Skocz do zawartości

diakonx

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    23
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O diakonx

Informacje

  • Imię
    Paweł
  • Miasto
    Wrocław

Auto

  • Model
    A4 B8
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2009
  • Silnik
    3.2 FSI V6
  • Kod silnika
    CALA
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    S-Tronic
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

485 wyświetleń profilu
  1. Przyczyną ubytku oleju był uszkodzony czujnik poziomu oleju ( pękła obudowa) i kapało z niego coraz bardziej aż pozalewał cały dół , lecz w końcu mój mechanik odszukał winowajcę i po problemie.
  2. Cześć , ja mam już przejechane 300 tyś km i nic sie nie dzieje oprócz normalnych spraw do wymiany co jakiś czas a co rok wymieniam olej w silniku i wszystkie filtry ( powietrza, paliwa i oleju ) oraz dodatkowo kabinowy. Super samochód i ten dzwięk
  3. Nie wymieniłem tej uszczelki bo według mnie to bzdura. Znów serwis audi we Wrocławiu dał ciała i zle zdiagnozował....mówię źle bo już kiedyś kosztowało mnie to w innej audi wymiane turbiny a wystarczyło przeczyścić EGR...ale wracając do tematu, jakby winowajcą była uszczelka górna misy olejowej to auto by krwawiło gdzie bym nie stanął a tu nic ...sucho. Koszt za to takiej usługi to 7 tyś zł robocizna i 185 zł czy 135 zł uszczelka
  4. Przepraszam, nie zaglądałem tutaj długo...już odpowiadam : do wymiany uszczelka miski olejowej górnej
  5. Cześć od 2 lat mam 3.2 FSI CALA B8 oprócz mojej 3.0tdi B7 . Obie bardzo lubię choć moja 3.2 od 2 miesięcy pije olej ( nie chlapie na zewnątrz bo silnik czysty nawet od strony łańcuchów, zbiornik od płynu chłodniczego taki jak powinien być czyli czysty), więc problem jest gdzie indziej. Będę musiał pojechać do aso audi bo mój mechanik powiedział szczerze że nigdy się tym silnikiem nie zajmował więc nie chce się podejmować. Dziś tylko rozpoczął prace nad wymianą pompy wodnej bo mi padła niespodziewanie ( dziś) i zbiornik na płyn chłodniczy opróżnił się w błyskawicznym czasie... Zastanawiam się co jest z tym olejem że co 2 tygodnie muszę dolewać 200ml żeby poziom oleju był między min. a max. Dodam że nic innego się nie dzieję i jestem bardzo zadowolony z tego auta . Jak już będę po wizycie w serwisie audi to napisze co było. Pozdrawiam
  6. diakonx

    kolektor dolotowy pomocy

    ten link już nie działa
  7. Samochód jest super i jak dla mnie nadaje się do miasta ( 80% mojej jazdy to miasto) a że troche więcej spali to co z tego ..ja wychodze z założenia duży silnik większa moc to musi wypić . Wcześniej miałem 2.0 tdi BLB i byłem bardzo zadowolony ( spalanie na trasie spadało nawet do 4,2 litra przy 120 km )ale czegoś mi brakowało ...stąd jak miałem okazję to kupiłem 3.0 tdi i jestem szczęśliwy choć spalanie poszło razy dwa i więcej w górę .
  8. diakonx

    3.2fsi cala

    Nie przejmuj się tym dzwiękiem,...serio .....
  9. diakonx

    3.2fsi cala

    Cześć obejrzyj to https://www.youtube.com/watch?v=7QzJT9ocM7Y i poczytaj komentarze. Większość twierdzi że to norma
  10. Witam obecnie 364 tys przebiegu na mojej 2.0tdi...byłoby więcej lecz mam już 3.0tdi B7 o kodzie silnika BKN który ma przebiegu 250 tys ale jak go brałem miał 220 tyś. Jeżeli chodzi o wymianę to tak jak pisałem w innym poście w swoje 2.0tdi pohukiwała turbinka wiec jest już nowa od Garretta. I chyba będę musiał ja wystawić na sprzedaż ponieważ od kiedy kupiłem 3.0 to coraz bardziej podobaja mi się auta o większej pojemności i ta moja ukochana 2.0tdi sporadycznie jest brana na trasy Pozdrawiam
  11. Spalanie w mieście Wrocław: korki, światła, krótkie przebiegi: muszę liczyć się ze spalaniem 11-12 litrów średnio. Jeżeli zejdę do 10l to oznacza że "muskam pedał gazu" i wyprzedzają mnie wszystkie Matizy. Jeżeli chce bawić się od świateł do świateł to 15l trzeba przyjąć że wypije co i tak nie jest źle przy tym silniku ( tak słyszałem z opinii) Skrzynia manualna silnik BKN. Pozdrawiam
  12. Piotrsob1 miałeś rację zresztą jak widzę po tym Forum to nie pierwszy raz . Pawelkiwi : na pocieszenie zostało mi to że już nie pohukuje turbo . Mam nauczkę aby nie wierzyć do końca Audi Serwis a słuchać zdrowego rozsądku oraz czytać mądre komentarze na Forum Jak będę miał chwilę w następnym tygodniu to porobię fotki moich audi 2.0tdi i 3.0tdi obie w modelu B7 to się pochwalę choć nie są tzw. "doinwestowane" bo ja nic nie zmieniam ...tylko wymieniam to co trzeba jak przyjdzie na to czas. Pozdrawiam
  13. Witam ......chciałem dokończyć swoją historie z kwietnia...dla przypomnienia i w ogromnym skrócie autko pohukiwało, słychać było dziwny dzwięk jakby wahadło tarło o obudowę w trakcie zmiany biegów oraz autko szarpało podczas przyśpieszania na każdym biegu i w każdych zakresach obrotów ( na początku tylko sporadycznie później już zawsze). Pojechałem do audi we Wrocławiu na Karkonoskiej i po zapłaceniu za sprawdzenie auta ( które trwało kilka godzin) otrzymałem odpowiedz że jest to wina turbiny a dokładnie zapieczonej geometrii....oczywiście przedstawili mi kosztorys wymiany wraz z usługą oraz z wymianą zaworka n75 na 6700 zł. Postanowiłem poszukać turbiny gdzie indziej ale ceny w sklepach były zbliżone do tej z serwisu audi...Postanowiłem napisać do źródła czyli do Firmy Garrett i ku mojemu zaskoczeniu cena turbiny była niższa o połowę, więc ją kupiłem i umówiłem się na wymianę w serwisie audi we Wrocławiu. Samochód po odebraniu z serwisu podobno miał być sprawny i tak było dopóki silnik nie osiągnął 90 stopni wtedy jak zawsze wszystko wróciło ( znów autko skakało podczas przyspieszania). Zadzwoniłem do audi a miły Pan z serwisu tłumaczył że tak pokazał komputer więc to wymienili...ale dodał że może jeszcze jest coś czego nie pokazuje komputer więc trzeba będzie oddać auto na kolejne sprawdzanie tym razem mechaniczne co się wiąże z dodatkowym wydatkiem. Nie będę opisywał co sobie pomyślałem bo zbanowalibyście mnie na tym forum z powodu bluzgów . Samochód stał pod domem a ja w między czasie kupiłem drugie audi a4 b7 tym razem z silnikiem 3.0 tdi z którego jestem bardzo zadowolony ( nie mówie o spalaniu ) . Ale wracając do mojej 2.0tdi ...dostałem namiar na mechanika mojego kolegi który bardzo mi go polecał jedyne co dodał to żebym się warsztatu nie przestraszył bo może wygląda jak wygląda ale mechanik jest dobry. Pojechałem do niego z moją ukochaną skaczącą audiczką i po dwóch dniach odebrałem sprawny samochód... Co się okazało ...a to że winą był zasyfiały EGR !!!!! Nie trzeba było wymieniać turbiny, wystarczyło wyczyścić EGR....przez serwis audi straciłem kilka tyś zł a wystarczyło wyczyścić EGR Ale najważniejsze że auto jest sprawne a napisałem zakończenie tej historii tylko po to żeby pokazać jak błahostka w postaci brudnego EGR może utrudnić życie i że nie zawsze trzeba od razu wymieniać różne części jak coś będzie się wam podobnego działo z autem...tylko sprawdzić to co możecie sami zrobić jak np. czyszczenie EGRa. Pozdrawiam Paweł
  14. W moim 3.0tdi sprawa wygląda następująco : Trasa z Polski do Niemiec ( odwiedziny znajomych) spalił mi średnio 6,7 litra przy prędkości 140-150 km/h .
  15. Cześć wiesz co SotoM może źle to ująłem...po prostu złe serwisy turbo których nie brakuje robią tym dobrym złą opinie i ogólnie o regeneracji. Wierz mi żebym zaplacił 1200 zł jeżeli bym wiedział ze auto bedzie tak samo sie spisywało jak na mojej turbinie kiedy nie miała zapieczonej zmiennej geometrii bo taka jest diagnoza serwisu audi Wrocław centrum o mojej obecnej i stąd podobno te wyżej wymienione objawy jak pohukiwanie, czkawka podczas dodawania gazu-oczywiście nie zawsze i od czasu do czasu przy kopie czarny dym. Wracając do 1200 zł - swoją opinię też opierałem na dziesiątkach aukcji czy po prostu ofert w warsztatach, gdzie firmy regenerujące turbo oferują turbo po regeneracji za 490-670 zł plus zwrot starej turbiny. Wiec nawet jak jestem laikiem i słyszę że to tyle roboty plus wiem ile kosztują części firmy melett to zastanawiam się co one tak naprawde tam wstawiaja i jak to składają. To tyle w temacie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...