
stfan342
Pasjonat-
Postów
26 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
-
Wiem, że temat poruszany był już na forum wielokrotnie, ale proszę o radę na konkretne pytanie. Czy warto wchodzić w temat A4B8 (11 letniego) z przebiegiem ok. 220tys, w którym olej w skrzyni S-tronic był wymieniany 1 raz w ASO przy przebiegu 170tys. ok. 5 lat temu? Nie mam bardziej szczegółowych informacji dotyczących stylu jazdy właściela itp. Dlatego pytanie jest do praktyków: użytkowników lub tych, którzy naprawiają/naprawiali. Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź.
-
Powodzenia. Niestety od elektryki nie znam żadnego speca. Pozdro.
-
Hej. Ogarnąłeś temat?
-
Ok. Sorry, nie przyjrzałem się dokładnie na zdjęciu, a jeżeli chodzi o ledy to niestety Smoku ale nie doradzę .
-
Hej. Stop i światło tylne w błotniku to są te same, dwie żarówki. Rozumiem, że nie świecą jak masz włącznik świateł ustawiony na pozycyjne. A co jak ustawisz włącznik w pozycję świateł mijania? No i zapalają się jak naciskasz pedał hamulca? Co z pozostałymi żarówkami tj. wstecznego i kierunek? Rozumiem, że działają? No chyba, że świeci jedna żarówka a druga już nie. Miałem ostatnio inną sytuację, tzn. najpierw nie działało mi jedno światło w lampie tylnej w błotniku (czyli tak jak u Ciebie). Żarówka okazała się dobra, po czym wysiadła cała lampa w błotniku. Automatycznie wskaźnik kierunkowskazu zaczął mrugać w przyspieszonym tempie sygnalizując, że coś jest nie w porządku. Po zdemontowaniu lampy okazało się że przepalił się jeden z PIN-ów w oprawie żarówek. Napraw polegała na wymianie oprawy. Być może (podkreślam być może bo masz inne objawy) masz ten sam problem, tj. przepala się któryś PIN i zaczyna się problem z poszczególnymi żarówkami, a później wyłączy się cała lampa. Pozdro.
-
stfan342 obserwuje zawartość 2,8 FSI opinie
-
Szanowni użytkownicy. Proszę o opinie użytkowników silników 2,8 FSI (moc 204 KM), tych obecnych, zwłaszcza z modelu A6C7. Chodzi mi zwłaszcza o bezawaryjność!, dynamikę, spalanie i osiągi plus współpracę ze skrzynią S-tronic i napędem Q. Czy jest to wariant godny rozważenia dla kogoś kto potrzebuje w miarę mocnego, benzynowego silnika i zależy mu na bezawaryjności. Z moich poszukiwań widzę, że jest bardzo mało informacji na naszym forum. Pozdrawiam i życzę wszystkim zdrowia. Stefan
-
Ok. Wszystkiego dobrego.
-
Hej. Kilka słów o użytkowaniu diesla z dpf. Co prawda użytkuję B7, 140km, BPW, 2007 r., ale być może moja opinia Ci się przyda. Audiczkę mam od 6-lat i zrobiłem już 145tys. km. (obecny przebieg 320tys.) Przez ten czas kontrolka dpf zapaliła mi się 3 może 4 razy. Analizując przyczyny: było to po okresach jazdy w mieście, z reguły na niskich obrotach (poniżej 2tys.). W tych nielicznych wypadkach wyjeżdżałem na trasę (akurat mam blisko) i "przepalałem": tzn. obroty na 2,5 tys. 4-5 bieg i jazda (w instrukcji B7 jest napisane że aby dpf się wypalił to obroty muszą być ok. 2tys, ale z mojego doświadczenia jak są większe to nawet lepiej - oczywiście nie za wysoki żeby nie zajeździć silnika). Z zegarkiem w ręku po 6-7 minutach kontrolka gasła, ale dla spokoju proces ten przedłużałem do 15 minut. Generalnie użytkuję samochód na trasach: do pracy 40km po drodze krajowej i dłuższe wyjazdy, gdzie wyskakuję na trasę, obroty powyżej 2tys. tempomat i nie ma żadnych problemów. Diesel (zresztą jak każdy silnik, ale diesel szczególnie) powinien złapać temperaturę roboczą i pracować w optymalnym zakresie obrotów to wtedy jest duża szansa na długie i bezproblemowe użytkowanie. Jak wszystkie podzespoły pracują właściwie to naprawdę nie ma problemów z dpf. Oprócz eksploatacji ważna jest tez obsługa, u mnie robiąc 20-25 tys km rocznie olej wymieniam 2 razy w roku a kupując auto sprawdzałem co jakie interwały wymieniano olej. Z tego co wiem, to silnik B8, 177km ma bardzo dobre opinie i wydaje mi się że stosując takie samo podejście nie będzie problemów - może wypowie się jeszcze jakiś użytkownik tego konkretnie modelu i silnika i potwierdzi moje słowa. A jeżeli ktoś kupuje diesla z dpfem do jazdy po mieście na wiecznie zimnym silniku i na niskich z reguły obrotach to sam prosi się o koszty i nerwy. A mnie jako miłośnikowi marki - dodatkowo napiszę - najzwyczajniej w świecie szkoda takiego samochodu ;-(. Pozdrawiam. Wszystkiego dobrego w Nowym Roku.
-
Witamy w gronie "forumowiczów" i szczęśliwych posiadaczy jedynej słusznej marki samochodów. Bezawaryjności i zadowolenia z jazdy!
-
Hej, to teraz ja dziękuję za dobrą radę. Przy następnej olejówce pogadam z mechanikiem, zwykle sprawdza zapełnienie ale przypomnę ak coś to się zrobi. Pozdro.
-
Tak, dpf jest oryginalny i nic oprócz kilkukrotnego wypalania (o czy, napisałem w poprzednim poście) nie robiłem. Jak będą problemy to mój mechanik stwierdził że wymontuje dpf, mechanicznie wyczyści, włoży z powrotem, zmieni ustawienia w kompie i będzie można dalej jeździć. Jeżeli o mnie chodzi to jestem daleki od wycinania itp. Natomiast nowy dpf - wiadomo duży koszt. Pozdro
-
Hej, tak jak napisałeś jest to zgodne z instrukcją wypalanie filtra. Z własnego doświadczenia: w ciągu 5-letniej eksploatacji mojej Audiczki: 2,0 TDI BPW, obecnie 290 tys. przelotu kontrolka zapaliła mi się ok. 5 razy. Zawsze wtedy wyjeżdżałem na trasę, czwarty bieg, 2500 obrotów i jazda. Z zegarkiem w ręku kontrolka gasła po 5-6 min. Także jeżeli wszytskie podzespoły sprawne procedura (troszkę zmodyfikowana: (wyższe obroty = wyższa temperatura) działa i powoduje wypalenie zawartości filtra. Pozdro.
-
Witamy serdecznie, pękne wozidło. Pzdr
-
hej, z całym szacunkiem dla mnie badziew. Pzdr
-
Katwice/Okolice - Częstochowa - poważny mechanik VAG.
stfan342 odpowiedział(a) na kamilm1204 temat w Śląskie
Hej, polecam p. Rafała Wysockiego z Lisowa - ok. 30 km od Częstochowy, droga nr 46 w kierunku Lublińca, adres: Stawowa 28, 42-714 Lisów. Robi tylko VAG. Od 8 lat serwisuję u niego najpierw Golfa IV, teraz A4 B7: Mam 2,0 tdi bpw, od czterech i pół roku, zrobiłem 80 tysięcy km, przelot 263tys. i nigdy nie zawiódl także dzięki p. Rafałowi, wymieniałem u niego rozrząd wraz z felerną pompa oleju, regenerowałem turbo i bieżące olejówki. Tylko musiałbyś Kolego najlepiej do niego podjechać i umówić się na konkretny termin z reguły z wyprzedzeniem 2-4 tygodnie bo jest cały czas zarobiony przez co nawet ciężko jest się do niego dodzwonić.