SWAP wydechu seryjnego 2.0 TDI na podwojny z 3.0TDI oraz wymiana dyfuzora
24 24

    439 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    SWAP WYDECHU NA PODWÓJNY z 3.0 TDI oraz WYMIANA TYLNEGO DYFUZORA

    W B6 taki MOD mialem to i w B8 tez mozna zalozyc podwojny wydech :) Co nam daje ? Na pewno estetyczniej wyglda auto z tylu :decayed::naughty:
    Jest kilka opcji aby zalozyc ten wydech razem ze zmiana tylego dyfuzora :wink4: Podam na przykladzie przerobki wydechu z seryjego 2.0 TDI



    Opcja I pod tylny zderzak seryjny

    - 8K0 253 144 M 1szt . wieszak tylnego prawego tlumika z guma
    - N 903 484 11 1 szt.
    - opaska 70 mm do polaczenia z wydechem od 3.0 TDI
    - podwojny wydech z 3.0 TDI cena 300-700 PLN ( Kupowac razem z wieszakami i gumami !!!!! )

    wydech15.jpg

    - 8K0 804 172 1 szt ,oslona termiczna na prawa strone ( sedan, avant)

    wydech1.jpg


    - N 903 350 05 2 szt. blaszki do mocowania oslony termicznej

    wydech2m.jpg

    - 8K0 807 521 A tylny dyfuzor na podwojny wydech cena uzywka ALLEGRO 100-150 PLN AS0 200 PLN

    wydechdavid.jpg

    ALBO !!!! :mysli:

    - 8K0 071 620 B dyfuzor tylny na podwojny wydech cena AS0 1550 PLN :blink:

    wydechvotex1.jpg



    OPCAJ II wymiana seryjnego zderzaka na S LINE :naughty:


    Do wymiany potrzebujemy to co opisane jest wyzej :)

    Ja u siebie zrobilem wlasnie ta opcje czyli zderzak S LINE wraz z dyfuzorem

    Jak wyglada i spis czesci opisane jest w watku Cubera

    :arrow2:http://a4-klub.pl/index.php?/topic/113957-pakiet-sportowy-s-line-oraz-s-line-exterieur-2008-2012/#entry1706166




    wydech20.jpg


    Demontaz tylnego zderzaka wraz z wymiana tylnego dyfuzora


    :arrow2:http://a4-klub.pl/index.php?/topic/153843-demontaz-tylnego-zderzaka-oraz-dolnego-dyfuzora/#entry2203850


     

     


    Sprawa jest bardzo prosta :gwizdanie: Powiem nawet , ze jest prosciej niz w B6 czy B7 :) Najlepiej wykonac caly MOD w zakladzie co zajmuja sie wymiana tlumikow koszt 100 PLN . Oczywiscie z demontazem nie bedzie problemu , jedynie brakowac nam bedzie okolo 10 cm rurki aby polaczyc caly uklad wydechowy .

    Odrecamy tylna prawa oslone plastikowa (zaslepke :wink4: ) oraz srodkowa . Nakretki plastikowe zostaja beda nam potrzebne do przykrecenia oslony termicznej :)

    wydech3.jpg

    wydech4.jpg


    wydech5.jpg

    wydech6.jpg


    Po odkreceniu oslon zakladamy oslone termiczna wykorzystujac plastikow nakretki orz kupine blaszki mocujace :)

    wydech7.jpg

    wydech8.jpg

    Oczywiscie fabrycznie mamy przygotowne mocowanie pod wieszak na tlumik z prawej strony .

    wydech12.jpg

    Po zalozeniu oslony przystepujemy do demontazu ukldu wydechowego . Odkrecamy wszystkie mocowania .

    wydech9.jpg

    wydech10.jpg

    wydech14.jpg

    wydech13.jpg


    Tak wyglada wszystko po zdjeciu seryjnego wydechu :)

    wydech16.jpg

    Zakladamy tylny podwojny mocujac na wieszakch oraz masz fachowiec ( tlumikarz ) dorabia brakujaca czesc laczac caly uklad wydechowy :gwizdanie:

    wydech18.jpg

    wydech19.jpg


    EFEKT KONCOWY :kox:

    wydech20.jpg


    Na koniec jeszcze mala podpowiedz dla tych co beda zakladac wydech podwojny pod zderzak S LINE :naughty:

    Dyfuzor czyli tylna dokldke zakldamy na koncu
















     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    jak zawsze gratki :oklaski:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    duza jest róznica w wadze tych wydechów ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    duza jest róznica w wadze tych wydechów ?

    No nie wazylem :decayed: ale jest lekki porownujac z B6 :wink4:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    mogłeś zwazyc auto przed modami i po zakończeniu :> :> :>

    ciekaw jestem ile przytyje ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Stary wydech mam :gwizdanie: to przy okazji zwazymy z kumplem :) Na pewno nie jest az taki ciezki :wink4: Teraz jest brak srodkowego tlumika ( porownujac z 2.0 TDI ) ale za to z tylu sa dwa :decayed:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    :blink: który to już DIY w ostatnim czasie :kox:

    chyba sobie B8 kupię, bo aż się chce rezać jak się to czyta :good: :good: gratki bezinteresownej i cennej pomocy innym :notworthy::good:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Wszystko za***iście opisane...

    Jedno tylko pytanie...

    Co z tymi 10cm rury których brakuje i w którym miejscu należy to wspawać?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jak zalozysz wydech od 3.0 TDI to po przykreceniu mocowan tlumikow bedzie brakowac te pare cm rury . Musialem pojechac do sklepu a kumpel nie mial opaski 70 mm i dlatego nie zrobilem tej fotki . Pospawal wszystko jak mnie nie bylo :wink4:

    Tlumikarz nie bedzie mial problemow z dopasowaniem :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    No powiem ze pieknie Ci to wyszlo a ja bede z Ciebie bral przyklad;P

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Siemka

    W wydechu od 3.0 litrówki jest większa średnica rury - jak to rozwiązałeś???

    Mam kolesie który ma wydech podwójny od A5 za dobrą kaskę i wizualnie z twoją fotką jest identyczny.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Tutaj sprawa zajal sie fachura od tlumikow :) Musimy ten kawalek rurki rozszezyc z redukcja na 70 mm .

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    a czy zamiast od 3.0 można założyć od 2.0TFSI? bo ciezko znaleść na alledrogo od 3 litrówki, a do 2.0tfsi jest kilka sztuk.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Diesel to diesel :wink: nie wiem jaka róznica jest miedzy w przepływie spalin .

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    no w sumie tak, wizualnie może jest to samo ale z przepływem może być różnica, nie pomyślałem:kwasny:

    ---------- Post dopisany 11-06-2012 at 18:59 ---------- Poprzedni post napisany 25-05-2012 at 19:19 ----------

    a czy od 3.0tdi na swapa, ale z A5 będzie pasował tłumik końcowy do A4?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Tak będzie pasował bo jest ten sam co w A4 B8 :wink:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    mam pytanie czy istnieje sam spojler s-line taki kratkowy ale do standardowego wydechy (2 rury po lewej stronie) ??

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    mam pytanie czy istnieje sam spojler s-line taki kratkowy ale do standardowego wydechy (2 rury po lewej stronie) ??

    Niestety nie :wink:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    mam pytanie czy istnieje sam spojler s-line taki kratkowy ale do standardowego wydechy (2 rury po lewej stronie) ??

    Niestety nie :wink:

    Hmm.. Chyba istnieją:

    Audi A4 8K s- line dokładka zderzaka tył 1szt (2663768700) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jezeli chodzi o standardowy zderzak to dokładka (dyfuzor ) nie pasuje od wersji S LINE, tak zrozumiałem pytanie wojtekz :wink:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    tak, mam standardowy zderzak który będę właśnie niedługi wymieniał w aso (mała stłuczka) i myślałem żeby nie dopłacić i wziąć jakiś lepszy kratkowany dyfuzor, no ale jeśli nie ma to trudno.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    samego dyfuzora S-line nie założysz do zwykłego zderzaka. jak już będziesz wymieniał zderzak to niech Ci cały od S-line założą..

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    pytanie tylko czy zderzaki s-line są też w wersji z wydechem podwójnym z jednej strony tak jak mam teraz?

    bo jeśli trzeba wydech przerabiać na dwie różne strony to odpada.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    są. ale dyfuzor S-line pasuje tylko do zderzaka S-line

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    pytanie tylko czy zderzaki s-line są też w wersji z wydechem podwójnym z jednej strony tak jak mam teraz?

    bo jeśli trzeba wydech przerabiać na dwie różne strony to odpada.

    Tak oczywiście że są :wink:

    a4slinety.jpg

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    pomóżcie mi bo staram się znaleźć numery VAG zderzaka s-line oraz spojlera kratkowanego dla sedana,

    Cuber podaje coś takiego:

    8K5807303C - zderzak s-line z czujnikami i widzę że on jest około 200zł droższy od mojego standardowego (8K5807303A) - czy to jest ten??

    Teraz spojler: u mnie jest teraz czarny 8K080752101C

    Cuber podaje pod s-line z wydechem po jednej stronie 8K0807521C1RR ale kolor szary platinum (jak to się zgra z kolorem mojego nadwozia X7W - srebrny)?

    i teraz kratka która ma to być:

    8K080783301C

    8K0807833A01C

    8K0807833B01C

    nie wiem czy one się różnią i czy to też będę musiał malować pod kolor nadwozia?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    pomóżcie mi bo staram się znaleźć numery VAG zderzaka s-line oraz spojlera kratkowanego dla sedana,

    Cuber podaje coś takiego:

    8K5807303C - zderzak s-line z czujnikami i widzę że on jest około 200zł droższy od mojego standardowego (8K5807303A) - czy to jest ten??

    Teraz spojler: u mnie jest teraz czarny 8K080752101C

    Cuber podaje pod s-line z wydechem po jednej stronie 8K0807521C1RR ale kolor szary platinum (jak to się zgra z kolorem mojego nadwozia X7W - srebrny)?

    i teraz kratka która ma to być:

    8K080783301C

    8K0807833A01C

    8K0807833B01C

    nie wiem czy one się różnią i czy to też będę musiał malować pod kolor nadwozia?

    Numer zderzaka i spojlera podałeś dobry, niestety z numerem kratki do spojlera Ci nie pomogę jeśli chodzi o Twoje kolejne pytanie o kolor szary platinum tego spojlera to w oryginalnym pakiecie S-line ten właśnie spojler jest w takim kolorze dla każdego koloru nadwozia a kratka wew. spojlera zostaje czarna jak to będzie wyglądać w Twojej konfiguracji tzn. z srebrnym kolorem auta możesz zobaczyć w wątku CUBER-a tam jest zdjęcie srebrnego avanta z tym właśnie spojlerem.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Tak jak opisał Cuber masz tu spis co wchodzi w skład Pakietu S LINE :wink:

    http://a4-klub.pl/stylizacja-tuning-optyczny-19/all-b8-pakiet-sportowy-s-line-s-line-exterieur-152224/

    Tobie chodzi o tylny zderzak do sedana ........otóz uzywkę sie ceni :kwasny: powyzej 1 tys. , jezeli chodzi o numery to wszystko masz tam opisane co ci potrzeba .

    Zderzak Tylni Sedan

    8K5 807 303 B zderzak tylni

    8K5 807 303 C zderzak tylni z otworami dla urządzenia wspomagającego parkowanie

    8K0 807 521 C 1RR dyfuzor , tłumiki po jednej stronie kolor szary platinum

    8K0 807 521 D 1RR dyfuzor , tłumiki po dwóch stronach kolor szary platinum

    8K0 807 833 kratka do dyfuzora czarna satynowa

    Co do koloru dyfuzora to wystepuje tylko w kolorze szary platinium , obojętnie jaki masz kolor nadwozia .

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    dzięki panowie, jeszcze przeszperać muszę sieć żeby zobaczyć jak ten zderzak w tym kolorze z ta siatką leży na srebrnym aucie. - tą z Cubera wątku widziałem.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Temat wydechu ogarnięty :grin: co do średnic rur 3.0-65mm ;2.0-55mm zastosowałem redukcje 62/55mm dł.120mm (nie rdzewka)

    1352309079302.jpg

    Przy tej długośći redukcji rure z 3.0 przycinamy 40mm (dopasowanie)redukcje wbijamy w rure , spawamy

    1352315216795.jpg

    <br /><br />

    1352363134146.jpg

    Całość skręcamy wykorzystując łącznik , musiałem wymienić obie obejmy (stare strasznie skorodowane).Czas pracy około dwóch godz. :naughty:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    24 24

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy