Skocz do zawartości

cronix

Pasjonat
  • Postów

    54
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

O cronix

Informacje

  • Imię
    Krzysztof
  • Miasto
    Trójmiasto

Auto

  • Model
    A5
  • Nadwozie
    Coupe
  • Rok produkcji
    2008
  • Silnik
    1.8 TFSI
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

919 wyświetleń profilu

Osiągnięcia cronix

0

Reputacja

  1. Czujnik a Aliexpress leży od trzech lat w schowku ? Zalozylem go po tym jak pierwszym razem wyskoczył mi check. Niestety na kolejny dzień został wymieniony spowrotem na stary (check świecił się dalej). Wartości 42% pokazuje na biegu jałowym natomiast 92% powyżej 3tys obrotów, są to wartości na ori starym czujniku. Do tego podczas rozruchu zanim nie zejdzie ze ssania silnik dostaje drgawek, pluje w wydech i czuć mocno benzynę w spalinach. ?‍♂️ No właśnie to jest ta niemiecka myśl techniczna, żeby wymienić ten czujnik trzeba demontować kolektor ✌️? Edit 11.07.2020 A więc dzisiaj znalazłem chwilę żeby pogrzebać pod maską. Pełen nadziei znalazłem w schowku nowy czujnik z Ali o numerach 07L907386 który przeleżał tam kilka lat?, wykręciłem filtr oleju, odłączyłem wtyczkę od ori czujnika z kolektora i podłączyłem chińczyka. Odpaliłem VCDS żeby sprawdzić wartości i czujnik pokazuje wartości płynnie od 0% do 99% ? Moja radość natomiast minęła, kiedy zorientowałem się, że wartości które podaje czujnik z wartościami które powinien wskazywać są całkowicie odwrotne ?‍♂️ Sam zacząłem już wątpić w to, co widzę. Czy ośka klap po jednej i drugiej stronie kolektora posuszą się w tym samym kierunku, czy jest z którejś strony jakaś zębatka u zmienia kierunek w przeciwny? Po sprawdzeniu w etka części zamiennych wychodzi, że ori czujnik 06j907386 nie jest wymienny z 07L907386 tylko z 06J998386. To by potwierdzało, dlaczego nie pokazuje dobrych wartości. Zamowilem już kilka czujników 06J998386 i 06j907386. Jeśli okaże się, że będą pokazywały dobre wartości to jeden zostanie u mnie, reszta pójdzie na sprzedaż ? Edit 06.08.2020 A więc tak - czujniki do mnie dotarły ? Odpiąłem kostkę od czujnika przy kolektorze, podłączyłem czujnik 06J907386 i wszystkie parametry pokazuje książkowo ? Tak więc wedlug etki czujniki 07L i 06J nie są wymienne i to by się zgadzało. Wyglądają tak samo ale parametry w moim przypadku pokazują całkowicie inne (podkreślam, że oba nowe). Mam nadzieję, że niedługo znajdę czas, żeby zdemontować kolektor i podmienić ten wadliwy ? oby bez żadnych niespodzianek. Jak ktoś potrzebuje czujnik 06J907386 lub 06J998386 to zapraszam ?? No i po robocie. Korzystając z wolnej chwili wymieniłem czujnik położenia klap w kolektorze, przy okazji wyczyściłem zawory z nagaru. Tragedii nie było z racji tego, że czyściłem go jakieś 3 lata temu. Efekt? Usterka usunięta w 100%, brak kontrolki silnika na zegarach, brak błędu zablokowanych klap. Same klapy działają bez żadnych oporów, nie ma też żadnych luzów. Problemem był tylko i wyłącznie czujnik. Został wymieniony na nowy o takim samym numerze (06J907386). Stary czujnik pracował w zakresie około 50% do 99%. Komputer pokazywał błąd zablokowanych otwartych klap (stuck open). Na wykresie patrząc od lewej nowy czujnik i jego zakres pracy bez adaptacji, od prawej stary czujnik i jego zakres pracy. Nowy czujnik po podłączeniu przy zdemontowanym kolektorze od 15-20% do 99%. Po złożeniu wszystkiego do kupy, wykonaniu adaptacji zakres pracy czujnika 0%-99%. Nadmienię, że prócz kontrolki silnika problemem była bardzo nierówna praca silnika, falowanie obrotów, odczuwalny, spadek mocy, mniejsza elastyczność.
  2. Mam ten sam silnik co Ty, problem klap powrócił mi po kilku latach. Kiedyś próbowałem wymienić ten czujnik ale mi nie współpracował ten z Ali więc wszystko wyczyściłem, założyłem stary i było ok. Masz jakieś zdjęcia z wymiany? Ten nowy czujni cały czas mam i zastatawiam się, czy go nie wymienić ale niepokoi mnie jego praca, podczas ruchu osią występuje taki charkteystyczny przeskok pod koniec zakresu. Dodam, że błąd pokazuje stuck open natomiast same klapy pracują podczas dodawania i odpuszczania gazu. Na wolnych obrotach powazuje wartość otwarcia rzędu 42% na wysokich 92%. Adaptacja kończy się niepowodzeniem. Próbowałem klapy regulować ręcznie i pracują w pełnym zakresie. Nagar i cały kolektor czyszczony 3 lata temu (jakieś 30kkm), nie zauważyłem wtedy żadnego zużycia ani uszkodzenia w kolektorze. Jest możliwość wyłączenia programowo tego czujnika z poziomu VCDS LUB VAS? No i najważniejsze dla mnie, czy po usunięciu programowym i fizycznym auto przejdzie mi przegląd na analizatorze spalin (Norwegia).
  3. Potwierdzam, skorupy jak i dokladki pomiędzy Coupe i SB są inne i nie można ich zamiennie stosować. Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
  4. Nie wiem czy będzie tutaj dobrze słychać : Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
  5. No u mnie na jałowym jest trochę głośniej, ale podczas jazdy jak dostanie obciążenie to jest grubo [emoji1] Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
  6. Może tylko zbadać spaliny i sprawdzić czy nie ma jakichś przedmuchów w wydechu. Nie wiem niestety jak to jest z głośnością.
  7. Osłona salon - cos koło 150PLN Wieszak szukaj na alle, prawy lewy jest to samo. Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
  8. Tak też dziś zrobiłem i działa [emoji6] Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
  9. Z prawej strony + i -, rozumiem że w skrzynce bezpiecznikow? Orientuje się ktoś gdzie dokładnie? Albo gdzie mogę to inaczej podłączyć? Całe QQ1 mam już podłączone i zmontowane (nogi, drzwi, kratki). Został mi tylko schowek a nie uśmiecha mi się znów prucie całej tapicerki ? Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
  10. To samo. Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
  11. Ja mam jedną szt na zbyciu jak ktoś chce. [emoji3] Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
  12. Zajęło mi to dosłownie 30 sek, żeby znaleźć. http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5048524028 Widzialem kilka innych w różnych cenach także jest tego trochę na alle. Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
  13. Jesli masz 1.8 tfsi to ściągasz swój tłumik końcowy i środkowy (jest to jeden element). Zakładasz rurę Y-pipe z 3.0 tdi albo rurę z tłumikiem srodkowym z 2.0 tfsi (musi być wersja z wyjściem na dwie strony). Oczywiście tłumiki końcowe odcinasz i zakładasz te od S4/S5. Jeśli chcesz głośno to zakładaj rurę od tdi, jeśli ciszej to od tfsi. Ja mam od tdi i powiem szczerze że jak jeżdżę sam to mi głośność nie przeszkadza, a jest znaczna. Jak z kimś to staram się jeździć delikatnie i tez daje rade. Jak trasy to już gorzej. Głośność wydechu zależy od obciążenia/podciśnienia podczas dodawania gazu. Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
×
×
  • Dodaj nową pozycję...