie. Gdzieś wyczytałem że niby da się skasować błąd jeśli wartości nie przekraczają ok 1.32 stopnia, niestety jednak to nie działa, błąd pojawia się od razu po skasowaniu. Nic to, za kilka dni ASO powalczy.
  6. To przywracam na ACC. Wszystko już założone, wczoraj radar trafił na swoje ostateczne miejsce. Odpalam po wszystkim i... pokazuje że ACC AVAILABLE. Zdumiony ruszyłem w drogę i włączyłem za jakimś samochodem, ale po kilkuset metrach pojawił się błąd i potrzebna kalibracja - kąty są poza zakresem. Na wtorek jestem umówiony w ASO na kalibrację zarówno ACC jak i Lane Assist, aczkolwiek zaraz popróbuję coś samemu - chcę przejechać kilkanaście km w bliskiej odległości od pojazdu z przodu (wskoczę na ekspresówkę za jakiegoś tira), sprawdzić dane w drugim bloku sprzed jazdy i po niej, spróbować lekko podkręcić którąś ze śrub i powtórzyć proces. Kto wie, może tym sposobem coś się uda zrobić, dam potem znać. Wszelkie prace montażowe przebiegły bez większych problemów. Ostatecznie wymieniony gateway, manetki z taśmą, zakupiony radar i puszczone kable. Jak wszystko będzie już działało to wrzucę listę sterowników i kodowania.
  7. Dorwałem taśmę 8K0953568G, przyjęła kodowania zarówno dla Lane Assist jak i dla ACC. Teraz jeszcze tylko montaż radaru w miejscu przeznaczenia (siedzi w podszybiu podpięty, wiązka gotowa, tylko zderzak rozebrać i zamontować) i kalibracja, jak dobrze pójdzie to w przyszłym tygodniu obydwa systemy zostaną dodane do listy gotowych modów.
  8. Winger

    B8 TrOOOOp

    Zdaje się, że przestawienie świateł do jazdy w krajach o ruchu lewostronnym (UK, IE, JP, AU itp) (ale mogę się mylić)
  9. Bry, Próbował ktoś montować gdzieś porty USB do ładowania urządzeń w A4 B8? Probowałem jakieś opisy / kity / zestawy znaleźć, ale jakoś nie mogę. Szukam czegoś co będzie ładnie i naturalnie wyglądało, bo nie sztuka wyciąć sobie dziurę w desce i wsadzić wtyczkę na taśmie klejącej.
  10. Serdeczne dzięki za info - tam też się udam. Update 23/03/2016: No i z braku czasu ostatecznie stwierdziłem że zaryzykuję i wybrałem Inter-Welm w Bielsku. Przegląd zrobili, kilka cennych uwag zapodali, zdjęli CP z trzech komponentów (Gateway, MCE i ACC - w sumie zapłaciłem ok 390 PLN). Za cały przegląd (w tym wymiana oleju w skrzyni) zapłaciłem o 1/3 mniej niż sobie wstępnie zaśpiewali w Gliwicach. Auto zastępcze za złotówkę. Przy okazji dowiedziałem się, że plansze i sprzęt do kalibracji ACC / Lane Assist mają na miejscu. Zamówiłem też u nich kupę drobnych części do rezania i wszystko na mnie czekało w dniu przeglądu. Jestem całkiem zadowolony.
  11. Wymieniałem tydzień temu szybę, na starej był paskudny odprysk a i dokładam sobie m.in. Lane Assist. Za nową, akustyczną, przystosowaną pod Lane Assist, produkcji Saint Gobain Sekurit, zapłaciłem w sumie z wymianą ~1k zł. Co ciekawe, przy sprawdzaniu cennika okazało się w firmie zajmującej się tematem (Interglass w Bielsku-Białej przy Krakowskiej) że różnica cenowa między zwykłą a akustyczną wynosi ok. 5 zł. ASO życzy sobie za samą szybę ~1500 zł netto. Producent ten sam co ORI, ale nie mam loga Audi i nie ma pasa w górnej części. Za to płacę mniej niż połowę tego co w ASO i mam akustyczną - może to tylko efekt placebo, ale wydaje mi się, że jest różnica - dźwięki zewnętrzne zdają się dobiegać teraz zdecydowanie z boków (drzwi - a i te będę wkrótce wygłuszał).
  12. Zdjąłem dzisiaj CP z trzech komponentów dzięki czemu mogłem moda dokończyć - i wszystko działa idealnie :-) Tak jak pisałem, po zmianie lusterka (i gatewaya) trzeba było tylko jedną parę CAN puścić. Nawiasem mówiąc, nie trzeba podsufitki / osłon ściągać - odkręciłem panel oświetlenia podsufitki i wpuściłem pod dach kilka spiętych sztywnych pasków montażowych - jak końcówka wyszła spod zdjetego słupka to przeciągnąłem przygotowaną wiązkę. Kolejny system odhaczony (są już ADS, AHA i HBA), biorę się za resztę. Kolejny będzie Lane Assist, którym wepnę się do CANów puszczonych dla HBA, czyli pozostanie mi tylko pociągnięcie zasilania. Raz jeszcze dzięki wrclaguna za opis!
  13. Mod zrobiony, działa bez problemu. Sterownik 8K0 907 379 AM, jest już na liście. w pierwszym poście. Największa jazda była z wtyczką ABS - w moim przypadku nie tyle z jej rozebraniem, co z tymi różowymi blokadami które trzeba było zwolnić żeby piny weszły. Godzina męki. A, i słusznie na anglojęzycznym forum radzą, żeby w ciepłej temperaturze pracować (np garaż i silnik rozgrzany) bo plastiki we wtyczkach można na zimno łatwo złamać. Ja sobie też przy okazji rozbierania podszybia i wyjmowania ECU pociągnąłem wiązkę pod ACC, do kolejnego moda oszczędzona godzina roboty. Z tego co czytałem to nie ma szans.
  14. Dzięki - przetestowane - wsio działa. Wpiąłem najpierw wtykę bez obudowy, zero błędów (poza CP). Nożem odciąłem z obudowy te wypustki zaznaczone na trzecim zdjęciu. Wtyczka wchodzi bez problemu do nowego MCE. We wtorek będę zdejmował ochronę w ASO, dam znać czy wszystko OK, ale wygląda na to, że będzie dobrze, przeniosłem kodowanie ze starego modułu, połknęło. Dziwne, że tak wtyczki przeprojektowali bez (znanego) powodu. Raz jeszcze dzięki.
  15. Bry, Przy zakupie bryki przyuważyłem, że główny kluczyk nie działa, bo padła w nim bateria (jakiś czas temu). W użyciu był drugi kluczyk. Baterię w pierwszym zmieniłem, ale samochód nie reagował na przyciski mimo diody na pilocie sygnalizującej normalną pracę. Przywróciłem go do życia następującymi krokami: - otwarcie samochodu z działającego kluczyka - do stacyjki wrzuciłem kluczyk niedziałający - odpalenie silnika na minutę - zgaszenie silnika ...i tyle. Cokolwiek mu się tam rozkodowało, zostało naprawione przez odpalenie nim na jakiś czas silnika. Pilot pracuje normalnie. Posta wrzucam na wypadek, gdyby ktoś w przyszłości trafił na podobny problem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...