Skocz do zawartości

Maciej_87

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    4
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Maciej_87

Informacje

  • Imię
    Maciej
  • Miasto
    Zielona Góra

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2002
  • Silnik
    1.8 T
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

227 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Maciej_87

0

Reputacja

  1. Witam, Założyłem nowy temat, chociaż wątków podobnych na tym forum jest wiele. W jednym temacie chciałem jednak opisać swój konkretny przypadek i ewentualne rozwiązanie problemu. Problem pojawił się jakieś 2 lata temu (wiem długo zbierałem się z naprawą), a zaczęło się od powolnego ubywania płynu chłodniczego. Szybkie oględziny i brak widocznych wycieków... autko trafiło do mechanika (akurat wymieniałem olej i filtry). Moja sugestia dla mechanika to nagrzewnica, na co uzyskałem odpowiedź "to nie możliwe w audi, to 1 przypadek na 100tyś". Po "naprawie" mechanik stwierdził, że nie ma gwarancji ale to może być nagrzewnica bo reszta jest sprawna, a wycieków nie ma... Zrobił płukanie ale wymiany nagrzewnicy się nie podjął (za dużo roboty). Teraz śmieszna dygresja, na 8 warsztatów nikt nie chciał wymieniać nagrzewnicy... Dodatkowe objawy, poza ubywaniem płynu chłodniczego. Zimą po stronie pasażera leci ciepłe powietrze natomiast po stronie kierowcy zimne. Sytuacja czasami zmienia się po długiej jeździe na wysokich obrotach (grzeje po stronie kierowcy). Wiosna/Lato z wentylacji leci ciepłe/letnie powietrze na wysokich obrotach. Zimą przy wyłączonej wentylacji szyby zaczynały parować. Gdy zostawiałem samochód na parkingu i wracałem do niego nad ranem to szyby były pozamarzane od środka. Dziś szykuje się do wymiany nagrzewnicy, już nawet rozebrałem panel pod kierownicą i przy nagrzewnicy. Czytając jednak na spokojnie wszystkie wątki zastanawiam się czy wymiana nie jest zbyt pochopna ? Przecież dywaniki powinny być wilgotne albo chociaż kanały widoczne przy samej nagrzewnicy powinny wskazywać na jakiś wyciek... Dodam, że dzisiaj dolewam płynu chłodniczego średnio 0,5-1,5l na jakieś 100-150km. Gdy samochód stoi na parkingu, to płynu nie ubywa. Do postu dodam zdjęcia i opis wymiany nagrzewnicy. Pytanie do Was czy może przed wymianą nie powinienem sprawdzić na wszelki wypadek innego elementu. Tak na szybko wymyśliłem sobie jeszcze, że przed wymianą złącze rurki od obiegu czynnika te które wchodzą do kabiny. Chce zamknąć obieg omijając nagrzewnicę. Jak nie będzie ubywało płynu to chyba potwierdzi to, że płyn ucieka przez nagrzewnicę... Czekam na pomysły, ewentualne uwagi. Pozdrawiam, Maciej
  2. Zamówione rzeczy dotarły w błyskawicznym tempie, a sam kontakt ze sprzedawcą na najwyższym poziomie. Uzyskałem odpowiedź na każde pytanie i pomoc w doborze części. Na pewno skorzystam ponownie.
  3. Witam, Proszę o wycenę - Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40 5L - Komplet filtrów KNETCHT - oleju, paliwa, powietrza, kabinowy (z węglem aktywnym) oraz - Płyn hamulcowy ATE typ 200 DOT4 1L - Tarcze hamulcowe na Tył firmy ATE - Klocki hamulcowe firmy FEREDO Samochód to AUDI A4 B6 1.8T quattro 150KM (AVJ) jak będzie potrzeba mogę wysłać zdjęcie naklejki z książki serwisowej pozdrawiam, Maciej
  4. Witam, Proszę o wycenę - Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40 5L - Komplet filtrów KNETCHT - oleju, paliwa, powietrza, kabinowy (z węglem aktywnym) oraz - Płyn hamulcowy ATE typ 200 DOT4 1L - Tarcze hamulcowe na Tył firmy ATE - Klocki hamulcowe firmy FEREDO Samochód to AUDI A4 B6 1.8T quattro 150KM (AVJ) jak będzie potrzeba mogę wysłać zdjęcie naklejki z książki serwisowej pozdrawiam, Maciej
  5. Jakiś czas temu wymieniałem uszczelkę i w ASO VW w Zielonej Górze około 14zł kosztowała (o ile dobrze pamiętam)... Tylko na miejscu nie mieli więc 2 dni czkania. Ogólnie dzwoń do najbliszego ASO Audi bądź VW.
  6. Tak, elementy wnętrza są w kolorze swing. Jeśli natomiast chodzi o elementy do regeneracji, to jest tego sporo. W zasadzie każdy element wymaga mniejszej bądź większej "korekty". Oczywiście chciałbym to wykonać własnoręcznie i na 99% będę je lakierował sprayem. Pracy jest dużo, ale najpierw muszę się dobrze przygotować teoretycznie. Zdemontowane plastiki z włącznika świateł jeszcze nie wylądowały w koszu, posłużą mi do testów...
  7. Jakiś czas temu stałem się szczęśliwym posiadaczem ślicznego Audi. Z racji tego, że sam postanowiłem kupić samochód i ściągnąć go do kraju, wnętrze auta nosi "naturalne ślady użytkowania". Ręka Polskiego magika od renowacji i "odpicowywania" wnętrza na sprzedaż w tym przypadku nie miała miejsca... krótko mówiąc wnętrze autka domaga się wprowadzenia kilku poprawek . Nie jestem mechanikiem, a jeśli chodzi o kwestię motoryzacji to jestem raczej "laikiem"..., mimo to postanowiłem w miarę możliwości sam doprowadzić moją A4 do jak najlepszego stanu. Na początek postanowiłem zabrać się za wymianę włącznika świateł... Myślałem o kupnie nowego (ale po co jak stary działa...), potem nad renowacją... ale napotkałem na przytoczony w tym temacie zestaw naprawczy włącznika świateł. Większość zdjęć prezentuje efekt końcowy i ewentualnie wskazuje miejsce wykonania "cięci". Oczywiście informacje te były bardzo przydatne, jednak, jako osoba, która nie widziała nigdy "rozmontowanego" włącznika świateł miałem wiele wątpliwości. Postanowiłem, więc pokazać na własnym przykładzie jak przeprowadziłem proces wymiany "plastików". Sposób wyciągnięcia samego włącznika jest świetnie przedstawiony na przytoczonym filmiku, więc ten element pominę. Autko jeszcze nie jest dobrze wyczyszczone, co z resztą widać na zdjęciach. Narzędzie, jakich używałem to: 1. Piłka z brzeszczotem do metalu (muszę przyznać, że podczas cięcia sporo opiłków wpadło mi do włącznika i na koniec trochę czasu poświęciłem na usunięcie ich za pomocą patyczka do czyszczenia uszu) 2. Śrubokręt (miałem dwa jeden posłużył jako blokada, żeby złącze od świateł nie wpadło gdzieś głębiej, a drugim podważałem zaczepy). I to tyle..., całość wymiany trwała jakieś 1,5h, ale sprawna wymiana to raczej 10-15min roboty.
  8. Witam Wszystkich, Mam na imię Maciej (jak w nicku ) i co prawda nie posiadam jeszcze Audi ale właśnie jestem w trakcie prowadzenia poszukiwań tego modelu (nic innego nie wchodzi w grę ), w związku z tym postanowiłem znaleźć ludzi, którzy dysponują wiedzą w temacie i skorzystać z ich doświadczenia i porad. Pozdrawiam, Maciej
×
×
  • Dodaj nową pozycję...