Skocz do zawartości

xacax

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    17
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O xacax

Informacje

  • Imię
    Mateusz
  • Miasto
    Warszawa

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    1999
  • Silnik
    1.8 T
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

559 wyświetleń profilu

Osiągnięcia xacax

0

Reputacja

  1. Ale listwy masz uszkodzone zewnętrznie czy całe? Jeśli całe, to dobrze oczyść z pozostałości stalowej listwy i śmiało przyklejaj na klej do szyb. U mnie trzyma drugi rok, bez odkształceń, ruda nie wychodzi, jest malina. Jak listwy zniszczone, to w mojej opinii szukać używanych ori - byleby ładnych z zewnątrz, nie porwanych i kleić jak powyżej.
  2. Odkręcasz od magnesu i nakręcasz na złącze PL. Chyba że masz na DV, wtedy leci na "motylek". Nie wiem jak w b6, można odkręcić reling i złapać masę na śrubie mocowania relingu z karoserią. Wiadomo - zawsze trzeba skrobnąć troszkę farby coby kontaktowało i dobrze zabezpieczyć. Jeśli kablem antenowym będziesz wychodził górą klapy bagażnika, to i stamtąd można pociągnąć masę.
  3. xacax

    Kręci, nie odpala.

    Z problemem jaki opisujesz borykałem się dość długo, także nie szło mi zdiagnozowanie usterki (podobnie komp nie wywalał nic prócz błędu sondy, ale miałem wybity katalizator, więc było to w sumie naturalne). Z kręceniem problemów nie było, czasami nawet prawie łapał. Akumulator był nowy etc. Najczęściej problem występował przy próbie ponownego odpalenia, kilka minut po zgaszeniu silnika. Czasami pomagało odpięcie i podpięcie klemy, czasami auto musiało postać 5, 10, nawet 30 minut i dopiero łapało. Po nocnym postoju odpalał zawsze za 1 razem, aż 3 tygodnie temu finalnie nie odpalił i rychło przyszedł czas na eliminację problemu. Przyczyną były zimne luty na dwóch przekaźnikach w skrzynce przy podszybiu. Po poprawie zimnych lutów - problem ustąpił i jest spokój
  4. Możesz spróbować podpiąć bezpośrednio pod akumulator - sprawdzisz wówczas, czy nie jest to przypadkiem kwestia zbyt dużego obciążenia na układzie pod którym jest radio - bo i tak może być. Mimo wszystko jednak, lepiej posłać radio do sprawdzenia - i tak co i raz warto zrobić przegląd i zadbać o jego kondycję, a z reguły jak się coś w CB krzaczy i o to nie zadbasz - będzie się krzaczyć jeszcze bardziej
  5. Ja to myślę, że jednak radio nie jest do końca sprawne Biorąc pod uwagę incydenty z odpalaniem... obstawiam, że idzie jakieś przepięcie po zakończeniu nadawania. Mimo wszystko dziwne, że pojawia się choinka. Jak masz podpięte radio do zasilania, pod co? Antena na magnesie czy dziura w dachu?
  6. Na początku roku zagościł u mnie komplet letnich Zeetex'ów ZT1000 195/65/15. Podchodziłem w sumie jak pies do jeża, stwierdziłem jednak, że za tą cenę to i jeden sezon mogą wytrzymać, pewnie i tak będa lepsze niż kartoflane leżaki/używki. I pozytywnie mnie zaskoczyły. Na suchym trzymanie mają całkiem niezłe, są odpowiednio sprężyste, pewnie się na nich śmiga, ładnie wybierają. Na mokrym - różnie. Na delikatnie mokrym wymagają po prostu wyczucia i umiarkowania przy pewnych manewrach, jednak utrata przyczepności jest względnie płynna, nie gwałtowna - do wyczucia. Przy większych ulewach za to zachowują się jak klasa średnia. Hałas? Normalny. Nie dudnią, nie wybijają się ponad inne dźwięki. Od znajomego który też na nich pomyka, usłyszałem zaś że huczą - skończyły jednak po porządnym wyważeniu. To, co podoba mi się w zeetex'ach, to odporność na ścieranie i głębokość bieżnika, po 10kkm nie widać zbytnio zużycia (a jeżdżę dynamicznie). Po założeniu wymagały może trochę więcej wyważenia, ale po tym zachowują się poprawnie. W mojej opinii, stosunek cena/jakość wypada bardzo dobrze. Za tą cenę - mi się podobają. Na tyle, że z racji kończących się przednich zimówek, w bagażniku już czekają 2 nowe zeetexy na chłodniejszy sezon
  7. xacax

    gaz w 1.8t

    U mnie też jest cicho, bardzo delikatnie zmienia się odgłos pracy, ale słyszalne jest to tylko przy otwartej masce. Niemniej jednak z tego co zaobserwowałem, w niektórych autach słychać klekot, cykanie - odgłos raczej powodują wtryski. Jak kiedyś pytałem gazownika, stwierdził, że niektóre modele po prostu tak mają i hałasują, choć może to być też objaw ich wyeksploatowania /zanieczyszczeń w instalacji. Tylem słyszał
  8. Kabel spokojnie puścisz luzem do skrzynki. Jeśli chcesz, możesz kombinować z dodaniem bezpiecznika bezpośrednio w tablicę w miejsce jakiegoś którego nie ma. (jeśli wolne miejsce jest ) Trzeba zakupić konektory - tu pisano na ten temat: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/332845-dolozenie-bezpiecznika/ A jak nie, możesz wrzucić płaskie niezależne gniazdo bezpiecznika, na bok taśma dwustronna i kleisz gdzie chcesz.
  9. Wystarczy puścić kabel grodzią, dalej przejść do skrzynki bezpieczników i puszczasz sobie dalej gdzie chcesz, dajesz jakieś wtyczki i tyle, 30min roboty. Jak ma być porządnie - to tylko bezpośrednio. Jak używasz sporadycznie, to zostaw pod gniazdo zapalniczki i tyle. Każde inne rozwiązanie sprowadzi się do modyfikowania czegoś... czyli wyjdzie podobnie jak niezależne pociągnięcie kabla, tylko trzeba będzie jeszcze kombinować skąd, gdzie i jak... Szkoda zachodu.
  10. A widzisz, jednak @Bartollo dobrze prawi, nie ma co stosować półśrodków - tylko niezależny kabel, bezpośrednio z akumulatora. Pamiętaj też żeby dorzucić bezpiecznik.
  11. Jeśli podstawa pękła, to teoretycznie możliwe ze gdzieś ciachnęła kabel i daje zwarcie - wtedy faktycznie, radio będzie świrować. Dobrze byłoby sprawdzić z inną, pewną anteną, choć pękająca podstawa to i tak znak żeby rozglądać się za nową.
  12. Ok. Tyle że jak zaczniesz szukać problemu w instalacji, to zaczniesz de facto od zadka strony, a później może się okazać że... Po podłączeniu anteny może być tak (sprawne, ustawione poprawnie radio), że zbiera Ci ona zakłócenia z sieci elektrycznej, silników, stacji nadawczych sieci komórkowych, nakładających się/sąsiednich fal radiowych czy też szumu kosmicznego. Sporo zależy od anteny, ale pierwsze skrzypce w odsłuchu grają filtry w radiu. Niestety nie spodziewaj się że wspomniany Alan sporo wytnie - lubi sobie poszumieć. W CB należy pamiętać, że niedoskonałości lubią się kumulować i nakładać oraz co ważne, ten sam zestaw w innym aucie będzie sprawował się inaczej. Sprawdzałeś jak wygląda SWR? Decyzja należy do Ciebie, proponowałbym jednak eliminować wątpliwe aspekty po kolei
  13. Nie kombinuj kolego z anteną i resztą osprzętu, przed zapewnieniem stabilnego połączenia z prądem. Radia cb są bardzo wybredne co do tego i bezpośrednie podłączenie pod klemy to podstawa poprawnie zrobionej instalacji.Alan 109 raczej nie może się poszczycić dobrymi filtrami, a z reguły im gorsze, tym bardziej trzeba zadbać o zasilanie i brak elementow mogących powodować zakłócenia. Eliminacja szumów nie zawsze jest prosta, czasami ladowarka telefonu czy włączone radio potrafią zaszumieć odbiór, ale wszystko można wyeliminowac bądź zminimalizować jeżeli zrobi się pożądna instalacje.
  14. Dzięki za odzew. Kompatybilność APU mnie cieszy, chyba nieco lepiej je odnaleźć, chociażby z passata. Podpowiedzcie mi jeszcze proszę, jak to jest z kompatybilnością wałków, napinaczy, ogólnie z całą konstrukcją nieszczęsnego łańcuszka. Z tego co udało mi się wyłuskać, były dwa rodzaje. ANB/APU/AWT są kompatybilne, dobrze myślę? Które z innych wersji 1.8t, miały ten sam typ co ANB? @Ludi77: dzięki za propozycje. Przyznam, że bardziej jestem nastawiony na zakup drugiego motoru, zawsze trochę wiecej żelastwa na ewentualną podmiankę. Gdybym nie znalazł - nie omieszkam się odezwać.
  15. Witam serdecznie. W aktualnym silniku pada mi turbina, łańcuszek rozrządu powoli zaczyna się dawać sygnały, że zbrzydła mu praca w aktualnym otoczeniu. Mam możliwość ściagnąć sobie z niemiec jakiś dobry silnik z rozbitka, na dawcę. Problemem jest to, że ANB w rozsądnym stanie praktycznie się nie trafia. Wiem, że poszczególne warianty 1.8t różniły sie mniej lub bardziej od siebie, jednak jestem w tym temacie kompletnie zielony. Czy jakiś inny motor podpasuje na dawce części P&P (chociaż ich większej polowy) dla ANB? Z góry dziękuje za wszelkie wskazówki. -------edit------- Z informacji wykopanych przeze mnie w necie wynikałoby, ze ANB jest konstrukcją bliską APU. Dobre założenie, czy jednak są jakieś większd różnice?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...