Jump to content
25 25
wrclaguna

SWAP wydechu seryjnego 2.0 TDI na podwojny z 3.0TDI oraz wymiana dyfuzora

Recommended Posts

SWAP WYDECHU NA PODWÓJNY z 3.0 TDI oraz WYMIANA TYLNEGO DYFUZORA

W B6 taki MOD mialem to i w B8 tez mozna zalozyc podwojny wydech :)  Co nam daje ?
Na pewno estetyczniej wyglda auto z tylu :decayed::naughty:
Jest kilka opcji aby zalozyc ten wydech razem ze zmiana tylego dyfuzora :wink4:
Podam na przykladzie przerobki wydechu z seryjego 2.0 TDI
 

http://www.audienthusiasts.com/Articles_Exhaust.html


Opcja I pod tylny zderzak seryjny

- 8K0 253 144 M 1szt . wieszak tylnego prawego tlumika z guma
- N 903 484 11 1 szt.
- opaska 70 mm do polaczenia z wydechem od 3.0 TDI
- podwojny wydech z 3.0 TDI cena 300-700 PLN ( Kupowac razem z wieszakami i gumami !!!!! )

wydech15.jpg

- 8K0 804 172 1 szt ,oslona termiczna na prawa strone ( sedan, avant)

wydech1.jpg


- N 903 350 05 2 szt. blaszki do mocowania oslony termicznej

wydech2m.jpg

- 8K0 807 521 A tylny dyfuzor na podwojny wydech cena uzywka ALLEGRO 100-150 PLN AS0 200 PLN

wydechdavid.jpg

ALBO !!!! :mysli:

- 8K0 071 620 B dyfuzor tylny na podwojny wydech cena AS0 1550 PLN :blink:

wydechvotex1.jpg



OPCAJ II wymiana seryjnego zderzaka na S LINE :naughty:


Do wymiany potrzebujemy to co opisane jest wyzej :)

Ja u siebie zrobilem wlasnie ta opcje czyli zderzak S LINE wraz z dyfuzorem

Jak wyglada i spis czesci opisane jest w watku Cubera

:arrow2:http://a4-klub.pl/index.php?/topic/113957-pakiet-sportowy-s-line-oraz-s-line-exterieur-2008-2012/#entry1706166




wydech20.jpg


Demontaz tylnego zderzaka wraz z wymiana tylnego dyfuzora


:arrow2:http://a4-klub.pl/index.php?/topic/153843-demontaz-tylnego-zderzaka-oraz-dolnego-dyfuzora/#entry2203850


 

 


Sprawa jest bardzo prosta :gwizdanie: Powiem nawet , ze jest prosciej niz w B6 czy B7 :) Najlepiej wykonac caly MOD w zakladzie co zajmuja sie wymiana tlumikow koszt 100 PLN . Oczywiscie z demontazem nie bedzie problemu , jedynie brakowac nam bedzie okolo 10 cm rurki aby polaczyc caly uklad wydechowy .

Odrecamy tylna prawa oslone plastikowa (zaslepke :wink4: ) oraz srodkowa . Nakretki plastikowe zostaja beda nam potrzebne do przykrecenia oslony termicznej :)

wydech3.jpg

wydech4.jpg


wydech5.jpg

wydech6.jpg


Po odkreceniu oslon zakladamy oslone termiczna wykorzystujac plastikow nakretki orz kupine blaszki mocujace :)

wydech7.jpg

wydech8.jpg

Oczywiscie fabrycznie mamy przygotowne mocowanie pod wieszak na tlumik z prawej strony .

wydech12.jpg

Po zalozeniu oslony przystepujemy do demontazu ukldu wydechowego . Odkrecamy wszystkie mocowania .

wydech9.jpg

wydech10.jpg

wydech14.jpg

wydech13.jpg


Tak wyglada wszystko po zdjeciu seryjnego wydechu :)

wydech16.jpg

Zakladamy tylny podwojny mocujac na wieszakch oraz masz fachowiec ( tlumikarz ) dorabia brakujaca czesc laczac caly uklad wydechowy :gwizdanie:

wydech18.jpg

wydech19.jpg


EFEKT KONCOWY :kox:

wydech20.jpg


Na koniec jeszcze mala podpowiedz dla tych co beda zakladac wydech podwojny pod zderzak S LINE :naughty:

Dyfuzor czyli tylna dokldke zakldamy na koncu
















 


ケミカル・ブラザーズ
DOPOSAZANIE MONTAŻ NAWIGACJI MIB MMI 3G 3G+ PL MENU LEKTOR USA EU A4 B9 A5 Q5 A6 C7       

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

duza jest róznica w wadze tych wydechów ?


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

duza jest róznica w wadze tych wydechów ?

No nie wazylem :decayed: ale jest lekki porownujac z B6 :wink4:


ケミカル・ブラザーズ
DOPOSAZANIE MONTAŻ NAWIGACJI MIB MMI 3G 3G+ PL MENU LEKTOR USA EU A4 B9 A5 Q5 A6 C7       

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

mogłeś zwazyc auto przed modami i po zakończeniu :> :> :>

ciekaw jestem ile przytyje ?


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stary wydech mam :gwizdanie: to przy okazji zwazymy z kumplem :) Na pewno nie jest az taki ciezki :wink4: Teraz jest brak srodkowego tlumika ( porownujac z 2.0 TDI ) ale za to z tylu sa dwa :decayed:


ケミカル・ブラザーズ
DOPOSAZANIE MONTAŻ NAWIGACJI MIB MMI 3G 3G+ PL MENU LEKTOR USA EU A4 B9 A5 Q5 A6 C7       

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

:blink: który to już DIY w ostatnim czasie :kox:

chyba sobie B8 kupię, bo aż się chce rezać jak się to czyta :good: :good: gratki bezinteresownej i cennej pomocy innym :notworthy::good:


Było: A4 B6 2004r. 1,9TDI 130PS AVF AVANT, było A4 B7 BRD 170PS 2007r AVANT QUATTRO, było A6 C6 2,7 TDI BPP 2008r. AVANT, było A4 B8 2010r. AVANT, było A6 C6 2,7 TDI CANA 190PS 2010r. AVANT :D


Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko za***iście opisane...

Jedno tylko pytanie...

Co z tymi 10cm rury których brakuje i w którym miejscu należy to wspawać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak zalozysz wydech od 3.0 TDI to po przykreceniu mocowan tlumikow bedzie brakowac te pare cm rury . Musialem pojechac do sklepu a kumpel nie mial opaski 70 mm i dlatego nie zrobilem tej fotki . Pospawal wszystko jak mnie nie bylo :wink4:

Tlumikarz nie bedzie mial problemow z dopasowaniem :)


ケミカル・ブラザーズ
DOPOSAZANIE MONTAŻ NAWIGACJI MIB MMI 3G 3G+ PL MENU LEKTOR USA EU A4 B9 A5 Q5 A6 C7       

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siemka

W wydechu od 3.0 litrówki jest większa średnica rury - jak to rozwiązałeś???

Mam kolesie który ma wydech podwójny od A5 za dobrą kaskę i wizualnie z twoją fotką jest identyczny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tutaj sprawa zajal sie fachura od tlumikow :) Musimy ten kawalek rurki rozszezyc z redukcja na 70 mm .


ケミカル・ブラザーズ
DOPOSAZANIE MONTAŻ NAWIGACJI MIB MMI 3G 3G+ PL MENU LEKTOR USA EU A4 B9 A5 Q5 A6 C7       

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

a czy zamiast od 3.0 można założyć od 2.0TFSI? bo ciezko znaleść na alledrogo od 3 litrówki, a do 2.0tfsi jest kilka sztuk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diesel to diesel :wink: nie wiem jaka róznica jest miedzy w przepływie spalin .


ケミカル・ブラザーズ
DOPOSAZANIE MONTAŻ NAWIGACJI MIB MMI 3G 3G+ PL MENU LEKTOR USA EU A4 B9 A5 Q5 A6 C7       

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

no w sumie tak, wizualnie może jest to samo ale z przepływem może być różnica, nie pomyślałem:kwasny:

---------- Post dopisany 11-06-2012 at 18:59 ---------- Poprzedni post napisany 25-05-2012 at 19:19 ----------

a czy od 3.0tdi na swapa, ale z A5 będzie pasował tłumik końcowy do A4?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak będzie pasował bo jest ten sam co w A4 B8 :wink:


ケミカル・ブラザーズ
DOPOSAZANIE MONTAŻ NAWIGACJI MIB MMI 3G 3G+ PL MENU LEKTOR USA EU A4 B9 A5 Q5 A6 C7       

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam pytanie czy istnieje sam spojler s-line taki kratkowy ale do standardowego wydechy (2 rury po lewej stronie) ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
mam pytanie czy istnieje sam spojler s-line taki kratkowy ale do standardowego wydechy (2 rury po lewej stronie) ??

Niestety nie :wink:


ケミカル・ブラザーズ
DOPOSAZANIE MONTAŻ NAWIGACJI MIB MMI 3G 3G+ PL MENU LEKTOR USA EU A4 B9 A5 Q5 A6 C7       

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
mam pytanie czy istnieje sam spojler s-line taki kratkowy ale do standardowego wydechy (2 rury po lewej stronie) ??

Niestety nie :wink:

Hmm.. Chyba istnieją:

Audi A4 8K s- line dokładka zderzaka tył 1szt (2663768700) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezeli chodzi o standardowy zderzak to dokładka (dyfuzor ) nie pasuje od wersji S LINE, tak zrozumiałem pytanie wojtekz :wink:


ケミカル・ブラザーズ
DOPOSAZANIE MONTAŻ NAWIGACJI MIB MMI 3G 3G+ PL MENU LEKTOR USA EU A4 B9 A5 Q5 A6 C7       

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak, mam standardowy zderzak który będę właśnie niedługi wymieniał w aso (mała stłuczka) i myślałem żeby nie dopłacić i wziąć jakiś lepszy kratkowany dyfuzor, no ale jeśli nie ma to trudno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

samego dyfuzora S-line nie założysz do zwykłego zderzaka. jak już będziesz wymieniał zderzak to niech Ci cały od S-line założą..

Share this post


Link to post
Share on other sites

pytanie tylko czy zderzaki s-line są też w wersji z wydechem podwójnym z jednej strony tak jak mam teraz?

bo jeśli trzeba wydech przerabiać na dwie różne strony to odpada.

Share this post


Link to post
Share on other sites
pytanie tylko czy zderzaki s-line są też w wersji z wydechem podwójnym z jednej strony tak jak mam teraz?

bo jeśli trzeba wydech przerabiać na dwie różne strony to odpada.

Tak oczywiście że są :wink:

a4slinety.jpg


ケミカル・ブラザーズ
DOPOSAZANIE MONTAŻ NAWIGACJI MIB MMI 3G 3G+ PL MENU LEKTOR USA EU A4 B9 A5 Q5 A6 C7       

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

pomóżcie mi bo staram się znaleźć numery VAG zderzaka s-line oraz spojlera kratkowanego dla sedana,

Cuber podaje coś takiego:

8K5807303C - zderzak s-line z czujnikami i widzę że on jest około 200zł droższy od mojego standardowego (8K5807303A) - czy to jest ten??

Teraz spojler: u mnie jest teraz czarny 8K080752101C

Cuber podaje pod s-line z wydechem po jednej stronie 8K0807521C1RR ale kolor szary platinum (jak to się zgra z kolorem mojego nadwozia X7W - srebrny)?

i teraz kratka która ma to być:

8K080783301C

8K0807833A01C

8K0807833B01C

nie wiem czy one się różnią i czy to też będę musiał malować pod kolor nadwozia?

Share this post


Link to post
Share on other sites
pomóżcie mi bo staram się znaleźć numery VAG zderzaka s-line oraz spojlera kratkowanego dla sedana,

Cuber podaje coś takiego:

8K5807303C - zderzak s-line z czujnikami i widzę że on jest około 200zł droższy od mojego standardowego (8K5807303A) - czy to jest ten??

Teraz spojler: u mnie jest teraz czarny 8K080752101C

Cuber podaje pod s-line z wydechem po jednej stronie 8K0807521C1RR ale kolor szary platinum (jak to się zgra z kolorem mojego nadwozia X7W - srebrny)?

i teraz kratka która ma to być:

8K080783301C

8K0807833A01C

8K0807833B01C

nie wiem czy one się różnią i czy to też będę musiał malować pod kolor nadwozia?

Numer zderzaka i spojlera podałeś dobry, niestety z numerem kratki do spojlera Ci nie pomogę jeśli chodzi o Twoje kolejne pytanie o kolor szary platinum tego spojlera to w oryginalnym pakiecie S-line ten właśnie spojler jest w takim kolorze dla każdego koloru nadwozia a kratka wew. spojlera zostaje czarna jak to będzie wyglądać w Twojej konfiguracji tzn. z srebrnym kolorem auta możesz zobaczyć w wątku CUBER-a tam jest zdjęcie srebrnego avanta z tym właśnie spojlerem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak opisał Cuber masz tu spis co wchodzi w skład Pakietu S LINE :wink:

http://a4-klub.pl/stylizacja-tuning-optyczny-19/all-b8-pakiet-sportowy-s-line-s-line-exterieur-152224/

Tobie chodzi o tylny zderzak do sedana ........otóz uzywkę sie ceni :kwasny: powyzej 1 tys. , jezeli chodzi o numery to wszystko masz tam opisane co ci potrzeba .

Zderzak Tylni Sedan

8K5 807 303 B zderzak tylni

8K5 807 303 C zderzak tylni z otworami dla urządzenia wspomagającego parkowanie

8K0 807 521 C 1RR dyfuzor , tłumiki po jednej stronie kolor szary platinum

8K0 807 521 D 1RR dyfuzor , tłumiki po dwóch stronach kolor szary platinum

8K0 807 833 kratka do dyfuzora czarna satynowa

Co do koloru dyfuzora to wystepuje tylko w kolorze szary platinium , obojętnie jaki masz kolor nadwozia .


ケミカル・ブラザーズ
DOPOSAZANIE MONTAŻ NAWIGACJI MIB MMI 3G 3G+ PL MENU LEKTOR USA EU A4 B9 A5 Q5 A6 C7       

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzięki panowie, jeszcze przeszperać muszę sieć żeby zobaczyć jak ten zderzak w tym kolorze z ta siatką leży na srebrnym aucie. - tą z Cubera wątku widziałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temat wydechu ogarnięty :grin: co do średnic rur 3.0-65mm ;2.0-55mm zastosowałem redukcje 62/55mm dł.120mm (nie rdzewka)

1352309079302.jpg

Przy tej długośći redukcji rure z 3.0 przycinamy 40mm (dopasowanie)redukcje wbijamy w rure , spawamy

1352315216795.jpg

<br /><br />

1352363134146.jpg

Całość skręcamy wykorzystując łącznik , musiałem wymienić obie obejmy (stare strasznie skorodowane).Czas pracy około dwóch godz. :naughty:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
25 25

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...